سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 322
کل بازدیدها: 741140

برای کاهش استرس، آب انار بنوشید
 

برای کاهش استرس، آب انار بنوشید

جامعه > سلامت  - به گفته محققان آب انار می تواند استرسهای کاری را از شما دور کند.

برخی از کارمندان که در محل کار دچار استرسهای شدید می شوند و یا از نظر قلبی مشکلاتی دارند با نوشیدن آب انار می توانند روزهای کم دردسرتری را سر کار بگذرانند.

 در تحقیقاتی که اخیرا در انگلستان انجام شد یک گروه از داوطلبان طی مدت دو هفته هر روز 500 میلی لیتر آب انار خوردند و در ابتدا و انتهای دوره آزمایش ضربان قلب شان اندازه گیری شد و بعد به سوالاتی درباره احساس شان درباره کار و رابطه شان با سایر همکاران پاسخ دادند.

بررسی نتایج نظرسنجی نشان داد تقریبا تمامی داوطلبان بیان کرده بودند انگیزه بیشتری برای کار دارند و البته استرس اندکی به هنگام کار دارند و به ندرت عصبی می شوند.این تحقیقات از این نظر دارای اهمیت است که تعداد کسانی که تحت فشارهای عصبی دچار بیماری های مختلف می شوند رو به فزونی است و کمتر راهی برای درمان این موضوع پیش بینی شده است . تنها در انگلستان از هر پنج کارمند یک نفر در طول سال بخاطر استرسهای کاری دچار بیماری خفیف یا جدی شده است .

دکتر عماد الدوجالی از دانشگاه کویین مارگارت ادینبورومی گوید :"شواهد زیادی در این تحقیقات راجع به تاثیر مفید آب انار بر قلب و کاهش استرسهای عصبی بدست آمد. پیش از این هم تحقیقاتی درباره تاثیر مفید آب انار در روند کاهش وزن بیماران چاق صورت گرفته بود که به نتایج مثبتی انجامید.

 



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90/3/19 توسط بهروزجلفایی

چه بلبشویی بشود در دولت آقای احمدی نژاد!

وبلاگ > مهاجری، محمد  - آقای رئیس جمهور در آخرین نشست رسانه ای خود گفت:ما قوانین مصوب را با برداشت[=تفسیر] خودمان اجرا می کنیم.

در اینجا اصلا کاری به درست و نادرست بودن  این سخن و یا ممکن و ناممکن بودن آن ندارم. بلکه فقط اشاره ای می کنم به اینکه اگر همین برداشت آقای احمدی نژاد بخواهد به اندازه تعداد مجریان قانون،تسری یابد چه می شود؟

قطعا آقای رئیس جمهور شخصا مجری همه قوانین و آیین نامه ها و بخشنامه ها نیست و سطوح مختلف قوه مجریه آن را اجرا می کنند.فرضا اگر یک معاون وزیر، یک مدیرکل، یک رئیس اداره و حتی یک کارمند بخواهد برداشت شخصی خود را از قانون به منصه اجرا بگذارد، چه بلبشویی راه می افتد؟

آیا آقای احمدی نژاد که برکناری برخی مدیران دولتش تنها بدلیل اجرانکردن فلان دستور وی بوده، تحمل می کند که وزرا و معاونان و... به استنادهمین حرفی که ایشان در مصاحبه اش مطرح کرد،برداشت شخصی شان را از دستورات ،ملاک عمل قرار دهند؟



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90/3/19 توسط بهروزجلفایی
اعلام نرخ‌های تورم متفاوت از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران
 

اعلام نرخ‌های تورم متفاوت از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران

اقتصاد > اقتصاد کلان  - در حالی که چند روز پیش بانک مرکزی نرخ تورم اردیبهشت را 2/ 14 درصد اعلام کرده بود، مرکز آمار ایران برای نخستین‌بار مستنداتی را ارائه کرد که براساس آن، نرخ تورم اردیبهشت 7/ 16 درصد است.

کدام آمار درست است؟ آمار بانک مرکزی یا مرکز آمار؟ تفاوت نرخ‌های تورم را به‌راحتی می‌توان در گزارش‌های بانک مرکزی با گزارش مرکز آمار ایران مشاهده کرد.


تاکنون تنها بانک مرکزی متولی اصلی نرخ تورم در کشور بود که به‌صورت ماهانه رقم آن را اعلام می‌کرد؛ البته مرکز آمار ایران هم به گفته رییس آن، نرخ تورم را محاسبه می‌کرد، اما آن را فقط به نهادهای مسوول می‌داد و اعداد و ارقام در اختیار مردم قرار نمی‌گرفت.


با این حال، مرکز آمار ایران در اقدامی قابل توجه، برای نخستین‌بار مستندات مربوط به نرم نرخ تورم از سال ?? تا دو ماه ابتدایی سال ?? را منتشر کرده است.


براساس گزارش مرکز آمار، در ? ماه ابتدایی سال ?? نرخ تورم نسبت به عدد اعلامی بانک مرکزی کمتر گزارش شده است. از نگاه مرکز آمار، نرخ تورم در فروردین ?/ ? درصد، اردیبهشت ?/ ? درصد، خرداد ? درصد، تیر ?/ ? درصد، مرداد ?/ ? درصد، شهریور ?/ ? درصد، مهر ?/? درصد و آبان ?/ ? درصد بوده است.

این در حالی است که در گزارش بانک مرکزی، نرخ تورم فروردین ?/ ?? درصد، اردیبهشت ?/? درصد، خرداد ?/ ? درصد، تیر ?/ ? درصد، مرداد ?/? درصد، شهریور ?/ ? درصد، مهر ?/ ? درصد و آبان ?/ ? درصد اعلام شده است.
اما از آذر سال گذشته، گزارش‌های مرکز آمار در جهت دیگری حرکت کرده و از افزایش نرخ تورم نسبت به آمار بانک مرکزی حکایت دارد؛ درست در همان زمانی که به آغاز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نزدیک می‌شدیم.

به گواه مرکز آمار، در ? ماه پایانی سال گذشته نرخ تورم به ترتیب ?/ ?? درصد، ?/ ?? درصد، ?/ ?? و ?/ ?? درصد بوده و این در حالی است که بانک مرکزی اعتقاد بر این دارد که نرخ تورم در آذر، دی، بهمن و اسفند به‌ترتیب ?/ ?? درصد، ?/ ?? درصد، ?/ ?? درصد و اسفند ?/ ?? درصد است.

عدد و رقم‌های اعلامی از سوی این دو نهاد، از تفاوت تقریبا یک درصدی نرخ تورم حکایت دارد که این تفاوت در دو ماهه ابتدایی سال ?? به ? درصد می‌رسد.
در گزارش مرکز آمار، نرخ تورم فروردین سال‌جاری ?/ ?? درصد و اردیبهشت ?/ ?? درصد آمده و این در حالی است که بانک مرکزی نرخ تورم در دو ماه ابتدایی سال را به ترتیب ?/ ?? درصد و ?/ ?? درصد اعلام کرده است.

باید به این نکته توجه کنیم که اعلام اعداد و ارقام متفاوت از سوی مرکز آمار در مقابل بانک مرکزی در شرایطی صورت گرفته که مدتی است برخی از کارشناسان و نمایندگان مجلس عنوان می‌کنند که دولت در ارائه آمار صادق نیست و در این‌جا است که این شبهه ایجاد می‌شود که کدام آمار درست است؟ نرخ تورم بانک مرکزی یا مرکز آمار ایران؟



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/3/18 توسط بهروزجلفایی

نمای آتشفشان شیلی از فضا / عکس

دانش > نجوم  - ماهواره ترا متعلق به ناسا، این تصویر رنگ طبیعی را با ابزار رادیوطیف‌سنج خود، بامداد دوشنبه از منطقه آتشفشان پویه‌هوئه در شیلی گرفته و اختلاف بین آن با توده‌های ابر را به‌وضوح نشان داده است.

همان‌طور که می‌بینید، ارتفاع ستون خاکستر به 12 کیلومتر رسیده و وزش باد، خاکسترهای آتشفشانی را به فواصل دور منتقل کرده است. برای مشاهده عکس بزرگ و باکیفیت، اینجا را کلیک کنید.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/3/18 توسط بهروزجلفایی
گرچه قدیم‌تر ها موتور آرزوی جوانان امروز و وسیله نقلیه خانواده‌ها بود؛ اما تب خودرو در حال حاضر بیشتر از هر مساله دیگری بر تن جامعه نشسته است.

???? چهارشنبه ?? خرداد ساعت 13:37

به گزارش سرویس باشگاه جوانی برنا،گرچه قدیم‌ترها موتور آرزوی جوانان امروز و وسیله نقلیه خانواده‌ها بود؛ اما تب خودرو در حال حاضر بیشتر از هر مساله دیگری بر تن جامعه نشسته است.






نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/3/18 توسط بهروزجلفایی

انتشار لیست کامل خودروهای وارداتی به ایران

اقتصاد > بازرگانی  - ایسنا نوشت:

در حال حاضر امکان واردات انواع مدل‌های 13 برند خودروهای هشت کشور به ایران امکان‌پذیر است.

 طبق اعلام معاون وزیر بازرگانی و رییس سازمان توسعه تجارت امکان ثبت‌ سفارش کلیه خودروهایی که سابقه ورود به ایران را دارند فراهم شده است که البته وی پیش از این شروط واردات برای خودرو را چهار مورد نو بودن، دارای خدمات پس از فروش، گواهی موسسه استاندارد و گواهی مصرف بهینه سوخت عنوان کرده بود.

بر این اساس خودروهایی که هم‌اکنون واردات آن‌ها مجاز اعلام شده، از هشت کشور‌ سوئد، ترکیه، ایتالیا، چین، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی و آلمان است.

لیست کامل انواع مدل‌ها و برندهای خودروهایی که امکان واردات آن‌ها به ایران فراهم شده به شرح زیر است:

از کشور سوئد خودروهای با برند SCANIA با سه مدل کشنده R420، p380، p340

از کشور ترکیه خودروهایی با برند FIAT با مدل مینی‌بوس نوکاتو L4H2

از کشور ایتالیا خودروهایی با برند ALFA ROMEO با دو مدل سواری MITO و GULIETO

از کشور چین خودروهای با برند MG با مدل‌ سواری 550

از کشور فرانسه خودروهایی با برند RENAULT با چهار مدل سواری LATITUDE، KOLEOS، FLUENCE و LAGUNA

از کشور ژاپن خودروهایی با برند NISSAN مدل سواری MURANO

و

همچنین از این کشور‌ خودروهای با برند TOYOTA با مدل‌های سواری COROLLA، CAMERY، LANDCRUSE، PRADO، HIACE، HILUX، YARIS، FORTUNER، FG، CRUSER، RAV4، ORION، IS360، E350، LS460، RX35

و

همچنین خودروهای با برند SUBARO با مدل سواری SUBARO

از کشور کره‌جنوبی خودروهای با برند KIA در هفت مدل سواری CERATO، CADENZA، SPORTAGE، SORENTO، MAHAVE، CARENZ، OPTIMA

و

همچنین از این کشور خودروهای با برند HYUNDAI در مدل‌های سوای SONATA، GENESIS، CENTENIAL، I20، I30، IX55، SA، NTAFE، IX35، H1، GRANDUER

و

از کشور کره با برند SSANGYONG مدل‌های سواری RODIUS، ACTION، CAYRON، REXTON

و

از کشور آلمان خودروهای با برند BENZ در مدل‌های سواری A200، B200، B180، C200CGI، C300، C350، CL500، CLS350، GLK3504MATIC، SL350، SL500، SLK300، SLK350، S350L، S500، S5004MATIC، E200CGI، E3، E350

و

همچنین از این کشور خودروهای با برند BMW در مدل‌های Z423IL، Z30I، Z35I، 125I، 523I، 120I، 330I، 740LI، 750LI

 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/3/18 توسط بهروزجلفایی
                                           نگاهی جدولی به دخالت های سیاسی در فوتبال
 

                     نگاهی جدولی به دخالت های سیاسی در فوتبال

ورزش > مدیریت ورزش  - جدولی از دخالت های سیاسی در فوتبال

مورد

تصمیم

چگونگی تصمیم

عواقب

علی دایی

سرمربی تیم ملی

افشین قطبی سرمربی تیم ملی شده بود. با پرسپولیس ها خداحافظی کرد اما به فاصله چند ساعت، دایی سرمربی تیم ملی شد. درباره اتفاقاتی که در عرض آن چند ساعت افتاد حرف و جدیث زیاد است. می گویند علی آبادی حکم انتخاب قطبی را برای امضا برده بود اما به دلیل شرایط حاکم، نام دایی نهایی شد، برای این نیمکت. او آدمی بود که به دلیل نوع رفتارش می توانست مقصر اول و آخر باشد

3 بازی مانده تا پایان مقدماتی، ایران شانس چندانی برای صعود نداشت. بعد از شکست مقابل عربستان در آزادی سریعا همان ها که دایی را انتخاب کرده بودند رای به برکناری اش دادند و قطبی جانشین اش شد

محمد مایلی کهن

سرمربی تیم ملی

بعد از برکنار دایی، مایلی کهن سرمربی تیم ملی شد، با تصمیمی که در خارج از فدراسیون فوتبال گرفته شده بود. سازمان تربیت بدنی نیز نقش چندانی نداشت و در راس آن محمد علی آبادی.

تنها دو هفته بعد از این انتخاب، مایلی کهن اینقدر بیانیه علیه امیر قلعه نویی صادر کرد که همان هایی که او را انتخاب کردند، رای به برکناری اش دادند.

محمد مایلی کهن

سرمربی تیم ملی(اولین بار)

تیم ملی برای جام ملت های 96 آماده می شد و در آن دوران منابع موثق از انتخاب ناصر حجازی به عنوان سرمربی تیم ملی خبر می دادند. حتی مصطفوی چندین بار با او تماس گرفت و گفت، قطعا مربی تیم ملی است اما فشار بر روی هاشمی طبا رئیس آن روزهای سازمان باعث شد تا او در یک جلسه سرپایی در مجموعه انقلاب، کار حجازی را یکسره کند و مایلی کهن را به جای او بنشاند.

تیم ملی به جام ملت ها رفت و سوم شد. مایلی کهن مربی موفقی لقب گرفت و استعدادهای زیادی در فوتبال ایران کشف کرد.

جلال طالبی

 

ایویچ سرمربی تیم ملی بود، قبل از جام جهانی 1998. همه از رویاهای خود حرف می زدند، با این مربی موفق. اما اتفاق تازه ای در راه بود. تیم ملی رفت و به رم هفت بر یک باخت تا سرانجام تحرکات علنی شود. ایوویچ کنار گذاشته شد و جلال طالبی به جای او روی نیمکت تیم ملی نشست. از آن روز تا به حال یک شایعه قوی وجود دارد و آن است: «گفته بودند باید مربی ایرانی در بازی آمریکا روی نیمکت بنشیند.» این تصمیم ورزشی نبود.

تیم ملی به جام جهانی رفت و نمایش دلپذیری داشت. می توانست حتی به دور بعد صعود کند اما با یک شکست، یک برد و یک مساوی حذف شد. جلال طالبی رفت و جای خود را به منصور پورحیدری داد اما برای جام ملت های 2000 لبنان دوباره برگشت.

افشین قطبی

سرمربی تیم ملی

در مرحله اول به نیمکت تیم ملی نرسید اما بعد از حذف دایی توپ دوباره به زمین او افتاد، با تصمیمی که باز هم برایش گرفته بودند. نه پای رئیس فدراسیون در میان بود و نه مسئولان ورزشی. تصمیم گرفتند قطبی سرمربی شود و شد، در آن برهه.

قطبی با یک برد و دو مساوی در سه بازی بعدی، نتوانست تیم ملی را به جام جهانی برساند اما دوباره قراردادش برای جام ملت ها تمدید شد. او دوباره باخت.

واعظی آشتیانی

 

مدیر عامل استقلال

 وقتی به مدیریت استقلال رسید، ورزشی ها چندان او را نمی شناختند. خزانه دار سابق شهرداری، از آن دسته مسئولانی بود که عکس با شورت ورزشی نداشت اما «بنا به دستور» مدیر عامل استقلال شد

در طول حضور یک فصل و نیم در استقلال، یک قهرمانی درلیگ برتر به دست آورد اما در نهایت چیزی که از دوران مدیریت او باقی ماند ماهها کل کل با فوتبالی ها بود؛ از فدراسیون گرفته تا امیر قلعه نویی

حبیب کاشانی

 

مدیر عامل پرسپولیس

خود را یک فوتبالی می داند، به ویژه در دورانی که تیم ملی به جام جهانی 2006 رفت. همواره کنار تیم ملی بود. وقتی مدیر عامل پرسپولیس شد، ورزشی ها از او شناخت نسبی داشتند. پرسپولیس را قهرمان کرد اما کنار گذاشته شد. در فصل دوم هم که برگشت با کرانچار و دایی کار کرد. دایی هنوز سرمربی پرسپولیس است و ظاهرا می خواهد سومین قهرمانی را برای کاشانی در پرسپولیس به دست بیاورد.

او را مدیر نسبتا موفقی در پرسپولیس می دانند. دو قهرمانی-لیگ و جام حذفی- در کارنامه دارد و شاید به سومین قهرمانی هم برسد ولی همواره به دلیل ورزشی نبودن سیبل پیشکسوتان پرسپولیس است.

اعضای هیات مدیره سرخابی

حضور در دو باشگاه بزرگ تهرانی

نام های زیادی به هیات مدیره استقلال و پرسپولیس ملحق شدند که تنها فعالیت سیاسی داشتند. اینقدر آدم سیاسی آمدند و رفتند تا اینکه فوتبالی ها سعی کردند، راه خود را کمی جدا کنند. در حال حاضر هنوز هیات مدیره این دو باشگاه چیده نشده اما سعیدلو بارها گفته، افراد سیاسی در انتخاب ها جایی ندارند. ظاهرا نباید این حرف را باور کرد چون تصمیم جای دیگر گرفته می شود. نه تنها استقلال و پرسپولیس از قاعده مستثنی نیستند بلکه تیم های دیگر لیگ برتر نیز هیات مدیره ای از جنس غیر ورزشی ها دارند. از بزرگترین شان بگیرید تا کوچک ترین شان.

اگر انتخاب افراد سیاسی برای باشگاههای ورزشی حسنی نداشته باشد، برای خود آنها خیلی حسن ها دارد. اینکه معروف می شوند و می توانند یک روز در میان عکس های خود را در رسانه ها ببینند. در واقع این حضور برای آنها سابقه ای می شود در حد عکس با شورت ورزشی!

پیکان

انتقال به قزوین

این تیم به قزوین رفت تا استعدادهای ناب این شهر را شکوفا کند. نمایندگان مجلس از جایی که باید امتیاز انتقال را گرفتند اما حاصل این بذار خراب، همین بود.

پیکان سقوط کرد و حالا طرفداران قزوینی هم این تیم را دوست ندارند. انتقال و سقوط پیکان، سرخوردگی کامل بود

پاس

انتقال به همدان

تیم ریشه دار تهرانی که می رفت حتی یکی از قدرت های آسیا باشد، به همدان رفت تا در آنجا به فعالیت هایش ادامه دهد. غول تهرانی در همدان تبدیل به موشی شد که در نهایت سقوط کرد. این تصمیم خارج از فوتبال گرفته شد اما از یک جهت مثبت بود. اینکه باعث شد تا جمع مخالفان پر تر شود و حالا همه پاس را تبدیل به یک چماق کنند.

پاس سقوط کرده و پاسی های قدیم، این تیم را دیگر مال خودشان نمی دانند. البته همدانی ها زیاد نگران نباشد. معاون همدانی قول داد امتیاز مس سرچشمه را برایشان بگیرد و الان هم گرفته!

راه آهن و صبا

انتقال به شهر ری و قم

بازهم پای نمایندگان وسط بود. دو تیم به شهرستان و شهری رفتند بدون آنکه تغییر زیادی کنند. راه آهن و صبا فقط پسوند تازه ای گرفتند. نه استعدادی از این دو شهرستان و شهر در این تیم دیده شد و نه چیزی. راه آهن که در همانجایی که بود بازی می کرد تنها صبا بازی های خود را در قم برگزار کرد، همین.

حالا آنها باید حواس شان را بیشتر جمع کنند. درباره راه آهن و صبا دوباره شایعاتی درباره انتقال یا فروش امتیاز شنیده می شود.

سپاهان نوین

انتقال به اهواز

فولاد، یکی از پر استعدادترین تیم های لیگ برتر که به دسته دو سقوط کرد سریع از کانال های سایسی امتیاز سپاهان نوین را خرید. این تیم تازه به لیگ برتر صعود کرده بود و به دلیل اداراه شدن زیر نظر سپاهان، کنار کشید. کسی اصلا نفهمید بر سر آن همه بازیکن چه بلایی آمد. کسانیکه تیم را بالا آوردند اما اصلا به آنها توجهی نشد

فولاد ادامه داد و سپاهان نوین تبدیل به فولاد نطنز شد! تا ته اش را بخوانید!

 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/3/18 توسط بهروزجلفایی

بانک مرکزی عملاً دست‌ به کار شد/ دلار 1174 تومانی

اقتصاد > اقتصاد کلان  - فارس نوشت:

بانک مرکزی درحالی با هدف تک‌نرخی و یکسان‌سازی ارز وارد بازار شده که ظرف یک روز قیمت فروش دلار خود را 114 تومان افزایش داد و با این امر قصد دارد واقعاً‌ دلار را تک نرخی کند و مانع از ایجاد رانت در این بخش شود.

اخبار رسیده از بازار رسمی و آزاد طی روز جاری حکایت از کاهش شدید اختلاف نرخ دلار در این بازارها دارد.
دلار که پیش از این در بازار آزاد و رسمی حدود 130 تومان اختلاف داشت و البته این اختلاف در روزهای مختلف نیز بالا و پایین می‌رفت امروز تنها با اختلاف 14 تومانی در بازار مبادله می‌شود.
پیش‌تر محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرده بود که این بانک به سرعت نرخ ارز در بازار را تک‌نرخی می‌کند و به نظر می‌رسد با توجه به افزایش یک‌باره نرخ رسمی دلار می‌خواهد این اختلاف را بکاهد و دلار را تک‌نرخی کند.


البته کارشناسان و فعالان بانکی از جمله سید محمد جهرمی پیش از این گفته ‌بودند که بانک مرکزی می‌تواند با افزایش قیمت ارز رسمی مانع از افزایش اختلاف دلار رسمی و آزاد در بازار شود.
از این پیشنهاد چند ماه می‌گذرد اما طبق گفته مقامات بانک مرکزی بالاخره این بانک تصمیم گرفت با افزایش قیمت دلار رسمی به هدف یکسان‌سازی نرخ ارز در بازار دست یابد.

* بانک مرکزی سیاست خوبی را اجرا کرد

فرید ضیاءالملکی پکاهش اختلاف قیمت ارز آزاد و رسمی در روز جاری را اقدامی از سوی بانک مرکزی و دولت برای جلوگیری از رانت در بازار عنوان کرد و گفت: عده‌ای از رانت موجود استفاده کرده و به سفته بازی می‌پرداختند اما بانک مرکزی با این کار جلوی سودجویی در بازار ارز را گرفت.
این کارشناس بانکی همچنین با اشاره به وعده رئیس کل بانک مرکزی برای تک‌نرخی کردن ارز در بازار تأکید کرد:‌ بانک مرکزی بعنوان متولی بازار ارز می‌تواند قیمت‌های ارز را مدیریت کند.


ضیاءالملکی سیاست فعلی بانک مرکزی برای کنترل بازار را نظام شناور مدیریت شده ارز دانست و افزود:‌ اقدام بانک مرکزی برای افزایش یکباره قیمت دلار کاملاً منطقی بود.
وی ادامه داد: افزایش قیمت دلار بانک مرکزی و همچنین افزایش عرضه دلار در بازار از جمله راه‌های کنترل و تک نرخی کردن ارز به حساب می‌آید؛ به نظر می‌رسد به دلیل مشکلات افزایش عرضه بانک مرکزی راهکار اول را انتخاب کرده است.
این کارشناس بانکی تأکید کرد: طبیعی‌ترین و منطقی‌ترین راهکار تک‌نرخی کردن ارز در بازار، افزایش قیمت نرخ دلار (ارز) رسمی بانک مرکزی بود.


ضیاءالملکی افزایش رونق صادرات، بازار بورس و کاهش سود بخش تولید را از جمله آثار اجرای این سیاست بیان کرد و گفت:‌ هر چه قیمت ارز منطقی‌تر بشود به نفع تولید خواهد شد چراکه این امر کاهش بیکاری و افزایش اشتغال را به دنبال دارد.
وی ادامه داد:‌ البته قیمت مواد اولیه نیز به دنبال این سیاست افزایش می‌یابد ولی در نهایت بانک مرکزی و دولت با مدیریت صحیح می‌توانند مانع از تبعات منفی آن شوند.

* دلار بازار آزاد و رسمی در مرز تک نرخی 

امروز دلار رسمی با نرخ 1172 تومان از مردم خریداری و با نرخ 1174 تومان به مردم فروخته می‌شود این نرخ‌ها دیروز به ترتیب 1058 و 1060 تومان تعیین و مبادله شده بود.


اما در بازار آزاد امروز تهران دلار از مردم با نرخ 1178 تومان خریداری و با قیمت 1188 تومان به فروش می‌رسد. البته این نرخ‌ها دیروز در صرافی‌های پایتخب 1190 تومان و 1188 تومان بود.
در کنار نرخ دلار سایر ارزهای رسمی نیز امروز در بازار به شدت افزایش یافته است به نحوی که یورو با قیمت 1718 تومان خریداری و 1720 تومان فروخته می‌شود.


البته این ارز در بازار آزاد و در صرافی‌ها با قیمت 1720 تومان خریداری و 1730 تومان به فروش می‌رسد.
پوند انگلیس نیز امروز از سوی بانک مرکزی با نرخ 1924 تومان برای خرید و با نرخ 1930 تومان برای فروش نرخ‌گذاری شده است.
این ارز در صرافی‌ها و بازار آزاد با قیمت 1965 تومان خریداری و 1977 تومان به فروش می‌رسد.
در بازار آزاد نیز فرانک سوئیس با نرخ 1390 تومان برای خرید و 1400 تومان برای فروش نرخ‌گذاری شده است. این ارز در بازار رسمی 1401 تومان برای خرید و 1405 تومان برای فروش قیمت‌گذرای شده است.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/3/18 توسط بهروزجلفایی

پیاده‌روی تند زنان را از خطر سکته مصون نگه می‌دارد
1390/3/17

یک بررسی در دانشگاه هاروارد آمریکا بیانگر آن است که پیاده‌روی تند در زنان می‌تواند آنان را تا بیش از ?? درصد از خطر سکته مصون نگاه دارد، مشروط بر اینکه پیاده‌روی تند باشد یعنی فرد بتواند صحبت کند، اما نتواند آواز بخواند.
محققان در یک بررسی وسیع و طولانی دریافته‌اند که پیاد‌ه‌روی تند اگر به طور مرتب و مداوم انجام شود می‌تواند تا حدود زیادی زنان را از خطر سکته نجات دهد.
بنا بر گزارش منتشره در پایگاه اینترنتی نچرال نیوز در ?? آوریل، محققان دانشگاه هاروارد با انجام یک بررسی به اهمیت این روش غیر دارویی در جلوگیری از انواع سکته پی برده و از آن به عنوان «نسخه‌»‌ای قدرتمند یاد کرده‌اند.
آنها می‌گویند ، پیاده‌روی می‌تواند تا حدود زیادی از ابتلا به هر دو نوع سکته یعنی ایسکمیک و هموراژیک جلوگیری کند.
سکته در صورتی ایسکمیک (ischemic) است که وجود یک لخته جریان عادی خون به مغز را مسدود کرده باشد. سکته‌های هموراژیک (hemorrhagic)یا خونریزی‌دهنده به انواعی از سکته‌ها‌ گفته می‌شود که بر اثر پارگی رگ خون به مغز تراوش کرده و بعد از تجمع بافت مغز را بفشرد.

جاکوب ار ساتل‌میر (Jacob R. Sattelmair)، ارائه‌کننده‌ی اصلی این بررسی مطالعاتی و دانشجوی دکترای اپیدمیولوژی در دپارتمان بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد، در این باره به خبرنگاران می‌گوید: «اگرچه رابطه‌ی دقیق بین انواع مختلف فعالیت‌های بدنی و سکته مشخص نیست، اما نتایج یک بررسی تخصصی نشان می‌دهد که (به ویژه) پیاده‌روی خطر ابتلا به سکته را کاهش می‌دهد».

در بررسی دپارتمان بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد ?? هزار و ??? زن با سن متوسط ?? سال شرکت کردند. شرکت‌کنندگان بعد از هر دو تا سه سال از فعالیت‌های بدنی خود در طول این سال‌ها گزارش می‌دادند. این فعالیت‌ها شامل پیاده‌روی، کوه‌پیمایی، جاگینگ، دویدن، دوچرخه‌سواری، ورزش‌های آیروبیک، رقص آیروبیک، استفاده از دستگاه‌های ورزشی، تنیس، شنا و یوگا می‌شد.

در این بررسی سرعت پیاده‌روی زنان نیز ثبت شده است. سرعت پیاده‌روی این افراد شامل آهسته (? مایل در ساعت یا ‌2mph)، نرمال (? و ?‌دهم مایل در ساعت)، تند (? و ?‌دهم مایل در ساعت) و خیلی تند (? مایل در ساعت) می‌شود.

محققان در پایان دریافتند، زنانی که پیاده‌روی را به طور معمول با سرعت تند انجام می‌دهند و نسبت به سایرین فعال‌تر هستند، ?? درصد بیشتر از سایر زنان در برابر انواع سکته‌ها مصونیت پیدا می‌کنند. همچنین در زنانی که در هفته ? ساعت یا بیشتر پیاده‌روی می‌کنند خطر سکته تا ?? درصد کاهش می‌یابد.

مصونیت در برابر سکته‌‌ی ایسکمیک
خطر ابتلا به سکته‌ی ایسکمیک (بر اثر حرکت لخته) در زنانی که معمولا با سرعت تند (? و ?دهم مایل در ساعت) پیاده‌روی می‌کنند ?? درصد کمتر است. این خطر در زنانی که بیش از ? ساعت در هفته پیاده‌روی می‌کنند ?? درصد کاهش می‌یابد.

مصونیت چشمگیر در برابر سکته‌ی هموراژیک
خطر ابتلا به سکته‌ی هموراژیک (پاره‌شدن رگ و تراوش خون به درون مغز) در زنانی که تند پیاده‌روی می‌کنند ?? درصد و در زنانی که ? ساعت یا بیشتر پیاده‌روی می‌کنند ?? درصد کاهش می‌یابد.
ساتل‌میر می‌گوید، فعالیت بدنی، از جمله پیاده‌روی منظم، روش مهمی در جلوگیری از سکته است. به گفته‌ی او، فعالیت بدنی برای سلامت سیستم قلبی ـ عروقی (کاردیو واسکولار) و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی اساسی تلقی می‌شود.

چگونه دریابیم که سرعت پیاده‌روی ما تند است؟
همان طور که گفته‌شد پیاده‌روی در صورتی بیشترین تأثیر را خواهد گذاشت که سرعت آن تند یا ? و ?دهم مایل در ساعت باشد. ساتل‌میر می‌گوید، برای اینکه دریابیم با چه سرعت پیاده‌روی می‌کنیم، می‌توانیم از یک مانیتور ضربان قلب استفاده کنیم. اما راه ساده‌تری هم وجود دارد و آن این است که ببینیم، آیا به هنگام راه رفتن می‌توانیم صحبت کنیم یا نه؟
پیاده‌روی با سرعت تند یعنی زمانی که بتوان صحبت کرد، اما نتوان آواز خواند. اگر نمی‌توانید صحبت کنید، باید سرعت خود را کم کنید و اگر می‌توانید آواز بخوانید باید سرعت خود را افزایش دهید.

نویسنده: فریبا والیات
تحریریه: بهمن مهرداد



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/3/18 توسط بهروزجلفایی
فریبرز عرب‌نیا برای سومین بار به «هفت» می‌رود
 

فریبرز عرب‌نیا برای سومین بار به «هفت» می‌رود

فرهنگ > تلویزیون  - مهر نوشت:

فریبرز عرب‌نیا جمعه 20 خردادماه برای سومین بار مهمان برنامه زنده «هفت» می‌شود.

حمید پنداشته مجری طرح این برنامه گفت: «فریبرز عرب‌نیا برای گفتن بخش پایانی حرف‌هایش درباره وضعیت سینمای ایران و بازیگری مهمان «هفت» می‌شود، در بخش نقد فیلم، فیلم سینمایی "جرم" نقد می‌شود و مسعود فراستی منتقد برنامه در این بخش است.»

حرف‌های عرب‌نیا در برنامه «هفت» در هفته‌های اخیر در محافل سینمایی واکنش‌های فراوانی به همراه داشته است. فریدون جیرانی مجری این برنامه است که جمعه‌شب‌ها ساعت 23 از شبکه سه روی آنتن می‌رود.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/3/18 توسط بهروزجلفایی
<      1   2   3   4   5   >>   >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک