سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 84
بازدید دیروز: 110
کل بازدیدها: 742408

دمپایی های امیر قطر

 



امیر قطر در دیدار با محمود احمدی نژاد


*

*

*

*

*
 


 

امیر قطر در دیدار با باراک اوباما



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/10/13 توسط بهروزجلفایی

سرگذشت دو لغت

 


 

شاید برای شما هم جالب باشه که بدونین چرا ما ایرانیها، به پاپ کرن میگیم چس فیل؟!

چون این خوراکی خوشمزه نه به فیل ربط داره نه به ...!!

 

اولین مدل پاپ کرن که وارد ایران شد، مربوط به یک شرکت انگلیسی بود به اسم

چسترفیلد (Chesterfield)

و چون ما ایرانیها لهجه داریم در حد تیم ملی، این رو ساده سازی کردیم و گفتیم چس فیل!

 

شناختن محصولات مختلف به اسم اولین برند، توی ایران خیلی عادیه. مثل:

آدامس، تافت، تاید، ریکا، وایتکس، ماتیک، کلینکس، و ...

 

حالا شما میتونین با خیال راحت این خوراکی رو بخورین و نگران چیزی نباشین

هرچی هم دوست دارین صداش کنین:

پاپ کرن، چس فیل، چسترفیلد، ذرت بو داده، گل بلال، یا هر چیز دیگه.

______________________________

 

در پس اکثر لغات و اسم ها فلسفه ی جالبی نهفته است.
چرا
"استکان"؟؟

در زمان‌های قدیم هنگامیکه هندوها با کشورهای عربی مراوده تجاری داشتند برای نوشیدن چای به همراه خود پیاله‌هایی را به این کشورها خصوصا عراق و شام قدیم آوردند که در آن کشورها به بیاله معروف شد.پس از آن اروپاییانی که برای تجارت به کشورهای عربی سفر میکردند چون در کشورشان از فنجان برای نوشیدن چای یا قهوه استفاده میکردند هنگام بازگشت به کشورشان این پیاله‌ها را به عنوان یادگاری میبردند و آن را East Tea Can مینامیدند. "ظرف چای شرقی!!!"به تدریج این کلمه به کشورهای شرقی بازگشت و در آنجا متداول شد.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/10/13 توسط بهروزجلفایی

نقشه پراکندگی زبانها در ایران

 


 

عکس زیر جهت نمایش کوچک شده است ، برای دیدن آن در سایز اصلی با کلیک راست آنرا ذخیره کنید



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/10/13 توسط بهروزجلفایی

بوگاتی محمدرضا شاه !

 


 

زمانی که محمدرضا شاه با فوزیه دختر پادشاه مصر ازدواج کرد به عنوان هدیه و به دلیل درگیر بودن دو کشور ایران و مصر در این داستان و همچنین رابطه های خوب ایران با کشور های غربی عجایبی وارد ایرا ن شدند که هر کدام اکنون به عنوان افسانه شناخته می شوند . از این جمله یک هواپیمای شخصی و چندین خودرو بود . اما هدیه ویژه ای که قصد داریم در این مطلب به آن اشاره کنیم ، هدیه فرانسه به مناسبت این ازدواج است . یک دستگاه بوگاتی Type 57C Van Vooren Cabriolet مدل 1939 .


این خودرو از شاسی فولادی و بدنه آلومینیومی بهره می برد و در کلکسیون تولیدات بوگاتی به عنوان یکی از بزرگترین طراحی ها به شمار می رود . این بوگاتی کابریولت با استفاده از یک موتور 3?2 لیتری 8 سیلندر خطی ، حداکثر قدرتی معادل 175 اسب بخار دارد ، اما بوگاتی ون وورن تنها با یک موتور 32 سوپاپ که در زمان خودش اعجوبه ای بود شناخته نمی شود بلکه این خودرو اکنون به نام شاه ایران در ذهن جهانیان ثبت شده . خودرویی که تا سال 1979 یعنی یک سال پس از انقلاب در کاخ سعدآباد نگه داری می شد تا این که پس از انقلاب و توسط مسئولان انقلابی به نازل ترین قیمت ممکن یعنی 275 دلار فروخته شد .
تنها یک دستگاه از این مدل ویژه وجود دارد که ون وورن طراح آن با تغییراتی روی مدل اصلی آن را خلق کرده و در نمایشگاه اخیر پبل بیچ فرانسه که بوگاتی مدل گرند اسپورت از ویرون را در آن رونمایی کرد به نمایش گذاشته شده بود .
این خودرو پس از حدود 50 سال در موزه پترسن نگه داری می شود و نکته جالب در مورد آن این است که پلاک ایرانی اش هنوز از روی آن برداشته نشده.
این ماشین به قیمت 275 دلار به آمریکا فروخته شد

 



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/10/13 توسط بهروزجلفایی

بررسی «فرود بدون چرخ پرواز مسکو-تهران» از زاویه مدیریت بحران

 


بررسی «فرود بدون چرخ پرواز مسکو-تهران» از زاویه مدیریت بحران
مدیریت «استرس» در 15 دقیقه پایانی
اشاره: «15 دقیقه قبل از فرود متوجه شدم چرخ‌های جلو، باز نمی‌شود.» نقطه شروع صحبت ما همین اتفاق بود. اتفاقی که باعث شد برای چند روز نام کاپیتان «هوشنگ شهبازی» روی خروجی بسیاری از خبرگزاری‌ها قرار گیرد.
فرود موفق او در پرواز مسکو- تهران، مصداق بارزی از موفقیت در مدیریت بحران است. شرایط ویژه‌ای که اگر به درستی مدیریت نمی‌شد، قطعا می‌توانست به فاجعه‌ای انسانی بدل شود. شاید بتوان یکی از دلایل این مدیریت موفق را «تجربه» و در نتیجه تسلط او بر شرایط اضطراری دانست؛ تجربه و تسلطی که حاصل
3 هزار ساعت پرواز بر فراز آسمان‌ کشورهای مختلف است. این «مدیریت موفق» بهانه‌ای شد تا درباره همین موضوع، یعنی مفهوم مدیریت به ویژه مدیریت بحران با او گفت‌وگو کنیم که در ادامه می‌خوانید:


کاپیتان شهبازی شما به عنوان رهبر تیم عملیاتی پروازی چه نکاتی را مد نظر قرار می‌دهید تا گروه عملیاتی-پروازی شما در بهترین شرایط قرار گرفته و همواره پروازی ایمن داشته باشید؟
معمولا همه افرادی که در تیم‌های پروازی و به طور کلی در صنعت هوانوردی فعال هستند دوره‌های تخصصی ویژه پرواز و از جمله دوره‌های مدیریتی را می‌بینند. به همین دلیل به کاری که انجام می‌دهند، مسلط هستند. در واقع فرض بر این است که مسلط هستند. شاید بتوان گفت بخش زمینی یا پیش از پرواز، بیشتر به عهده گروه‌های مهندسی پرواز و... است. این افراد هم طبق استانداردهای عملیاتی شان، هواپیما را برای پرواز آماده می‌کنند و اصطلاحا «سر خط» می‌آورند.از این مرحله به بعد، نوبت به گروه پروازی می‌رسد. این تیم‌ها هم به دو گروه «گروه کابین» و «گروه کات برد» تقسیم می‌شوند. گروه نخست، وظیفه همراهی مسافران و راهنمایی آنها و مراقبت از پرواز را به عهده دارند و گروه دوم نیز همان گروه پروازی هستند. گروه دوم شامل مهندس پرواز، کمک خلبان و کاپیتان است که هدایت پرواز و رهبری عملیات پرواز را به عهده دارند. در حالت «عادی» همه اعضای تیم پروازی، طبق روال معمول فعالیت شان را انجام می‌دهند. اما در شرایط «غیر‌طبیعی» یا «اضطراری»، کادر پروازی طبق هدایت و نظارت کاپیتان، پرواز را هدایت می‌کنند تا وضعیت به شرایط عادی بازگردد.
خلبان ( کاپیتان پرواز )، مدیریت پرواز را به عهده دارد؟
بله، در هر وضعیتی چه عادی و چه اضطراری، رهبری و هدایت پرواز و فرماندهی عملیات با خلبان است و او به عنوان مدیر گروه پروازی، بر اساس وضعیت موجود و نتیجه عملکرد عملیاتی تک تک اعضای گروه پروازی در هدایت گروه اختیار عمل کامل دارد و می‌تواند در شرایط مختلف، تفویض اختیار کند. در واقع به شکلی می‌توان گفت خلبان، عملکرد گروه پروازی را مانند قطعات پازل درکنار هم قرار می‌دهد تا نقشه از پیش تعیین شده، نهایی شده و پرواز به خوبی مدیریت شود. تصمیم‌های مختلف، در لحظه‌های خاص نیز از دیگر اختیارات خلبان و در حوزه اختیارات رهبر گروه است.
به این ترتیب به نظر می‌رسد گروه پروازی فقط اجرا کننده دستورات خلبان (یا به عبارتی مدیر پرواز) هستند؟
نه؛ گروه پروازی هم، دوره‌ crow resource management یا CRM را می‌گذرانند تا بتوانند راندمان حداکثری را کسب کنند. در واقع، کاپیتان مدیر گروه است ؛ که باید دارای مهارت و توانایی تصمیم‌گیری بالایی باشد و بتواند در شرایط بحرانی، کنترل عملیات را به عهده بگیرد. بر اساس پاسخ سوال قبل، شاید به نظر برسد کاپیتان، «دستور‌دهنده» و گروه پروازی، «اجرا‌کننده» هستند. اما به این شکل نیست. در واقع کاپیتان در راس گروه بوده و با همکاری گروه پروازی، تلاش می‌کند تا با مدیریت صحیح، پرواز موفقی داشته باشند. در واقع کاپیتان علاوه بر آنکه باید با گروه پروازی در تعامل کامل باشد، باید سرنشینان هواپیما را نیز مدیریت کند.
مدیریت سرنشینان؟!
بله. کاپیتان باید روانشناس و جامعه‌شناس باشد تا بتواند ضمن هدایت گروه خودش، با سرنشینان نیز در تعامل باشد تا بتواند گروه را به خوبی هدایت و رهبری کند. این مساله به ویژه در پروازهای طولانی یا در شرایط بحرانی بسیار حائز اهمیت است.این جا است که توان مدیریتی او مشخص می‌شود.
نمی‌دانم این گفته تا چه حد صحیح است؛ اما به نظرم یکی از فاکتورهایی که توان مدیریتی سرپرست گروه پروازی را مشخص می‌کند مدیریت «استرس» است. شرایطی که به نظر می‌رسد هر کاپیتانی بارها در طول عمر پروازی خود با آن روبه‌رو می‌شود. این طور نیست؟ در این باره توضیح می‌دهید؟
هر فردی که در صنعت هوانوردی فعالیت می‌کند باید دوره‌های خاصی گذرانده و گواهینامه تخصصی آن شغل یا دوره را دریافت کند، در غیر این صورت نمی‌تواند وارد محدوده عملیاتی شود. این مساله درباره راننده‌ای که مسافران را از سالن انتظار به سمت پلکان هواپیما می‌آورد هم، صادق است؛ یعنی او هم باید گواهینامه رانندگی روی باند فرودگاه را داشته باشد. اخذ این گواهینامه‌ها و کسب این مهارت‌ها برای گروه پروازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از مهارت‌هایی که گروه درباره آن آموزش می‌بینند، مساله «مدیریت استرس» در شرایط بحرانی است. این مهارت و کنترل آن در سطح کلان، به عهده فرمانده پرواز (خلبان) است.
خلبانان هم آموزش می‌بینند که چه طور استرس خود را در شرایط بحرانی کنترل کرده و بتوانند این شرایط را مدیریت کنند. در واقع با این آموزش‌ها، خلبان می‌آموزد که چه طور هر «شرایط بحرانی» را کنترل کند. بنابراین بله؛ همان طور که اشاره کردید، یکی از شرایط مهم یا بهتر بگوییم، بحران‌هایی که خلبان به عنوان مدیر پرواز با آن روبه‌رو است، «استرس‌ها و شرایط بحرانی» است که او پیشاپیش مهارت کنترل آنها را فرامی‌گیرد.
از دیدگاه شما یک مدیر یا رهبر برای مدیریت سازمانی باید چه مشخصه‌هایی داشته باشد؟
رهبر سازمانی باید دارای دانش، تجربه و مهارت باشد و توانایی فرماندهی داشته باشد. از طرفی باید این دانش‌ها، یعنی دانش مدیریتی، در او نهادینه شده باشد تا بتواند در شرایط اضطراری ازاین مهارت‌ها استفاده کند. این مساله در زندگی شخصی هم باید وجود داشته باشد. به این معنی که باید در زندگی «آینده‌نگری» داشت تا بتوان طرح و نقشه برای آینده ایجاد کرد و بر اساس آن حرکت نمود. در زندگی عادی هم باید تا حد ممکن ابهامات را برطرف کرد.
برنامه آینده، آینده نزدیک و دور یعنی از یکی – دو ساعت دیگر تا چند سال آینده را دانست و برای آن برنامه‌ریزی کرد. حالا در سطح مدیریتی هم همین مساله وجود دارد. به این ترتیب که مدیر باید بداند که چه مسوولیت‌هایی دارد؛ چه وظایفی دارد و چطور در زمان و مکان مناسب، همراه با گروهش، مسوولیت‌ها و طرح و برنامه‌هایی را که به عهده او گذاشته‌اند،
اجرا کند.
منظورتان داشتن «استراتژی» در کار است؟
بله. هدایت یک برنامه، در بحث ما هدایت یک گروه پروازی، نیازمند داشتن استراتژی مناسب است. استراتژی ما را در رسیدن به هدف یاری می‌کند. این نکته مدیریتی به ما کمک می‌کند تا از نقطه‌ای که هستیم، بتوانیم به درستی به آن نقطه‌ای برویم که قصد رفتن به آن را داریم. این را هم اضافه کنم که در اجرای این طرح و برنامه‌ها، کاپیتان به تنهایی نمی‌تواند به نتیجه برسد. به این معنی که هر قدر هم استراتژی‌های مدیریتی او کامل و درست باشد، اما نتواند این برنامه‌ها را با کمک گروه خود به مرحله اجرا بگذارد، موفق نخواهد شد. بنابراین پرواز، یک کار گروهی است که علاوه بر استراتژی مناسب، نیازمند گروه مناسب و همکاری آنها است.
می‌رسیم به بهانه این گفت‌وگو؛ یعنی مدیریت شما در یک شرایط بحرانی. شما توانستید بدون اینکه حادثه‌ای برای سرنشینان ایجاد شود، بحران را کنترل کرده و در پرواز اخیرتان (مسیر مسکو- تهران) که خبر و فیلم آن روی خروجی خیلی از خبرگزاری‌ها قرار گرفت، به سلامت به زمین بنشینید. در این باره توضیح می‌دهید؟
پانزده دقیقه قبل از رسیدن و در حال نزدیک شدن به فرودگاه امام خمینی(ره) همه کنترل‌های لازم را انجام دادیم؛ اما شرایط حاکی از آن بود که چرخ جلوی هواپیما باز نمی‌شود. وضعیت را به برج مراقبت پرواز فرودگاه امام خمینی(ره) اعلام کردیم و به عنوان کاپیتان پرواز در مشورت با گروه پروازی به این نتیجه رسیدیم که چاره‌ای جز فرود بدون چرخ نداریم. به همین دلیل فرود در فرودگاه مهرآباد را انتخاب کردیم...
چرا فرودگاه مهرآباد را برای فرود انتخاب کردید؟
چون پیش‌بینی می‌کردم امکان بروز حادثه برای مسافرین و خدمه پرواز وجود دارد و در اوج ترافیک تهران امکان رسیدن نیرو‌های امداد و نجات مدت زیادی طول خواهد کشید. از طرفی به علت بین‌المللی بودن و تک بانده بودن فرودگاه امام خمینی(ره)، ورود سایر پروازهای بین‌المللی به ایران غیر‌ممکن می‌شد. از طرفی مسدود شدن باند و فرود اضطراری پروازهای دیگر در کشورهای همسایه چندان خوشایند نبود. به همین دلیل فرودگاه مهرآباد را برای فرود انتخاب کردیم. این فرود اضطراری با موفقیت انجام نمی‌شد اگر تیم پروازی و برج مراقبت مهرآباد هماهنگی لازم را نداشتند. اینجا باز هم به همان بحث هماهنگی و مدیریت اشاره می‌کنم. مدیریت از طرف گروه پروازی هواپیمای ما و هماهنگی و همکاری گروهی دیگر در فرودگاه مهرآباد تهران؛ این همان مهارت‌ها است که اینجا دیده می‌شود، مهارت کنترل و مدیریت بحران.
توضیح می‌دهید در این شرایط بحرانی دقیقا چه تصمیمی گرفتید و چه کردید؟
به همراه تیم پروازی مسکو- تهران و تیم پروازی تهران- مسکو که با همین پرواز درحال بازگشت به تهران بود، شرایط را ارزیابی کرده و وظایف بین دو گروه که به یک تیم تبدیل شده بودند، تقسیم شد. وضعیت بحرانی برای مسافران نیز تشریح شد. از آنجایی که بیشتر مسافران اهل روسیه بودند، از مسافری که به زبان روسی و فارسی مسلط بود نیز به عنوان مترجم کمک گرفتیم و او توصیه‌های کاربردی را به مسافران منتقل کرد. مسافران به انتهای هواپیما منتقل شدند تا گروه بتواند دماغه هواپیما را تا لحظات پایانی فرود، بالا نگه دارند. لحظاتی بعد، هواپیما به سلامت روی باند فرودگاه مهرآباد تهران، فرود آمد از این لحظه به بعد تلاش می‌کردیم تا با استفاده از دانش و تجربیاتی که آموخته بودیم، از انحراف هواپیما روی باند جلوگیری کنیم. این وظیفه بیش از همه به عهده من بود.
شاید این نقطه همان محل اتصال تجربه عملی و علمی برای مدیریت بحران بود؟
بله. در این لحظات هواپیما عملا بدون فرمان روی باند در حال حرکت بود. از علم مکانیک کمک گرفتم و تلاش کردم که سرعت چرخ‌های چپ و راست عقب را به یک نسبت مساوی نگه دارم و به مرور سرعت را کم کنم که در نهایت دماغه هواپیما با صدای مهیبی به باند برخورد کرد. لحظاتی بعد گروه امداد وارد باند شد و در مدت زمان کوتاهی، با همکاری تیم پروازی و امداد، مسافران از داخل هواپیما خارج شده و به سالن ترانزیت منتقل شدند.
با توجه به شرایطی که عملا آن را تجربه کردید، اگر بخواهید جمع‌بندی درباره خصوصیات یک مدیر، ترجیحا مدیر موفق داشته باشید، به چه نکاتی اشاره می‌کنید؟
به برخی از آنها تلویحا در طول گفت‌وگو اشاره کردم. اما در یک جمع‌بندی کلی، مدیری موفق خواهد بود که در روند کاری خود به فاکتورهایی مانند «آینده‌نگری»، «داشتن هدفی واضح، روشن و ملموس»، «برنامه‌ریزی درست»، «تسلط به علم روز»، «آگاهی از برخی مباحث روانشناسی و جامعه‌شناسی»، «توانایی تحلیل موقعیت و تصمیم‌گیری»، «توانایی تفویض اختیار در شرایط خاص» و «کار گروهی و مدیریت گروه» توجه ویژه داشته باشد.


آرش یداللهی
منبع : دنیای اقتصاد



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/10/13 توسط بهروزجلفایی

دیدنی های هفته از گوشه کنار جهان

 


 


چهارمین سالگرد ترور بی نظیر بوتو نخست وزیراسبق پاکستان ( لاهور)



پوشیدن لباس های سنتی در جریان یک فستیوال در برزیل



عزاداری سربازان ارتش کره شمالی در سوگ کیم جونگ ایل رهبر متوفی شان




مراسم شکار در نخستین روز بعد از کریسمس در بریتانیا boxing day hunts




یک سنجاقک در هوای بارانی





کاشتن گل های کاغذی در زمین برای یادبود قربانیان سونامی سال 2004 در اندونزی




ساخت مجسمه شنی کیم جونگ ایل رهبر متوفی کره شمالی از سوی یک هنرمند پیکر تراش چینی




عبور یک مرد در هوای بارانی از عرض یک خیابان در ریودوژانیرو برزیل



بغل کردن نوزاد یکی از نظامیان آمریکایی از سوی اوباما در جریان شام کریسمس وی با سربازان ارتش در هاوایی



مسابقه فوتبال فیل ها در نپال





راهپیمایی در لباس شخصیت های کارتونی در رژه جشن کریسمس در مینسک ( پایتخت بلاروس)



 

سرویس مدرسه دانش آموزان هندی (دهلی)



 

مسابقات طناب کشی در گجرات هند



 

سربازان فیلیپینی در جستجوی بقایای اجساد قربانیان سیل اخیر در جنوب این کشور



 

تایلند



بازگشت سربازان آمریکایی از عراق به کارولینای شمالی




درگیری دروازه بان یک تیم فوتبال هلندی با یکی از طرفداران در زمین بازی




یک مسابقه سنتی از مهارت های ورزش های رزمی مردان در آفریقای جنوبی



نمایی از رژه ارتش کره شمالی




تزیینات و مراسم شب کریمس در اقصی نقاط جهان

آبیجان پایتخت ساحل عاج




ایالت جورجیا آمریکا



 

سربازان آمریکایی در قندهار افغانستان



بیت لحم فلسطین ( زادگاه حضرت مسیح)



جشن شب کریسمس یک خانواده هندی در دهلی نو




جشن کریسمس در باواریا آلمان





بازدید توریست ها از نمایشگاه سازه های برفی و یخی در هاربین چین



 

مراسم تشییع دهها قربانی انفجارهای انتحاری روز جمعه در دمشق




آتش گشودن نیروهای امنیتی یمن به روی معترضان حکومت در صنعا


پرتاب راکت ماهواره بر چین به فضا




یک درخت کریسمس درست شده از صدها گوشی تلفن همراه در مقابل فروشگاهی در شهر " می تو " ویتنام




نمایش فیل ها در لباس بابانوئل برای دانش آموزان مدرسه ای در تایلند







یک هنرمند مجسمه ساز هندی مشغول تکمیل کردن مجسمه برنزی مهاتما گاندی برای ارسال و نصب در کالیفرنیا آمریکا



 

یک معترض فلسطینی در نبی صالح کرانه غربی در حال بازگرداندن گلوله گاز اشک آور به سمت سربازان اسراییلی




برگزاری مراسم ویژه کریسمس در کلیسای بیت لحم (زادگاه مسیح)



 

اورانگوتان بازیگوش باغ وحشی در آلمان مشغول نوشیدن آبمیوه




نمایش دلفین ها در توکیو




گرفتن عکس با دستگاه آی پد از مجسمه استیو جابز مدیر متوفی کمپانی " اپل " در " گرافی سافت پارک " بوداپست



بازار فروش پوست روباه در شهر تونگ شیانگ در شرق چین




مخالفان کره شمالی که در کره جنوبی زندگی می کنند مشغول به هوا فرستادن بالن هایی در مرز دو کره هستند که روی آنها شعارهایی علیه حکومت دیکتاتوری همسایه شمالی نوشته شده است



 

تظاهرات کارمندان شیعه اخراج شده از ادارات بحرینی در مقابل دفتر وزارت کار در شهر عیسی در بحرین





شکر گذاری نجات یافتگان قایق 250 مسافری که هفته اخیر در آب های اندونزی غرق شد (بیمارستانی در اندونزی) . این قایق حامل 250 مسافر قاچاق ایرانی و افغان بود




شستشوی یک فیل در استخر معبدی در شهر کلمبو سری لانکا




بدون شرح!



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/10/13 توسط بهروزجلفایی

واسه خوشگل شدن چقدر هزینه حاضرید بپردازید؟؟؟

 


 

آیا شما حاضرید برای زیبا شدن اینهمه هزینه بپردازید؟؟؟!!!!

ایا میدانید این خانم برای تغییر چهره از قیافه سمت چپ به شکل سمت راست چه جراحی هایی انجام داده است؟؟؟

 

و اما...

زیبایی را به شکلهای ساده تری هم می توان بدست آورد.

 

این شعار بابی براون در سال 1991 بوده است، سالی که بابی براون لوازم آرایش را تولید کرد، که این رنگ های زیبا و قابل ملاحظه را با الهام از سوپر مدل های مشهوری که مثل بروک شیلدز وسیندی کرافورد که با آنها کار کرده است، تولید کرده است. به دلیل دهمین سالگرد بابی برای اینکه به زنان کمک کرد که چگونه بدون استفاده از لوازم آرایش پر زرق و برق جذاب به نظر برسند ما او را برای اینکه به ما بگوید که چگونه او زیبایی ساده معمولی خود را دارد، دعوت کردیم. در آنجا همچنین هفت ایده بزرگ که زندگی را برای شما ساده تر و بسیار زیبا تر میکند وجود دارد.


همه لوازم آرایش خود را در تعطیلات با خود می برم.
من عادت داشتم که کیف خود را با سایه چشم، رژلب و برس های بزرگ آرایشی پر کنم. اما وقتی که با بچه ها به مسافرت می روی مجبور میشوی در این مورد تجدبد نظر کنی. اکنون من پنکیک و یک براق کننده جمع و جور که همه چیز را در خود دارد- محو کننده، کرم پودر- رژ گونه ، دوتا رژ ، یک بوم لب و یک برس کوچک را همراه خود میبرم.

اسفنج آرایشی برای انجان فونداسیون
اینکه آیا از یک فرمول مایع جامد یا کرم مانند استفاده کنیم من یاد گرفتم که میتوان از چربی سر انگشتان به عنوان فونداسیون استفاده کرد؛ و این چربی به صورت یکنواخت بر روی صورت پخش می شود. ممکن است بعضی جا ها برای پوشاندن لکه ها به چربی بیشتری نیاز داشته باشید مانند جاهایی که چروک دارد.
عضویت در خبرنامه

فر مژه

برای مژه هایی که واقعا پراکنده هستند، استفاده از ریمل دودی میتواند کمک کند؛ قهوه ای تیره آن را بیشتر پراکنده نشان می دهد. از ریشه شروع به گرد کردن مژه ها بکنید تا به شکل حلقه در بیایند. و بدون توجه به آنچه که خوانده اید، مژه های پایینی را کمی ریمل بزنید تا خود را حجیم تر نشان دهند.

یک کشو پر از رژلب
تنها چیزی که نیاز دارید یک رژ است—و این رژ باید با رنگ طبیعی لب شما همخوانی داشته باشد. شما خواهید دانست که این شما را حتی در زمانی که عصبانی هستید نیز زیبا نشان میدهد.

ناخن های بلند
ناخن ها برای من بسیار حائز اهمیت هستند. من همیشه آنها را کوتاه و گرد نگه می دارم. سوهان زدن نیز ، نباید نادیده گرفته شود.

ماسک های صورت
من هر شب با دقت آرایش خود را پاک میکنم. من همچنین سلول های مرده صورتم را که باعث می شود صورتم مات و تیره به نظر برسد را با ماسک های اسکراب چند بار در هفته پاک می کنم. اگر به ماساژ صورت کمی نیاز پیدا کردم پوست خود را با ماسک های صورت ماساژ میدهم.

از بین بردن حرفه ای موهای زائد
رفتن به سالن ها ی آرایش بسیار استرس زا می باشد. من تمام موهای زائد خود را با لوازم موم در خانه برمی دارم، و از کرم های موبر برای از بین بردن مو های زائد بخش بیکینی ام استفاده می کنم.

نکته بابی برای براق کردن صورت
از مخلوطی از رنگ های رژ گونه بر روی گونه و.جایی که موها رشد کرده اند استفاده کنید. بعد مقداری از آن را به پیشانی و چانه خود بزنید



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/10/13 توسط بهروزجلفایی

عکس هایی از هیوندای آزرا 2012

برای عضویت در بزرگترین گروه ایران اینجا کلیک کنید

برای عضویت در بزرگترین گروه ایران اینجا کلیک کنید

برای عضویت در بزرگترین گروه ایران اینجا کلیک کنید

برای عضویت در بزرگترین گروه ایران اینجا کلیک کنید

برای عضویت در بزرگترین گروه ایران اینجا کلیک کنید

برای عضویت در بزرگترین گروه ایران اینجا کلیک کنید

برای عضویت در بزرگترین گروه ایران اینجا کلیک کنید

برای عضویت در بزرگترین گروه ایران اینجا کلیک کنید

برای عضویت در بزرگترین گروه ایران اینجا کلیک کنید

برای عضویت در بزرگترین گروه ایران اینجا کلیک کنید

برای عضویت در بزرگترین گروه ایران اینجا کلیک کنید

برای عضویت در بزرگترین گروه ایران اینجا کلیک کنید

برای عضویت در بزرگترین گروه ایران اینجا کلیک کنید

برای عضویت در بزرگترین گروه ایران اینجا کلیک کنید

برای عضویت در بزرگترین گروه ایران اینجا کلیک کنید

برای عضویت در بزرگترین گروه ایران اینجا کلیک کنید

برای عضویت در بزرگترین گروه ایران اینجا کلیک کنید



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/10/12 توسط بهروزجلفایی

ساختمان سفارت سابق ایران در واشنگتن

 


از سرنوشت سفارت آمریکا در ایران و کارکنان آن بسیار گفته و شنیده شده است؛ اما آن‌چه‌ تاکنون چندان به آن پرداخته نشده، ماجرای سفارت ایران در آمریکا و سرنوشت آن است که تا آن زمان فعال بوده و چند ماه پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران، در واکنش به این اقدام انقلابی دانشجویان ایرانی، توسط دولت‌مردان آمریکایی تعطیل شده است.

آخرین سفارت ایران در واشنگتن، ساختمانی در خیابان «ماساچوست» است که از زمان قطع روابط سیاسی دو کشور در سال 1980 میلادی، کنترل آن به دست وزارت امور خارجه آمریکا افتاده است.

خیابانی که سفارت ایران در آن واقع شده، در واشنگتن به منطقه سفارت‌خانه‌ها معروف شده است؛ چرا که 58 سفارت‌خانه در آن قرار دارد. سفارت ارمنستان، استرالیا، عراق، برزیل و بولیوی از آن جمله هستند.‌

به ‌رغم فشارهای وارده از جانب افراطیون، دولت آمریکا به لحاظ مالکیت قانونی، هنوز ساختمان سفارت ایران را تصاحب نکرده، هر چند عملاً این ساختمان در کنترل کامل دولت این کشور است. به گونه‌ای که دولت‌مردان این کشور ادعا می‌کنند‌ برای تأمین هزینه‌های نگهداری این ساختمان، دیگر اموال ضبط شده از ایرانیان را اجاره می‌دهند.

 

اردشیر زاهدی در سالن آینه کاری شده سفارت ایران در واشنگتن

نمای بیرونی سفارت در قبل از انقلاب

نمای درونی سفارت

 

برخی روایات دیگر حتی از اجاره خود ساختمان نیز توسط دولت آمریکا حکایت دارد. در همین زمینه، 32 سال پس از قطع روابط ایران و ایالات متحده آمریکا، روزنامه «نیویورک تایمز» چندی پیش با رجعتی مغرضانه به گذشته، در گزارشی به نقل از یکی از مقام‌های پیشین وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، خواستار تملک همه‌گونه دارایی‌های دولت ایران از جمله محل سفارت در خیابان ماساچوستِ واشنگتن توسط دولت آمریکا شد.
این روزنامه البته در گزارش خود مشخص نکرده بود که وضعیت فعلی ساختمان سفارت ـ که در اختیار کامل دولت آمریکاست ـ ، چه تفاوتی با تملک قانونی دارد؟!
نیویورک‌تایمز با یادآوری ماجرای تسخیر سفارت آمریکا در نوامبر سال 1979 میلادی (13 آبان 1358 هجری شمسی) در تهران نوشته بود: دولت آمریکا هنوز حکومت ایران را مالک تعدادی از ساختمان‌ها و بناها در واشنگتن می‌شناسد. وزارت خارجه هنوز این ساختمان‌ها را تحت کنترل داشته و مسئولیت حفظ و نگهداری آنها را به عهده دارد که این کار از طریق اجاره دادن این ساختمان‌ها و صرف مبالغ اجاره برای نگهداری و بازسازی آنها انجام می‌شود. این روزنامه در ادامه گزارش خود آورده بود: این در حالی است که ایران پس از ماجرای تسخیر سفارت آمریکا در تهران، این ساختمان را تصاحب کرده است.
  آخرین سفرای ایران در آمریکا
جعفر فقیه فردی بود که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان کاردار موقت در واشنگتن انجام وظیفه می‌کرد. او بهمن 1357 برای سمت مزبور انتخاب شد و تا اردیبهشت 1358 در این سمت باقی ماند.
در این مقطع زمانی خاص، طبعاً روابط و مناسبات سیاسی ایران و آمریکا، نه تنها مانند سابق گرم نبود، بلکه روز به‌روز به تیرگی می‌گرایید.
سرانجام پس از جعفر فقیه، علی‌اصغر آگاه کاردار ایران در واشنگتن شد و بدترین شرایط زمانی از لحاظ روابط بین ایران و آمریکا را تجربه کرد.آگاه، اردیبهشت 1358 سمت مزبور را در اختیار گرفت و بهمن 1359 آن را تحویل داد اگر چه روابط و مناسبات دیپلماتیک ایران با ایالات متحده، نوزدهم فروردین سال 1359 به کلی قطع شد، اما علی‌اصغر آگاه تا بهمن همان سال در این پست به عنوان حافظ منافع ایران در آمریکا انجام وظیفه کرد.
از این تاریخ به بعد سید ابراهیم سجادی، محمدتقی صادقی و علی سبزعلیان به عنوان مسوولان موقت از سوی وزارت امور خارجه انتخاب شدند. به هر تقدیر علی‌اصغر آگاه آخرین نماینده سیاسی ایران در واشنگتن بوده است.



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/10/12 توسط بهروزجلفایی

تفاوتهای خانمها و آقایان

 


تارهای صوتی خانم‌ها از تارهای صوتی آقایان کوتاهتر است،

تن صدای آقایان بم تر است و خونشان غلیظ تر!

تعداد نفس‌های خانم‌ها در واحد زمان بیشتر است اما تنفس آقایان عمیق‌‌‌تر است،

استخوان‌های مردها بلندتر است و ماهیچه‌هایشان آمادگی بیشتری برای چاق شدن دارد،

در عوض در زیر پوست خانم‌ها ذخیره چربی بیشتری وجود دارد، در نتیجه طاقت آنها در هنگام گرسنگی نسبت به مردها بیشتر است!  

این روزها در هر گوشه و کنار با نوشته‌هایی رو به رو می‌شویم که به تفاوت میان زن و مرد اشاره دارند، اما به نظر من گرچه تفاوت‌های فیزیکی جالبند اما دانستن تفاوت‌های روانی زن و مرد، بیشتر می‌تواند به ما کمک کند تا ارتباط مؤثری با یکدیگر برقرار کنیم و توقعات یکسان و مشابهی از

 یکدیگر نداشته باشیم.

یکی از جالب‌ترین تفاوت‌های میان زن و مرد که بر سایر رفتارهایشان هم اثر می‌گذارد نگرش آنها به دنیاست.

مردان دنیا را از دیدگاه متمرکز نگاه می‌کنند در حالی که زنان دنیا را از دیدگاه منبسط می‌بینند.

آگاهی جنس مذکر به تدریج یک جزء را به جزء دیگر مربوط می‌سازد تا به کل برسد که این با جزء یا کل‌نگری تفاوت دارد.

اما آگاهی جنس مؤنث که منبسط است تصویر کلی را می‌گیرد و به تدریج اجزای درون آن را کشف می‌کند.

همین آگاهی جنس مؤنث باعث می‌شود زنان علاقه بیشتری به عشق، ایجاد ارتباط، مشارکت، همکاری و هماهنگی و سازش داشته باشند، در حالی که آگاهی متمرکز مردها، آنها را بیشتر به سمت ایجاد نتایج، رسیدن به اهداف، رقابت، کار، منطق و تأثیرگذاری سوق می‌دهد.

حالا به برخی رفتارهای خانم‌ها و آقایان اشاره می‌کنیم که تا حد زیادی از این نگرش نشأت می‌گیرد:  

ورود به اتاق!

وقتی مردی وارد اتاق جدیدی می‌شود نقطه‌ای را انتخاب می‌کند، به طرف آن می‌رود به چیزی نگاه می‌کند و بعد به چیز دیگر و بعدش باز به چیزی دیگر. این کار را ادامه می‌دهد تا به تدریج تصویری از محیط بسازد.

 برعکس وقتی یک زن وارد همان اتاق می‌شود در یک نگاه سریع، تقریباً خود به خود به خیلی چیزها نگاه می‌کند و تمام اتاق را به یکباره می‌بیند. او به رنگ دیوارها، عکس‌ها و این که اتاق چگونه تزیین شده دقت می‌کند سپس وقتی تصویری از کل محیط دارد، یک نقطه را برای نشستن انتخاب می‌کند.

 وقتی زن و مردی وارد یک نمایشگاه می‌شوند شما می‌توانید تمرکز مردانه را هنگامی که یک مرد بسیار سریع و هدفمند از یک غرفه به غرفه دیگری می‌رود ببینید، در عوض زن انگار همه چیز را در درون خود جای می‌دهد و سپس به اکتشاف و تجسس جزئیات می‌پردازد.  

کیف‌های زنانه؛ کیف‌های مردانه!

زنان اغلب از کیف‌های بزرگ و سنگین با روکش‌های زیبا استفاده می‌کنند و در عوض کیف مردان سیاه یا قهوه‌ای و مخصوص حمل وسایل کاملاً ضروری مانند: گواهینامه رانندگی، کارت ماشین، اسکناس و... است.

 

در کیف خانم‌ها هر چیزی را که احتمالاً خودش یا دیگران ممکن است به آن احتیاج داشته باشند، می‌توان پیدا کرد. قرص سرماخوردگی، قرص‌های مسکن یا ویتامین، سنجاق سر، آئینه، ناخن‌گیر، مداد، خودکار، کاغذ، دستمال کاغذی، دسته کلید، مسواک، خمیردندان، یک آلبوم کوچک، چای کیسه‌ای، کتاب جیبی مورد علاقه، عینک آفتابی، سوهان ناخن و ده‌ها وسیله ریز و درشت دیگر.

 کمتر مردی می‌تواند یک روز با چنین کیفی سر کند!  

مکالمه با تلفن!

مردها در حین صحبت با تلفن دوست ندارند با کس دیگری صحبت کنند، انرژی مردانه خواهان آن است که در یک لحظه بر روی یک موضوع متمرکز شود، در حالی که یک زن قادر است با تلفن صحبت کند، از سوختن شام جلوگیری کند، بچه‌اش را آرام کند، متوجه شود شوهرش به او چه می‌گوید و...

هوشیاری منبسط او اجازه می‌دهد تا مراقب چیزهای زیادی باشد.  

رانندگی!

رانندگی اتومبیل وضعیت دیگری است که این تفاوت‌ها را آشکار می‌سازد.

هرگز سعی نکنید با مردی که در حال رانندگی است گفت و گوی خصوصی داشته باشید. تمرکز یک مرد در رسیدن به هدفش در مؤثرترین شیوه ممکن است.

اما متأسفانه زن‌ها گوش ندادن مردها را بد تعبیر می‏کنند یا خیال می‌کنند توجهی به آنها ندارند!

 

 

اما کدامیک از این دیدگاه‌ها بهتر است؟ بدیهی است هر دو طرز تلقی می‌تواند صحیح و درست باشد.

دیدگاه‌های همدیگر را بشناسیم و ارتباط مؤثرتری برقرار کنیم! *******

چند تفاوت دیگر زن و مرد را در تصاویر بدون شرح زیر ببینید:

 

 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/10/12 توسط بهروزجلفایی
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک