سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 150
بازدید دیروز: 157
کل بازدیدها: 740447

 

انتقاد ناصر حجازی آن سوی مرزها

ورزش > فوتبال داخلی  - ناصر حجازی همان‌طور که قبلا وعده داده بود، پس از خروج از ایران، حرف‌هایش را زد.

پیشکسوت باشگاه استقلال در مصاحبه‌ای با دویچه‌وله، رادیو فارسی آلمان، از وضعیت ورزش ایران به شدت انتقاد کرد. او که در حال حاضر در اتریش به سر می‌برد، پیش از این گفته بود که هر وقت از ایران خارج شود، ناگفته‌هایی را در مورد ورزش ایران خواهد گفت.

همچنین بهمن فروتن سرمربی اسبق باشگاه شموشک نوشهر نیز در گفت‌وگویی با برنامه به عبارت دیگر شبکه بی‌بی‌سی، انتقادهای زیادی را نسبت به ورزش و فوتبال ایران مطرح کرده است. او در این برنامه گفت: «درکشور ما بزرگ‌ترین علت عقب ماندگی فوتبال این است که پارلمان ما ورزشی نیست، درست است که صد و چند وکیل مجلس شورای اسلامی عضو فراکسیون ورزش هستند، ولی دو سه نفر بیشتر در این زمینه فعال نیستند.»

او همچنین مشکل اصلی فوتبال ایران را این‌طور توصیف کرد: «مشکل اصلی فوتبال ایران این است که فوتبال دست محافظه‌کارها است. البته ما هشت سال هم یک حکومت اصلاح‌طلب داشتیم که آقای هاشمی‌طبا، مهرعلیزاده، سعید فائقی و صفایی فراهانی سرکار بودند، اما نتوانستند تغییر بنیادین را در این ورزش به وجود بیاورند، چون آنها راس کار بودند و در پایین تمام اهرم‌ها دست راست محافظه کار است. راست محافظه‌کار تخصص آن چنانی ندارد، اما فعال است و در عین حال فرقه گرا، یعنی به آدم های متخصص اگر هم عقیده خودشان نباشند راه نمی‌دهند که آنها هم با یک همکاری ورزش را رو به جلو ببرند.»

 

انتقاد ناصر حجازی  آن سوی مرزها



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 89/4/6 توسط بهروزجلفایی

پوشش نامناسب، دلیل لغو کنسرت گوگوش در بحرین!

فرهنگ  - فردانیوز نوشت:

دولت بحرین مانع از برگزاری کنسرت تابستانی یک خواننده لس آنجلسی شد.

طبق برنامه اعلام شده قبلی، قرار بود فائقه آتشین (گوگوش) ماه آینده در کشور بحرین کنسرت موسیقی اجرا کند. اما این موضوع به تازگی از سوی وزارت فرهنگ بحرین منتفی اعلام شد.این در حالی است که هنوز تابلوهای تبلیغات این کنسرت در خیابان های پایتخت کشور بحرین دیده می شود .

معاون وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی بحرین بدون ارائه توضیحات مفصلی تنها علت این مسئله را مربوط به موضوعات فنی اعلام کرده و افزوده است که این وزارت خانه درنظر دارد که در آینده این کنسرت اجرا شود.

اما برخی رسانه عربی علت واقعی ملغی شدن کنسرت این خواننده لس آن جلسی را نحوه پوشش عریان گونه وی و اعتراض برخی گروه ها در این کشور عنوان کرده اند. از سوی دیگر برخی رسانه های غربی فشار های دیپلماتیک را دلیل واقعی این موضوع اعلام کرده اند.



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 89/4/6 توسط بهروزجلفایی

سردارنقدی خبر داد: آمادگی شبکه بزرگ خواهران بسیجی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف

جامعه  - خبرگزاری فارس خبر داد:

 شبکه بزرگی از خواهران بسیجی آموزش ‌دیده‌اند تا در سطح کشور به ترویج حجاب و عفاف بپردازند.

سردار محمدرضا نقدی اظهار داشت: بسیج یک اقدام و برنامه گسترده‌ای را به صورت ایجابی برای ترویج حجاب و عفاف تدارک دیده است.

وی افزود: مقدمات این کار و برنامه‌ریزی‌های آن از چند ماه پیش در سطح کشور آغاز شده و راه‌اندازی شبکه بزرگی از خواهران آموزش‌دیده در برنامه‌های اولویت‌دار امسال قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: بسیج به دور از برخی جوها و مطالب اخیر مطرح شده در جامعه از زمستان سال قبل در این باب برنامه‌ریزی کرده تا بتوانیم یک شبکه بزرگی از خواهران را آموزش دهیم تا عهده‌دار ترویج فرهنگ صحیح حجاب و عفاف برای خواهران در جامعه باشند.

وی گفت: مقدمات این کار فراهم شده و ظرف هفته‌های آینده این شبکه عمومی در شهرهای مختلف به جریان می‌افتد تا بسیج در کنار نیروی انتظامی بتواند با یک حرکت فرهنگی و عمیق جلوی برخی بدحجابی‌ها را بگیرد.



نوشته شده در تاریخ شنبه 89/4/5 توسط بهروزجلفایی

 

معاون وزیر صنایع: هر کس در معادن فوت کرده تقصیر خودش بوده است

اقتصاد > صنعت  - گفت و گو با معاون وزیر صنایع در خصوص وضعیت ایمنی معادن کشور

سید ابراهیم علیزاده: گاهی بد نیست به جای اینکه اتفاقی رخ دهد و آن موضوع پیگیری شود قبل از وقوعش، احتمال رخ دادن آن اتفاق بررسی شود تا اگر اتفاقی رخ داد و دیگر یافتن مسئولان مربوطه غیرممکن شد، بتوان به سخنان آن ها مراجعه و با استناد به سخنان سابقه شان وضعیت را رصد کرد. یکی از این اتفاقات، حوادث ناشی از کار است که به خصوص در معادن کشور رخ می دهند و حادترین شکل آن یعنی کشته شدن کارگر، جدای از هزینه های سنگین آن برای خانواده اش، چهار میلیارد تومان برای آن واحد هزینه خواهد داشت (طبق اعلام مدیر سابق اداره بازرسی کار وزارت کار) و به گفته وزیر سابق کار نیز چهار درصد از تولید ناخالص داخلی هر کشور صرف جبران خسارات ناشی از کار می‌شود. با این ارقام ( جدای از ارزش جان هر انسانی) خیلی راحت می توان به ارزش اقدامات برای جلوگیری از حوادث ناشی از کار در معادن پی برد و از آنجایی هم که بهترین منبع برای بررسی وضعیت ایمنی معادن کشور معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن است، سراغ او می رویم. محمد سمیعی نژاد با دیدگاه خاص خودش در حالی که از وضعیت ایمنی معادن کشور اطمینان می دهد، تقصیر حوادث ناشی از کار منجر به فوت را بر گردن اشتباهات فردی می اندازد که توسط کارگرانی که حتی آموزش دیده اند رخ می دهند. وی در این مورد تصریح می کند که حوادث ناشی از کار منجر به فوت، به دلیل اشتباهات تکنیکی و طراحی نبوده و فقط اشتباهات فردی بوده است. وی هرچند در مورد حوادث ناشی از کار در معادن کشور آماری ارائه نمی کند اما اعلام می کند که این روند کاهشی بوده است و در سال گذشته فقط یک انفجار در معدن باب نیزو اتفاق افتاد که این اتفاق موجب شد تعداد کشته های حوادث ناشی از کار در معادن کشور تقریبا با سال قبلش برابری کند. وی علت آن حادثه را هم که منجر به فوت 12 کارگر شده بود، بی احتیاطی بیان می کند. این سخنان معاون وزیر صنایع شاید از سویی خیال ها را آسوده کند که دیگر کمتر شاهد وقوع اتفاقی در معادن کشور خواهیم بود اما از سویی دیگر به نوعی نپذیرفتن مسئولیت حوادث ناشی از کار در معادن هم تلقی می شود که کارگران این بخش بدانند باید با احتیاط بیشتری کار کنند.

 *برای بالا بردن وضعیت ایمنی معادن کشور تاکنون چه اقداماتی انجام داده اید؟

با توجه به استانداردهایی که دنبال می کنیم، از سال گذشته بازرسی هایی در رابطه با بخش معادن توسط سازمان نظام مهندسی با توجه به قراردادی که منعقد شد در حال انجام است. علاوه بر این، در تمام قراردادهایی که شرکت های دولتی با بخش معادن منعقد می کنند تاکید بر این است که تاییدیه ای از سازمان صنایع و اداره کار استان ها در مورد رعایت تمام موارد ایمنی در معادن بیاورند تا بخش ایمنی آن ها مورد تایید باشد. به خصوص در بخش زغال تاکید داریم هیچ گونه قراردادی در رابطه با تحویل زغال با بخش خصوصی منعقد نشود مگر اینکه تاییدیه سازمان صنایع و اداره کار استان ها صادر شده باشد.

*این به دلیل آن است که میزان خطرپذیری زغال بیشتر است؟

بله. معمولا مواد زیرزمینی ما زغال سنگ هستند و به دلیل سستی لایه ها و اینکه روش های استخراج آن ها به صورت دستی است و همچنین ماهیت زغال و گازسوزی بالایی که دارد، خطر این بخش بیشتر است. چون رگه های ما از ضخامت کم برخوردار هستند و در رابطه با مکانیزه کردن این لایحه ها کشور ایران با مشکل مواجه است و قابل مکانیزه نیستند. معادنی مثل طبس هم که قابل مکانیزه بودند کاملا مکانیزه شده و مواد آن توسط ماشین استخراج می شود.

*این مواردی که به آن ها اشاره کردید باعث کاهش حوادث ناشی از کار در معادن کشور شده است؟

بله. با توجه به آمارهایی که در بخش ایمنی معادن داریم، می توانیم بگوییم استانداردهای بین المللی ما دارد رعایت می شود و تمام حوادثی هم که پیش آمده حوادثی فردی بوده اند. به عبارتی این حوادث به علت رعایت نکردن مسائل ایمنی که قبلا توسط کارفرما یا مسئولان مربوطه آموزش داده شده بود، بوده است.

*یعنی حوادث ناشی از کار منجر به فوت به دلیل اشتباهات شخصی بوده است؟

شخصی و اشتباهات فردی بوده است. اشتباهات تکنیکی و طراحی نبوده و فقط اشتباهات فردی بوده است.

*با توجه به این موضوع، آموزش یا برنامه ای هم برای این در نظر گرفته اید؟

چهار سال است که از طریق سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران و مرکز آموزش و پژوهشی این سازمان، آموزش هایی به بخش خصوصی داده شده است و کلاس های آموزشی ای در استان ها در بخش معدن برگزار کرده ایم.

*وزارت کار هم در این موضوع نقشی داشته است؟

وزارت کار در این رابطه به خصوص مسئولان ایمنی را مورد ارزیابی قرار می دهد و تا این افراد تاییدیه ای در رابطه با تکمیل آموزش ها نداشته باشند به ما اجازه نمی دهند که حکم مسئول فنی در بخش معدن را برای آن ها صادر کنیم.

*از سازمان های بین المللی مانند سازمان بین المللی کار خدماتی برای جلوگیری از حوادث ناشی از کار مثل آموزش هم ما داریم؟

بله. ما در بعضی مواقع آموزش های بین المللی داریم که به اقتضای زمان این کار انجام می شود.

*به صورت مشخص نگفتید حوادث ناشی از کار کشور در بخش معدن چقدر است؟

باید این آمار را به تن بگیریم که به ازای هر تن تولید چقدر حادثه داریم اما این رقم را اکنون ندارم.

*روند چگونه بوده است؟ کاهش یافته است؟

روند کاهشی بوده است. در سال گذشته فقط یک انفجار در معدن باب نیزو اتفاق افتاد که این اتفاق موجب شد تعداد کشته های حوادث ناشی از کار در معادن کشور تقریبا با سال قبلش برابری کند.

*خبر دارید که آیا دیون این کارگران فوت شده پرداخت شده است یا نه؟

پرداخت دیون آن ها با بیمه و کارفرما است، چون بخش خصوصی است. وزارت صنایع در رابطه با دیه هیچ نقشی ندارد و ما می توانیم ضریب امنیتی را بالا ببریم. در طول کار و تولید نیز وزارت کار باید مسئول ایمنی را چک کند و وزارت صنایع بر روش های طراحی که روز اول سازمان نظام مهندسی ارائه داده تا با این روش ها مواد معدنی استخراج شوند، نظارت می کند. به عبارتی کار وزارت صنایع نظارت بر روش های ایمنی تولید است.

*در آن اتفاق معدن باب نیزو نتایج نهایی بررسی شما از علت وقوع چه بود ؟

علت حادثه تصاعد ناگهانی گاز و بی احتیاطی کارگران و در نهایت رخ دادن انفجار بود. در آن اتفاق گاز پشت لایه جمع شده بود و چون آن جا یک معدن گازخیز بود، وقتی کارگر داشت کار می کرد این حفره آزاد می شود و یک دفعه به صورت آنی عیار گاز بالا می رود و تهویه هم چون در نقطه کور بود، جواب گو نبود و در این شرایط کوچکترین جرقه مثلا برخورد یک چکش با سنگ خرده هم به معنای انفجار است.

*تعداد کشته ها در آن حادثه چقدر بود؟

12 نفر بودند که هفت نفر در یک انفجار فوت شدند و پنج نفر دیگر هم در حال کمک کردن بودند که به دلیل گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.علت آن هم باز بی احتیاطی بوده است.

معاون وزیر صنایع: هر کس در معادن فوت کرده تقصیر خودش بوده است



نوشته شده در تاریخ شنبه 89/4/5 توسط بهروزجلفایی

 

پورمحمدی: 30 سال برای انجام قول‌ها و پروژه‌هایی که تصویب و تنظیم شده وقت لازم است

سیاست > چهره ها  - رییس سازمان بازرسی کل کشور دستگاه‌ها را به رعایت برنامه و اصول حاکم بر آن فراخواند و گفت: دولت خود را مدیون به اجرای طرح‌های زیادی کرده و این فقط مربوط به این دولت نیست.

به گزارش خبرآنلاین مهمترین بخش های حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور در شورای اداری خراسان جنوبی را در ادامه بخوانید:

  • در دورانی که در وزارت کشور بودیم تلاش زیادی کردیم تا طرح‌ها و پروژه‌های باقی مانده از دولت‌های قبل را کامل کنیم. قول‌هایی که به مردم برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف داده می‌شود، اگر خارج از توان و ظرفیت باشد، دست‌نیافتنی است. به عنوان نمونه از یک وزیر درباره قول‌ها و پروژه‌هایی که در حوزه مسوولیتی‌اش تصویب و تنظیم شده بود پرسیدم چقدر برای انجام این پروژه‌ها زمان نیاز است که گفت با ظرفیت و توان فعلی حدود 30 سال طول می‌کشد. 
  • در این زمینه هم اعلام می‌کنیم که خط پتروشیمی شرق کشور ناموفق است و کسی نسبت به آن طمع نکند. به بخش خصوصی می‌گوییم که مشارکت نکنید چون ضرر می‌کنید. 
  • پتروشیمی لوازمی برای تحقق می‌خواهد که باید محقق شود در غیر این صورت نمی‌توان موفق بود. 
  • سازمان بازرسی آمادگی دارد تا در آسیب‌شناسی از وضعیت دستگاه‌ها و در تصمیم‌گیری و اجرا به مدیران کمک کند تا بتوانند در جایگاه و منزلت واقعی خود قرار گیرند و در انجام وظایف‌شان موفق باشند.  
  • وقتی به مدیران کشور در هر بخش نگاه می‌کنیم حکایت از تلاش و پیگیری جدّی آنان دارد و دغدغه‌های جدی و اساسی جامعه را بدون محدودیت بررسی و پیگیری می‌کنند. 
  • استان‌های کشور ما فقیر نیستند و من با محروم عنوان‌کردن برخی استان‌ها مخالف هستم.
  • کشور ما دارای منابع، ظرفیت، انگیزه و توانایی انسانی بالایی برای توسعه و پیشرفت است اما سؤال این است آیا بازخورد، خروجی و بهره‌وری کارهای ما با این ظرفیت‌ها و توانایی‌ها مناسب و مطلوب است یا خیر؟
  • سطح مدیریت کشور، سطح بالغی است و اغلب استان‌ها از ظرفیت مدیریتی مناسب برخوردارند. بخش بزرگی از اقتصاد و منابع کشور در اختیار مجموعه حاکمیت اعم از دولت، مجلس و عوامل مؤثر در برداشت و هزینه است، اما باید در خصوص این مشکل که چرا به‌رغم این همه توان و ظرفیت، خروجی‌ها خروجی مناسبی نیست و چه باید کرد تا بهره‌وری و بهره‌دهی در حوزه مدیریتی افزایش یابد و به پاسخ کامل برسیم. 
  • الآن بیشترین دغدغه و آسیب در برنامه، داشتن یا نداشتن رفتار برنامه‌ای است و یک نمونه‌اش همین بحث هدفمند کردن یارانه‌هاست.
  • در این‌که مدیران انگیزه و جدیت زیاد در پیگیری مشکلات جامعه دارند شک وجود ندارد اما نکته مهم و اساسی این است که این فعالیت‌ها و تلاش‌ها باید به نتیجه تعیین‌شده در برنامه منتج شود. 
  • سازمان بازرسی کل کشور از میزان تحقق برنامه چهارم توسعه گزارش تهیه کرده است. 
  • در این زمینه 75 موضوع را بر اساس خوداظهاری مدیران دستگاه‌ها بررسی کردیم(و راستی‌آزمایی نکردیم). برای این گزارش یکسال وقت گذاشتیم و تقریباً 20 روز پیش این گزارش تکمیل شد اما برخی استان‌ها از 75 موضوع که قرار بود پاسخ بدهند به 24 الی 25 مورد پاسخ دادند.
  • اکثر این گزارش‌ها مثبت است اما این‌که مشخص باشد که برنامه‌ها چقدر پیشرفت داشته مهم است. این گزارش، گزارشی است که خود دستگاه‌ها برای ما اعلام داشتند و سازمان بازرسی در خصوص این گزارش، راستی‌آزمایی یا دخل و تصرفی نکرده است. 
  • مهم‌ترین عللی که در خصوص عدم اجرای برنامه به آن دست یافتیم می‌توان به عدم تخصیص اعتبارات لازم، عدم تناسب بودجه و پیش‌بینی بودجه برای اجرای طرح‌ها، عدم تعیین متولی مشخص در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها، نداشتن مطالعات پایه در برخی از طرح‌ها و... از مهم‌ترین علل عدم یا ضعف در اجرای این برنامه است.
  • سازمان بازرسی آمادگی دارد تا در آسیب‌شناسی از وضعیت دستگاه‌ها و در تصمیم‌گیری و اجرا به مدیران کمک کند تا بتوانند در جایگاه و منزلت واقعی خود قرار گیرند و در انجام وظایف‌شان موفق باشند.

پورمحمدی: 30 سال برای انجام قول‌ها و پروژه‌هایی که تصویب و تنظیم شده وقت لازم است



نوشته شده در تاریخ شنبه 89/4/5 توسط بهروزجلفایی

 

پورمحمدی: 30 سال برای انجام قول‌ها و پروژه‌هایی که تصویب و تنظیم شده وقت لازم است

سیاست > چهره ها  - رییس سازمان بازرسی کل کشور دستگاه‌ها را به رعایت برنامه و اصول حاکم بر آن فراخواند و گفت: دولت خود را مدیون به اجرای طرح‌های زیادی کرده و این فقط مربوط به این دولت نیست.

به گزارش خبرآنلاین مهمترین بخش های حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور در شورای اداری خراسان جنوبی را در ادامه بخوانید:

  • در دورانی که در وزارت کشور بودیم تلاش زیادی کردیم تا طرح‌ها و پروژه‌های باقی مانده از دولت‌های قبل را کامل کنیم. قول‌هایی که به مردم برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف داده می‌شود، اگر خارج از توان و ظرفیت باشد، دست‌نیافتنی است. به عنوان نمونه از یک وزیر درباره قول‌ها و پروژه‌هایی که در حوزه مسوولیتی‌اش تصویب و تنظیم شده بود پرسیدم چقدر برای انجام این پروژه‌ها زمان نیاز است که گفت با ظرفیت و توان فعلی حدود 30 سال طول می‌کشد. 
  • در این زمینه هم اعلام می‌کنیم که خط پتروشیمی شرق کشور ناموفق است و کسی نسبت به آن طمع نکند. به بخش خصوصی می‌گوییم که مشارکت نکنید چون ضرر می‌کنید. 
  • پتروشیمی لوازمی برای تحقق می‌خواهد که باید محقق شود در غیر این صورت نمی‌توان موفق بود. 
  • سازمان بازرسی آمادگی دارد تا در آسیب‌شناسی از وضعیت دستگاه‌ها و در تصمیم‌گیری و اجرا به مدیران کمک کند تا بتوانند در جایگاه و منزلت واقعی خود قرار گیرند و در انجام وظایف‌شان موفق باشند.  
  • وقتی به مدیران کشور در هر بخش نگاه می‌کنیم حکایت از تلاش و پیگیری جدّی آنان دارد و دغدغه‌های جدی و اساسی جامعه را بدون محدودیت بررسی و پیگیری می‌کنند. 
  • استان‌های کشور ما فقیر نیستند و من با محروم عنوان‌کردن برخی استان‌ها مخالف هستم.
  • کشور ما دارای منابع، ظرفیت، انگیزه و توانایی انسانی بالایی برای توسعه و پیشرفت است اما سؤال این است آیا بازخورد، خروجی و بهره‌وری کارهای ما با این ظرفیت‌ها و توانایی‌ها مناسب و مطلوب است یا خیر؟
  • سطح مدیریت کشور، سطح بالغی است و اغلب استان‌ها از ظرفیت مدیریتی مناسب برخوردارند. بخش بزرگی از اقتصاد و منابع کشور در اختیار مجموعه حاکمیت اعم از دولت، مجلس و عوامل مؤثر در برداشت و هزینه است، اما باید در خصوص این مشکل که چرا به‌رغم این همه توان و ظرفیت، خروجی‌ها خروجی مناسبی نیست و چه باید کرد تا بهره‌وری و بهره‌دهی در حوزه مدیریتی افزایش یابد و به پاسخ کامل برسیم. 
  • الآن بیشترین دغدغه و آسیب در برنامه، داشتن یا نداشتن رفتار برنامه‌ای است و یک نمونه‌اش همین بحث هدفمند کردن یارانه‌هاست.
  • در این‌که مدیران انگیزه و جدیت زیاد در پیگیری مشکلات جامعه دارند شک وجود ندارد اما نکته مهم و اساسی این است که این فعالیت‌ها و تلاش‌ها باید به نتیجه تعیین‌شده در برنامه منتج شود. 
  • سازمان بازرسی کل کشور از میزان تحقق برنامه چهارم توسعه گزارش تهیه کرده است. 
  • در این زمینه 75 موضوع را بر اساس خوداظهاری مدیران دستگاه‌ها بررسی کردیم(و راستی‌آزمایی نکردیم). برای این گزارش یکسال وقت گذاشتیم و تقریباً 20 روز پیش این گزارش تکمیل شد اما برخی استان‌ها از 75 موضوع که قرار بود پاسخ بدهند به 24 الی 25 مورد پاسخ دادند.
  • اکثر این گزارش‌ها مثبت است اما این‌که مشخص باشد که برنامه‌ها چقدر پیشرفت داشته مهم است. این گزارش، گزارشی است که خود دستگاه‌ها برای ما اعلام داشتند و سازمان بازرسی در خصوص این گزارش، راستی‌آزمایی یا دخل و تصرفی نکرده است. 
  • مهم‌ترین عللی که در خصوص عدم اجرای برنامه به آن دست یافتیم می‌توان به عدم تخصیص اعتبارات لازم، عدم تناسب بودجه و پیش‌بینی بودجه برای اجرای طرح‌ها، عدم تعیین متولی مشخص در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها، نداشتن مطالعات پایه در برخی از طرح‌ها و... از مهم‌ترین علل عدم یا ضعف در اجرای این برنامه است.
  • سازمان بازرسی آمادگی دارد تا در آسیب‌شناسی از وضعیت دستگاه‌ها و در تصمیم‌گیری و اجرا به مدیران کمک کند تا بتوانند در جایگاه و منزلت واقعی خود قرار گیرند و در انجام وظایف‌شان موفق باشند.

پورمحمدی: 30 سال برای انجام قول‌ها و پروژه‌هایی که تصویب و تنظیم شده وقت لازم است



نوشته شده در تاریخ شنبه 89/4/5 توسط بهروزجلفایی

باراک اوباما و مدودف در حال خوردن همبرگر در فروشگاه شلوغی در ویرجینیا/عکس

بین الملل > آمریکا  - روسای جمهور آمریکا و روسیه به پیشنهاد باراک اوباما از تشریفات دست و پا گیر کاخ سفید فرار کرده و به همبرگر فروشی معروف ریز هل برگر در ارلینگتون ویرجینیا رفته اند، فروشگاهی که گفته می شود پاتوق اوباما بوده است.

اوباما مدودف در حال صرف همبرگر



نوشته شده در تاریخ شنبه 89/4/5 توسط بهروزجلفایی

انتقاد سیدحسن خمینی از اوضاع اقتصادی/ هشدار مراجع در باره فساد اجتماعی و فقر و گرانی را جدی بگیرید

سیاست > چهره ها  - سایت جماران نوشت:

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی پنج شنبه شب در دیدار جمعی از حانواده های شهدای حادثه هفتم تیربا تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی جامعه گفت: اینکه  جوانان جامعه بیکار باشند، کارخانه ها تعطیل شوند، بازار کشور محل تاخت و تاز کالاهای خارجی شود و هر روز با گرانی جدیدی مواجه شویم، جز دلسردی اجتماعی محصولی ندارد.

یادگار امام راحل در این مراسم که در حسینیه جماران برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی، شهید محمد منتظری و دیگر شهدای حادثه هفتم تیر گفت: شهیدان فرزند زمانه خویش بودند و با شناخت درست زمان، گام در راهی گذاشتند که حقیقت و راستی به ارمغان آورد و به همین خاطر ما امروز باید پاسدار اهداف آنها باشیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین هدفی که شهیدان دنبال کردند، تعالی دین و اثبات کارآمدی نظام دینی است، اظهار داشت: امروز کشور گرفتار مشکلات سخت معیشتی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی خاطر نشان کرد: اقشار مستضعف جامعه منتظر نمودارشدن کارآمدی نظام هستند. مردم از همه انتظار دارند با دست برداشتن از اختلافات ناشی از حب و بغض های شخصی و دوری از کینه توزیهای بچه گانه سعی کنند مشکلات کشور را برطرف کنند.

وی اضافه کرد: اینکه جوانان جامعه بیکار باشند، کارخانه ها تعطیل شوند، بازار کشور محل تاخت و تاز کالاهای خارجی شود و هر روز با گرانی جدیدی مواجه شویم، جز دلسردی اجتماعی محصولی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در ادامه  تاکید کرد: این کشور با این  حجم نیروی انسانی، پول خدادادی نفت و منابع مختلف و با این نیروی ایمان، باید با ترک افراطی گرایی و طرد افراطیون، بسیار کارآمدتر از این باشد.

وی با اشاره بر این نکته که هر کدام از ما هر روزه با مشکلات مردم مواجه ایم خطاب به حاضرین گفت:ما هر روزه با مشکلات مردم مواجه ایم اما از اینکه توان حل مشکلات آنها را نداریم، خجالت زده هستیم.

یادگار امام راحل با اشاره به لزوم توجه به دغدغه دلسوزان واقعی انقلاب در مبارزه صحیح با عفاف زدایی از جامعه دینی گفت: اگر به فرمایشات مراجع و علمای شیعه که بی تردید حافظان شریعت و پناهگاه مردم بوده و هستند، گوش نکنیم، از دین داری فاصله گرفته ایم.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تاکید کرد: باید هشدارهای پنهان و آشکار مراجع و علمای شیعه درباره فساد اجتماعی و فقر و گرانی  جدی گرفته شود.



نوشته شده در تاریخ شنبه 89/4/5 توسط بهروزجلفایی
ایتالیا دو_اسلواکی سه

حذف تحقیر آمیزقهرمان از رقابت های جام جهانی/ گریه ایتالیایی ها در ژوهانسبورگ

ورزش > فوتبال خارجی  - شگفتی ها با شکست ایتالیا در رقابت های جام جهانی کامل شد.
پایانی تلخ برای ایتالیایی ها.تیمی که قبل از آغاز جام جهانی همه آن را بخت اول صعود از گروهش می دانستند با شکست مقابل اسلواکی از گردونه رقابت ها کنار رفت. قهرمان دوره قبل جام جهانی در حالی که حتی بد بین ترین طرفداران فوتبال هم چنین نتیجه ای را برای آنها پیش بینی نمی کردند با دو تساوی و یک شکست در گروه خود آخر شدند تا با خاطره ای تلخ با جام جهانی خداحافظی کنند. گریه های ایتالیایی ها پس از حذف از مهمترین اتفاق ورزشی جهان در تاریخ ثبت خواهد شد تا ثابت شود که فوتبال غیر قابل پیش بینی است و این احتمال وجود دارد که روی بدش را حتی به قهرمان هم نشان دهد. در این بازی که قضاوت آن را هاوارد از انگلیس بر عهده داشت ویتکس(??،??)،کوپنک ?? برای اسلواکی و گلهای ایتالیا را دی ناتاله ?? و کوالیارا در دقیقه ?? به ثمر رساندند.


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 89/4/3 توسط بهروزجلفایی
این اردوکشی ها مقابل نهادهای قانونی جمهوریت نظام را تهدید می کند
این در حالی است که افکار عمومی اکنون با یک تردید بزرگ مواجه شده که چگونه همه گروه ها و جمعیت ها برای برگزاری تجمع، به مجوزهای متعدد نیاز دارند، اما گروهی هر وقت بخواهند بدون مجوز خیابان ها را به تسخیر خود در می آورند و اتفاقا تا خواسته خود را غالب نکنند از پا نمی نشینند و هیچ کس هم هماورد آنان نیست. اسامی نمایندگان مخالف خود را همچون خائنین در صدر سایت ها و نشریات خود می آورند و از همه بدتر مجلس را ناچار به اتخاذ تصمیماتی برای رضایت خود می کنند.

در حالی که قضاوت درباره درستی یا نادرستی مصوبه مجلس در مورد حمایت از نهادهای آموزشی غیر دولتی، بر عهده کارشناسان حقوقی و به ویژه شورای نگهبان است، اما آنچه در این میان اتفاق افتاد، بدعتی بود که در فشار به دستگاه قانونگذاری کشور اتفاق افتاده است.

به گزارش "تابناک" فارغ از اینکه چه اتفاقی افتاده است، اینکه عده ای خود با استفاده از دستگاه های رسمی تبلیغ دولتی هم چون ارگان رسمی دولت تشخیص می دهند که می توانند با اردوکشی در مقابل مجلس نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان را به تبعیت از امیال خود مجبور نمایند، اتفاق نامبارکی است که ثمرات نامبارک تر آن در آینده مشخص خواهد شد.

بر این اساس، می توان گفت که همه این مشاجرات می توانست در چهارچوبی کارشناسی و البته قانونی انجام پذیرد و اگر اشتباهی رخ داده بود در این چهارچوب، اصلاح می شد، اما عده ای که انگار آنقدر قدرت هم دارند که تا تسخیر روح جمهوریت نظام پیش رفته و با همه امکانات مجلس را مجبور به تبعیت از خود می نمایند، عملی را مرتکب شده اند که مصداق بارز تشویش اذهان عمومی است.

این در حالی است که افکار عمومی اکنون با یک تردید بزرگ مواجه شده که چگونه همه گروه ها و جمعیت ها برای برگزاری تجمع، به مجوزهای متعدد نیاز دارند، اما گروهی هر وقت بخواهند بدون مجوز خیابان ها را به تسخیر خود در می آورند و اتفاقا تا خواسته خود را غالب نکنند از پا نمی نشینند و هیچ کس هم هماورد آنان نیست. اسامی نمایندگان مخالف خود را همچون خائنین در صدر سایت ها و نشریات خود می آورند و از همه بدتر مجلس را ناچار به اتخاذ تصمیماتی برای رضایت خود می کنند.


همه این آشوب ها در برابر مجلسی است که اتفاقا، مجلسی اصولگراست و به گفته رئیس مجلس، مجلسی است که همین دوستان به آن می بالیدند. مجلسی که بارها به تاییدات مکرر رهبر انقلاب رسیده است. به نظر می رسد که عده ای در مجلس، قصد یکسان سازی سلایق و علایق را دارند و در این مسیر از درگیری فیزیکی با نمایندگان مجلس گرفته تا اردوکشی مقابل مجلس، ابایی هم ندارند.

واضح است که وقتی این عده حرمت خانه قانونگذاری را ارجی نمی نهند، چگونه می توانند نص صریح قانون را حرمت گذارند.

اگر چه مکررا هشدار داده شده است که تلاش برای یکدست کردن افکار و علایق مردم در دراز مدت آسیب هایی جبران ناپذیر برای نظام و انقلاب به بار خواهد آورد، اما گویا برای عده ای آنچه موضوعیت و محوریت ندارد، انقلاب و نظام است و آنچه برای ایشان اهمیت دارد، تمایلات شخصی، جناحی و گروهی است که اگر غیر از این بود به فرض اتخاذ تصمیمی اشتباه آن را به بهترین وجهی تصحیح و همه امور در روال خویش قرار می گرفت.

موضوع دانشگاه آزاد اکنون از یک بررسی کارشناسی و برخورد آسیب شناسانه تبدیل به موضوعی برای برخی تسویه حساب ها و قدرتنمایی جریانی خاص شده است. جریانی که خود را مصداق بی بدیل قانون می داند و این حق را برای خود قائل است که هر صدای مخالفی را با بلند کردن صدای خود غیر قابل شنیدن کرده و یا اگر لازم شد خفه کند.

در موضوع دانشگاه آزاد دو فرایند در حال طی شدن است نخست فرایندی که در مجاری قانونی شامل شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان عمل می کند و به یقین در پایان نتیجه آن باید توسط همگان پذیرفته شود زیرا مسیری قانونی است. و دیگری فرایندی که از مجاری هوچی گری و فشار همه جانبه و البته غیر قانونی و مبتنی بر نوعی رانت آشکار چه با هدف قرار دادن نهادهای قانونی و شخصیت های حقوقی و چه تهییج افکار عمومی، آن هم با استفاده از امکانات دولتی، تلاش دارد آنچه را خود به صلاح ملت و حکومت می داند پیش ببرد.

آنچه اهمیت دارد فارغ از نتیجه، فرایند هایی است که متاسفانه خارج از چهارچوب قانون در حال نهادینه شدن است و بعید نیست این فرایند در آینده ای نزدیک چیزی از جمهوریت نظام باقی نگذارد.



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 89/4/3 توسط بهروزجلفایی
   1   2   3      >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک