سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 118
بازدید دیروز: 322
کل بازدیدها: 741236

مقایسه بین دو آب جوشیده در مایکروویو و کتری

 یک دختر خانم بچه مدرسه ایی برای مقایسه اثر مایکروویو بر روی ساختار مولکولی مواد و مقایسه اون با گرم کردن به روش سنتی به آزمایش جالبی انجام میده. اون دو گیاه کاملاً مشابه انتخاب می کنه که یکی توسط آب گرم شده در مایکروویو و دیگری توسط آب گرم شده بر روی کتری سیراب می شدن. یعنی این دختر خانم مثلاً 100 سی سی آب رو در مایکروویو می جوشونده پس از سرد شدن به یکی از گیاهان می داده و 100 سی سی دیگه رو در کتری و روی اجاق گاز می جوشونده، و پس ازسرد شدن به گیاه دیگه می داده.
نتیجه رو خودتون ببینید:
www.sohagroup.comwww.sohagroup.comwww.sohagroup.comwww.sohagroup.comwww.sohagroup.com
شما هم تحقیق کنید ببینید ایشون اشتباه نکرده و واقعا شما هم همین نتیجه رو می گیرین؟


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/10/20 توسط بهروزجلفایی

 

 

http://marshal-modern.ir/Archive/2011/12/28/divider.png

لطفا تا باز شدن کامل عکس ها منتظر بمانید !

http://marshal-modern.ir/Archive/25182.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25183.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25184.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25185.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25186.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25187.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25188.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25189.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25190.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25191.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25192.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25193.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25194.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25195.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25196.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25197.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25198.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25199.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25200.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25201.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25202.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25203.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25204.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25205.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25206.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25207.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/25208.aspx



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/10/20 توسط بهروزجلفایی
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/10/20 توسط بهروزجلفایی

گرانترین تصادف جهان در موناکو


گرانترین تصادف چندی پیش در موناکو اتفاق افتاد :

حدس می زنین چه اتفاقی افتاده ؟؟؟؟؟

تصادف Bentley ،  Aston Martin, Mercedes, Ferrari و Porsch

:O

A very expensive car crash took place in Monaco. A girl driving Bentley crashed it into Aston Martin, Mercedes, Ferrari and Porsch !!!!!

 



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/10/20 توسط بهروزجلفایی

پربیننده‌ترین تصویر جهان را چه کسی عکاسی کرده است؟

 


 

همواره از سال‌ها پیش یعنی درست زمانی که ویندوز ایکس‌پی محبوب، در اکتبر سال 2001 برای اولین بار قلب رایانه‌های ما را تسخیر کرد، تصویر پشت صحنه یا همان والپیپر پیش‌فرض ویندوز که چمنزاری سبز با آسمانی آبی و چند تکه ابر را نشان می‌داد توجه ما را به خود جلب کرده است.

گران‌ترین و پربیننده‌ترین تصویر جهان را چه کسی عکاسی کرده است؟

چاک اوریر نام عکاس این تصویر است که پس از مدتی و هنگامی که از سوی مایکروسافت به عنوان تصویر زمینه ویندوز ایکس‌پی مورد استفاده قرار گرفت، عنوان پربیننده‌ترین تصویر جهان را به خود اختصاص داد. اما داستان این عکس روایتی جالب‌تر است.
اوریر در این خصوص می‌گوید که وی در سالی که این تصویر را عکسبرداری کرده هفته‌ای چند بار از این مسیر عبور می‌کرده است اما هنگامی که در ماه ژانویه و برای دیدن دوست‌دختر خود از این مسیر در حال عبور بوده با این منظره در منطقه سونوما در ناپا در ایالت کالیفرنیای شمالی روبرو شده است.


بسیاری از مردم وقتی منظره‌ای زیبا را می‌بینند تنها به تحسین آن می‌پردازند و عده‌ کمی وجود دارند که ایستاده و از این گونه مناظر عکسبرداری کنند اما عکاس سابق مجله نشنال جئوگرافیک با دیدن چمن‌های سبز و آسمان آبی و نور خورشید شفاف و تکه ابرهای موجود در آسمان آنقدر مدهوش شده بود که بلافاصله دوربین خود را به کار بیندازد.
با اینکه چندین سال از انتخاب این تصویر از سوی مهندسان مایکروسافت به عنوان تصویر زمینه پیش‌فرض ویندوز ایکس‌پی می‌گذرد ااما هنوز این عکاس 69 ساله بر محرمانه بودن مبلغ قرارداد منعقد شده میان او و مایکروسافت پایبند است و البته قیمت آن چندان هم مهم نیست چرا که هنوز گزارش‌ها این تصویر را گران‌قیمت‌ترین تصویر عکاسی شده در جهان می‌دانند.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/10/20 توسط بهروزجلفایی

حدس بزن این چیه؟!

 


 

اگر تونست حدس بزنی این چیه؟

.

.

.

.

یه راهنمایی: این عکس در سال 1956 گرفته شده.

حالا می تونی حدس بزنی؟

نه؟

یه کمی فکر کن بابا

.

.

.

بگم؟

.

.

این یک هارد کامپیوتر با فضای ذخیره 5 مگابایت ه !!!!

یعنی در مقابل هاردهای 500 گیگابایتی الان هیچی نیست، مثلاً فقط به اندازه یک عکس ساده جا داره !!!

This is an actual mainframe computer hard disk drive, with 5 MB of storage space ! In September 1956, I.B.M. Launched the " 305 RAMAC " It was called the world"s first " Super Computer " with a hard disk drive ( H.D.D.). The HDD weighed over a Ton and stored a " Whopping " 5 MB of data !

 



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/10/20 توسط بهروزجلفایی

شارژ ابتدایی 12 ساعته باطری

 


 


 

یک سنت نادرست در بین مردم ما شایع است و آن اینکه نه یاد می گیرم و نه به روز می شویم. مدتی پیش برای خرید یک دستگاه اپل آیپد به بازار مراجعه کرده بودم و با یک تصور غلط مواجه شدم که مرا بر آن داشت در این مورد توضیحاتی بدهم.


 

 موقع خرید این تبلت پیشرفته که همه فناوریهای روز در آن خلاصه شده است فروشنده تاکید کرد که حتما” 12 ساعت شارژ اولیه را رعایت کنید! باور کنید داشتم شاخ و دم در می آوردم. شما هم اگر ادامه مطلب را بخوانید متوجه می شوید چقدر افکارمان به دلیل به روز نبودن کهنه شده است.


 

در دنیای باطریها چندین فناوری وجود داشته که هر یک جای خود را به تکنولوژیهای جدید داده اند و منسوخ شده اند. مهمترین نسلهایی که در دنیای وسایل الکترونیکی شایع بوده اند به این شرح است.


 

الف-باطریهای نیکل کادمیوم

اینها در واقع اولین نسل تجاری باطریهای با تولید انبوه در ابزارهایی مانند موبایل و نوت بوک بودند. علامت مشخصه آنها این است که روی باطری Ni-Cd و یا خود کلمه نیکل-کادمیوم قید شده است. در دفترچه مشخصات هم عینا” نوع و توان باطری قید میشود. این نوع باطریها اکنون منسوخ شده اند.


 

در واقع این باطریها بودند که اولا” شارژ ابتدایی 12 ساعته نیاز داشتند و ثانیا” هر بار باید تا انتها تخلیه می شدند تا شارژ مجدد موجب از بین رفتن سلولها نشود.


 

تقریبا” 5 سالی میشود که دیگر این نوع باطریها به دلایل مختلفی کنار رفته اند و در محصولات جدید به هیچ وجه کاربردی ندارند.


 

 

ب-باطریهای یون لیتیومی

اینها نسل دوم تجاری باطریها در دستگاه های الکترونیکی بودند. علامت مشخصه آنها کلمه Li-On روی بدنه باطری و دفترچه مشخصات محصول است. این باطریها کماکان در موبایل و نوت بوک کاربرد دارند اما آنها هم با نسل جدیدتر در حال تعویض هستند.

 

کارکرد صحیح این باطریها موجب شده که نیازی به شارژ ابتدایی 12 ساعته ندارند و همچنین کاملا” برعکس باطریهای نسل قبلی به هیچ وجه نباید تا سر حد تخلیه شدن کار کنند. باید در حد 10 درصد شارژ باقیمانده مجدد شارژ شوند و سپس تا 100 درصد مجددا” شارژ گردند.


 

ج-باطریهای لیتیوم پلیمری

اینها نسل روز باطریها هستند که علاوه بر محدودیتهای کمتری که دارند ایمنتر و سبکتر هستند. علامت مشخصه آنها کلمه Li-Po یا Li-on-Po است. در دفترچه مشخصات محصول هم عینا” نوع باطری با عبارت لیتیوم پلیمری یا کاملتر آن یون لیتیوم پلیمر قید میگردد.


 

این نوع باطریها نه تنها شارژ ابتدایی 12 ساعته نیاز ندارند بلکه هیچ محدودیتی در کاربرد هم ندارند. مهمترین علامت مشخصه اینکه دستگاه شما دارای این نوع باطری است آن است که در زمان اتصال به کامپیوتر با پورت USB شارژ شود.


 

چون این باطریها نیازی نیست هر بار تا 100 درصد شارژ شوند سازندگان امکان شارژ با USB را در آنها قرار داده اند تا عمر باطری بهتری داشته باشند.


 

خوب در حال حاضر هر دستگاه الکترونیکی که بخرید به احتمال 99.9 درصد فاقد باطری نوع اول است که باطری نیکل کادمیومی بود. پس عملا” شارژ 12 ساعته کاملا” منسوخ و یک سنت پارینه سنگی است که کماکان در دهان افراد در حال گردش است.


 

منبع : Bartarinha.ir



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/10/20 توسط بهروزجلفایی

ساخت سی دی های غیر قابل کپی

 


 

بله، محافظت از کپی. این تکنولوژی که با عنوان مدیریت حقوق دیجیتال (Digital Rights Management) یا DRM هم شناخته می شود، یک بخش لازم و ضروری اما اغلب افراطی دنیای دیجیتالی ما است.
به صورت تئوری، نرم افزار محافظت از کپی DVD یا CD ابزاری است که از تولید کنندگان محتوا در برابر فروش غیرقانونی محصولات شان محافظت می کند. در واقعیت، گاهی اوقات این یک تکنیک مزاحم است که باعث سردرگمی مشتریان می شود.
اما جدا از نظرات متناقض و متفاوت افراد مختلف، ممکن است برای تان جالب باشد که نرم افزارهای محافظت از کپی چگونه کار می کنند.
البته پاسخ به این سوال از دیسکی به دیسک دیگر کاملا متفاوت است، اما این برنامه ها را در چند دسته کلی می توان تقسیم بندی کرد.


قفل منطقه ای محافظت کپی
 

رسانه های نوری، به خصوص دیسک های DVD و Blu-Ray اغلب قفل های منطقه ای دارند. این بدان معنی است اگر دیسک های حاوی کد منطقه ای خاص درون پخش کننده دارای کد منطقه دیگری قرار گیرند، محتوای آنها پخش نخواهد شد.
البته انواعی از دستگاه های پخش کننده بدون کد هم وجود دارند. و در خصوص پخش کننده هایی مانند کامپیوترها، این امکان وجود دارد که شما کد منطقه ای دیسک نوری را تغییر دهید.
نرم افزارهای پخش کننده همچون PowerDVD هنگامی که با دیسک های دارای قفل منطقه ای روبرو می شوند، از شما درخواست می کنند که کد منطقه را تغییر دهید. پخش کننده هایی مانند VLC هم کلا قفل های منطقه ای را نادیده گرفته و دیسک را به راحتی پخش می کنند.
رمزنگاری دیسک
 

یکی از انواع محافظت کپی که به شکل غیرقابل باوری همه گیر شده است، محافظت محتوای دیسک با رمزنگاری آن توسط یکی از شیوه های کلید رمزنگاری است.
به صورت تئوری، رمزنگاری تنها می تواند با یک کلید معتبر برای رمزگشایی محتوا باز شده و دیده شود. اگر از کلید معتبر استفاده نشود، محتوا قابل پخش نخواهد بود و یا اینکه به سختی پخش خواهد شد. این شیوه همچنین جلوی کپی کردن یا رایت دیسک روی هارد دیسک یا دیگر ابزارها را خواهد گرفت.
البته رمزنگاری همچنان یک بازی درحال جریان است. کلیدهای مورد استفاده برای رمزگذاری می توانند توسط مهندسی معکوس شکسته شوند. با وجود اینکه تولید نرم افزارهای عبور از محافظت کپی در اغلب نقاط دنیا غیرقانونی است، اما برنامه های آشکارساز فراوانی را می توان به رایگان در اینترنت پیدا کرد.


کلیدهای ثبت نام و فعال سازی آنلاین محصول
 

محافظت از نرم افزارهای کامپیوتری، به دلیل ماهیت وجودی شان، در مقابل سرقت و کپی های غیر قانونی کاری مشکل و طاقت فرسا است. یک نرم افزار برای اینکه بتواند کار کند باید بر روی کامپیوتر نصب شود. وقتی هم که یک بار نصب شد، می تواند کپی شده یا تغییر یابد.
کلیدهای ثبت نام شیوه استانداردی برای محافظت از نرم افزار هستند. چه اینکه نرم افزار روی دیسک باشد یا دانلود شده باشد. اما برخی کدهای ثبت نام همچنین در برابر جعل و نفوذ، آسیب پذیرند.
کلیدها معمولا بر اساس الگوریتم هایی ساخته می شوند و این الگوریتم می تواند با مهندسی معکوس یا شیوه های دیگر مورد حمله قرار گیرد. این همان دلیلی است که برنامه های کد ساز یا key generator توانایی ساخت کلید های ثبت نام معتبر برای برنامه ها را دارند.
در نتیجه شرکت هایی از قبیل مایکروسافت به دنبال مهاجرت به شیوه های فعال سازی آنلاین محصولات شان هستند. برای مثال وقتی دیسک ویندوز سون مایکروسافت را می خرید، یک کلید فعال سازی درون جعبه قرار دارد.
این کلید توسط یک سرور آنلاین فعال خواهد شد که نه تنها اصالت کلیدتان را کنترل می کند، بلکه چک می کند که این کلید قبلا مورد استفاده قرار نگرفته باشد. اگر این کلید قبلا استفاده شده باشد، سرور سعی می کند تشخیص دهد که آیا کلید توسط خریدار اصلی استفاده شده است یا خیر.
این نوع فعال سازی همچنان مورد بحث است. در برخی از انواع آن، از قبیل آنچه که توسط یوبی سافت استفاده می شود، لازم است که در تمام طول مدت استفاده از برنامه کامپیوتر به اینترنت وصل باشد. یک روی این بحث و ستیز این است که بسیاری از کاربران اعتقاد دارند که نباید برای استفاده از نرم افزارشان مجبور باشند که همیشه آنلاین باشند.
محافظت کپی با نصب درایور
 

یکی دیگر از شیوه های محافظت کپی که بیشتر مختص نرم افزارهای کامپیوتری است، محافظت کپی درایوری است که یک درایور جدید را به عنوان بخشی از مرحله نصب نرم افزار اصلی بر روی کامپیوتر نصب می کند.
مسئولیت این درایور اعتبار سنجی نرم افزار اصلی و همچنین محافظت از آن در برابر کپی برداری و تغییرات احتمالی برای اجرای آن بدون استفاده از دیسک نصب یا کلید فعال سازی است.
این شیوه محافظت از کپی برداری، همچنان مورد بحث و جدل است، زیرا گاهی اوقات درایور نصب شده ممکن است با کارکرد عادی برخی سیستم عامل ها دچار تداخل شده و ایجاد مشکل کند. کاربرانی که از این شیوه استفاده می کنند، گاهی با کاهش کارایی درایو نوری و حتی خرابی آن مواجه می شوند.
حتی این درایورها می توانند یک ریسک امنیتی باشند. در سال 2007 مایکروسافت یک رخنه امنیتی مرتبط با درایور شرکت SafeDisc را در ویندوز ایکس پی ترمیم کرد و آپدیت ویژه آن را عرضه نمود. درایور این شرکت می توانست همانند یک بدافزار عمل کرده و به اکانت ادمین سیستم دسترسی پیدا کند



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/10/20 توسط بهروزجلفایی
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/10/20 توسط بهروزجلفایی

تصاویری از تکنولوژی فردا

 


 

به عکسهای زیر نگاه کنید و ببینید با یک فکر خلاقانه چگونه انجام کارها بسیار ساده تر از قبل می شود

 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/10/19 توسط بهروزجلفایی
<      1   2   3   4   5   >>   >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک