سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 46
بازدید دیروز: 322
کل بازدیدها: 741164

یک هفته تا افزایش کرایه ها/30 درصد افزایش کرایه ها از یک تیر
 

یک هفته تا افزایش کرایه ها/30 درصد افزایش کرایه ها از یک تیر

جامعه > شهری  - رئیس شورای شهر تهران گفت: درباره افزایش نرخ کریه‌های حمل و نقل عمومی به نتیجه رسیده‌ایم و از اول تیر اجرایی می‌شود.

مهدی چمران در افتتاح نخستین کارخانه تبدیل ضایعات میوه و تره‌بار به خوراک دام در جمع خبرنگاران گفت: میزان افزایش نرخ‌کرایه‌های حمل و نقل عمومی به میزانی است که در شورای شهر مورد تایید قرار گرفته است. میزان افزایش بلیت مترو هنوز مشخص نشده و ظرف چند روز آینده این موضوع نیز حل می‌شود.

پیش از این اعلام شده بود کرایه تاکسی ها تا 15 درصد و مترو 30 درصد افزایش دارد.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/3/25 توسط بهروزجلفایی
احمدی‌نژاد:حتی یک نفر در ایران محتاج نان شب نیست/ دشمنان می?دانند اگر ملت ایران فرصت پیدا کند...
 

احمدی‌نژاد:حتی یک نفر در ایران محتاج نان شب نیست/ دشمنان می?دانند اگر ملت ایران فرصت پیدا کند...

سیاست > دولت  - ایسنا نوشت:


رییس‌جمهور با تاکید بر این که نظام سلطه امروز از قدرت فرهنگی، مدیریتی و تاریخ‌سازی ملت ایران هراسان است، گفت:‌ سلطه‌گران به خوبی می‌دانند که اگر ملت ایران اراده کند تمام اهداف خود را محقق خواهند کرد.

محمود احمدی‌نژاد عصر سه‌شنبه به وقت محلی در دیدار ایرانیان مقیم قزاقستان با اشاره به توطئه‌ها و طراحی‌های گوناگون دشمنان برای ضربه زدن به ملت ایران اظهار کرد: نظام سلطه و در راس آن آمریکا و متحدانش همواره به دنبال دشمنی با ملت ایران هستند و همواره با توطئه‌ها و بهانه‌های گوناگون تلاش کردند که به ملت ایران ضربه زده و مانع پیشرفت و شکوفایی ایران شوند.

گزیده سخنان وی به این قرار است:

  • امروز سلطه‌گران به خوبی می‌دانند که ملت ایران از توانایی بالایی برای مدیریت جهان برخوردار است و با توجه به شرایط کنونی جهان که در آن نظام مارکسیست به پایان رسیده و نظام سرمایه‌داری هم در همه عرصه‌ها به بن‌بست رسیده است و جهان نیازمند نظم و اندیشه جدیدی است، تنها ملتی که ظرفیت پاسخگویی به نیازهای بشریت را دارد، اندیشه و فرهنگ ملت ایران است.
  • نظام سرمایه‌داری تا زمانی که دلار در دنیا رایج است، تا حدودی می‌تواند مشکلات خود را برطرف کند.از آن جایی که اقتصاد جهان دیگر گنجایش دارایی‌های کاغذی را ندارد به مرور زمان نظام سرمایه‌داری نیز مانند مارکسیست به پایان راه خواهد رسید.
  • اگر 30 سال پیش برخی از ملت‌ها و صاحب‌نظران در آرزوی رابطه با آمریکا بودند، امروز منفورترین اسم در تمام جهان نام سلطه آمریکا است.
  • دشمنان با توسل به اقداماتی مانند تحریم اقتصادی به دنبال آن بودند که مسیر پیشرفت و شکوفایی ملت ایران را مسدود کنند، اما برخلاف تمام اقدامات و طراحی‌های آنان امروز ایران به لحاظ سرعت پیشرفت علمی در رده اول جهان قرار دارد. سلطه‌گران می‌دانند که اگر ملت ایران تصمیم بگیرد تا اقتصاد خود را شکوفا کند حتما این کار را خواهند کرد. امروز همگان شاهدند با وجود تحریم‌های اقتصادی دشمنان، پیشرفت اقتصادی و عمران و آبادانی در ایران مضاعف شده است. دشمنان می‌دانند که اگر ملت ایران فرصتی پیدا کند الگویی به جهان ارائه خواهد کرد که باعث خواهد شد دیگر کسی از آنان در جهان تبعیت نکند و مناسبات ظالمانه جهان به طور کامل در هم خواهد شکست. آنان می‌دانند که اگر موتور رشد ملت ایران با دور بالا به حرکت درآید همه ظرفیت‌ها را در بر خواهد گرفت و دیگر آنان جایی برای عرض اندام نخواهند داشت.
  • امروز می‌توان ادعا کرد که در تمام ایران حتی یک نفر وجود ندارد که محتاج نان شب باشد و به فضل الهی در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهد شد که در سرتاسر ایران فقیری وجود ندارد.
  • خودتان را خسته نکنید هر کس در طول تاریخ با ملت ایران درافتاده است نتوانسته هیچ نتیجه‌ای بگیرد و دشمنان امروز کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند حریف ملت ایران شوند، چرا که 30 سال قبل زمانی که غرب و شرق با هم علیه ملت ایران متحد بودند نتوانستند کاری از پیش ببرند؛ این در حالی است که در آن مقطع در اوج قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی قرار داشتند و امروز وضعیت آن‌ها به مراتب بدتر از 30 سال قبل است.
  • بهترین راه‌حل برای سلطه‌گران و کسانی که به دنبال مقابله با ملت ایران هستند، دوستی با ملت بزرگ ایران است. بدون شک هیچ‌کس از دوستی با ما زیان نخواهد دید، اما اگر کسی این دوستی را نپذیرد و بخواهد با ملت ایران دشمنی کند، ملت ایران نشان داده که ریشه همه دشمنان خود را خواهد کند.


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/3/25 توسط بهروزجلفایی
پاسخ مکتوب دایی در جواب نامه باشگاه/  شرایط دایی برای ماندن
 

پاسخ مکتوب دایی در جواب نامه باشگاه/ شرایط دایی برای ماندن

ورزش > لیگ برتر  - علی دایی نامه دیروز باشگاه پرسپولیس را با نامه ای بلند بالا شامل شرایطش برای همکاری ، به این باشگاه فرستاد.

به گزارش خبرآنلاین ؛ درحالی که پس از گفته های حبیب کاشانی ، روز گذشته باشگاه پرسپولیس در نامه ای به علی دایی از او خواست تا در صورت تمایل برای ماندن در تیم ، در مدت زمان 48 ساعت ، برنامه کاری خود را به باشگاه ارائه دهد ، علی دایی هم امروز و در کمتر از چند ساعت تا پایان زمان مورد نظر مسئولان تیم ، به این نامه پاسخ کتبی داد.

این نامه  شامل دو بخش خواسته های فنی و شرایط ویژه جانبی دایی برای ادامه همکاری با تیم می شود و بر اساس اطلاعات بدست آمده توسط خبرآنلاین ، دایی شروط مختلفی را برای ادامه همکاری با باشگاه گذاشته و نگارش این نامه برای باشگاه هم کهبه خواست علی سعیدلو ، رئیس سازمان ورزش بوده که همچنان تا پایان هفته آینده رئیس مجمع پرسپولیس محسوب می شود ، تاکتیکی است از سوی دایی تا متهم نشود که خودش تمایلی به ماندن در پرسپولیس نداشته. دایی قبل از این هم در برنامه 90 گفته بود اولیت اولش ماندن در این تیم و کار در باشگاهی است که هواداران میلیونی اش را دوست دارد.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/3/25 توسط بهروزجلفایی
خانواده حجازی بر سر مزار ناصرخان
 

خانواده حجازی بر سر مزار ناصرخان

ورزش > فوتبال ملی  - اعضای خانواده ناصر حجازی صبح پنجشنبه بر سر مزار ناصر حجازی حاضر می شوند.

به گزارش خبرآنلاین؛ اعضای خانواده حجازی و جمعی از دوستداران و هواداران ناصرخان ، صبح پنجشنبه و در روز ولادت حضرت علی(ع) به مناسبت روز پدر ، مراسمی کوچک را به یاد ناصرخان برگزار می کنند. همچنین در روزهای گذشته و در جشن منتقدین سینمای ایران هم حضار سرشناس سینمایی مراسم به یاد ناصر خان ، یک دقیقه سکوت کردند.

دیگر خبر از خانواده حجازی این است که نماینده قانونی خانواده اعلام کرده هر گونه تلاش برای انتشار کتاب خاطرات ، ساخت ترانه و وفیلم درباره ناصر حجازی تنها باید با مجوز خانواده او انجام گیرد.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/3/25 توسط بهروزجلفایی
جادوگر باز هم در قلعه سرخ/ کریمی شکار بزرگ قلعه‌نویی برای تبریزی ها
 

جادوگر باز هم در قلعه سرخ/ کریمی شکار بزرگ قلعه‌نویی برای تبریزی ها

ورزش > لیگ برتر  - علی کریمی در تراکتورسازی.او بارها نشان داده که غیر قابل پیش بینی است و شاید این بار سر از تیم سرخپوشان تبریزی در بیاورد.

با وجود اینکه عصر دوشنبه مدیران باشگاه سپاهان بار دیگر پای میز مذاکره با امیر قلعه‌نویی نشستند تا به هر نحوی شده رضایت او را برای تمدید قرارداد جلب کنند اما خبر می‌رسد که موفق‌ترین مربی یک دهه اخیر فوتبال ایران تمایلی به بازگشت دوباره به نصف جهان نداشته و تصمیم دارد این بار تجربه کار با تیمی جدید را در لیگ یازدهم به‌دست‌آورد که احتمالا انتخاب او نیز تیم پرطرفدار تبریزی یعنی تراکتورسازی خواهد بود. تیمی که امیر بارها مدعی شده حضور در رأس کادرفنی‌‌اش برای هر مربی داخلی یک آرزو محسوب می‌شود که او نیز از این قاعده مستثنی نیست.البته قلعه نویی تمامی اخبار در ارتباط با عقد قرارداد با این باشگاه را تکذیب کرده و تنها مدعی شده در حال مذاکره با آنها است.


***
در پی بیانیه‌ای که سایت رسمی باشگاه تراکتورسازی روی خروجی خودقرار داد(مبنی بر اینکه فراز کمالوند دیگر به عنوان سرمربی با این باشگاه همکاری نخواهد داشت)شایعات بیشتر به این موضوع دامن زد که امیر قلعه‌نویی با تبریزی‌ها به توافق نهایی رسیده ومدیران این باشگاه هم بر حسب برنامه‌های او گام به فصل نقل و انتقالات گذاشته‌اند. یکی از نزدیکان به باشگاه تراکتورسازی با تأیید این خبر می گوید:«نزدیک به چهار مرحله مذاکره جدی با امیر قلعه‌نویی انجام شده اما هنوز هیچ قراردادی امضا نشده و تنها توافقات کلی به‌دست آمداست.این مربی برای گرفتن تصمیم نهایی‌‌اش از ما تا چند روز آینده فرصت خواسته است و ما هم امید زیادی داریم تا با او همکاری داشته باشیم.» در همین گیر و دار منتشر شدن خبر لیست دستیاران مد نظر قلعه‌نویی برای هدایت تراکتور‌سازی هم مزید برعلت شد تا همه از نهایی شدن حضور او در تبریز صحبت کنند. لیستی که در آن از امیر حاج‌رضایی به عنوان مشاورفنی، ستار همدانی، کریم بوستانی و حمید خداداد به عنوان دستیاران ژنرال نامبرده می‌شود.


***
در روزهای اخیر نقل قول‌‌های زیادی در ارتباط با حضور قلعه‌نویی در تبریز و واکنش‌های او به این موضع شنیده شده که در همگی آنها از قول این مربی نوشته شده او می‌خواهد تیمی در حد قهرمانی ببندد تا تراکتورسازان در فصل آتی از همان ابتدا یکی از مدعیان جدی کسب جام قلمداد شوند. گفته می‌شود امیر قلعه‌نویی لیست نفرات مورد نظرش برای فصل آتی را هم به مدیران باشگاه تبریزی ارائه داده که در این لیست نام چند ستاره پر
سرو صدا هم دیده می‌شود که سرشناس‌ترین آنها علی کریمی بازیکن فصل گذشته شالکه آلمان است. جادوگر فوتبال آسیا که در برنامه‌های کارلوس کروش در تیم‌ملی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به توصیه مربی پرتغالی تصمیم دارد فصل بعد به یک تیم مدعی بپیوندد تا آمادگی‌‌اش را برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی‌ حفظ کرده و در بورس قرارداشته باشد. این بازیکن خلاق و تکنیکی که ارتباط نسبتاً خوبی هم با قلعه‌نویی دارد از آنجا که بازیکن آزاد است می‌تواند بدون مشکل خاصی راهی تبریز شود و امیر هم روی جذب او تأکید خاصی دارد درست مثل اواسط فصل پیش که او از سپاهانی‌ها خواسته بود تا این بازیکن را که با استیل‌آذین اختلاف پیدا کرده بود جذب کنند.

گفته می‌شود در راه جذب این بازیکن، تبریزی‌ها با چند مشکل بزرگ روبه‌رو هستند اما از آنجا که قلعه‌نویی روی آن تأکید ویژه‌ای داشته در صدد هستند این مشکلات را برطرف کنند. اولین مشکل به ماجراهای فصل گذشته این بازیکن با سردار آجورلو در استیل‌آذین باز می‌گردد که منجر‌به کنار رفتن این مدیر از باشگاه استیل‌آذین شد، از همین‌رو در این چند روز رایزنی‌‌هایی انجام شده تا اختلافات این دو تاحدودی برطرف شود و در این بین گفته می‌شود که خود امیر قلعه‌نویی هم نقش اول را ایفا کرده است. بحث دوم ماجرای بازگشت جادوگر به پرسپولیس است که تا حدودی تبریزی‌ها را برای جذب این بازیکن با تردید روبه‌رو ساخته است و مشکل اصلی هم برمی‌گردد به توافقات مالی با علی کریمی که در این راه هم باشگاه تراکتورسازی به دنبال آن است تا با حمایت‌‌های اسپانسر جدید باشگاه و همچنین سهامداران، این معضل را از پیش‌رو بردارد تا خواسته مهم قلعه‌نویی در نقل و انتقالات را برآورده کند.
گفته می‌شود از بازیکنان فعلی تراکتورسازی امیر قلعه‌نویی روی نیمی از لیست نظر مثبت دارد و به دنبال آن است که باقیمانده از تیم را هم خود به تبریز ببرد که در این راه استفاده از بازیکنان سرباز یک برگ برنده برای موفق‌ترین مربی لیگ‌برتر محسوب می‌شود چراکه او می‌تواند به سادگی 4 ، 5 ستاره جوان لیگ را در اختیار داشته باشد.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/3/25 توسط بهروزجلفایی

کیهان: بانک?های تات، آریا و گردشگری وابسته به جریان انحرافی هستند

سیاست > احزاب و تشکل ها  - روزنامه کیهان در سرمقاله خود با عنوان «علف های هرز !» نوشت:

*این روزها انتشار اخباری موثق درباره دست اندازی باند انحرافی به بیت المال باعث ایجاد برخی نگرانی ها در سطح جامعه شده است.

*آنچه در این نوشتار دنبال می شود، اشاره به نیمه پنهان یکی از اقداماتی است که جریان منحرف یاد شده از سال ها پیش با چراغ خاموش در فضای اقتصادی ایران دنبال کرده و می کند و آن «بانک بازی» و اخذ مجوزهای زنجیره ای برای تاسیس بانک های خصوصی با اهدافی پیدا و پنهان است که همچنان ادامه دارد و در سایه انحرافات فکری جریان مورد اشاره از نظرها دور مانده است.

*ماجرا درباره مجوزهایی طلایی است که گاه یک شبه و به لطایف الحیل از سوی بانک مرکزی صادر می شود و به دلیل حساسیت موضوع، حتی خبر تصویب تاسیس بانک در بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار و ارسال پرونده به بورس جهت اعطای مجوز پذیره نویسی تا آخرین لحظه از دید همگان پنهان می ماند و تنها چند روز مانده به آغاز فعالیت بانک، برخی اخبار مفاسد صورت گرفته در مسیر اخذ مجوز و فعالیت از سوی رسانه ها کشف و رسانه ای می شود.

*ناگفته پیداست که بانک مرکزی در هر کشوری به دلیل نقش برجسته ای که در کنترل سیستم پولی دارد، از رکن های اصلی اقتصادی آن کشور به شمار می رود. تاملی در ریشه ها و علت های ایجاد بحران اقتصاد جهانی طی سه سال گذشته و هم چنین بحران های ادوار گذشته در کشورهای مختلف نشان می دهد که انحراف در نظام بانکی و ضعف نظارت بر عملکرد بانک های بزرگ، مهم ترین علت بروز و گسترش بدترین بحران های مالی در 70 سال اخیر بوده است که علیرغم گذشت بیش از سه سال و قربانی شدن چندین نظام سیاسی و اقتصادی، همچنان بر بخش عمده ای از اروپا، آمریکا و آسیا سایه افکنده است. به همین دلیل شاهد بودیم که با اصلاح ساختار بانکداری در کشورها و وضع قوانین جدید، استانداردهای بانکی در دنیا، از جمله مقررات «بازل2» (Basel II) و «سالونسی1» (Solvency I) به دلیل برخی ناکارآمدی ها دستخوش تغییراتی بنیادین شد و مقررات جدیدی برای جلوگیری از پیش آمد مشکلات آتی تدوین و وضع گردید.

*در چنین شرایطی، بر اثر غفلت های صورت گرفته و نفوذ جریان انحرافی در مراکز حساس سیاسی، اقتصادی و مهم تر از همه نظارتی نظیر بانک مرکزی کشور، چندی است که بازی جدید «بانک بازی» از سوی جریان یاد شده و آن هم در مقابل چشمان سه قوه به راه افتاده است. در این بازی، حلقه های پیدا و پنهان گروه انحرافی در مرکزیت سیستم پولی و مالی کشور با اعطای مجوزهای طلایی برای افراد وابسته به خود که نگاهی به کارنامه فعالیت آن ها نشان می دهد برخی از آنان در ردیف بزرگترین بدهکاران به نظام بانکی کشور هستند، در جهت منافع شخصی و گروهی خود حرکت می کنند.پس از آنکه بانک های خصوصی چون «تات»، «آریا» و «گردشگری» با چنین ماهیتی تاسیس و به لطف حمایت های بی حساب و کتاب لیدرهای جریان انحرافی در کمترین زمان و با بیشترین رانت در عرصه اقتصادی کشور مشغول به فعالیت شدند، این روزها خبر تأسیس بانک دیگر وابسته به این گروه به گوش می رسد. این بار بانک «شرق»! بانکی که مجوز آن با پیگیری ها و فشارهای دو لیدر جریان انحرافی و برخی از حلقه های وابسته به این باند در بانک مرکزی نظیر «ح.پ» و در حالی که مجوز راه اندازی آن، به دلیل آنکه یکی از عمده سهامدارانش، خود در ردیف بدهکاران بزرگ به نظام بانکی است متوقف شده بود، به یکباره صادر می شود و همانطور که گفته شد خبر تصویب تأسیس و حتی ارسال پرونده بانک به بورس جهت اعطای مجوز پذیره نویسی مخفی نگاه داشته می شود.

*نکته تأسف برانگیزتر آن که پیشتر نیز فرد نامبرده در حالی که تنها در یکی از شعبه های یک بانک دولتی حدود 175 میلیارد ریال بدهی معوق داشته است، با نزدیک شدن به برخی افراد در دولت و اخذ وامی ویژه، مقدمات تأسیس بانک تات را فراهم می آورد. این در حالی است که این بساز و بفروش که پس از پیوند با باند انحرافی، خود را سلطان بلامنازع صنعتی خاص معرفی می کند، سابقه ای طولانی در مواردی از این دست دارد و مواردی نظیر احداث مجتمع تجاری بهاران 1 و 2 و همچنین خرید غیرقانونی زمین وقفی مدرسه حافظ در آبان 1383 و تخریب آن به بهانه ساختن یک مجتمع تجاری را در پرونده خود دارد.

*همچنین 40 درصد از سهام این بانک در شرف تأسیس، بدون برگزاری هیچگونه مناقصه ای به 4 شرکت سرمایه گذاری خاص وابسته به طیف جریان انحرافی واگذار شده است و 48 درصد از سهام نیز در اختیار مناطق آزاد- که در غفلت نهادهای نظارتی به حیاط خلوت فعالیت های اقتصادی جریان انحرافی تبدیل شده- قرار گرفته است.آنچه بدان اشاره شد، تنها نمونه ای از تخلفات کشف شده از باندی است که با نفوذ در گلوگاه پولی کشور، حرکت دامنه دار و خزنده ای را در این خصوص از سال ها پیش آغاز کرده است.

*متاسفانه طی دو سال گذشته، مشکلات بخش نظارت بر عملکرد نظام بانکداری کشور که می توان آثار آن را به آسانی در سیستم بانکی دید، بر اثر سوء مدیریت برخی افراد نفوذ داده شده در سیستم بانک مرکزی فزونی یافته است. ورود افراد باند انحرافی در گلوگاه پولی نظام، اگرچه تاکنون تمامی ابعاد خطرآفرین خود را نشان نداده است، اما از بسیاری جهات دیگر، با اثرگذاری بر نظام پولی و مالی کشور، بخش قابل توجهی از اصول اقتصادی حاکم بر کشور را دستخوش تغییراتی تأسف برانگیز کرده است. ناتوانی در مدیریت عالمانه بازار طلا و ارز کشور و ایجاد نابسامانی در آن، تنها یکی از ضعف های بانک مرکزی طی ماههای اخیر بوده است. اما آنچه از نگاه بسیاری پنهان مانده، تصمیمات افراد نفوذی جریان منحرف و به ویژه «ح.پ» به عنوان یکی از حلقه های اصلی مالی جریان یاد شده و در اختیار گرفتن یکی از مهمترین پست های کلیدی در بانک مرکزی بوده است که نتیجه آن برخوردهای ضعیف و منفعلانه با برخی تخلفات در بانک های خصوصی کشور و مخفی نگاه داشتن برخی اشکالات مهم به ویژه تخلفات عدیده مهره های وابسته به گروه انحرافی بوده است.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/3/25 توسط بهروزجلفایی

احکام فقهی موبایل، اینترنت و چت / حکم دیدن فیلم و عکس نامحرم

اندیشه  - خبرگزاری مهر نوشت:

مسئول ستاد ترویج احکام با اشاره به استفاده فراوان از اینترنت در عصر کنونی، عنوان کرد: تغییر زمان باعث تغییر احکام فقه نمی‌شود بلکه آنچه تغییر می‌کند، موضوعات فقه است.

حجت‌الاسلام محمد حسین فلاح‌ زاده اظهار داشت: عالم دینی باید احکام دینی را به خوبی بداند و از موضوع پرسشهای مطرح‌شده آگاه باشد، برخی افراد به دلیل این که موضوعات را نمی‌شناسند یا قدرت تطبیق ندارند، نمی‌توانند به پرسشها پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های پاسخگویی به سئوالات دینی، همگامی با زمان در شناخت موضوعات است، افزود: همه موضوعاتی که به نحوی مرتبط با کارهای مکلفان است، حکمی شرعی دارد بنابراین باید حکمش مشخص شود.

پرسش فقهی بدون پاسخ نداریم

مسئول ستاد ترویج احکام عنوان کرد: امروزه، هیچ پرسش فقهی بدون پاسخ نیست و اگر حوزه‌های علمیه احکام را به خوبی بشناسند و موضوعات را با احکام تطبیق دهند، می‌توانند به پرسش‌های فقهی پاسخ گویند.

وی، با بیان نمونه‌هایی از مسائل فقهی امروزی و تطبیق آن با مسائل گذشته، اظهار کرد: اینترنت و چت، مانند موبایل، از ابزارهای ارتباطی هستند؛ بنابراین، اگر احکام چت گفته شد، احکام اینترنت و موبایل نیز مشخص می‌شود.

فلاح‌زاده با اشاره به ارتباط ذهنی، نوشتاری، گفتاری، دیداری و بدنی تصریح کرد: اگر می‌خواهید مسئله‌ای را بررسی کنید باید آن را تقسیم‌بندی کنید، به این معنا که مشخص شود کدام بخش حرام و کدام بخش حلال است، رابطه ذهنی، با قصد لذت و همراه با تحریک شهوت حرام است.

حجت‌الاسلام فلاح‌زاده افزود: اگر مطالب مکتوب و گفتار حرام و تحریک‌کننده نباشد و مفسده نداشته باشد، جایز است بنابراین، کارهای حرام از قبیل دروغ، تهمت و تحریک شهوت، در اینترنت مانند گفتار و نوشتار حرام است.

حکم دیدن فیلم و عکس نامحرم

وی افزود: از روش‌های ارتباط دیداری، دیدن فیلم، عکس و شخص نامحرم است، نگاه به تصویر باحجاب، بدون قصد لذت و مفسده اشکال ندارد، دربار? غیرمسلمان بدون حجاب، اگر قصد لذت نباشد، اشکال ندارد.

مسئول ستاد ترویج احکام افزود: ولی نگاه کردن به عکس بد‌حجاب یا بی‌حجاب فرد مسلمانی که او را می‌شناسیم، مانند نگاه کردن به خود نامحرم حرام است در صورتی که مسلمان باشد و نشناسیم، نگاه کردن بدون قصد لذت اشکال ندارد.

وی تأکید کرد: نگاه کردن به فیلم، مانند نگاه کردن به عکس است، البته فیلمی که پخش زنده است با عکس و سایر فیلم‌ها تفاوت دارد؛ برخی از مراجع، بنا بر احتیاط واجب، نگاه کردن به فیلم زنده را همانند نگاه کردن به عکس دانسته‌اند.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/3/25 توسط بهروزجلفایی
ماحصل منشور اخلاقی، حذف نیکبخت‌واحدی بود/دادکان: چون اسم دایی از آقایان بزرگ‌تر بود، او را کوبیدند
 

ماحصل منشور اخلاقی، حذف نیکبخت‌واحدی بود/دادکان: چون اسم دایی از آقایان بزرگ‌تر بود، او را کوبیدند

ورزش > چهره‌ها  - محمد دادکان می گوید که آقای علیپور ماجرای اعزام 150 نفر به ژاپن و شرکت اوج را بگوید!

همیشه گفت‌وگو با دکتر محمد دادکان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال که در دوره او تیم‌ملی با اقتدار به جام‌جهانی 2006 آلمان رفت، جذاب و خواندنی است چراکه او با کسی تعارف ندارد و تمام حرف‌هایش را بدون رودربایستی می‌زند. دادکان یکی از چکیده‌‌های ورزش و فوتبال است که از برخی رفتارها در فوتبال و ورزش دلخور است. او یکی از سرسخت‌ترین مخالفان منشور اخلاقی است و می‌گوید این قانون من‌درآوردی است. دادکان در این مصاحبه از علی کفاشیان حمایت می‌کند و معتقد است باید اهالی فوتبال به او مدال صبر بدهند. او در جواب صحبت‌‌های علیپور، دبیر ستاد منشور اخلاقی که گفته دادکان ادعای مردانگی دارد و... حسابی دلخور است. این گفت‌وگو را بخوانید.


*دکتر! نظرتان درباره حرف‌های دایی و کاشانی چیست؟
به نظر من آن چیزی که برای برخی دوستان اهمیت ندارد، نظر کارشناسان و مردم است. شما ببینید 90درصد از نظرخواهی مردم و کارشناسان جواب منفی به رفتن تیم نفت به اراک است اما آقایان فردای همان روز می‌گویند تیم نفت به اراک منتقل شد. پس معلوم می‌شود برای نظر کارشناسان و مردم اهمیت قائل نمی‌شوند. در مورد علی دایی هم همین‌طور است. آخر اگر قرار باشد علی دایی از پرسپولیس برود، پس چه کسی جای او بیاید؟ علی دایی در پرسپولیس زحمات زیادی کشید و نباید به او کم‌لطفی شود. البته اگر قرار باشد دایی جایی کار کند، حتماً آدم‌هایی که با او کار می‌کنند، باید بزرگ باشند، حتی بزرگ‌تر از دایی اما وقتی دایی جایی کار می‌کند که خودش از مجموعه کاری‌اش بزرگ‌تر است، معلوم است برخی‌ها تلاش می‌کنند او را بزنند چون دایی از آنها بزرگ‌تر است. من برای کاشانی احترام خاصی قائلم اما بحث، همین چیزی است که گفتم. مجموعه کاری باشگاه نباید از دایی کوچک‌تر باشد و به نظرم در پرسپولیس هدف این بود که دایی کوبیده شود.


*مثل اینکه از یک‌سری ناملایمات دلخور هستید؟
بله، دقیقاً و باید حرف دلم را بزنم. واقعاً ناراحت می‌شوم وقتی می‌بینم یک‌سری غیرفوتبالی‌ها دارند به فوتبال و ورزش آسیب می‌زنند و فوتبالی‌ها را خانه‌نشین می‌کنند.


*درباره قهرمانی پرسپولیس چه نظری دارید؟
به نظرم قهرمانی در جام‌حذفی حق پرسپولیس و دایی بود. با بودن دایی، پرسپولیس نشان داد خمیرمایه قهرمانی را دارد و من خوشحال شدم که هواداران پرسپولیس از این موفقیت شاد شدند.


*شما با سقف قراردادها موافقید؟
من با سقف قرارداد موافقم اما معتقدم فوتبال به هرج و مرج افتاده است. باید چاره‌اندیشی شود. کسانی مقصرند که فوتبال را به اینجا رساندند. 5 سال پیش قرارداد یک بازیکن 30 میلیون بود حالا شده 300 میلیون. مربی آرزو داشت 20 میلیون تومان بگیرد حالا همان مربی 500 میلیون می‌گیرد. اگر قرار است سقف قرارداد رعایت شود، باید برای همه یکسان باشد و قانون خوب اجرا شود.


*مخالفت شما با منشور اخلاقی نیز واکنش‌هایی از سوی برخی فدراسیونی‌‌ها مثل آقای علیپور را در پی داشته است.از قدیم می‌گویند آب که سربالا برود...
من معتقدم باید به آقای کفاشیان مدال صبر بدهند که توانسته در آن فدراسیون با یک‌سری آدم‌ها کار کند و آنها را تحمل نماید. به ‌خدا من اگر در فدراسیون بودم یک لحظه هم برخی آقایان را تحمل نمی‌کردم و آنها را بیرون می‌انداختم. البته آقای علیپور گفته دادکان که ادعای مردانگی دارد، من چنین ادعایی ندارم. اگر شما اطراف خودتان مرد دیدید، سلام مرا هم به او برسانید.
آقای علیپور روحانی هستند و مردم به لباس ایشان احترام می‌گذارند. خیلی بد است که ایشان شش سال است فقط ادعا می‌کند که یک‌سری مسائل را می‌داند که به زودی می‌گوید. شما در مقابل مردم، شرع و قانون مسئول هستید اگر چیزی را می‌‌دانید و نمی‌گویید هر اتفاقی که در زمان مدیریت من در فدراسیون یا سایر رؤسای دیگر افتاده است به زبان بیاورید. البته من دلیل رفتن ایشان به دادگاه را نمی‌دانم. واقعاً اگر چیزی هست به مردم بگویید. سؤال من از ایشان این است که آقای علیپور! داستان رفتن آن 150 نفر به ژاپن چیست؟! آنها به چه صورتی رفتند و شما قصه شرکت اوج که خارج از فدراسیون فعالیت می‌کرد را بگویید. اگر این داستان را نگویید مطمئن باشید من هفته بعد تمام قصه را برای اهالی فوتبال و ورزش می‌گویم.


*مثل اینکه از آقای علیپور حسابی دلخور هستید؟
ایشان را خود من آوردم و قرار بود مسائل شرعی تیم نونهالان را بگویند اما حالا آمده‌اند با قانون من‌در‌آوردی منشور اخلاقی خودشان را مطرح کرده‌اند و دنبال جانشین بن‌همام هستند. آقایان می‌گویند فراز کمالوند چون منشوری است نمی‌تواند در تراکتور‌سازی مربیگری کند، خوب اگر کمالوند منشوری بود چطور این مدت در تراکتور‌سازی فعالیت کرد؟ ضمن آنکه این چه قانونی است که فلان مربی نمی‌تواند در لیگ‌برتر فعالیت کند چون منشوری است اما در لیگ یک فعالیت می‌کند؟! اگر کسی مرتکب تخلفی شده باید از فوتبال کنار گذاشته شود، مگر لیگ یک تبعید‌گاه است؟ ضمن آنکه وظیفه فدراسیون برخورد با مربیان و بازیکنان نیست. البته تمام ماحصل این منشور اخلاقی محرومیت یک بازیکن بود آن هم نیکبخت واحدی! متأسفانه آقایان این بچه را محروم کردند. در حالی که می‌توانستند با صبر و شکیبایی شرایط خوبی را برای فعالیت دوباره این بازیکن فراهم کنند.


*نظرتان درباره وزیر پیشنهادی ورزش به مجلس چیست؟
طی این سال‌ها ما برای مدیریت کردن ورزش در یک چرخه 10 نفری دور زده‌ایم. مدیری را یک روز در ورزش، روز دیگر در شیلات، یک روز در کمیته المپیک و نفت و... می‌گذاریم در حالی که عده‌ای دیگر که عاشق مملکت و نظام خود هستند و متخصص ورزش‌اند، خانه‌نشین شده‌اند و امروز عدالت اجتماعی ورزش تبدیل شده به رفاقت اجتماعی دوستان.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/3/25 توسط بهروزجلفایی

راز زیبایی دندان ها/40 نکته‌ای که دندانپزشکان به شما نمی‌گویند

راز زیبایی دندان ها/40 نکته‌ای که دندانپزشکان به شما نمی‌گویند

40نکته‌ای که از رازهای مهم حفظ سلامت دند‌ان‌ها هستند و معمولا دندان‌پزشکان در مطب خود فرصت و فراغتی برای گوشزد کردن آنها به شما ندارند، آشنا می‌کنیم.

1 لااقل روزی 2 بار، اول صبح و شب، لازم است دندان‌ها مسواک زده شوند.

2 لااقل روزی یک بار قبل از مسواک‌زدن باید با نخ دندان حاوی فلوراید، بین دندان‌ها تمیز شوند.

3 هفته ای 2 تا 3 بار باید از دهان‌شویه فلوراید 2/0 درصد استفاده شود. 

4 هفته‌ای 1 تا 2 بار باید از دهان‌شویه کلرهگزیدین 12/0درصد استفاده شود.

5 افراد با ریسک بالای پوسیدگی دندان، باید هر 3 تا 4 ماه یک بار به دندان‌پزشک مراجعه کنند و افراد با ریسک کمتر، هر 6 تا 9 ماه یک بار.

6 افراد با ریسک بالای پوسیدگی دندان باید هر 12 تا 18 ماه یک بار از دندان‌های خود کلیشه رادیوگرافی تهیه کنند و افراد با ریسک کمتر، هر 24 تا 36 ماه یک بار.

7 استفاده از آدامس‌های فاقد قند پس از مصرف غذاهای حاوی ساکارز یا تنقلات به مدت 5 تا 30 دقیقه توصیه می‌شود.

8 استفاده از خمیر دندان‌های حاوی فلوراید مناسب و مواد ساینده کم همراه با مسواک توصیه می‌شود.

9 دهان‌شویه آب‌نمک ممکن است مفید باشد اما جایگزین روش‌های پیشگیری فوق‌الذکر نمی‌شود.

10 دندان‌های شیری کودکان تا سن 11 تا 12 سالگی باید تحت کنترل باشند و بدون حفظ فضایشان نباید آنها را کشید.

11 کشیدن دندان‌های شیری منجر به از دست رفتن فضای دندان‌های دایمی زیرین می‌شود و نیاز به درمان‌های ارتودنسی را واجب می‌کند.

12 به محض رویش اولین دندان دایمی در سن 6 تا 8 سالگی باید شیارهای آن از نظر ابتلا به پوسیدگی مورد معاینه قرار گرفته و در صورت لزوم بسته شوند.

13 در صورتی که به صورت ژنتیکی ناهنجاری‌های دندانی یا فکی در والدین یا بستگان کودک وجود داشته باشد، بهتر است کودک از سنین 10 سالگی تحت کنترل دندان‌پزشک متخصص کودکان یا ارتودنسی قرار گیرد.

14 وجود فاصله بین دندان‌های شیری معمولا طبیعی است و نباید موجب نگرانی والدین شود.

15 مقادیری بی‌نظمی و درهم‌رفتگی دندان‌های پایینی در سنین 8 تا 9 سالگی معمولا طبیعی است و به مرور برطرف می‌شود.

16 درد نداشتن دندان‌ها الزاما بیانگر سالم بودن آنها و نداشتن پوسیدگی نیست.

17 در صورتی که دندانی درد شدید داشته باشد، نشان‌دهنده تخریب وسیع عاج و عصب دندان است و احتمال نیاز به درمان ریشه را مطرح می‌کند.

18 قسمت‌هایی از دندان که در معرض پوسیدگی بوده‌اند، در صورت بهبود بهداشت، موادمعدنی جذب می‌کنند و پوسیدگی را متوقف می‌کنند.

19 نواحی متوقف شده فوق‌الذکر می‌توانند رنگ جذب کنند و قهوه‌ای باشند و احتیاجی به ترمیم نیست.

20 هر تغییر رنگی روی سطح جونده دندان‌ها، الزاما پوسیدگی نیست و نیاز به ترمیم ندارد.

21 در صورت ترمیم دندان با مواد فلزی غیرهمرنگ (آمالگام)، احتمال حساس بودن دندان به سرما و سایر محرک‌ها ظرف مدت 45 روز تا 2 ماه وجود دارد.

22 در صورت ترمیم دندان با مواد همرنگ، حساسیت دندان‌ها بیش از یک هفته قابل‌توجیه نیست و باید بررسی شود.

23 در صورتی که پس از ترمیم دندان خود احساس بلندی می‌کنید، در اولین فرصت به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید.

24 بلندی ترمیم می‌تواند سبب حساسیت به سرما و گرما شده یا سبب شکستگی ترمیم یا دندان شود.

25 در مراحل اولیه پوسیدگی دندان که بیشتر به صورت حساسیت به شیرینی یا سرما نشان داده می‌شود، به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید.

26 پس از بروز درد شدید، خودبه‌خود و شبانه که بعضا با داروهای مسکن نیز آرام نمی‌شود، دندان نیاز به درمان ریشه پیدا می‌کند.

27 ظرف مدت 3 هفته پس از پایان درمان ریشه حتما باید پانسمان با مواد ترمیمی دایمی جایگزین شود.

28 دندان‌های درمان ریشه شده به دلیل از دست دادن بیشتر بافت‌های خود، بسیار ضعیف ‌شده و مستعد شکستن هستند.

29 پس از درمان ریشه، خوردن غذاهای سفت ممکن است سبب شکستن دندان شود.

30 بافت‌‌ها و دیواره‌های دندان درمان ریشه شده باید تقویت شود تا احتمال شکستن کاهش یابد.

31 درصورتی که دندان درمان ریشه شده دچار شکستگی شود، لبه آن معمولا به زیر لثه امتداد یافته و نیاز به جراحی لثه را نیز مطرح می‌کند.

32 ریشه دندان‌های درمان ریشه شده در رادیوگرافی به‌صورت نوارهای سفیدی دیده می‌شوند.

33 این نوارهای سفید باید به صورت متراکم و یکنواخت تا نوک ریشه امتداد یافته باشد.

34 هر دندان درمان ریشه شده‌ای نیاز به روکش ندارد.

35 دندان‌هایی که درمان ریشه نشده‌اند نیز ممکن است به دلایل دیگری مانند تخریب وسیع یا زیبایی نیاز به روکش داشته باشد.

36 در مواردی که چند دندان در کنار هم به صورت جداگانه قرار گرفته‌اند و لازم است همه آنها روکش شوند، به هیچ عنوان نباید به یکدیگر چسبانده شوند بلکه باید به صورت جداگانه روکش شوند تا امکان تمیز کردن نواحی بین دندانی و حفظ سلامت لثه‌ها میسر شود.

37 در صورتی که دندانی کشیده شده است، برای جایگزینی دندان از دست رفته، دو دندان مجاور ناحیه بی‌دندانی پایه گرفته شده و ناحیه وسط پر ‌شود. به این روش که یکپارچه بوده و 3 دندان (2 دندان پایه و یک دندان وسط) متصل به هم هستند، بریج یا پل گفته می‌شود.

38 زیر بریج باید به وسیله نخ‌هایی که از نخ دندان ضخیم‌تر است و «سوپر فلاس» نامیده می‌شود، تمیز شود.

39 عبور دادن دهان‌شویه با فشار از زیر بریج به پاکسازی بیشتر کمک می‌کند.

40 در صورتی که دندان‌های دو طرف ناحیه بی‌دندانی سالم هستند، برای پرهیز از آسیب دیدن این دندان‌ها می‌توان به کمک ایمپلنت فضای بین دو دندان را جایگزین کرد.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/3/25 توسط بهروزجلفایی

ساخت اتومبیل مخصوص زنان

شرکت اتومبیل سازی ولوو اقدام به ساخت ماشینی کرده که مخصوص استفاده خانم‌هاست.YCC که برگرفته از Your Concept Car و به معنی “ماشین مفهومی شما” نامگذاری شده، اولین اتومبیلی است که منحصرا به سفارش زنان و برای زنان در شرکت ولوو ساخته شده است.

برخی از ویژگیهای این خودرو:
1. هیچ راهی برای دسترسی راننده(خانوم ها) به موتور و قسمت های حساس وجود ندارد یعنی کاپوت ماشین باز نمی شود.

علتش این است  که این ماشین فقط در هر 50.000 کیلومتر نیاز به تعویض روغن دارد و در صورت نیاز به هر نوع سرویس خودش توسط فرستنده بی سیم به نزدیکترین تعمیرگاه مجاز خبر می‌دهد!

2. با لاستیک پنچر قادر به ادامه حرکت است یعنی راننده نیازی به توقف و تعویض لاستیک ندارد!

3. راننده فقط میتواند به ماشین بنزین بزند و یا آب شیشه شور را پر کند. ضمنا در باک و مخزن شیشه شور طراحی خاصی دارد که با بیرون کشیدن سرشلینگی خودبخود بسته می شود !

4. قبل از اینکه راننده بخواهد پارک کند سیستم هوشمند تشخیص می دهد  آیا  جای کافی برای پارک هست یا نه و در صورت وجود جای خالی به راننده برای پارک کمک می کند!

5. چون خانوم ها معمولا آنقدر خرید می کنند که دستهایشان کاملا پر است و برای بازکردن در بخصوص در مواقع بارندگی دچار مشکل میشوند سیستم درها طوری طراحی شده که با رسیدن راننده کنار ماشین خودبخود نزدیکترین در باز می شود!

6. کاپوت جلو و گلگیرها و قوس سقف طوری طراحی شده که راننده بتواند فاصله های جلو و عقب ماشین را کاملا تشخیص دهد!

7. پدال ها در صورت تصادف جمع می شوند تا صدمه ای به پای راننده وارد نشود!

8. فرمان و صندلی و پدالها و پنل جلو با راننده بصورت خودکار تطبیق داده می‌شود!

9. از آن جا که  خانوم ها تمایل زیادی به تغییر دکوراسیون و مبلمان خانه دارند برای تامین این نیاز روکش صندلیها و کلا تودوزی براحتی قابل تعویض است!



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/3/25 توسط بهروزجلفایی
<      1   2   3   4   5   >>   >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک