سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 92
بازدید دیروز: 110
کل بازدیدها: 742416

فقط دانشجویان می فهمند

 


قانون پایستگی واحد :واحد ها نه از بین میروند و نه پاس میشوند بلکه از ترمی به ترم دیگر انتقال میابند !

تقلب چیست؟یک سری اعمال ننگین در صورت این کاره بودن شخص امتحان دهنده آخر عاقبت خوش وخرمی دارد نوع خاصی از  هلو برو تو گلو

شب امتحان شبی که در آن نسکافه و قهوه از والیوم ده هم خواب آورتر می شوند شب ر ق ص و پایکوبی کلمات جزوه و کتاب بر روی سسلسله اعصاب محیطی و مرکزی دانشجو

دانشجویان ساکن خوابگاه : جنگجویان کوهستان

دانشجویان پرسر و صدا : گروه لیان شان پو

خانواده دانشجویان : بینوایان

انتخاب درس افتاده : زخم کهنه

اولین امتحان : جدال با سرنوشت

مراقبین امتحان : سایه عقاب

تقلب : عملیات سری

روز دریافت کارنامه : روز واقعه

اعتراض دانشجو : بایکوت

اعتراض برای کیفیت غذا : می خواهم زنده بمانم

دانشجوی اخراجی : مردی که به زانو در آمد

آینده تحصیل کرده : دست فروش(البته این برا رشته ما نیستاون یکی رشته ها رو میگم.)

رئیس دانشگاه : مرد نامرئی

استاد راهنما : گمشده

دانشجویی که تغییر رشته داده : بازنده

سرویس دانشگاه : اتوبوسی به سوی مرگ

کتابخانه دانشگاه : خانه عنکبوتان(به استثنای دانشگاههای علوم پزشکی)

اتوماسیون تغذیه : آژانس شیشه ای

التماس برای نمره : اشک کوسه

سوار شدن به اتوبوس : یورش

ترم آخر : بوی خوش زندگی

تسویه حساب : خط پایان

عمر دانشجو : بر باد رفته

مسئول خوابگاه : کارآگاه گجت



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/10/7 توسط بهروزجلفایی

داستان عاشقانه غم انگیز

 


 

یک دانشجوی مهندسی عاشق سینه چاک دختر همکلاسیش بود. بالاخره یک روزی به خودش جرات داد و به دختر راز دلش رو گفت و از دختره خواستگاری کرد اما دختر خانوم داستان ما عصبانی شد و درخواست پسر رو رد کرد. بعدم پسر رو تهدید کرد که اگر دوباره براش مزاحمت ایجاد کنه، به حراست میگه. روزها ازپی هم گذشت و دختره واسه امتحان از پسر داستان ما یک جزوه قرض گرفت و داخلش نوشت " من هم تو رو دوست دارم، من رو ببخش اگر اون روز رنجوندمت  "اگر منو بخشیدی بیا و باهام صحبت کن و دیگه ترکم نکن. ولی پسر دانشجو هیچوقت دیگه باهاش حرف نزد. چهار سال آزگار کذشت و هر دو فارغ التحصیل شدند. اما پسر دیگه طرف دختره نرفت!!

 

نتیجه اخلاقی این ماجرا. پسرهای مهندسی هیچوقت لای کتاب ها و جزوه هاشون رو باز نمیکنند!!!!



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/10/7 توسط بهروزجلفایی

دنیزلی به این دلیل مهدوی کیا را نخواست/ مهدی اسطوره است ؛ اسطوره ای که نمی شود او را نشاند روی نیمکت

لیگ برتر - به رغم میل باطنی مدیریت باشگاه پرسپولیس ، این مصطفی دنیزلی بود که با دلایلی شخصی تصمیم گرفت از کنار نام مهدوی کیا بگذرد.

به گزارش خبرآنلاین ؛ این خبر از دل نشستی ویژه میان مسئولان پرسپولیس و دنیزلی خارج شده است. سرمربی جدید پرسپولیس که روز اول و پس از تمرین تیمش اعلام کرد می خواهد با همین تیم به نیم فصل دوم برود ، در نشست با مدیران باشگاه یک نکته مهم داشت. اینکه مهدوی کیا بازیکن بزرگی است. همیشه شیفته بازی او در هامبورگ بوده اما حالا آیا در 35 سالگی توان دویدن مثل 27 سالگی را برای بازی در پست کلیدی دفاع راست را دارد؟
دنیزلی تاکید دارد میانگین سنی تیم بالاست و برای ساختن تیمش در نیم فصل دوم راهی ندارد غیر از جوان کردن پرسپولیس . او مشکل پرسپولیس را دوندگی می داند و راهی جز این ندارد که خریدهایش را تنها در بخش جذب بازیکنان جوان متمرکز بداند.
اینکه او محمد محمدی که دروازه بانی با تجربه است را نمی خواهد یعنی او نیاز به بازیکن جوان را برای تیمش احساس می کند. همین احساس نیاز سبب می شود تا او به مسئولان پرسپولیس بگوید نمی تواند مهدوی کیا را به پرسپولیس بیاورد و بخواهد او را روی نیمکت بنشاند. اینکه مهدی یک اسطوره برای هواداران تیمش است و نشاندن او روی نیمکت ضربه ای مهلک تر است از نیاوردنش به تیم. اگرچه حتی در دفاع راست ، پرسپولیس مشکل داشته باشد.



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/10/5 توسط بهروزجلفایی

 

مراکز رسمی همسرگزینی در راهند/جستجو کنید ، همسر مناسب پیدا کنید

خانواده - معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان خبر می دهد که آیین‌نامه ایجاد مراکز رسمی و تخصصی ازدواج را نهایی و برای تصویب به هئیت دولت ارسال کرده‌اند.

سید باقر پیشنمازی می گوید در خصوص مسئله ازدواج کارهای ناتمامی در سالهای قبل از جمله تاسیس یا حمایت از مراکز تخصصی ازدواج انجام شده که ناتمام مانده بود و ما در این مدت کوتاه حضورمان در وزارت ورزش بدلیل اهمیت موضوع، فوریت طرح را تدوین و نهایی کردیم.
معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان ادامه می دهد:داوطلبانی که در صدد ایجاد مراکز مشاوره و ازدواج هستند از سوی ما احراز صلاحیت می شوند و تضمین ها و تعهدهایی از آنها دریافت می کنیم برخی از این موسسات کارشان حضوری و برخی غیرحضوری است. علاوه بر جوانان در سن ازدواج به افرادی که به هر دلیلی همسرشان را از دست دادند نیز خدمات همسرگزینی ارائه می شود.
آقایان و خانم ها می توانند از طریق سایت اطلاعات داوطلبان متقابل، همسر همتا و همطراز خود را جستجو و برای ازدواج اقدام کنند.
او می گوید الان هم  برخی از مراکز ازدواج حضوری و اینترنتی هم اکنون بدون پروانه فعالیت می کنند و ادامه می دهد : در گذشته 200 دفتر مشاوره تربیتی و روانشناختی مجوز گرفته اند اما درباره ایجاد مراکز ازدواج محدودیت کمی نداریم اما از لحاظ کیفی این مراکز شرایط سختی را باید داشته باشند. پروانه این مراکز یکساله است اما مدل سطح بندی را پیش بینی کردیم که اگر مرکزی دو سال پشت سر هم سطح یک را بیاورد به آن پروانه دائم داده شود و همچنین شرایط رقابتی را فراهم کرده ایم که مراکز به استانداردها پایبند باشند.
و در آخر هم می گوید"اگر بتوانیم از طریق این مراکز ازدواج را بیش از اینکه مبتنی بر احساسات باشد مبتنی بر عقل و دور اندیشی کنیم می توانیم بر کاهش آمار طلاق تاثیر بگذاریم."
این مراکز در حالی در حال راه اندازی است که مدت هاست کارشناسان نسبت به شیوع ازدواج های اینترنتی و ازدواج های حاصل از دوستی های خیابانی هشدار می دهند و تاسیس مراکز همسرگزینی در کشور را یکی ازگزینه ها برای حل مشکل ازدواج جوانان می دانند.
    دکتر علیرضا عصارنیا، معاون پیشین فرهنگی اجتماعی سازمان ملی جوانان درباره ضرورت راه اندازی مراکز همسریاب در جامعه پیش از این گفته بود: «کشور ما 15 میلیون جوان در آستانه ازدواج دارد که زنگ خطری برای مسئولان محسوب می شود. و به این نتیجه رسیده ایم که با تاسیس و راه اندازی این مراکز می توانیم شرایط آشنایی جوانان را فراهم کنیم.»
    عصارنیا با اشاره به این که مراکز همسرگزینی ازدواج در کشور بسیار اندک است، تاکید می کند: «متاسفانه هنوز نسبت به تاسیس مراکز همسرگزینی بسیار سطحی نگاه می کنیم. البته تعداد مؤسسه های همسرگزینی در کشور بسیار اندک است و هنوز فرهنگ مراجعه به این مراکز و استفاده از آن برای جوانان و خانواده های آنان درونی نشده است.»
        دکتر غلامرضا قاسمی هم درباره مراکز همسرگزینی ازدواج در جامعه می گوید: «مطمئناً مراکزی که بتوانند خودشناسی افراد را نسبت به ازدواج افزایش دهند برای جوانان لازم است اما باید توجه داشته باشیم این مراکز نباید دخالت در تشخیص جوانان درآستانه ازدواج داشته باشند.»وی می گوید: «در برخی مواقع شاهد هستیم که این مراکز عکس، آدرس و تلفن اشخاص را می گیرند و با فرد متقاضی آشنا می کنند که این موضوع به لحاظ روانشناسی صحیح نیست. حتی بعضاً دیده می شود که مراکز همسرگزینی به صورت غیرتخصصی فقط دختر و پسر را با هم آشنا می کند و خانواده ها را در جریان نمی گذارند. در مراکز همسرگزینی ازدواج باید در چارچوب فرهنگ اسلامی کشور فعالیت کنند. اطلاعات افراد باید دراختیار خانواده ها قرار گیرد و خانواده ها باید در جریان آشنایی دختر و پسر خود باشند.»
او می گوید: «در بسیاری از مواقع روش های سنتی ازدواج پاسخگو نیست و جامعه این ظرفیت را دارد تا مراکزی را تاسیس کند و در چارچوب فعالیت این مراکز دختر و پسر با یکدیگر آشنا شوند.»



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/10/5 توسط بهروزجلفایی

 

دلار 1550 تومان/ سکه 617 هزار تومان

بازار مالی - سر بالایی رفتن قیمت دلار امروز هم ادامه دارد به طوری که قیمت هر دلار در بازار آزاد ارز تا ظهر امروز به 1550 تومان رسید.

قیمت دلار در  معاملات امروز نسبت به روز گذشته 70 تومان افزایش پیدا کرد، رشد قیمت در حالی صورت می گیرد که رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی برای توضیح در مورد وضعیت بازار ارز روز چهارشنبه به مجلس فراخوانده شدند و همزمان با حضور این دو نفر در کمیسیون اقتصادی، نرخ دلار بالغ بر 100 تومان در بازار کاهش پیدا کرد ولی از ابتدای هفته جاری دوباره بازار به حالت قبل برگشته است و به فاصله 5 روز قیمت هر دلار امروز دوباره به 1550 تومان افزایش پیدا کرده است.


در همین حال قیمت سکه بهار آزادی نیز امروز سیر صعودی دارد و نرخ آن بعد از یک کاهش دو روزه دوباره افزایش یافت و به 617 هزار تومان رسید.

 


/31222



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/10/5 توسط بهروزجلفایی

تقلب به سبک چینی + عکس

پسر چینی وانمود می کنه که داره با دستگاه کار می کنه در حالی که داره اس ام اس میده !



نوشته شده در تاریخ شنبه 90/10/3 توسط بهروزجلفایی

یک آبشار از دو کشور + عکس

 
 
 
حتما شما هم اسم آبشار نیاگارا را زیاد شنیده اید. آبشاری که به دلیل عریض بودنش شهرت جهانی پیدا کرده است، آبشاری یادگار از اواخر عصر یخبندان. زمین شناسان عمر این آبشار زیبا را بین 10 تا 15 هزار سال می دانند.
 
 
 
حتما شما هم اسم آبشار نیاگارا را زیاد شنیده اید. آبشاری که به دلیل عریض بودنش شهرت جهانی پیدا کرده است، آبشاری یادگار از اواخر عصر یخبندان.

آبشار نیاگارا یکی از زیباترین آبشارهای جهان است که در دو کشور آمریکا و کانادا قرار دارد. زمین شناسان عمر این آبشار زیبا را بین 10 تا 15 هزار سال می دانند و این آبشار نه چندان کهن، امروزه جاذبه دیدنی زیبایی است که خیلی ها را به سمت خود جلب می کند. مناطق اطراف این آبشار، به اندازه ای سرسبز و زیبا هستند که باوجود اجرای چندین پروژه عمرانی در منطقه نیاگارا، باز هم امکان تبدیل به یکی از زیباترین مکان های توریستی دنیا را دارد.

 
آبشار نیاگارا در نزدیکی شهر تورنتوی کانادا و بوفالوی آمریکاست اما برای دیدن زیبایی های این آبشار باید از کانادا آن را دید. تورنتو شهری در کشور سردسیر کاناداست که پایتخت استان انتاریو به شمار می آید. این شهر بزرگ ترین شهر کانادا است که به همراه حومه آن حدود 4 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد. همچنین طولانی ترین خیابان دنیا به نام خیابان یانگ در تورنتو قرار دارد که از کنار دریاچه انتاریو آغاز شده و به سمت شمال ادامه می یابد.

این شهر از جنوب به دریاچه انتاریو محدود است. آبشار عظیم نیاگارا در 150 کیلومتری این شهر قرار دارد و به دریاچه انتاریو می ریزد. آب این دریاچه از طریق یک رودخانه دیگر که از قسمت هزار جزیره این دریاچه آغاز می شود به اقیانوس اطلس ریخته می شود.

برخلاف تابستان بسیار زیبا، تورنتو زمستانی سرد و طلوانی دارد. بافت جمعیتی تورنتو به گونه ای است که پس از ایتالیایی ها، بزرگ ترین اقلیتی که در این شهر زندگی می کنند، چینی ها هستند. گویا نخستین کانادایی های چینی تبار حدود 120 سال پیش برای ساخت راه آهن به این کشور آمدند. پس از چینی ها، هندی ها پرجمعیت ترین گروه را در تورنتو تشکیل می دهند. از 5 یا 6 سال گذشته ایرانی ها به پنجمین اقلیت تورنتو تبدیل شده اند که بیشتر آنها افراد جوان با تحصیلات بالا هستند.

 
پیش به سوی آبشار

از تورنتو تا آبشار نیاگارا حدود یک ساعت و نیم راه است. اگر هوا آفتابی باشد، این آبشار با رنگین کمان های زیبایش جلوه ای دل انگیز را ایجاد می کند. در نزدیکی دریاچه نیاگارا قایق هایی هست که به گردشگران کرایه می دهند تا با تمام وجود بتوانند هیجان و زیبایی آبشار را حسب کنند و می توان سوار آنها شد و نهایت لذت را برد. گویا نخستین کسی که جرات کرده با قایقش به جنگ آب های نیاگارا برود زنی 60ساله بوده که در دهه 1950 این کار را انجام داده و زنده هم مانده است. تا دلتان بخواهد وسیله بازی آنجاست که گردشگران و مسافران در کنار دیدن نیاگارا حوصله شان سر نرود. به ویژه وسیال بازی هوایی که نماهایی زیبا از آبشار را به دیدگان می آورد.

بخشی از آبشار نیاگارا در خاک آرمیکا است و بخشی دیگر از آن در خاک کانادا و اگر رو به روی آبشار کانادا بایستید، آبشار آمریکا و خاک آنجا را می توانید ببینید. البته آبشار آمریکا آنقدر کوچک است که توجه کسی را جلب نمی کند و بیشتر آمریکایی ها نیز برای دیدن آبشار نیاگارا به کانادا می آیند. پلی به اسم «رنگین کمان» دو کشور را به هم متصل می کند.

 
آبشار نیاگارا عظمتی فوق العاده دارد. می توان ساعت ها به آن خیره ماند و خسته نشد و حتی گذر زمان را هم نفهمید. آنجا معمولا هوا برای گردشگران خوب است و می توان سنگ های عیمی را که آب از رویشان به پایین می ریزد، دید اما ذرات آب کمتر اجازه می دهد که طرف کانادایی آبشار را از خاک آمریکا که درواقع زیباتر هم است، مشاهده کرد. نیاگارا یکی از مناظر طبیعی دنیا است که اسم و رسمش برای بسیاری از گردشگران حرفه ای است.

ویژگی های طبیعی آبشار

آبشار نیاگارا از فروریختن رودخانه ای که از شمال ایالت نیویورک آمریکا به طرف جنوب ایالت اونتاریو در کانادا در جریان است پدید می آید. حجم آب رودخانه و عرض آن با رودخانه کارون در ایران تقریبا قابل مقایسه است. رودخانه درواقع مرز میان آمریکا و کانادا است.

آبشار از سه قسمت تشکیل شده است. یک قسمت کوچک تر که حدود 500 متر با قسمت اصلی فاصله دارد. در قسمت اصلی، رودخانه دوشاخه می شود و جزیره زیبایی به نام جزیره بز در میان آن دیده می شود. سرانجام، دو آبشار متصل به هم با زاویه تقریبی 90 درنتجه پدید می آید. ارتفاع آبشار در این قسمت 55 متر است. بیشتر آب هایی که از این ارتفاع فرو می ریزند به صورت پودر درآمده و دوباره به هوا بازمی گردند.

آنچه این آبشار را منحصر به فرد کرده حجم آبی است که از این ارتفاع فرو می ریزد.

 
در هر دو طرف رودخانه ساختمان های بلند و ساحل زیبایی برای تماشای آبشار ساخته اند و گردشگران زیادی در کنار این ساحل با دوربین و بدون دوربین به تماشای آبشار نشسته اند.

در کنار تماشای آبشار از ساحل، دو محل نیز در زیر آبشار برای دیدن آن وجود دارد که یک محل مربوط به کانادا و دیگری مربوط به آمریکا است و برای ورود به آنها باید بلیت تهیه کرد.

در نزدیکی آبشار در ایالت اونتاریو شهری به نام شهر دریاچه ای نیاگارا وجود دارد که در قرن نوزدهم تفرجگاه ییلاقی اشراف بوده است و امروزه این شهر مورد توجه گردشگران زیادی قرار دارد. فروشگاه های این منطقه محلی برای حضور دایمی گردشگران است.

با پهنای 323 متر و ارتفاع 57 متر، هر ثانیه حدود 60 هزار لیتر آب از این آبشار به پایین سرازیر می شود. به عبارتی در هر دقیقه نزدیک به 94 درصد از آب نیاگارا یا چیزی در حدود 84 میلیون گالن آب از آبشار نعل اسبی سرازیر می شود. علاوه بر زیبایی شگفت انگیز، این جریان آب، یکی از اصلی ترین منابع تولید برق منطقه نیز به شمار می آید.

علت اصلی شهرت آبشار نیاگارا نه به علت ارتفاع آن بلکه به علت عریض بودن آن است. به طور متوسط نزدیک به 110 هزار مترمکعب آب از آبشارها در دقیقه سرازیر می شود.

 


آبشار چه زمانی به وجود آمد

این آبشار در پایان آخرین دوره یخبندان، ذوب تدریجی و سرریزشدن یک دریاچه منجمد باستانی روی معبر سنگی که میان این دریاچه و دریاچه انتاریوی کنونی وجود داشته، پا به عرصه وجود گذاشته است. در طی هزاره ها، دریاچه پشت ابشار کوچک و کوچک تر شده و جای خود را به دریاچه «ایری» کنونی داده است. فرسایش طبیعی بر اثر فشار آب چندین کیلومتر محل آبشار را به عقب برده و به جای کنونی اش رسانده است. این مجموعه آبشار در سال 1604 توسط گروه اکتشافی فرانسوی به رهبری ساموئل چامپلین (جغرافیدان، طراح و مکتشف فرانسوی که بنیانگذار کبک نیز نامیده می شود) کشف و ثبت شد. همچنین در سال 1697 میلادی نیز این آباشر را گزارش داده بود. این گزارش را یک مبلغ مذهبی و کاشف فرانسوی به نام پدر لوئی هانپن نوشته بود. پدر هانپن، در سال 1678 میلادی ضمن سفری به دنیای جدید همراه با سوردولاسال، آبشار مزبور را دیده بود. پیش از آن سرخپوستان منطقه قرن ها به وجود این آبشار آگاه بوده و آن را مکانی مقدس می دانستند. صدای مهیب و رعدآسای ابشار در آن زمان موجب شده بود سرخپوستان آن را محل زندگی خدای رعد بدانند و مراسمی برای بزرگداشت این خدا در این مکان برپا کنند.

روزی که نیاگارا خشک شد

42 سال پیش، مهندسان ارتش ایالات متحده، آبشار نیاگارا را خشک کردند تا بتوانند حجم عظیم صخره هایی را که در بستر آبشار ریخته بودند، جا به جا کنند. اکنون تصاویر جدیدی از این رویداد منتشر شده است. رانش زمین در سال های 1931 (1310 خورشیدی) و 1954 (1333 خورشیدی) در محوطه نیاگارا، صخره های زیادی را به بستر آبشار روانه کرد و بررسی های دقیق تر نشان داد وجود این صخره ها می تواند به اثرات زیانباری منجر شود. این شد که در سال 1969 (1348 خورشیدی)، مهندسان ارتش با احداث سدی روی رودخانه، مسیر آب را از آبشار نیاگارا منحرف و برای اولین بار در 12 هزار سال گذشته، این آبشار را خشک کردند.

منبع: روزنامه هفت صبح
باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir



نوشته شده در تاریخ شنبه 90/10/3 توسط بهروزجلفایی

پربازدیدترین مکان های دنیا

 
 
 

یک ملاک جالب برای انتخاب مقصد در گردشگری تعداد افراد بازدیدکننده در سال است. خب طبیعی است که وقتی افراد زیادی یک مکان را برای بازدید انتخاب می‌کنند یعنی آن مکان ویژگی‌های خاص و جالبی دارد اما پربازدیدترین جاهای جهان کجا هستند؟

 
تا به‌حال چیزی در مورد سرزمین‌های فانویل‌هال یا پارک دیزنی شنیده‌اید؟ خب اگر نشنیده‌اید مقصر هستید چراکه این مکان‌ها پربازدیدتر از دیوار چین و تاج محل هندوستان هستند. یک ملاک جالب برای انتخاب مقصد در گردشگری تعداد افراد بازدیدکننده در سال است. خب طبیعی است که وقتی افراد زیادی یک مکان را برای بازدید انتخاب می‌کنند یعنی آن مکان ویژگی‌های خاص و جالبی دارد اما پربازدیدترین جاهای جهان کجا هستند؟

 

 

www.rozanehonline.com

 
قلب نئونی


 میدان تایم، نیویورک، آمریکا

بازدید سالانه توریست‌ها: 39 میلیون و 200 هزار نفر

می‌گویند میدان تایم نیویورک زنده‌ترین میدان جهان است که طی 24 ساعت شبانه‌روز خواب ندارد، به تعبیری هم این میدان «قلب نئونی» شهر نیویورک است. مغازه‌های بزرگ برندهای معروف، تالارهای نمایشی و پیاده‌روها و خیابان‌های سنگفرش شده که ورود اتومبیل به آن‌ها ممنوع بوده و مخصوص پیاده‌روی است، به همراه ده‌ها کافه و رستوران زیبایی‌های این میدان است. در اطراف این میدان انواع و اقسام هتل‌ها،‌ با قیمت‌های گوناگون قرار گرفته است. برای رسیدن به این میدان هم می‌توانید از تاکسی، اتوبوس و مترو استفاده کنید. در واقع خود نیویورکی‌ها می‌گویند در این شهر همه راه‌ها به میدان تایم ختم می‌شود.

 

www.rozanehonline.com

 
طبیعت در دل شهر شلوغ


 پارک مرکزی، نیویورک، آمریکا

بازدید سالانه توریست‌ها: 38 میلیون نفر

در نیویورک پارک‌های زیادی وجود دارد اما هیچ‌کدام به شهرت سنترال پارک نیست. این پارک در محدوده‌ای به وسعت 850 هکتار در منطقه مانهاتان قرار دارد و ارزش ملک آن میلیاردها دلار است. در این پارک شما می‌توانید پیاده‌روی کنید یا دوچرخه‌سواری، از یک باغ‌وحش زیبا دیدن کنید، یا از یک قصر زیبای متعلق به قرن نوزدهم یا در کنار یک دریاچه زیبا اندکی به آسودگی استراحت کنید.


 

 

 
معروف‌ترین آبشار جهان


 آبشار نیاگارا، اونتاریو،‌ کانادا

بازدید سالانه توریست‌ها: 25 میلیون و 500 هزار نفر

این آبشار در مرز کشورهای آمریکا و کانادا واقع است‌ اما بیشتر بازدیدکننده‌های آن از کشور کانادا به این منطقه می‌آیند چون منظره‌ زیباتری دارد. این آبشار بسیار معروف بزرگ‌ترین آبشار جهان نیست اما به دلیل حالت خاصی که دارد و جای گرفتن آن درچند فیلم مشهور جهان،‌ معروف‌ترین آبشار جهان شده است. ارتفاع این آبشار در برخی نقاط بین 30 تا 75 متر است و هرلحظه حدود
 2 میلیون متر مکعب آب از آن پایین می‌ریزد و این باعث شده است که این آبشار با تمام آبشارهای دیگر جهان فرق داشته باشد. امکانات تفریحی در نزدیکی این آبشار هم باعث شده است هر روز توریست‌های بسیاری برای تماشای آن بشتابند.

اطلاعات بیشتر در مورد این آبشار را در انتهای همین ایمیل بخوانید...

 



www.rozanehonline.com

 
ایستگاه چندمیلیون نفری


 ترمینال مرکزی شهر نیویورک

بازدید سالانه توریست‌ها: 21 میلیون و 500 هزار نفر

این مکان از نظر بسیاری از کارشناسان نباید در این فهرست قرار بگیرد، زیرا درواقع این محل بازدید توریست‌ها نیست بلکه محلی است که توریست‌ها از آن استفاده می‌کنند تا به نقاط دیگر شهر برسند اما مسئولان شهرداری نیویورک می‌گویند، این ایستگاه به‌خاطر تمام ویژگی‌هایش یک مرکز کاملا توریستی است. بزرگ‌ترین نقشه راهنمای جهان در مورد تمام خیابان‌های نیویورک و مسیر مترو، اتوبوس و تاکسی در این ایستگاه واقع است و بیشتر از 300 مغازه و تعداد زیادی کافه و رستوران در این ایستگاه و اطراف آن باعث می‌شود که خود این ایستگاه هم یک جاذبه توریستی محسوب شود.

 

www.rozanehonline.com

 
لذت طبیعت‌گردی


قصر و جنگل فونتن‌بلو، فرانسه

بازدید سالانه توریست‌ها: 18 میلیون نفر و 500 هزار نفر

برای خود فرانسوی‌ها هم عجیب است که جنگل‌های بزرگ فونتن‌بلو بیشتر از برج ایفل، کاخ ورسای و موزه مادام توسو توریست به‌خود جلب می‌کند اما این جنگل‌های 02 هزار هکتاری که آن را زیباترین جای فرانسه می‌دانند با پارک‌ها و مناطق حفاظت شده و آثار تاریخی خود هر‌ساله توریست‌های فراوانی را از سراسر جهان به‌خود جلب می‌کند. در دل این جنگل، شکار، قایق‌رانی و دوچرخه‌سواری انجام می‌شود و کاخ‌ها و قصرهایی که از قرن دوازدهم تا شانزدهم میلادی ساخته شده‌اند با جاذبه‌های مختلف خود افراد بسیاری را جذب می‌کنند. بسیاری از کوهنوردان حرفه‌ای و آماتور هم به این جنگل‌ها می‌آیند تا در تپه‌ها و کوه‌های آلپ در حاشیه این جنگل کوهنوردی کنند. قصر معروف ناپلئون هم یکی از جاذبه‌های این ناحیه است.

 
توریست‌ها در قلمروی ممنوعه


 شهر ممنوعه، پکن، چین

بازدید سالانه توریست‌ها: 17 میلیون و 250 هزار نفر

شهر ممنوعه در واقع مجموعه کاخ‌های سلطنتی است که در دوران امپراتوری مینگ ساخته شده است. این کاخ‌ها که در قلب پکن واقع هستند برای مدت 500 سال مرکز زندگی‌ امپراتوران چین بود. در مجموع مساحت این ناحیه 180 هکتار است و در کل 900 ساختمان و مجموعه را به‌خود اختصاص داده است. حالا چینی‌ها این مجموعه را «موزه سلطنتی» می‌نامند. در داخل کاخ‌ها بسیاری از اشیای تاریخی و آثار هنری دوران‌های مختلف در معرض دید عموم قرار دارد. در سال 2005 قرار شد که کافی‌شاپ‌ و فست‌فودهای غربی در این مجموعه آغاز به کار کنند اما این فروشگاه‌ها در سال 2007 تعطیل شدند ولی این موضوع تاثیر منفی روی تعداد توریست‌های این مجموعه عظیم نداشت.

 

www.rozanehonline.com

 
کباب ترکی و قهوه ترک


 بازار مرکزی، استانبول، ترکیه

بازدید سالیانه  توریست‌ها: 15 میلیون نفر

زمانی بازار مرکزی استانبول پل میان جهان شرق و غرب بود، حالا شاید این جایگاه را نداشته باشد اما هنوز هم مرکز توجه توریست‌هاست. در این بازار می‌توانید سرامیک‌های نقاشی شده، جواهرآلات اصل و بدل شرقی،‌ لباس‌های محلی و انواع و اقسام ادویه‌جات را تهیه کنید. قدمت این بازار به بیش از 500 سال قبل برمی‌گردد و حالا با رستوران‌ها، کافه‌ها و تفریحگاه‌های مختلف توریست‌های بسیاری را به خود جلب می‌کند، به تمام کسانی که به این بازار پا می‌گذارند توصیه می‌شود که کباب ترکی و قهوه ترک مخصوص آن را از دست ندهند.

 

www.rozanehonline.com

 
اگر ورودیه دریافت نمی‌کردند...


برج ایفل پاریس،‌ فرانسه

بازدید سالانه توریست‌ها: 5/14 میلیون نفر

می‌گویند این بنای فلزی مشهورترین ساخته دست بشر و نماد کشور فرانسه است. برج تمام فلزی که در سال 1889 ساخته شده هنوز هم بلندترین سازه شهر پاریس است (ارتفاع آن در بلندترین نقطه 324 متر است) و تو ریست‌ها می‌توانند تا ارتفاع 260متری آن بالا بروند. می‌دانید چرا این برج درصدر مکان‌های پربازدید جهان قرار ندارد؟ به یک دلیل ساده آن هم این‌که برای بازدید از این مکان باید پول داد. درواقع اگر با هربار ورود به آن پولی پرداخت نمی‌شد آن‌گاه این مکان پربازدیدکننده‌ترین نقطه توریستی جهان می‌شد.



نوشته شده در تاریخ شنبه 90/10/3 توسط بهروزجلفایی

شگفت انگیزترین ماهی کشور + عکس

غار ماهی کور در استان لرستان صحنه حیات گونه ای است که شاید بتوان آن را شگفت انگیز ترین گونه ماهی در کشورمان دانست، ماهی که با بدنی شفاف توانایی دیدن ندارد
به گزارش  مهر، در نزدیکی ایستگاه تنگ هفت لرستان اثری طبیعی و ملی به نام غار ماهی کور در پایه کوهی جای گرفته است. این غار محل زندگی یکی از کمیاب ترین ماهی‌های جهان به نام ماهی کور ایرانی است.

"ماهی کور" یکی از گونه های کمیاب و اندمیک ایران است که در دنیا گونه ای منحصر بفرد محسوب شده که در غاری واقع در استان لرستان زندگی می کند و اولین "غارماهی" حقیقی جهان است  که اولین بار ژئولوژیست دانمارکی در سال 1937 ضمن مسافرتی که به ایران داشت کشف و مطالعاتی بر روی این گونه انجام داد.

لرستان تنها زیستگاه "ماهی کور" در کشور

در جهان تاکنون حدود 40 گونه ماهی بدون چشم در آبهای شیرین شناسایی شده است. خانواده کپور ماهیان با 11 گونه بیشترین تعداد و در رتبه اول قرار دارند و خانواده سگ ماهیان جویباری با 10گونه در رتبه دوم قرار دارند.


قاره آسیا بیشترین تعداد گونه های ماهیان کور آب شیرین جهان را دارد و پس از آسیا قاره های آمریکا و آفریقا قرار دارند. در قاره آسیا چین و تایلند بیشترین گونه های ماهیان کور آب شیرین را دارا هستند و کشور ایران با داشتن دو گونه منحصر بفرد و نادر جزء کشورهای دارای این گونه هاست.

زیستگاه این دو گونه ماهی در یک غار واقع در زیر کوه چلن (چیلنگ) در استان لرستان حوالی ایستگاه تنگ هفت از توابع بخش پاپی شهرستان خرم آباد قرار دارد که به غار ماهی کور معروف است.

ویژگیهای غار ماهی کور

ماهیان کور غار که از گونه های منحصر به فرد و حمایت شده هستند در این غار زیست می کنند. عمق آب غار ماهیان کور مشخص نیست، آب به صورت راکد با سطحی متغییر بین 20 تا 30 متر مساحت در نوسان است که در فصل بهار و پر آبی به علت ازدیاد نزولات آسمانی در نتیجه زیاد شدن آب، آب اضافی از دهانه غار خارج و جویباری با عنوان کارود (کای رود) را تشکیل می دهد که پس از طی حدود 300 متر از دهانه غار آبشار زیبایی را بوجود می آورد و سپس به رودخانه سیرم که از رشته رودهای کوچکتر سیرم و للری است وارد و پس از طی کردن حدود چهار کیلومتر به رودخانه سزار می ریزد.

چگونگی کشف غار/ گونه ای که از سر از دانمارک و انگلیس درآورد!

همزمان با احداث راه آهن سراسری تهران - جنوب دو نفر طبیعی دان دانمارکی که به همراه مهندسان سازنده راه آهن و مجریان طرح به منطقه آمده بودند پس از بررسی سر شاخه رود سیرم و جویبار کارود به یک حفره آبی در نزدیکی روستای لاون می رسند که پس از بررسی با یک نوع ماهی کور مواجه می شوند که ضمن نمونه برداری چندین گونه از این ماهیان را به موزه جانور شناسی دانشگاه کپنهاک منتقل و در سال 1944 تحت عنوان "ایرانوسیپریس تیفلوپس" به عنوان یک گونه جدید به جهانیان معرفی شد اما از معرفی محل دقیق ماهی های کشف شده خودداری کردند.

چندین سال بعد یک محقق انگلیسی به نام آنتونی جان اسمیت برای کشف محل ماهی کور به ایران و به شهر کرمان سفر می کند و پس از سه ماه تحقیق بدون اینکه نتیجه ای بگیرد به کشورش بر می گردد.


چند سال بعد این محقق متوجه می شود که ماهی کور مورد نظرش در کرمان نبوده بلکه در کوه های زاگرس وجود دارد و بر این اساس به منطقه پاپی سفر می کند و به محل غار می رسد و چند نمونه از ماهیان غار را با خود به انگلیس می برد که در حین آزمایش و بررسی متوجه می شود که این نوع همان گونه ای است که توسط دانمارکیها ثبت و به جهانیان معرفی شده اما یک نوع دیگر گونه جدیدی است که با نام وی تحت عنوان "پاراچو بیتس اسمیتی" به ثبت می رسد.

مشخصات ظاهری ماهیان کور غار و وجه تسمیه آن

وجه تسمیه این غار به خاطر وجود ماهیان کوچک و صورتی رنگی است که فاقد چشم هستند و به همین دلیل ماهی کور نامیده می شوند.

طول این ماهی ها بین چهار تا پنج سانتی متر بوده و سر این ماهیان تا حدودی پهن و هیچ اثر خارجی از چشم دیده نمی شود. دیواره بدن به قدری شفاف است که روده پر با محتوای تیره دیده می شود، رنگ ماهیها در حالت زنده صورتی است.

اختلاف این دو گونه در این است که "ایرانوسیپریس" دو جفت سبیلک، یک جفت روی لب بالا و جفت دیگر در گوشه های دهان و کمی نیز فلس دارد. ولی "پاراچوبیتس اسمیتی" سه جفت سبیلک دارد که دومین جفت از آنها به خوبی رشد کرده و به انتهای سومین جفت می رسد و فلس هم ندارد.

ماهی که رگهای خونی آن را می توان دید!

کم‌رنگی با بی‌رنگی این ماهی به قدری است که رگ‌های خونی از زیر پوست دیده می‌شود. نمونه‌های موجود در محلول‌های نگهدارنده مانند الکل و فرمالین که در موزه نگهداری می‌شود به سفید مایل به زرد تغییر رنگ می‌دهند.


حداکثر اندازه در نمونه‌های بدست آمده تا 55 میلیمتر گزارش شده است. گونة ماهی کور ایرانی تاکنون تنها از غار ماهی کور در تنگ هفت لرستان در ایران یافت شده است.

زیستگاه این ماهی در آب‌های زیرزمینی است. در غار ماهی کور به دلیل اینکه دهانة این غار به سطح آب‌های زیرزمینی اتصال دارد، این امکان را به وجود آورده که ماهی کور در طول شب‌ها به نزدیکی سطح آب در دهانة غار می‌آید.

غیر از جلبک‌هایی که در کناره صخره‌های آبی در سطح زمین می‌روید، وجود هیچ‌گونه گیاهی در نهرهای زیرزمینی‌ تأیید نشده است. اینکه ماهی کور از چه تغذیه می‌کند تاکنون به طور دقیق شناخته نشده ولی احتمال این می‌رود از نوعی آرتیما تغذیه کند که در آبهای زیرزمینی یافت می‌شود.

عمر این ماهی در طبیعت مشخص نیست ولی در محیط اکواریوم حدود 18 تا 24 ماه عمر می‌کند. همچنین تولید مثل این ماهی نیز ناشناخته باقی مانده است.

ماهی کور که در لیست قرمز قرار دارد

ماهی کور ارزش خوراکی و صنعتی برای انسان ندارد ولی نقش آن در چرخة زیستی و محیط زیست بسیار حیاتی است. این ماهی در پایداری سفره‌های آب زیرزمینی نقش ارزنده‌ای را بازی می‌کند.

ماهی کور به دلایل گوناگونی از سال 1990 در لیست قرمز قرار گرفته و در حال حاضر یکی از حیوانات در معرض خطر شناخته شده و از نظر اتحادیه جهانی حفاظت از گونه‌های جانوری حتی بیشتر از یوزپلنگ ایرانی در معرض خطر و نیاز به حفاظت‌های شدید قرار دارد.

غار ماهی کور تنها اثر طبیعی ملی لرستان است

معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست استان لرستان در این رابطه از ماهیان کور غار به عنوان شگفتیهای آفرینش یاد کرد و گفت: این گونه ها در محدوده جغرافیایی معین و محدودی انتشار دارند و در هیچ جای دیگر کشور تاکنون یافت نشده اند و جزء گونه های اندمیک و منحصر بفرد لرستان هستند.

نبی اله قائد رحمتی ادامه داد: با این تفاسیر در سال 1382 طرح مقدماتی به عنوان اثر طبیعی - ملی غار ماهی کور تهیه و پس از انجام مراحل قانونی در سال 1384 در شورای عالی حفاظت محیط زیست مطرح و طی مصوبه شماره 262 مورخ 1384/2/14 به عنوان نخستین اثر طبیعی ملی استان لرستان تصویب و به ثبت رسید.

وی یادآور شد: در حال حاضر توسط اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان محیط بانانی به منظور حفاظت و حراست از این منطقه و گونه های مذکور به کار گمارده شده و نیروهای اجرایی یگان حفاظت اداره کل و محیط زیست شهرستان دورود نیز در این زمینه با ماموران منطقه برای حفاظت بهتر همکاری لازم را به عمل می آورند.

ماهی کور از ذخائر ژنتیکی نادر ایران

معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست استان لرستان به ارزش علمی و تحقیقاتی ماهیان کور اشاره کرد و یادآور شد: ماهیان کور به لحاظ شیلاتی فاقد ارزش اقتصادی هستند اما به عنوان منابعی برای ذخائر ژنتیکی نادر و منحصر به فرد در بسیاری از پژوهشکده ها مورد مطالعه و ارزیابی قرار می گیرند.

قائد رحمتی ادامه داد: همچنین این ماهیها تحت عنوان ماهیان زینتی و شگفت انگیز و زیبا در موزه های حیات وحش و آکواریوم ها در برابر دید علاقه مندان قرار می گیرند.

فرسایش دهانه غار، ماهی کور را تهدید می کند

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان پیرامون مخاطرات پیش روی این گونه گفت: در حال حاضر مهمترین مشکلی که ما با آن در غار ماهیان کور مواجه هستیم موضوع فرسایش دهانه غار است.

محمد حسین بازگیر ادامه داد: فرسایش موجب شده است که واریزه ها دهانه غار را در معرض مسدود شدن قرار دهند که باید فکری اساسی برای موضوع فرسایش در دهانه این غار صورت گیرد.

کمبود اعتبار برای ساماندهی تنها اثر طبیعی ملی لرستان

وی با تاکید بر اینکه طرح ساماندهی تنها اثر طبیعی ملی استان لرستان آماده شده، بیان داشت: متاسفانه هنوز نتوانسته ایم اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را تامین کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان تصریح کرد: در اجرای این طرح به دنبال مقابله با فرسایش و اثرات ناشی از آن در دهانه غار ماهیان کور هستیم.

بازگیر به مخاطراتی که پیش از این توسط جاده دسترسی سد بختیاری برای این اثر طبیعی ایجاد شده بود اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه با همکاری مسئولان سد و جاده دسترسی کارگاه ایجاد شده در نزدیکی محل غار ماهیان کور جابجا شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر همه تجهیزات مربوط به راهسازی از محدوده این اثر طبیعی ملی به طور کامل منتقل شده و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

به هر روی به نظر می رسد ماهیان کور گونه های منحصر به فردی هستند که تلاش برای حفظ آنها باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد و در این راستا طرح ساماندهی این اثر طبیعی ملی لرستان نیازمند نگاه ویژه متولیان امر است.


نوشته شده در تاریخ شنبه 90/10/3 توسط بهروزجلفایی

نمایشگاه مومیائی‌های جهان

 


در صورتیکه قادر به دیدن عکسها نیستید اینجا را کلیک کنید

موسسه فرانکلین در فیلادلفیا، نمایشگاهی به نام "مومیایی‌های جهان" تزتیب داده است. در این نمایشگاه مومیایی 6500 ساله متعلق به یک کودک از پرو به نمایش گذاشته شده که در سن 8 الی 10 ماهگی به دلیل بیماری قلبی درگذشته است. این مومیایی یکی از قدیمی‌ترین مومیایی‌ها در جهان است و بیش از 3000 سال قدیمی‌تر از مومیایی فرعون است.
هر آنچه در این نمایشگاه به نمایش گداشته شده، منحصر به فرد است. در این نمایشگاه شما می‌توانید از آثار بجا مانده 500 ساله از یک سگ مدفون شده در مردابی در آلمان تا استخوان‌های یک کودک 6240 ساله پرو‌ئی یا دیگر مومیائی‌های پروئی متعلق به قزن 13 میلادی را مشاهده کنید.
این نمایشگاه با همکاری کارشناسان از 15 موسسه مطرح اروپایی برگزار شده و در تعدادی از شهرهای بزرگ ایالات متحده آمریکا برپا می‌شود.
 
مومیائی کهن یک مصری
 
 
دختر 10 ساله در حال تماشای یک مومیایی که در غارهای شیلی پیدا شده است
 
 
مومیائی مادر و فرزند، که در جنوب امریکا کشف شده‌اند
 
 
مومیایی مایکل اورلویتس، که دز سال 1765 در مجارستان به دنیا آمده است. مومیایی اعضای خانواده‌اش در جریان بازسازی کلیسای دومینیکن کشف شد. هوای سرد و خشک محل همچنین استفاده از روغن درخت کاج، مومیایی‌ها را تا به امروز حفظ نموده است
 
 
تحقیقات انجام شده مشخص کرد که ورونیکا اورلویتس و همسرش از بیماری حاد و شدید سل رنج می‌بردند
. علاوه بر این، آثار آسیب‌های روحی و جسمی متعددی بر روی بدن آنها دیده می‌شود

 
 
یوهان اورلویتس، عضو دیگر خانواده
 
 
توموگرافی کامپیوتری (تکنیک نمایش قسمتی از سطح مقطع بدن انسان یا هر جسم جامد، با استفاده از اشعه ایکس و یا سونوگرافی) و دیگر روش‌های علمی برای مطالعه بر روی مومیایی‌ها بکار گرفته می‌شوند. به کمک این روش‌ها، می‌توان دریافت که دز زمان‌های پیشین، مردم چگونه زندگی می‌کرده و چگونه از دنیا رفته‌اند. این روش غیر تخریبی، مطمئن است و با ارائه تصویر سه بعدی تصویری از یک مومیایی، می‌توان آن را برای نسل‌های آینده حفظ کرد

 
 

نتایج به دست آمده از اسکن مومیایی اورلویتس در یکی از مراکز پزشکی کالیفرنیا

 
 
اسکن برداری از مومیائی اورلویتس
 
 
مومیایی متعلق به دوران کلمبیای باستان، که در مناطق بیابانی شیلی یافته شده
 
 
مومیایی "میمون زوزه کش" از آفریقای جنوبی
 
 
مومیائی متعلق به یک مصری که 400 سال قبل از میلاد مسیح می‌زیسته است
 
 
با نزدیک شدن روز برگزاری نمایشگاه، کارکنان مرکز علمی کالیفرنیا، مکعب شیشه‌ای تابوت مومیایی مصری را آب‌بندی می‌کنند



نوشته شده در تاریخ شنبه 90/10/3 توسط بهروزجلفایی
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک