سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 33
بازدید دیروز: 27
کل بازدیدها: 739127

 

 

3 روزنامه ای که بذرپاش را تیتر کردند و دو روزنامه ای که بی خبر بودند

سیاست > چهره ها  - اغلب روزنامه های روز دوشنبه به جز ایران و وطن امروز خبر برکناری مهرداد بذرپاش را در صفحه اول خود کار کرده اند.


به گزارش خبرآنلاین، روزنامه تهران امروز برکناری مهرداد بذر پاش را تحت عنوان «ادامه خانه تکانی در دولت» به عنوان عکس یک خود انتخاب کرد. روزنامه شرق عکس یک خود را با تیتر «برکناری بذر پاش» منتشر کرده است. روزنامه خبر چهره روز خود را به برکناری بذرپاش اختصاص داد و روزنامه ملت ما نیز عکس یک اش را با تیتر «عزل بذرپاش بعد از متکی» اختصاص داده است.



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 89/9/29 توسط بهروزجلفایی

علت تفاوت قیمت سی ان جی با مقیاس کیلوگرم و مترمکعب تشریح شد

اقتصاد > انرژی  - شانا نوشت: هر 1.35 متر مکعب گاز به صورت سی.ان.جی، معادل یک کیلوگرم گاز طبیعی فشرده شده است، بنابراین از نظر ارزش حرارتی قیمت این سوخت در واحد کیلوگرم و لیتر تفاوتی با یکدیگر ندارد.

 هر 1.35 متر مکعب گاز به صورت سی.ان.جی، معادل یک کیلوگرم گاز طبیعی فشرده شده است، بنابراین از نظر ارزش حرارتی قیمت این سوخت در واحد کیلوگرم و لیتر تفاوتی با یکدیگر ندارد.

به گزارش شانا، همزمان با اجرای مرحله نهایی قانون هدفمندی یارانه ها و آغاز اصلاح قیمت ها، امکان عرضه حامل های مختلف انرژی به صورت سه نرخی و دو نرخی در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور فراهم شده است.

بر اساس اعلام دولت هم اکنون هر مترمکعب گاز سی.ان.جی با قیمت 300 تومان و هر کیلوگرم از این سوخت ( معادل 1.35 مترمکعب) با نرخ 405 تومان در جایگاه ها عرضه می شود.

از نظر محاسباتی هر 1.35 متر مکعب سوخت سی.ان.جی، معادل یک کیلوگرم گاز طبیعی فشرده شده است، بنابراین از نظر ارزش حرارتی قیمت این سوخت در واحد کیلوگرم و لیتر تفاوتی با یکدیگر ندارد. به عنوان مثال، یک مخزن سی.ان.جی 10 کیلوگرمی معادل 13.5 مترمکعب گنجایش دارد؛ بنابراین هزینه تامین گاز سی.ان.جی یک مخزن 10 کیلوگرمی (با قیمت 405 تومان) معادل است با هزینه تامین سوخت یک مخزن 13.5 مترمکعبی (با قیمت 300 تومان).

با توجه به تکنولوژی و تجهیزات بکارفته در جایگاه ها و دیسپنسرهای سی.ان.جی، برخی جایگاه های کشور این سوخت را بر اساس واحد کیلوگرم و برخی با واحد مترمکعب عرضه می کنند.

بنابراین همانگونه که در گذشته هر مترمکعب سوخت سی.ان.جی با قیمت 40 تومان و هر کیلوگرم از این سوخت با قیمت 54 تومان به مردم عرضه می شد، با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها هر مترمکعب سوخت سی.ان.جی با قیمت 300 تومان و هر کیلوگرم از این سوخت با نرخ 405 تومان در جایگاه ها عرضه می شود.

بر اساس جدول معادل سازی شاخص های توزیع سوخت هر 1.8 لیتر گازمایع (ال پی جی) نیز معادل یک کیلوگرم است. با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در کشور قیمت هر یک کیلوگرم گاز ال.پی.جی برای هر خانوار معادل 180 تومان و قیمت هر لیتر از این سوخت معادل 100 تومان در نظر گرفته شده است.

 بر اساس اعلام ستاد هدفمندی یارانه ها با آغاز مرحله نهایی اجرای این قانون هدفمندی یارانه ها، بنزین حمایتی 100 تومان، بنزین سهمیه ای 400 تومان، بنزین آزاد 700 تومان، سی.ان.جی 300 تومان، گازوئیل سهمیه ای 150 تومان و گازوئیل آزاد 350 تومان در جایگاه‌ها عرضه می شود.

/



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 89/9/29 توسط بهروزجلفایی
دادستان کل کشور: معاون اول رئیس جمهور به زودی به دستگاه قضایی فراخوانده می شود
 

دادستان کل کشور: معاون اول رئیس جمهور به زودی به دستگاه قضایی فراخوانده می شود

جامعه > قضایی  -  سخنگوی قوه قضاییه در نشت خبری خود از تشکیل پرونده فساد مالی برای رحیمی معاون اول رئیس جمهور خبر داد و اعلام کرد رحیمی به خاطر پرونده فساد مالی که در حال حاضر در دست تحقیق و بررسی است به قوه قضاییه فرا خوانده می شود .


 سخنگوی قوه قضاییه در نشت خبری خود از تشکیل پرونده فساد مالی برای رحیمی معاون اول رئیس جمهور خبر داد و اعلام کرد رحیمی  به خاطر پرونده فساد مالی که در حال حاضر در دست تحقیق و بررسی است به قوه قضاییه فرا خوانده می شود .

محسنی اژه ای گفت در حال حاضر پرونده تشکیل شده و بنابر محتویات پرونده و اظهارات شهود به زودی در مورد ایشان تصمیم گیری می‌شود.

اخبار تکمیلی به زودی ارسال می شود



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 89/9/29 توسط بهروزجلفایی
اختلاف با رحیم مشایی بذرپاش را هم رفتنی کرد
 

اختلاف با رحیم مشایی بذرپاش را هم رفتنی کرد

جامعه > چهره‌ها  - مهرداد بذرپاش رئیس سازمان ملی جوانان و معاون رئیس‌جمهور پس از آنکه هفته گذشته از هیئت مدیره سایپا کنار گذاشته شد، طی جلسه امروز هیئت دولت از سوی احمدی‌نژاداز ریاست سازمان ملی جوانان هم عزل شده است.

هنوز یک هفته از برکناری جنجال‌برانگیز و پر سر و صدای منوچهر متکی، وزیر سابق امورخارجه کشور نگذشته که دوباره از درون درهای جلسه امروز هیئت دولت خبر جدیدی بیرون آمده است که این بار در مورد برکناری غیرمترقبه مهرداد بذرپاش، رئیس سازمان ملی جوانان و یا همان یارغار محمود احمدی‌نژاد است. آنطور که خبرگزاری‌های مهر و فارس خبر داده و البته چند دقیقه بعد، این خبر را از خروجی‌هایشان حذف کرده‌اند، مهرداد بذرپاش رئیس سازمان ملی جوانان و معاون رئیس‌جمهور پس از آنکه هفته گذشته از هیئت مدیره سایپا بکنار گذاشته شد، طی جلسه امروز هیئت دولت از سوی احمدی‌نژاداز ریاست سازمان ملی جوانان هم عزل شده و اینطور که از شایعه‌ها بر می‌آید جای خود را به فرحناز ترکستانی معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، خواهرزاده حمید بقایی جانشین رحیم مشایی داده است.

آنطور که سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها خبر داده‌اند، این تصمیم پس از آن گرفته شده که مهرداد بذرپاش از برخی دخالت‌های اسفندیار رحیم مشایی در امورات سازمان ملی جوانان انتقاد کرده است.

اما پس از منتشر شدن این خبر، خبرگزاری فارس، در خبری که آن هم از خروجی این خبرگزاری برداشته شده، نوشته است  که امیرحسین مدنی، مدیر کل روابط عمومی سازمان ملی جوانان برخی مطالب منتشره در برخی سایت‌ها در خصوص استعفا یا برکناری بذرپاش را ناصحیح خوانده و تکذیب کرده است.

او گفته است که « مهرداد بذرپاش به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان با قوت به کار خود ادامه خواهد داد.»

اما پس از آن مهرداد بذرپاش در مصاحبه با واحد مرکزی خبر درحاشیه جلسه عصردیروز هیئت دولت درباره خبر برخی منابع مبنی بر تغییر سازمان ملی جوانان گفت که «از چند وقت پیش به این جمع بندی رسیده ایم و در پایان جلسه هیأت دولت ، ماندن یا رفتنم به طور دقیق مشخص خواهد شد.» بنابراین این اظهار نظر بذرپاش را باید پذیرفتن تلویحی کنارگذاشتنش از ریاست سازمان ملی جوانان دانست.

اما این اولین بار نیست که اختلاف میان اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و یکی از مسئولان که همگی هم مورد اعتماد محمود احمدی‌نژاد بوده‌اند، باعث برکناری آن‌ها می‌شود. آخرین مورد به مردادماه سال گذشته بازمی‌گردد که محسنی اژه‌ای، وزیر سابق کشور وصفارهرندی، وزیر فرهنگ سابق از دولت نهم و پس از آن لنکرانی وزیربهداشت و وزیر رفاه بدلیل مخالفت با مشایی از قطار دولت دهم پیاده شدند؛ اگر علی ذبیحی، رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی  و منوچهر متکی، وزیر سابق امورخارجه را هم به این لیست اضافه کنیم، باید مهرداد بذرپاش را هفتمین نفری دانست که به دلیل اختلاف با مرد مورد اعتماد رئیس‌جمهور، از سمت خود برکنار می‌شود.

بذرپاش در حالی از سمت خود برکنار می‌شود که در همین چند سالی که در کنار احمدی‌نژاد به عنوان اولین مشاور جوان، مدیر سایپا و بعد رئیس سازمان ملی جوانان فعالیت می‌کند، اعتراض‌های زیادی نسبت به فعالیت‌هایش و البته نوع رسیدن به این سمت‌ها متوجه او بوده است.

محموداحمدی‌نژاد که از جمله در شعارهای انتخاباتی‌اش، تحول‌گرایی و جوان‌گرایی در عرصه مدیریت و ایجاد کابینه 70 میلیونی بود، پس از پیروزی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 84 در مردادماه حکمی برای مهرداد بذرپاش که از فعالان ستاد انتخاباتی‌اش بود نوشت و او را به عنوان رئیس گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری و مشاور رئیس‌جمهور منصوب کرد و از وی خواست که با تحقیق و تلاش زمینه‌ای را فراهم کند که جوانان در عرصه‌های مدیریتی حضور داشته باشند.

احمدی‌نژاد در نخستین روزهای تشکیل دولت نهم، به اعضای دولت گفت که صندلی‌های خود را کمی به هم نزدیک‌تر کنند تا جا برای یک صندلی جدید باز شود. با چنین حمایتی بود که مهرداد بذرپاش نخستین مشاور جوان رئیس‌جمهور و رئیس وقت گروه مشاوران جوان دولت به کابینه راه یافت. اما حالا و پس از گذشتن یک سال از ریاست بذرپاش بر سازمان ملی جوانان و بعد از تمام انتقاداتی که از سوی برخی مسئولان و کارشناسان اجتماعی نسبت به عملکرد او و نحوه هزینه کردن بودجه این سازمان وجود دارد، دیگر باید او را هم به لیست «کنارگذاشته‌«های احمدی‌نژاد اضافه کرد.

131/



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 89/9/29 توسط بهروزجلفایی
دایی: استعفا دادم تا دوباره من را به مسلخ نبرند / می‌روم، پول هم نمی‌خواهم
 

دایی: استعفا دادم تا دوباره من را به مسلخ نبرند / می‌روم، پول هم نمی‌خواهم

ورزش > لیگ برتر  - علی دایی سرمربی پرسپولیس در مورد استعفای خود گفت: «این دفعه خودم استعفا دادم تا من را به مسلخ نبرند.»

سرمربی پرسپولیس پس از باخت 4 بر یک تیمش مقابل صبای قم در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «این بازیکنان توانایی‌های زیادی دارند ولی من نمی‌توانم کارآیی لازم را داشته باشم. در این مسابقه حقمان بیشتر از این‌ها بود که 4 گل بخوریم ولی خب این اتفاق رخ داد.»

دایی ادامه داد: «ما پنج بازی متوالی است که داریم می‌بازیم. تماشاگران تا همین حالا هم خیلی با ما راه آمده‌اند و لطف زیادی در حقمان کرده‌اند. ولی من استعفا دادم تا دست باشگاه باز باشد و نفر بعدی را با خیال راحت بیاورند که او بتواند باشگاه را از بحران خارج کند. البته استعفا نداده‌ام که این باخت‌ها را توجیه کنم. دلیل استعفایم این است که دست باشگاه باز باشد و هر تصمیمی که می‌خواهند بگیرند. منتظر قبول یا رد استعفایم هم نمی‌مانم. می‌روم و با رفتن من هیچ تبعات مالی، گریبان باشگاه پرسپولیس را نمی‌گیرد.»

دایی در مورد نقش بازیکنان در باخت 4 - یک به صبای قم گفت: «من همه چیز را به بازیکنان گفته بودم. به آن‌ها تک تک گفته بودم که چه کار کنند. گفته بودم هر کدامشان چه وظیفه‌ای دارد و چه کار باید بکند. ولی هیچ کدام از حرف‌هایی که من زده بودم در زمین عملی نشد. در یک سال گذشته من هیچ وقت به بازیکنان نگفته بودم آفسایدگیری کنند. ولی در این بازی در صحنه گل سوم دیدید که آمدند آفسایدگیری کنند و با اشتباهی که کردند، نه تنها آفساید نگرفتند، بلکه برای حریف موقعیت گل ساختند. البته من نمی‌گویم این کارها عمدی بوده ولی این اتفاقات افتاده و باعث باخت ما شده.»

دایی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین هم که پرسید شما تا به حال سه بار در بازی‌های ایران - مکزیک، ایران - عربستان و پرسپولیس - صبا قربانی شده‌اید نیز گفت: «به هر حال ما در ایران زندگی می‌کنیم. اینجا همه دنبال یک نفر می‌گردند که او را قربانی کنند. من در آن دو مسابقه هم قربانی شدم. اما این بار تصمیم گرفتم خودم بروم تا دوباره من را به مسلخ نبرند.»



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 89/9/28 توسط بهروزجلفایی

 

ماهانه 100 هزارتومان از یارانه نقدی خانوارها پس انداز می شود
بررسی آماری خبرآنلاین از هزینه ها و درآمدهای خانوارها بعد از هدفمندشدن یارانه ها

ماهانه 100 هزارتومان از یارانه نقدی خانوارها پس انداز می شود

اقتصاد > اقتصاد سیاسی  - یک خانواده 4 نفره در صورت آنکه الگوی مصرف را رعایت کند می تواند از یارانه نقدی واریز شده به حساب خود (81 هزار تومان برای هر نفر در هر دوماه) بیش از 210 هزار تومان پس انداز کند.

آذرجزایری: براساس برآوردهای صورت گرفته نسبت به میزان افزایش هزینه ها ، به حساب یک خانواده چهار نفره هر دو ماه 324 هزار تومان یارانه نقدی و 32 هزار تومان یارانه نان واریز می شود که از این رقم تنها  145 هزار و 380 تومان آن شامل افزایش هزینه های ناشی از اصلاح قیمت ها در بخش بنزین،آب،برق،گاز و نان می شود.

 این محاسبات با در نظر گرفتن میانگین مصرف یک خانوار چهار نفره صورت گرفته  و در صورتی محقق خواهد شد که خانواده فرضی در این گزارش در حد الگو مصرف کند.

در این بین باید بر این نکته نیز تاکید کرد که در شرایطی یک خانواده 4 نفره در هر دو ماه می تواند  210 هزار و 620 تومان پس انداز کند که تنها از یک خودرو استفاده کند.

در غیر اینصورت به ازای هر خودروی مازاد در خانواده فرضی باید 72 هزار تومان به رقم هزینه ها در هر دو ماه افزود.

بنزین چه بود و چه شد

به طور میانگین هر خودرو در هر ماه 120 لیتر بنزین مصرف می کند که تا پیش از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها 60 لیتر این میزان به صورت سهمیه بندی و با نرخ 100 تومان عرضه می شد و رانندگان خودروهای شخصی بیش از این میزان را با نرخ نیمه یارانه ای و 400 تومان می خریدند.در اینصورت با احتساب مصرف دو ماهه بنزین برای هر خودرو در یک خانواده حدود 240 لیتر و محاسبه 120 لیتر آن به نرخ 100 تومان و مابقی با نرخ 400 تومان،تا پیش از اصلاح قیمت ها ، هر خودرو شخصی هر دو ماه حدود 60 هزار تومان برای خرید بنزین هزینه کرده است.در شرایطی که دیروز اعلام شد که از این پس بنزین سهمیه ای به نرخ 400 تومان و مازاد این میزان به نرخ 700 تومان محاسبه خواهد شد که در اینصورت از این پس در هر دوماه یک خودروی شخصی 120 لیتر بنزین 400 تومانی و 120 لیتر بنزین 700 تومانی مصرف خواهد کرد.براین اساس هزینه ای که یک خانواده برای مصرف بنزین خودروی خود باید کنار بگذارد به طور میانگین برای دو ماه حدود 132 هزار تومان خواهد بود که در اینصورت هزینه مصرف بنزین یک خانواده برای یک خودرو در هر دو ماه از این پس نسبت به گذشته حدود 72 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

براساس این گزارش در صورت آنکه یک خانواده از بیش از یک خودرو استفاده کند طبعا هزینه های محاسبه شده به ازای هر خودرو در هر دو ماه حدود 72 هزار تومان بیشتر خواهد شد.

30 هزار تومان قبض گاز

تا پیش از این هر متر مکعب گاز خانگی 10 تومان محاسبه می شد که قرار است از این به بعد هر متر مکعب گازی که در خانه ها سوزانده می شود 70 تومان محاسبه شود.در عین حال تاکید می شود هر خانوار چهار نفره در صورت آنکه طبق الگو،مصرف کند در هر دو ماه 500 متر مکعب گاز می سوزاند که هزینه این مصرف تا پیش از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها ،حدود 5 هزار تومان بوده است که در شرایط فعلی و با اصلاح قیمت ها این خانواده فرضی باید منتظر قبض گازی با نرخ 35 هزار تومان باشد.

البته باید تاکید کرد رقم های مذکور تنها با احتساب مصرف 250 متر مکعب گاز در هر ماه محاسبه شده که در صورت افزایش مصرف این رقم با افزایش چشمگیری مواجه خواهد شد.چرا که در حال حاضر نرخ گاز به صورت پلکانی محاسبه می شود که بیش از رقم مذکور با شیب افزایش قیمت مواجه می شود.

قیمت برق و وعده ها

قرار بود پس از اصلاح قیمت ها در دور اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها قیمت برق برای خانواده هایی که طبق الگو مصرف می کنند در هر ماه 4 هزار تومان افزایش یابد.این وعده ای بود که بارها وزیر نیرو و معاون برقی وی بر آن تاکید کردند.تا پیش از این قیمت هر کیلووات ساعت برق برای بخش خانگی 162ریال بود که قرار است از این پس این رقم به 43 تومان افزایش یابد.براین اساس میانگین مصرف هر خانوار چهار نفره را اگر 250 کیلووات ساعت در هر ماه بگیریم تا پیش از این قبض برق این خانواده فرضی حدود 8 هزار تومان بوده در حالیکه از این پس این خانواده باید آمادگی ارسال قبوض برقی حدود 21 هزار و 500 تومان را به درب خانه خود داشته باشد.یعنی افزایشی حدود 13 هزار و 500 تومان در هر قبض برقی که پیش از این بر افزایش 8 هزار تومانی آن در هر دو ماه تاکید می شد.

هزینه آب قرار نبود اصلاح شود اما شد

براساس اظهارات اخیر وزیر نیرو قرار بود قیمت آب در دور اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه اصلاح نشود و به دور دوم موکول شود .این در حالی است که قیت آب نیز در میان لیست اصلاح شده ها به چشم می خورد و بر این اساس قیمت هر متر مکعب آب از 92 تومان برای مصرف خانگی به 250 تومان افزایش یافت.

براین اساس با احتساب مصرف 60 متر مکعب آب در هر دو ماه برای یک خانواده چهار نفره ، قبوض آب این خانواده فرضی از 5 هزار و 520 تومان به 15 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

نان هم قصه ای با حدس و گمان

هنوز مشخص نیست قیمت هر قرص نان لواش و ... چقدر خواهد بود اما آنچه از برآوردها بر می آید با توجه به قیمت آرد و گندم اعلام شده قطعا قیمت هر نان لواش به بیش از 200 تومان افزایش خواهد یافت.البته به گفته وزیر بازرگانی ریز قیمت ها بزودی اعلام می شود اما به دلیل آنکه این گزارش ناتمام نماند قیت میانگین هر قرص نان لواش 200 تومان مورد محاسبه قرار گرفت.چرا که در حال حاضر میانگین قیمت هر کیلو آرد 290 تومان اعلام شده که با توجه به آنکه 7درصد هر قرص نان را آرد تشکیل می دهد افزایش قیمت نان تنها از محل افزایش بهای آرد حدود 75 تومان خواهد بود که بر این اساس قیمت یک قرص نان لواش تنها از این محل حدود 100 تومان خواهد شد که در صورت اختصاص 100 تومان به افزایش قیمت آب و برق و هزینه های جانبی این احتمال می رود که قیمت هر قرص نان لواش به بیش از 200 تومان افزایش یابد.

در اینصورت قیمت یک قرص نان لواش از 30 تومان به 200 تومان افزایش می یابد که با مصرف میانگین 120 قرص نان در هر خانواده 4 نفره ظرف دو ماه این خانواده فرضی باید 24 هزار تومان برای خرید نان کنار بگذارد.رقمی که بیش از این حدود 3 هزار و 600 تومان بوده است.البته این نکته شاید به جا باشد که قرار است براساس وعده وزیر بازرگانی ماهانه حدود 4 هزار تومان به ازای هر نفر بابت یارانه نان به حساب خانوارها واریز شود که در صورت واریز این رقم این خانواده فرضی هر دو ماه حدود 32 هزار تومان از هزینه نان خود را از دولت دریافت می کند.رقمی که بیش از محاسبه کنونی در این گزارش است./121

 هزینه های یک خانوار 4 نفره در هر دو ماه

  متوسط مصرف( در دو ماه) قیمت قبل از اجرای هدفمندی از این پس مابه‌التفاوت هزینه‌ها 
بنزین  240لیتر 120 لیتر از این مقدار نیمه یارانه ای  60000 132000 72000
گاز 500 مترمکعب 5000 35000 30000
برق 500 کیلووات ساعت 8000 21500 13500
آب 60 مترمکعب 5520 15000 9480
نان لواش  120 قرص 3600 24000 20400


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 89/9/28 توسط بهروزجلفایی

خبر آنلاین - سیاست > مجلس  - 16 نفر از نمایندگان مجلس در تذکرات کتبی امروز خود به محمود احمدی‎نژاد، نسبت به نحوه عزل منوچهر متکی وزیر امور خارجه انتقاد کردند.

به گزراش خبرآنلاین، نخستین تذکر از سوی 10 نفر از نمایندگان به شکل جمعی ارائه شد که طی آن خواستار : توضیح درخصوص عزل عجولانه و نامناسب وزیر امور خارجه حین ماموریت خارج از کشور و عدم رعایت حرمت مسوولان نظام و فرهنگ متانت ملت فرهیخته‌ ایران شده بودند.

این تذکر به امضای مصباحی‌مقدم، نادران، توکلی و مطهری نمایندگان تهران و محمد دهقان، امین‌حسین رحیمی، حسینعلی شهریاری، امیری‎خامکانی، حیدری و حسین سبحانی‌نیا رسیده بود.

دوتن از نمیاندگان یزد هم جداگانه به رئیس جمهور در اینباره تذکر دادند. سید جلال یحیی‎زاده خواستار پرهیز از شتابزدگی و رفتار خلاف شأن و اخلاق در تغییر مدیران و ضرورت اقناع مردم و مجلس درخصوص تغییر عجولانه‌ وزیر امور خارجه شد و علی اکبر اولیا نیز ر تذکر دیگری به رئیس جمهور، پرهیز از اتخاذ تصمیمات ناگهانی و حساب نشده در اداره‌ امور کشور در زمینه‌ تغییر و تعویض نامناسب وزیر امور خارجه؛ را متذکر شد.

دو نماینده اقلیت دیگر هم به رئیس جمهور تذکر دادند. مصطفی کواکبیان نماینده‌ سمنان خواستار اعلام دلیل برکناری وزیر امور خارجه حین ماموریت شد و داریوش قنبری نماینده‌ ایلام خواستار ارایه‌ توضیح درخصوص علت برکناری وزیر امور خارجه حین ماموریت در خارج از کشور از سوی رئیس جمهور شد.

تامینی نماینده‌ اصولگرای رشت نیز در تذکر دیگری به رییس‌جمهور نسبت به نحوه نادرست جابه‌جایی وزیر امور خارجه انتقاد کرد.



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 89/9/28 توسط بهروزجلفایی

جزئیات نحوه دریافت بنزین و گازوئیل سه نرخی در جایگاه‌ها

اقتصاد > انرژی  - شانا نوشت: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، تصریح کرد: هم اکنون آمادگی عرضه بنزین سه نرخی در 2850 جایگاه عرضه سوخت کشور ایجاد شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در باره چگونگی عرضه بنزین سه نرخی در بیش از 2800 جایگاه کشور گفت: همزمان با اجری قانون هدفمند سازی یارانه های در کشور و عرضه بنزین به صورت سه نرخی نرم‌افزارهای لازم در2850 جایگاه کشور نصب و راه اندازی شده است.

فرید عامری تصریح کرد: این نرم‌افزار به گونه‌ای طراحی شده که ابتدا باید سهمیه بنزین100 تومانی در کارت هوشمند سوخت به پایان برسد پس از آن، گزینه ای با عنوان "سهمیه دوم بنزین" (بنزین 400 تومانی) در صفحه نمایش داده می شود و پس از پایان بنزین سهمیه ای، در صفحه نمایشگر نازل جایگاه، گزینه "بنزین آزاد" نمایان می شود و فرد می تواند بنزین آزاد (لیتری 700 تومان) دریافت کند.

وی تصریح کرد:‌ به این ترتیب تنها در صورت پایان یافتن بنزین ذخیره شده در کارت ها، می توان از بنزین 400 تومانی و پس از آن از بنزین آزاد استفاده کنند.

به گفته عامری مردم در صورت نیاز می توانند با استفاده از کارت جایگاه داران نیز نسبت دریافت بنزین 700 تومانی اقدام کنند.

بنزین سوپر یارانه ای لیتری 500 و غیریارانه ای لیتری 800 تومان

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، تصریح کرد: همزمان با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، قیمت هر لیتر بنزین سوپر یارانه ای و غیریارانه ای به ترتیب 500 و 800 تومان اعلام شد.

وی تصریح کرد: همچنین افراد در صورت تمایل می توانند با توجه به میزان بنزین سهمیه ای ذخیره در کارت های سوخت، به جای بنزین 100 تومانی، از بنزین سوپر 150 تومانی استفاده کنند.

آمادگی جایگاه ها برای عرضه گازوییل با سه نرخ

عامری با بیان این که همانند بنزین، گازوییل امکان عرضه گازوییل با سه نرخ در جایگاه های کشور فراهم شد، افزود: با توجه به نوع و کاربری خودورهای دیزلی سهمیه ای خودروهای گازوئیل سوز به قیمت هر لیتر 1500ریال و گازوئیل غیرسهمیه ای به قیمت هر لیتر 3500 ریال تعیین و از طریق کارت هوشمند سوخت قابل استفاده خواهد بود.

وی افزود: همچنین وسایل نقلیه دیزلی (گازوئیل سوز) نیز از سهمیه حمایتی علی الحساب حداکثر میزان مصرف 10روز برای یک مرحله با قیمت 165 ریال بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، طرح عرضه سه نرخی بنزین و گازوییل با موفقیت در جایگاه های کشور انجام و تا کنون مشکلی در اجرای این طرح گزارش نشده است.



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 89/9/28 توسط بهروزجلفایی

تعیین قیمت گاز برای مصارف خانگی به صورت منطقه‌ای

اقتصاد > انرژی  - شانانوشت:سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت از تعیین قیمت گاز به صورت منطقه‌ای و جغرافیایی برای مصارف خانگی خبر داد.

محمدرضا فرزین گفت: بر اساس مصوبات کارگروه تحول اقتصادی و ستاد هدفمند سازی یارانه‌ها قیمت سوخت از جمله بنزین و گازوئیل از طریق اطلاعیه‌های رسمی به مردم اعلام شده است.

وی تصریح کرد: در خصوص قیمت گاز نیز چند برنامه در دستور کار ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها قرار داشت که مهمترین آن تعیین قیمت گاز بر اساس جغرافیای کشور است.

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی گفت: برخی از مناطق کشور بسیار سردسیر هستند و در سال بیش از 9 ماه از وسائل گرمایشی استفاده می‌کنند و این در حالی است که در برخی دیگر از مناطق کشور هوا گرم بوده و 9 ماه از سال وسائل سرمایشی مانند کولر گازی استفاده می‌شود.

فرزین گفت: به طور متوسط قیمت گاز برای مصارف خانگی حدود هر متر مکعب 700 ریال برآورد شده است.

وی تصریح کرد: از سوی استانداری‌ها جزئیات قیمت‌های حامل‌های انرژی منطقه‌ای از جمله گاز و برق به اطلاع مردم آن منطقه خواهد رسید.

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سهمیه گازوئیل برای بخش‌های صنعتی و کشاورزی چگونه تعیین خواهد شد و آیا قیمت عرضه گازوئیل به این واحدها با خودروها متفاوت است؟ گفت: قیمت عرضه گازوئیل سهمیه‌ای هر لیتر یک هزار و پانصد ریال تعیین شده است و در این زمینه تفاوتی نداریم.

وی تصریح کرد: اما دولت برای بخش‌های کشاورزی و یا صنعتی سهمیه‌بندی خاصی در نظر گرفته است که در اطلاعیه‌های بعدی ستاد به صورت مشروح به اطلاع مردم خواهد رسید.

/



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 89/9/28 توسط بهروزجلفایی

جزئیات قیمت‌های پلکانی برق از 27 تا 210 تومان

اقتصاد > انرژی  - فارس نوشت: همزمان با آغاز هدفمندسازی یارانه ها، جزئیات قیمتهای پلکانی برق 27 تومان تا 210 تومان در هر کیلووات ساعت در مناطق عادی و غیر‌تابستان اعلام شد.

بر اساس قیمتهای جدید برق که دولت تصویب کرده است، قیمت برق به ازای مصرف صفر تا 100 کیلووات ساعت 270 ریال اعلام شده است.
بنابراین گزارش، قیمت برق مازاد بر 100 کیلووات تا 200 کیلووات 320 ریال و قیمت برق مازاد بر 200 کیلووات تا 300کیلووات نیز 720 ریال تصویب شده است.
این گزارش حاکی است: قیمت برق مازاد بر 300 کیلووات تا 400 کیلووات 1300 ریال، قیمت برق مازاد بر 400 کیلووات تا 500 کیلووات 1500 ریال، قیمت برق مازاد بر 500 کیلووات تا 600 کیلووات 1900 رسال و قیمت برق مازاد بر 600 کیلووات نیز 2100 ریال اعلام شده است.



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 89/9/28 توسط بهروزجلفایی
   1   2      >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک