سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 29
کل بازدیدها: 739729

چاپ اسکناس 10 هزار تومانی در سال آینده

اقتصاد > بازار مالی  - در ماه‌های پایانی سال سعی کردیم شرایط انضباطی دقیق‌تری را در نظام بانکی کشور اعمال کنیم، بنابراین به جای اینکه نقدینگی را افزایش دهیم سعی کردیم بازار بین بانکی را تسهیل دهیم.
ایلنا: قائم مقام بانک مرکزی از چاپ اسکناس 10 هزار تومانی در سال آینده خبرداد و گفت: نفوذ دستگاه‌ها و دخالت آنها روند وصول مطالبات معوق را پیچیده کرده است. حمید پورمحمدی در گفت‌وگو با ایلنا درباره علل شکل‌گیری مطالبات معوق اظهار داشت: نفوذ دستگاه‌ها و دخالت آنها فقط مشکل را پیچیده‌تر می‌کند در حالی که باید مدیران بانک‌ها و مسوولان بانک مرکزی این مشکل را حل کنند. وی با تاکید براینکه مردم نباید نگران چگونگی وصول مطالبات معوق از سوی بانکها باشند، افزود: درست است که میزان مطالبات معوق‌ها از نرم‌های بین‌المللی بیشتر است اما این نگرانی‌ باید برای مسوولان و تصمیم‌گیرندگان بانکی باشد و مردم نباید نگران باشند. پورمحمدی با اشاره به روند کاهشی نرخ تورم در ماه‌های گذشته عنوان کرد: در ماه‌های پایانی سال سعی کردیم شرایط انضباطی دقیق‌تری را در نظام بانکی کشور اعمال کنیم، بنابراین به جای اینکه نقدینگی را افزایش دهیم سعی کردیم بازار بین بانکی را تسهیل دهیم. وی افزود: برای این منظور ابزارهای آن فراهم کردیم و به جای اینکه پایه پولی افزایش یابد سعی شد ضریب فزاینده افزایش پیدا کند. قائم مقام بانک مرکزی با بیان اینکه این کار باعث شد که پایه پولی 8/8 درصد نقش کاهنده داشته باشد، تصریح کرد: با این ابزار ضریب فزاینده 15/25 درصد افزایش یافت و در نتیجه نقدینگی کشور در دی‌ماه رشدی 2/14 درصد را به ثبت رساند که این نقدینگی تورم 2/12 درصد را در دی ماه در پی داشت. وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی تلاش می‌کند تا پایه پولی افزایش نیابد، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که ضریب فزاینده نیز افزایش پیدا کند. پورمحمدی با بیان اینکه برای داشتن نظام بانکی بهتر در خلق پول و تامین منابع چند کار باید انجام شود، گفت: امیدواریم این روند در سال 89 انجام بگیرد به همین منظور یکی از ابزارهای آن که توسعه بانکداری الکترونیک در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی برنامه‌های بانک مرکزی در سال آینده را تنظیم مناسب‌تر نرخ سود بانکی سپرده و تسهیلات، توسعه سیستم بانکی، کاهش حجم پول در دست اشخاص و کاهش حجم ذخیره قانونی نزد بانک مرکزی اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: با این مجموعه عوامل تلاش می‌شود تا پایه پولی پایین نگه داشته شود و ضریب فزاینده بالا رود تا با توجه به آنها پول در این نظام جریان داشته باشد. قائم مقام بانک مرکزی درباره برنامه حذف سه صفر از پول ملی در سال 89 نیز گفت: اعتقاد ما براین است که باید صفرها حذف شود، اما قبل از آن باید بانک مرکزی تورم را در پایین‌ترین حد خود نگه دارد، اگر تورم بالا باشد و صفرها را حذف کنیم بعد از مدتی به حالت قبل برمی‌گردیم. پورمحمدی با اشاره به اینکه عنوان این پروژه حذف سه صفر نیست بلکه رفرم پولی نام دارد، یادآور شد: شاید کار مناسب این باشد که به عنوان کار کوتاه‌مدت اسکناس درشت‌تر چاپ کنیم تا این اصلاح به تدریج صورت بگیرد. وی تاکید کرد: بنابراین چاپ اسکناس درشت‌تر در میان‌مدت توصیه بانک مرکزی است و امیدواریم که بتوانیم سال آینده اسکناس 10 هزار تومانی را به مردم بدهیم و زمینه را برای حذف سه صفر فراهم کنیم.


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 88/12/24 توسط بهروزجلفایی

توصیه هاشمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رفسنجانی به جریانات و اشخاصی که خود را مصداق «رویش‌های نوین انقلاب» می‌دانند

توصیه هاشمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رفسنجانی به جریانات و اشخاصی که خود را مصداق «رویش‌های نوین انقلاب» می‌دانند

سیاست > چهره ها  - رییس مجمع تشخیص در توصیه به رویش های جدید انقلاب گفت: نفی گذشته بدون داشتن برنامه برای آینده عملی ناموفق است.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگویی که در پایگاه اطلاع‌رسانی‌اش منتشر شده است،‌ خطاب به اقشار مختلف اجتماعی و دستگاههای اجرایی و رسانه‌ها هفت توصیه کرد که امروز توصیه سوم وی خطاب به جریانات و اشخاصی که خود را مصداق "رویش های نوین انقلاب" می دانند منتشر شده است: رییس مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سوال «برای بخشی از فعالان و حضار فعلی میدان سیاسی کشور که خود را از مصادیق" رویشهای انقلاب" فرض کرده و به شدت نیز در پی نفی و " ریزش "نیروهای با سابقه انقلاب هستند چه توصیه ای می فرمایید؟» گفت: اگر چنین بخشی باشند اشتباه بزرگی می‌کنند، چرا که مشابه آن است که آنهایی که مجال حضوری بر شاخه های درخت انقلاب را پیدا کرده اند تبر به دست گرفته و ریشه های همان درخت را هدف بگیرند! و این عمل با هیچ منطقی سازگار نیست ،زیرا اگر انقلاب قرار است پایدار باشد با میراثش و پایه‌گذارانش بهتر می‌تواند دوام بیابدودر چنین شرایطی است که  می‌توانند رسم نویی بیاورند که از انحراف جدا باشد، ولی آلوده‌کردن ذهن نسل جوان و القاء ناحق به آنها که کارهای گذشته اشتباه بوده و ما می‌خواهیم آنها را اصلاح کنیم اشتباهی است که دامن خودشان را می‌گیرد. چون آنها نسبت به گذشته کار بیشتری نمی‌توانند انجام دهند مگر اینکه کارهای گذشته را توسعه بدهند. نفی گذشته بدون داشتن برنامه برای آینده عملی ناموفق است.



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 88/12/24 توسط بهروزجلفایی

لاجوردی مرا شکنجه کرده است!

سیاست > چهره ها  - 

یکی از جوسازی‌های رسانه‌های انقلاب در اوایل دهه شصت، پیرامون اعمال شکنجه در زندان‌های جمهوری اسلامی بود.

به گزارش خبرآنلاین، در  گزارشی از زندگی شهید سید اسدالله لاجوردی در ویژه‌نامه نوروزی روزنامه ایران، به این موضوع پرداخته و به نقل از طاهرزاده از بازماندگان نسل اول سازمان مجاهدین خلق آمده است: بعد از انقلاب در اوین از من دعوت کرد و گفت بیا این تخم و ترکه‌هایت را ببین. ببین توی ایران چی پاشیدی!

وی که از یاران نزدیک محمد حنیف‌نژاد بوده است و حاضر به همکاری با مسعود رجوی نشد، در این گفتگو می‌افزاید: آن موقع من در کمیته ستاد مشترک بودم. من به اوین رفتم. با لاجوردی از قبل هم‌سلول بودیم و هم را خوب می شناختیم. آقای لاجوردی از بعضی مسائل اصلاً نمی‌گذشتند. در میان مجاهدین، غیر از من فکر نمی‌کنم کسی را قبول داشتند، حالا چه دلیلی داشت؟ نمی‌دانم، ولی می‌دانم که آدم‌های باهوشی بودند.

وی ادامه داد: ایشان آمد و به من گفت: «چطوری داداش؟» گفتم:‌«خوبم. تو چطوری؟ داری جلادی می‌کنی؟» قاه قاه خندید و گفت:‌«بیا می‌خواهم نشانت بدهم که دارم چه می‌کنم.» همین طور که به طرف دفترش در طبقه 2 یا 3 می‌رفتیم، چند تا دختر آمدند. صدایشان زد و گفت بیائید. آمدند جلو. از آنها پرسید: «در اینجا کسی شما را شکنجه کرد؟» هیچ یادم نمی‌رود. یکی از دخترها که مشخص بود او را نمی شناخت، گفت:‌«بله. آقای لاجوردی ما را شکنجه کرد.» لاجوردی به من اشاره کرد و گفت:‌«این آقا را آورده‌ایم که لاجوردی هر کاری کرده‌، تنبیهش کند. حالا بگوئید چه شکایتی دارید؟» آنها حرف‌هائی زدند و بعد آقای لاجوردی به پاسدار، آقای شریفی گفت آنها را ببرد.

طاهرزاده می‌افزاید: بعد رفتیم دفترش و آقای طهوری هم آمد و ناهار را هم با هم خوردیم و تا عصر بودم و برگشتم به کمیته. گفتم: «اسدالله! من از این چیزها اطلاعی ندارم. اینها تخم و ترکه‌های ما نیستند. ما این قدر آدم‌های نپخته  که این جوری به کسی اتهام بزند، نداریم. اگر حقیقت را بگوید، چه بهتر و این شهامت است، ولی اینکه ندیده و نشناخته حرف بزند و بدون اینکه کسی را بشناسد، به خود تو بگوید لاجوردی مرا شکنجه کرده، چنین آدمی نداریم.»



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 88/12/24 توسط بهروزجلفایی

خوش و بش احمدی نژاد با افتخاری/عکس

سیاست > چهره ها  - علیرضا افتخاری یکی از چهار منتخب بخش هنر و رسانه سومین همایش چهره‌های ماندگار انقلاب اسلامی استان اصفهان است.

افتخاری- احمدی نژاد



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 88/12/24 توسط بهروزجلفایی

عابدزاده  باز هم زیر چتر دایی

پس از حضور عقاب آسیا در دفتر باشگاه پرسپولیس

عابدزاده باز هم زیر چتر دایی

ورزش  - احمدرضا عابدزاده امروز در باشگاه پرسپولیس حضور یافت.


به گزارش خبر آنلاین احمد رضا عابدزاده امروز در باشگاه حضور یافت و با توجه به رای کمیته انضباطی مورخ 12/12/88 به وی ابلاغ شد که بایستی ضمن هماهنگی با محمود خوردبین سرپرست تیم، آمادگی لازم را جهت حضور در تمرینات تیم ارائه دهد.
همچنین عابدزاده باید اعلام کند که ارائه خدمات مقتضی حسب تشخیص سرمربی تیم راداشته و جهت انجام وظایف محوله سریعا خود را به ایشان معرفی نماید.



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 88/12/24 توسط بهروزجلفایی

حسین هدایتی و ادعای خرید نیوکاسل 170 میلیارد تومانی!

حسین هدایتی و ادعای خرید نیوکاسل 170 میلیارد تومانی!

ورزش > فوتبال داخلی  - حسین هدایتی ادعا کرد یک تیم لیگ برتری را در انگلیس می خرد.

او  دو روز قبل به روزنامه پیروزی گفته بود در آستانه خرید یک تیم لیگ برتری در انگلیس است و می خواهد باشگاهداری را در سطح جهانی دنبال کند .
این تیم اما تیمی غیر از نیوکاسل انگلیس نیست که در حال حاضر صدرنشین دسته اول انگلستان است و بختی بالای برای صعود دوباره به لیگ برتر دارد. این تیم اما پس از بحران مالی سال قبل و سقوط به دسته پایین تر شرایطی بحرانی را سپری کرد. اواسط سال قبل میلادی یک ایرانی مقیم امارات ادعا کرد این تیم را می خرد. او مذاکراتی را هم با تعدادی از مدیران این باشگاه انجام داد اما در انتها هیچ اتفاقی رخ نداد چون این ایرانی توان پرداخت رقمی نزدیک به 100 میلیون پوند را برای این باشگاه سرشناس انگلیسی نداشت اما این تاجر که محجوب نام داشت توانست نام خود را تا مدت ها روی جلد نشریات معتبر ایرانی و بین المللی ببرد.
حال اما حسین هدایتی چنین حربه ای را در دستور کار خود قرار داده . اینکه او بخواهد مالک باشگاه شود نیاز به در اختیار داشتن بلوک مدیریتی تیم یعنی سهامی بیش از 70 درصد دارد که رقمی نجومی می شود و خروج ارزی از کشور را به همراه خواهد داشت . اینکه آیا حسین هدایتی چنین توان مالی را داشته باشد یا اینکه اجازه خروج چنین رقم شگفت انگیزی از کشور داده شود دو نکته قابل تامل در ادعای جدید مالک باشگاه استیل آذین است. آیا او هم چون محجوب می خواهد به این شکل برای خود تبلیغات رسانه ای کرده باشد؟



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 88/12/24 توسط بهروزجلفایی

فاطمه کروبی: تجمع کنندگان ربطی به خانواده شهدا ندارند/ پلیس فقط نظاره‌گر شد

سیاست > چهره ها  - فاطمه کروبی در پی تجمع اعتراض آمیز افرادی در برابر منزل‌شان گفت : تجمع کنندگان از لباس شخصی ها بوده و هیچ ربطی به خانواده شهدا ندارند.

به گزارش سحام نیوز همسر مهدی کروبی به شرح حادثه دیروز پرداخت و خاطرنشان کرد : دیروز از ساعت ??:?? عده ای قریب ?? نفر که در میان آنان ? یا ? خانم دیده می شد در حمایت نیروهای امنیتی و انتظامی در مقابل آپارتمان مسکونی ما تجمع کرده و ضمن ایجاد رعب و وحشت برای همسایگان شعارهای علیه آقای کروبی، موسوی و خاتمی و در حمایت از رهبری و آقای احمدی نژاد سردادند و سپس اقدام به تخریب و سرقت از ساختمان کردند.

وی با بیان اینکه «‌ ما اخیرا در یک واحد از این مجتمع ساکن شده ایم » ، افزود : متاسفانه دیروز تخریبهای انجام گرفته نسبت به اموال دیگر مالکان این مجتمع نیز صورت گرفت که از این امر بسیار متاسفیم.

کروبی درباره عکس العمل نیروی انتظامی گفت : نیروی انتظامی همانگونه که در فیلم ما موجود است در صحنه حضور داشت اما با صحبتی که سرکرده ... با وی می کند این نیرو صحنه را ترک و به عنوان تماشاچی نظاره گر اقدامات آنان می شود.



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 88/12/24 توسط بهروزجلفایی
بودجه اختصاصی مشاور رئیس جمهور  از بودجه حذف شد

بودجه اختصاصی مشاور رئیس جمهور از بودجه حذف شد

سیاست > دولت  - براساس تصمیم نمایندگان بودجه بنیاد مولانا متعلق به مشاور رئیس جمهور، از بودجه سال 89 حذف شد.

به گزارش عصرایران، در سال های گذشته ردیفی تحت عنوان کمک به بنیاد فرهنگی مولانا در لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس ارائه می شد و مجلسی ها نیز آن را تصویب می کردند اما امسال با اعتراض برخی نمایندگان، بودجه بنیاد مولانا قطع شد.

در سال 88 بودجه ای معادل 337 میلیون تومان به بنیاد فرهنگی مولانا اختصاص یافته بود که این رقم در لایحه بودجه سال 89 نیز تکرار شد اما در کمیسیون تلفیق با اعتراض برخی نمایندگان ردیف مورد نظر حذف شد.

علت مخالفت نمایندگان با اختصاص بودجه به بنیاد حمید مولانا مشاور رئیس جمهور این بوده که دلیلی ندارد هرکس با تاسیس بنیاد در بودجه سالانه کشور که متعلق به عموم مردم است بهره مند شود و بیت المال به افراد و اشخاص داده شود.

به گفته نمایندگان هیچ نظارت و بررسی نسبت به هزینه کرد بودجه سال ها قبل این بنیاد وجود نداشته و اساساً مشخص نیست که بنیاد مولانا با این بودجه چه می کند و لذا بازده وعملکرد این بنیاد شفاف نبوده است.

به همین دلیل اعضای کمیسیون تلفیق مجلس بودجه اختصاص یافته به بنیاد حمید مولانا معادل 337 میلیون تومان را از بودجه اسلانه کشور حذف کردند.



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 88/12/24 توسط بهروزجلفایی

گفت‌وگو با بازجوی بهزاد نبوی و برخی متهمان حوادث پس از انتخابات

سیاست > چهره ها  - هفته نامه پنجره در آخرین شماره سال خود گفت و گویی خاص را منتشر کرده است.

به گزارش خبرآنلاین در این گفت وگو در معرفی مصاحبه شونده آمده است: چهره‎ای که در طول 9 ماهه گذشته و در حوادث بعد از انتخابات، در جریان پرونده قضایی، نحوه رسیدگی و مراحل بازجویی بسیاری از بازداشت‎شدگان مشهور و غیرمشهور بوده و هست.

در این گفت‎وگو اطلاعاتی درباره پرونده متهمانی که در همان روزهای اول پس از انتخابات، بازداشت شده‎اند و جلسات دادگاه برخی از آنان نیز تاکنون برگزار شده ارائه شده است.

مهمترین بخش های این گفت و گو را در ادامه بخوانید:

  •  اتفاقات و حوادثی که در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری افتاد در دوره های قبل نیفتاده بود، سوژههای دستگیر شده با چه معیار و اساسی انتخاب شده بودند، مثلا بعضی افراد مثل رمضانزاده مطرح کرده که ساعت 12 شب جمعه روز انتخابات در خیابان سرباز، بدون هیچ مقدمهای دستگیر شده، سئوال این است که این افراد بر اساس چه فرآیندی بازداشت شدند؟
  •  همه کسانی که بازداشت شدند در واقع به خاطر سابقه فعالیتی که داشتند و در بحث ایجاد فضای التهاب دهمین دوره انتخابات بسیار مؤثر بودند و در واقع تمامی آنهایی که در سری اول بازداشت شدند، به نوعی نقش لیدری و هدایتگری داشتند؛ حال با ایراد سخنرانی، مصاحبه، چاپ مطلب و غیره البته با توجه به اینکه سیستم اطلاعاتی و امنیتی کشور، اطلاعاتی در دست داشت که عدهای به صورت سازمان یافته بر آن هستند که پروسه انتخابات را دستآویزی برای یک سلسله التهابات و آشوب که تحت عنوان انقلاب نرم یا رنگی که مشابه آن در چند کشور اتفاق افتاده بود، قرار دهند.
  • در کل میتوان گفت در تمام حکومتها بحث پیشگیری یک امر متعارف و مرسوم است مثلا در وزارت بهداشت پیشگیری داریم، در مسائل امنیتی هم بحث پیشگیری یک بحث جدی است.
  • قطعا افرادی که در هفته های اول بازداشت شدند، با افرادی که بعدا بازداشت شدند، اینها با هم از نظر نقش تفاوت داشتند، آنهایی که در روزهای اول بازداشت شدند، نقششان نقش هدایت و تحریک بود و آنهایی که بعدا در جریان اغتشاشات و درگیری خیابانی بازداشت شدند، نیروهای میدانی بودند. البته خوب بعضا بین آنها عناصری مثل خبرنگار و فعالان سیاسی نیز به چشم میخوردند، اما افرادی که در دور اول بازداشت شدند، هدفشان ایجاد اختلال و سازماندهی اغتشاشات بود و تصور بر سازماندهی و رهبری آنها وجود داشت و تحلیل ما این بود که اگر ما بتوانیم رهبران را موقتا بازداشت کنیم، انقلاب رنگی به اهداف خود نمیتواند برسد و مختل میگردد، البته تا حدودی هم این تصور درست بود؛ اما به این معنی نبود که این حرکت انجام شود تا هیچکاری صورت نگیرد، میخواستیم تمرکز و انسجام از بین برود.
  • 100 در صد اینها عوامل انقلاب مخملی هستند؟شما امروز را نگاه نکنید که دیدگاههای مختلفی مطرح میکنند، بعضی جامع هشناسان و مسئولین و نخبگان اصلا اعتقادی به بحث انقلاب مخملی ندارند و با این توجیه که در کشور ما انقلاب مخملی ممکن نیست، اما این توجیه قابل قبول نیست، چراکه حضرت آقا هم در نماز جمعه گفتند یک همچنین اتفاقی میخواست بیفتد. نه اینکه در اینجا قابلیت تحقق را ندارد. در هر صورت ما دارای دشمنانی هستیم که 30 سال است دارند تلاش میکنند که نظام مقدس جمهوری اسلامی را سرنگون کنند.
  • یکی از ویژگیهای انقلاب رنگی این است که عوامل انقلاب از درون حاکمیت است. یعنی همان پرندگان گردن چرخان که در تئوری آنها است، آن کسانی هستند که از درون حاکمیت عمل میکنند و این اصطلاح در آلمان شرقی به کار برده شد.
  • آدمهایی که در داخل کشور الزاما ممکن است جاسوس نباشند و ناخواسته در این چرخه مفهومی قرار گرفته اند؛ اما تصور عمومی این است که آقای بهزاد نبوی جاسوس رسمی سیا نیست و در دادگاه نظام آمده و دارد اعتراف می کند و... آیا با یافته های اطلاعاتی این نکته را نمی توان به اثبات رساند؟
  • بنده به یکی از متهمان، جزوه قطوری از مواضعش را در مطبوعات نشان دادم و گفتم اگر اسم و عکس را حذف کنیم، این را به یک جوان نشان بدهید و بگویید از کیست، اگر احتمال ندهد رضاپهلوی، حتما می‌گوید بنی‌صدر. این برای کسی که نایب‌رییس مجلس بوده واقعا حیرت‌آور است.
  • این در دنیا نادر است که جریانی همزمان در داخل حاکمیت باشد، دو قوه در اختیارشان باشد و اپوزیسیون هم باشند. آن پرندگان گردن چرخان همینها هستند که قبلا در حاکمیت بوده‌اند و بعد از خروج، اپوزیسیون شدهاند. اینها یک هدف دیگر نیز داشتند که بگویند استبداد و دیکتاتوری وجود دارد. در تأملات راهبردی حزب مشارکت، سال 1387 می‌گویند باید بخش‌های حکومت را مردمسالار کرد، اگر شما از آن‌ها سئوال بپرسید کدام بخش از حاکمیت باید مردمسالار شود؟ اینها اسمش نقد است، اصلاح نیست؛ بلکه شارلاتانیزم مطبوعاتی است که با دروغ مطرح می‌شود.
  • از یک مقطع دستگاه امنیتی خوب برخورد کرد، نمونه آن سال 1379 بود. مهم این است که ما بتوانیم اثبات کنیم جریان اصلاحات به‌دنبال سکولاریزه کردن است، بیانیه پنجم حزب مشارکت به شکل روشن می‌گوید، این‌ها دنبال حذف حکومت دینی بودند و سکولاریزه کردن یعنی براندازی حکومت ولایی و دینی با براندازی نرم. ما بیش از 100 هزار شهید داده‌ایم و ملت به آنها اجازه نمیدهد.
  •  به قول آقای تاج‌بخش، آقای تاج‌زاده سال 1387 با شهروند امروز مصاحبه کرد و خبرنگار گفت اگر کاندیدای شما رأی نیاورد و پیروز نشدید چه می‌کنید؟ دو راه بیشتر نداریم یا تمکین قانونی یا این‌که جمعیت بیاوریم جلوی وزارت کشور یا خیابان آزادی. تسخیر سنگر به سنگر که آقای حجاریان مطرح کرد، همان براندازی قانونی است، تاج‌زاده یک بحث دیگر هم دارد، او کیان تاج‌بخش را می‌برد در وزارت کشور و اولین کارگاه را برای این منظور در وزارت کشور برگزار می‌کند و سیستم امنیتی آن را می‌بیند.
  • انسان‌ها با هم فرق دارند. یک‌سری تغییرپذیرند، یک‌سری شرایطی ندارند که تغییر کنند. به قول آقای عطریانفر که می‌گوید، آقای شریعتی گفت گاهی انسان در دوران زندگیش شرایطی پیش می‌آید که خودش را در پیشگاه خداوند عریان می‌بیند و زندان یکی از همین شرایط است. من در زندان خودم را در پیشگاه خداوند عریان دیدم و ما در گذشته دچار نفاق بودیم، بیایید باور کنیم دچار نفاق بودیم. آن‌چه که در دل و در جلسات محفلی‌مان باور داشتیم. آشکارا به زبان نمی‌آوردیم و این یعنی نفاق.
  • برخی از آنها شاید اعتقاد ندارند و می‌گویند نفاق نبوده، حالا آقای عطریانفر تحلیلش عوض شده، خب البته عطریانفر در مصاحبه‌ها می‌گوید حرف جدیدی نزدیم، قبلا هم همین حرف‌ها را می‌زدیم. منتهی قبلا فضا غبارآلود بود و حرف‌های دیگر برجسته بود و کسی این حرف‌ها را نمی‌شنید و اما حالا که گوش‌ها تیز شده، بیاید رابطه خود را با رهبری تعریف کنیم. دیگرانی هم مثل بهزاد نبوی برای نهاد امنیتی مهم نیست که قبول دارد یا ندارد. مهم این است که این‌ها تقلب در انتخابات را نمی‌توانند اثبات کنند. تمام مشکلات ما از بحث تقلب بوده، حالا که نمی‌توانند هم وجدان خودشان ناراحت است، هم افکار عمومی می‌داند که به دورغ تقلب را شایع کردند ولی نتوانستند هیچ دلیلی برای آن بیاورند.
  •  اعترافات متهمان تحت فشار نبوده که استدلال‌هایی به این قشنگی می آورد، این‌که اعتراف میکنند تقلب نشده به نفع نظام و مردم است.
  • به هر حال این فرد یا در افکار عمومی جایگاه دارد یا منفور است، اگر منفور یا مترود است، چه اعتراف بکند یا نکند، تفاوت ندارد و در این صورت به نفع نظام است که این فرد دستگیر شده. اما اگر جایگاه دارد، خب وقتی می‌آید و می‌گوید تقلب اصلا رمز عملیات بود، این به نفع نظام است، چراکه این مباحث برای قشر خاکستری بسیار اهمیت دارد، چون پربیننده‌ترین وبلاگ فردی در ایران، وبلاگ ایشان است.
  •  شریعتی و بهزاد نبوی می‌گفتند رفتیم با رهبری صحبت کردیم. من می‌گفتم شما صحبت نکردید، بگو مگو کردید. شما به یکی از سازمان مجاهدین بگویید یک نقد به خودتان وارد کنید، محال است یک ایراد به خود بگیرند. خب این یعنی دیکتاتوری، یعنی این‌که حق مطلق منم. شخص اول مملکت، جلسه گذاشته و صحبت کرده بود و در سطوح پایین‌تر هم با این‌ها صحبت کرده بود.
  • با ملی مذهبی‌ها رفتیم صحبت کردیم، در مجمع تشخیص مصلحت چپ و راست نشسته و صحبت می‌کنند، ولی در بحران، آن‌ها یک حس گناه داشتند و بعضی‌ها تمایل داشتند و آمدند یک گناهی را برعهده گرفتند. بعضی‌ها هم تحلیل‌شان این بود که همه آن‌ها می‌گویند ما از اول می‌گفتیم تقلب نشده. ولی می‌بینیم که بعضی در بیرون از زندان سخنرانی کردند و بیانیه داده‌اند و به اشتباه خود اعتراف کردند، دلیلش هم این بود که اولا حس گناه داشتند، ثانیا در شرایط بحرانی قرار گرفتند و ثالثا برخورد با آنها هم مقتدرانه و در کمال تدبیر بود. البته نه از موضع خشونت ما در زندان کوچکترین و کمترین خشونتی نداشتیم، ولی اقتدار داشتیم، آن‌ها اول منکر می‌شدند، ولی ما به آن‌ها ثابت کردیم گناه کردید، حتی امثال بهزاد نبوی هم که اعتراف نداشتند، وقتیکه پذیرفت تقلب نشده، گفت باید به رأی شورای نگهبان تن داد، گفت من به موسوی خیانت نمی‌کنم، بعد گفتم که تو حاضری به مردم خیانت کنی به موسوی خیانت نکنی؟ اما دیگر پاسخی نداشت. پس در شرایطی بودند که برای شنیدن آماده بودند با بعضی این گفته شد آیا باید می‌آمدید در زندان که به اشتباه خود پی ببرید؟ پس خیانت کردید و آبروی نظام را بردید و شما که می‌دانستید احمدی‌نژاد رأی می‌آورد، چرا خودتان را گول زدید همین که سکوت کردید خیانت بود، شما می‌دانستید که در نظرسنجی‌ها احمدی‌نژاد پیروز است و تقلب نشده؛ پس خیانت کردید.
  • اینکه بهزاد نبوی مطرح کرد که حکم بازداشت آن‌ها 19 خرداد صادر شده بود.کذب است. درواقع حکم روز 19 نوزدهم یک حکم کلی دادستانی به نهادهای امنیتی بوده است.
  • من اکثر کسانی را که دستگیر شدند دستگیریشان را به حق می‌دانم، چراکه آن‌ها در پروسه انقلاب نرم نقش داشتند. سخنرانی‌ها، تهمت نظام استبدادی به حکومت و... قوه قضاییه اینجا ضعف داشت که هرکس که مطرح میکند باید محاکمه شود، اگر اثبات نکرد باید برابر قانون با آنها عمل کرد. باید تعدادی دیگری دستگیر می‌شدند که نشدند و بنابراین شاید بعضی اولویت داشتند، چون در پروسه انقلاب نرم بودند، مثل اعضای حزب مشارکت و... که در روند سکولاریزه کردن نظام دخیل بودند.
  • روند آزادی این افراد بعد از 22 بهمن قطعا تدبیر است و تدبیر درستی است، بعد از 22 بهمن به برکت حضور مردم همه عالم فهمیدند که نظام در موضع اقتدار است، به هر حال در این شرایط بعضی مریض احوال هستند و ما رفعت اسلامی داریم و مرخصی قانونی دارند، بعضی از این‌ها ممکن است عفو بگیرند و بعضی هم باید دوران محکومیت را بگذرانند.


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 88/12/24 توسط بهروزجلفایی

پاسخ به سردار باقر زاده : خاتمی در مناطق عملیاتی حضور می یافت، این هم عکسش!

سیاست  - سایت فراکسیون اقلیت مجلس در صدد پاسخگویی به اظهارات اخیر سردار باقرزاده در مورد خاتمی برآمد.

به گزارش خبرآنلاین سایت خبری پارلمان نیوز وابسته به فراکسیون اقلیت مجلس با انتشار تصاویری از حضور سید محمد خاتمی در منطقه های عملیاتی جنوب کشور به حضور و تاکید رییس دولت اصلاحات بر گسترش فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد.

این سایت با انتقاد از اظهارات اخیر سردار باقر زاده در گفت و گو با ویژه نامه نوروزی روزنامه «جوان»، درصدد برآمد که به ادعای رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که از عدم اهتمام خاتمی به فرهنگ دفاع مقدس گله کرده بود، پاسخ دهد.

این سایت خبری با استناد به سایت رسمی ریاست جمهوری به عکس و متن خبر حضور سیدمحمد خاتمی در شلمچه در تاریخ سوم خرداد 1379 به همراه تنی چند از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه پاسداران استناد کرد.

خاتمی در جنوب

در این خبر همچنین به تصویر خاتمی که در سفر به خوزستان و حضور در منطقه عملیاتی شلمچه که در صفحه 47 کتاب چاپ نخست تماشای یاس که توسط انتشارات آزما منتشر شد استنادشد.

خاتمی

در ادامه پارلمان نیوز به اظهارات خاتمی در مراسم گشایش جشنواره کتاب دفاع مقدس در تاریخ سوم خرداد 79ارجاع داد.

رییس دولت اصلاحات در این مراسم گفته است:«به همان اندازه که جنگ زشت است ، مقاومت در برابر ستمگری و زورگویان زیبا بوده است و ما، در طول جنگ تحمیلى اوج زیبایى ها را دیده‌ایم... ایثار و مقاومت شهیدان بزرگ خرمشهر، آنان را در زمره شهیدان سرآمددوران دفاع مقدس قرار داده است، مظلومیت ما و ددمنشى دشمن در جریان حماسه مقاومت خرمشهر بیشتر نمایان شد.....اگر حقیقت حماسه های این جنگ منتقل به درستى شود، این ملت پیروز، سربلند و ماندگار خواهدماند....یکى از راه‌های زنده نگه داشتن دوران دفاع مقدس ، شناسایى آثار و تشویق هنرمندان برای خلق آثار در زمینه دفاع مقدس است .... آنها ما، را با یک جنگ وحشیانه و زشت در طول تاریخ مواجه ساختند که از یک سو زشتى جنگ در اوج بود، اما از سوی دیگر مقاومت ، پایداری و ایثار اوج زیبایى را نشان مى داد....وجب به وجب خاک ما که در جنگ قرار داشت ، به خصوص خرمشهر،مظهر مقاومت و ایستادگى این ملت است....به عنوان رییس جمهوراعلام مى کنم برای خلق آثار برتر به مناسبت بیستمین سال آغازجنگ تحمیلى همه باید خود را آماده کنیم و با مرور بیست سال عملکرد هنرمندان در بیست سال گذشته ،برترین آنها را معرفى کرده و مورد تقدیر قرار دهیم.»



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 88/12/24 توسط بهروزجلفایی
   1   2   3   4   5   >>   >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک