سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 133
بازدید دیروز: 322
کل بازدیدها: 741251

غارنشینی در ایران !


 

زندگی درغارها و دخمه به صدها سال پیش برمی گردد، آن زمانی که شاید بشر فکر پیشرفت و زندگی مدرن امروزی را هم نمی‌کرد؛ احتمالا برای شما غیر قابل باور باشد که امروزه فردی بتواند در دخمه ها زندگی را به سر برد، اما با کمال تاسف هنوز دخمه نشینی در ایران وجود دارد!

“علمدار” فردی کر و لال است که با همسرش “خاور” در دخمه‌ای بر بلندای کوه‌های روستای اکبر آباد شهرستان جم و در بدترین شرایط بهداشتی و معیشتی به سر می‌‌برد.

“علمدار” اگر چه امروز حتی قادر به راه رفتن هم نیست، اما آن‌گونه که “خاور” می‌گوید، روزگاری مردی قوی و تنومند بوده است. پاهای این پیرمرد ورم دارد و او از درد، بسیار رنج می‌برد و به ناچار همسرش وظیفه تهیه آذوقه را بر عهده گرفته است. این زن پیر و خسته هر روز باید دامنه کوه تا دخمه را بپیماید تا نانی را که از کارگرانی که آن اطراف کار می‌کنند گرفته و به همراه شوهرش بخورد.

خوراک این زوج در همه وعده‌های غذایی تنها نان و آب است.

“خاور” می‌گوید: اگر خانه‌ای در روستا داشتیم به آنجا می‌رفتیم، قبلا تعدادی بز و گوسفند داشتیم که نمی‌دانیم چه کسی آنها را برده است.


پیر زن می‌گوید، “علمدار” به‌دلیل دردی که از ناحیه پایش احساس می‌کند، نمی‌تواند راه برود و مدتهاست که در این دخمه مانده و به پایین کوه نرفته است. و ادامه می‌دهد: علمدار مدتهاست که حمام نرفته است.



آنها فرزندانی هم دارند: دو پسر و یک دختر؛ دخترشان ازدواج کرده و یکی از پسرانش نیز در جم کارگری می‌کند، در مورد پسر دیگرش هم چیزی به ما نگفتند.

این دو بسیار مهمان نوازند و اگر به دیدارشان رفتید باید حتما اندکی هم در خانه‌شان بنشینید تا دلگیر نشوند. هر آنچه دارند(آب و نان) را با شما تقسیم می‌کنند.

این زن و شوهر از هیچ چیز و هیچکس گلایه‌ای ندارند و اساسا نمی‌دانند گلایه کردن یعنی چه! نمی‌دانند که دولت چیست، یا کیست و کجاست! نمی‌دانند که آنها هم حقی دارند! حد‌اقل یک توجه خشک و خالی از سوی مسوولین؛ از آن هم بی‌خبرند!

نمی‌دانیم آیا در سرشماری اخیر کسی اطلاعات “علمدار” و همسرش را خواسته یا نه! آیا این دو جزو جمعیت ایران به حساب می‌آیند یا خیر؟! ولی “علمدار” و همسرش هم خدایی دارند.

 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/10/21 توسط بهروزجلفایی

جالب ترین عکس ثبت نام نامزدهای مجلس نهم

 


 

جالب ترین عکس چهارمین روز ثبت نام نامزدهای مجلس نهم



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/10/21 توسط بهروزجلفایی

ایرانیان در گذشته چگونه خنک میشدند؟


معماری بسیار غنی ایرانی از دیرباز مورد توجه بیگانگان بوده است. تاثیرمعماری ایرانی در جهان را به خوبی میتوان دید. معماری ساسانی الگو و پایه اساسی ساخت مساجد اسلامی سر تاسر جهان میباشد. اسلوب ترعه کنی داریوش هخامنشی هنوز هم توسط بعضی مهندسین اروپایی برای کانال سازی مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از این موارد که نظر غربی هارا به خود جلب کرده است بادگیر است.



بادگیر از مظاهر و سمبلهای تمدن ایرانی است دقیقا معلوم نیست اولین بادگیر در کدام شهر ایران ساخته شده ولی سفرنامه نویسان قرون وسطی بیشتر از بادگیرهای شهرهای کویری و گرم و خشک مانند یزد و گناباد و طبس، کرمان، بم و زاهدان نام برده‌اند کاریز و بادگیر و خانه‌های گنبدی بدون تردید از نمادهای تمدن ایرانی است هر سه کلمه بصورت معرب به زبان عربی نیز راه یافته قنات - بادجیر و قبه و قبعه معرب‌های فارسی کلمات فوق هستند.


بادگیرها برج‌هایی هستند که برای تهویه بر بام خانه‌ها ساخته می‌شود. بادگیر را همچنین بالای آب انبارها و دهانه? معدن‌ها برای تهویه می‌سازند. در خانه‌ها هوای خنک از بادگیر، که نوع ابتدایی تهویه? مطبوع به شمار می‌رود، به اتاق‌های طبقه? همکف یا زیرزمین‌ها فرستاده می‌شود. بادگیر از عناصر و سمبل‌های معماری ایرانی هستند ولی امروزه در بسیاری از کشورهای خاورمیانه استفاده می شوند. بادگیر معمولاً چهارگوش است و در دیوارهای چهارگانه? آن چند سوراخ تعبیه شده‌است. درون بادگیر با تیغه‌ها و جدارهایی که از خشت یا چوب و خشت ساخته شده‌است، به چند بخش تقسیم می‌شود.



اولین بادگیرها در کرمان و یزد خودنمایی کردند. سیستم کاری بادگیرها به این نحو می‌باشد که هوای جاری بیرون از خانه را به داخل خود می‌کشند و با تشت‌های آبی که درون آن‌ها تعبیه شده، هوا را خنک و سبک می‌کنند و به داخل خانه هدایت می‌کنند.

 بادگیر اعظم بازار برزگ کرمان، بادگیر دولت آباد یزد، بادگیر چپقی سیرجان و بادگیرهای بندرعباس، لارستان، قشم و چابهار از دیدنی‌ترین بادگیرهای ایران هستند. شهر تاریخی یزد به شهر بادگیرها معروف است و به تحقیق، نسبت به سایر شهرهای مرکزی ایران دارای بیشترین تعداد بادگیر است. در این شهر، مرتفع‌ترین بادگیر جهان یعنی بادگیر باغ دولت آباد به ارتفاع 33?8 متر وجود دارد. بادگیرهای شهر کرمان و کاشان نیز از بادگیرهای دیدنی ایران محسوب می‌شوند. بادگیرها معمولاً یک طرفه، چهار طرفه و یا هشت طرفه می‌باشند.

 در شهر یزد تمامی بادگیرها مرتفع و چهار طرفه یا هشت طرفه هستند. ولی برعکس در شهر میبد که در 50 کیلومتری غرب شهر یزد است، بادگیرها کوتاه و یک طرفه هستند. این امر بدین خاطر است که در میبد، بادهای کویری، توام با گرد و غبار از سمت کویر می‌وزد و اهالی مجبورند که بادگیرهای خود را پشت به این باد و در جهت باد مطلوب بسازند. ولی در یزد، چون بین دو رشته کوه قرار گرفته، بادهای کویری کمتر جریان دارد و می‌توان بادگیرهای مرتفع چند طرفه احداث نمود.

 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/10/21 توسط بهروزجلفایی

ملکه نروژ مهمان چای دختر ایرانی!

فرستنده: noshin_chatool@yahoo.com


در صورتیکه قادر به دیدن عکسها نیستید اینجا را کلیک کنید

فعالان اینترنتی نروژ کمپینی با نام «وقت نوشیدن چای» برای مقابله با نژادپرستی راه انداخته‌اند. یک دختر ایرانی در «توئیتر» از ملکه کشور برای صرف چای دعوت کرد و حضور آن‌ها در خانه‌ی مینا و خانواده‌اش حالا خبرساز شده است.
بعدازظهر جمعه، 22 ژوئیه سال 2011 میلادی، انفجاری شدید مرکز شهر اسلو پایتخت نروژ را لرزاند. کمی بعد، در جزیره تفریحی اوتویا در حاشیه شهر اسلو، یک نروژی ملبس به لباس پلیس صدها جوان را به رگبار بست. مسئول هر دوی این حادثه‌های فاجعه‌بار یک مرد 34 ساله‌ی نروژی بنام آندرس برینگ برایویگ بود. انفجار اسلو جان 7 نفر را گرفت و در جزیره‌ی اتویا دست‌کم 80 جوان بی‌گناه قربانی شدند.

اولین‌بار بود که یک واقعه‌ی تروریستی با این ابعاد شدید در کشور آرام نروژ که به ندرت در سرخط خبرها قرارمی‌گیرد رخ می‌داد. آندرس برینگ برایویگ که از مسلمان‌ها متنفر است و عقاید شدید نژادپرستانه دارد، هدف خود از این اقدام تروریستی را «پاک کردن وطن از نژادهای پست و چپ‌گراها» و مبارزه با فرهنگ‌های غیر اروپایی عنوان کرده بود.

این فاجعه‌ی تروریستی، زنگ‌های خطر را در جامعه‌ی نروژ به صدا درآورد؛ جامعه‌ای که هرچند از ویژگی مثبت چندفرهنگی برخوردار است، اما افرادی را نیز در خود جای داده که به شدت نژادپرست یا از دیگر ادیان و ملیت‌ها هراسان هستند و با نگاهی افراطی در مواجهه با تنوع فرهنگی و مذهبی به شیوه‌های خطرناک متوسل می‌شوند.

دعوت به نوشیدن یک فنجان چای

نگرانی از گسترش دیدگاه‌های نژادپرستانه و هراس از آیین و مذاهب دیگر، «مرکز ضد نژادپرستی نروژ» را ترغیب کرد که کمپینی برای مبارزه با نژادپرستی و کمک به شناخت فرهنگ‌ها و مذاهب دیگر در جامعه‌ی نروژ به راه بیاندازند.

«وقت نوشیدن چای» نام رسمی این کمپین است. «مرکز ضدنژادپرستی نروژ» می‌گوید بررسی‌ها نشان داده است که هرچقدر فرهنگ‌های مختلف بیشتر از یکدیگر و از آیین‌ها، رسوم و عادات روزمره‌ی همدیگر بدانند، نژادپرستی کمتر شده و احساسات غلیظ رادیکال درباره‌ی دیگر گروه‌ها و فرهنگ‌ها، کم‌رنگ‌تر می‌شود. این مرکز می‌گوید نتایج یک تحقیق نشان داده است که بیشتر نروژی‌ها از مسلمانان بیشتر از تغییرات آب و هوایی و مساله‌ی گرمایش زمین و اثرات مخرب آن هراسانند و این برای 4 درصد جمعیت با ریشه‌های مسلمان این کشور، نگران‌کننده و خطرناک است.

در کمپین «وقت نوشیدن چای»، از خانواده‌های مسلمان ساکن نروژ درخواست شده است که نروژی‌های غیرمسلمان را به صرف چای به خانه‌های خود دعوت کنند و از نروژی‌ها می‌خواهند که مسلمانان و دیگر گروه‌های اقلیت را برای صرف چای بعدازظهر به خانه‌های خود دعوت کنند تا با پیشینه‌ی فرهنگی، عادات و رسم و رسوم یکدیگر بیشتر آشنا شوند.

این کمپین می‌خواهد با تصویر کلیشه‌ای و یک‌سویه از گروه‌های اقلیت و به‌ویژه مسلمانان در رسانه‌ها مبارزه کند و نروژی‌ها را با زندگی روزمره و آداب و رسوم مسلمانان ساکن کشور خود آشنا سازد. هدا طای، دختر مسلمانی که یکی از بنیان‌گذاران کمپین «وقت چای» است، می‌‌گوید: «زندگی روزانه‌ی این همه مسلمان در نروژ از چشم دور است، ما نمی‌‌خواهیم مدام روی این مانور دهیم که مردم معمولا با پیش‌داوری درباره‌ی یکدیگر قضاوت می‌کنند، به جای آن ترجیح دادیم در این کمپین روی دلایلی تاکید کنیم که چرا نباید با پیش‌داوری و براساس باورهای کلیشه‌ای با موضوعات و گروه‌های مختلف برخورد کرد و مواجه شد.»

«وقت نوشیدن چای»، توجه هزاران نروژی را به خود جلب کرده است. بیش از 25 هزار کاربر صفحه‌ی «فیس‌بوک» این پروژه را لایک کرده و خیلی‌ها شروع به ارسال دعوت‌نامه برای همسایه‌ها و هم‌کلاسی‌های مسلمان یا نروژی خود کردند. وبلاگ‌نویس‌های نروژی، وبلاگ‌نویسان مسلمان ساکن کشور خود را برای صرف چای به کافه یا خانه‌های خود دعوت کرده و عکس‌های این دیدارهای دوستانه را در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌های خود منتشر کردند.

توئیتی که ملکه و شاهزاده را برای صرف چای دعوت کرد

مینا، دختر جوان ایرانی که یکی از هزاران کاربری است که صفحه‌ی «فیس‌بوک» کمپین «وقت صرف چای» را لایک کرده است، چند روز پیش در صفحه‌ی «توئیتر» خود توئیتی نوشت و گفت حالا که دعوت برای صرف چای و آشنایی با فرهنگ‌ها و رسوم هم رایج شده است، او هم از ملکه سونیا و عروس ایشان مت ماریت برای صرف چای به خانه شان دعوت می‌کند.

مینا وقتی این توئیت را که بیشتر با قصد شوخی بود نوشت، فکر نمی‌کرد چند روز بعد از دفتر ملکه با خانه‌ی آن‌ها تماس گرفته شده و به دعوت چای او پاسخ مثبت داده شود. در یک روز سرد برفی، ملکه سونیا و عروسش برای صرف چای وارد خانه‌ی مینا شده و مادر او افسانه آدم‌پور، به همراهی فرزندان و نوه‌هایش از ملکه و شاهزاده با شیرینی‌های ایرانی از زولبیا و بامیه تا رولت خامه‌ای و انار دان کرده و چای ایرانی پذیرایی کرده است.

عکس‌ها و فیلم کوتاهی که از این میهمانی عصرانه‌ در خانه‌ی یک خانواده‌ی مسلمان ایرانی در نروژ تهیه شده است حالا تیتر یک رسانه‌های نروژ شده است و کمپین «وقت نوشیدن چای» آنقدر موفق شده است که دولت نروژ هزینه‌های مالی آن را تقبل کرده است. دولت برنامه‌های تشویقی در مدارس و دانشگاه‌ها سازماندهی کرده است تا جوانان 16 تا 26 ساله‌ی بیشتری جذب این کمپین شوند و از معلم‌ها و اساتید دانشگاه خواسته است تا در کلاس‌های درس اهداف این کمپین را توضیح داده و شاگردان خود را تشویق کنند تا به کمپین پیوسته و سعی کنند بیشتر دیگر فرهنگ‌ها و مذاهب را بشناسند.

بعد از تخصیص بودجه‌ی دولتی برای اهداف این کمپین، فعالان این کمپین نیز دفاتر مشاوره‌ی رایگان برای نوجوانان و جوانانی که با رفتارها و برخوردهای نژادپرستانه در کشور مواجه شده‌اند به راه انداخته است تا با کمک مشاورهای حرفه‌ای، با آزار و خشم ناشی از تجربه‌ی رفتار نژادپرستانه بهتر کنار آیند و سعی کنند این تجربه‌ی تلخ را به حرکتی مفید در جهت هم‌زیستی صلح‌آمیز و مدارا تبدیل کنند.

فرناز سیفی

 

On Thursday, a Muslim family invited Queen Sonja and Crown Princess Mette-Marit to come to their Oslo house for tea and treats. The gesture was part of the Anti-Racist Center’s campaign to promote understanding and tolerance.

Lise Åserud/Scanpix

The royal women spent the afternoon at Afsaneh Adampour’s house after being invited by Adampour’s daughter, Mina. The family came to Norway from Iran in 1988. They are one of 16,300 Iranians living in the country.

During the hour at the Adampours’, Queen Sonja and Crown Princess Mette-Marit discussed ways to Norwegians to be more open-minded towards each other.

“We talked about the importance of showing openness to other’s beliefs and an understanding that no one is morally over others, regardless of belief,” Mette-Marit said about the meeting on Twitter.

Studies show that when a Norwegian knows someone not of Norwegian origin, they are more tolerant of diversity. However, most ethnic Norwegians do not have many diverse friends.

Spreading tolerance has been one of the issues the Crown Princess is dedicated to.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/10/21 توسط بهروزجلفایی

اتفاقهایی که فقط در هند می افتند !


باهوش ، باهوشتر و ... باهوشترین

-----------------------------------------------------

تقابل سنت و مدرنیته در هند

-----------------------------------------------------

child bear !!!!

-----------------------------------------------------

کمی اضافه بار !

-----------------------------------------------------

اینم یه مدلشه دیگه !

-----------------------------------------------------

این الفسپایدرمن ه؟؟؟

-----------------------------------------------------

تفاوتهای فرهنگی و دینی !

-----------------------------------------------------

فوتبال بازی کردنشون

و زمین فوتبالشون !!!!

-----------------------------------------------------

عکاسی و ژستهای منحصربفرد هندی

-----------------------------------------------------

وقتی بهشون میگن کفشهاتون را اینجا درنیارین

-----------------------------------------------------

مک دونالدشون

استارباکشون

کافه شون

-----------------------------------------------------

دستشویی VIPشون

-----------------------------------------------------

نگهبانشون

-----------------------------------------------------

و حتی حیوونهاشون !



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/10/21 توسط بهروزجلفایی

10 حیوان شگفت انگیز شبیه گیاهان


حیوانات همیشه پر از شگفتی هستند. بدون توجه به جایی که نگاه می کنید، شما می توانید موجوداتی را با حیرت انگیزترین مکانیسم های طبیعی ببینید. از بزرگترین تا کوچکترین آنها، چیزهای زیادی در مورد حیوانات وجود دارد که واقعا باعث تعجب ما می شوند. تعدادی که در اینجا لیست شده اند، توانایی تقلید از گیاهان اطراف خود را دارند. آنها به شکل برگ ها، گل ها و حتی جلبک ها در می آیند. بدون شک این بسیار پر ابهت خواهد بود.

1. آخوندک شبح



این یک برگ است یا آخوندک؟ بسیاری از مردم قطعا می گویند برگ، حتی اگر آن را در حال حرکت ببینند. این گونه های کوچک آخوندک را می توان در سراسر آفریقا پیدا کرد. آنها بسیار کوچک هستند و تا 2 اینچ رشد میکنند و در رنگ های مختلف یافت می شوند. اکثر نقاط بدن آنها مانند برگ های خشک است و تا 2 سال عمر میکنند.


2. گیاه سبز قیفی



تورپدو باگ نیز نامیده می شود و نام علمی این حشره Siphanta acuta است. این حشره زیبا، از گیاهان تغذیه می کند و به نظر می رسد مثل یک برگ است. هنگامی که آنها در حال استراحت هستند، بال سبز خود را به دور خود می گیرند و بیشتر شبیه یک سقف شیب دار می شوند. آنها کوچک هستند با طول متوسط 15 میلی متر از حشرات بومی استرالیا هستند اما هم اکنون در هاوایی و نیوزیلند نیز یافت می شوند.


3. استیک



این حشرات بسیار شبیه به چوب هستند. آنها در واقع بیشتر شبیه آکالیپتوس می باشند و منبع اصلی تغذه آنها نیز درخت اکالیپتوس است. بدن آنها بلند و باریک، اما می توانند پرواز کنند. تا 18 سانتی متر رشد می کنند و بومی قسمت جنوبی استرالیا هستند. جنگل های نیوساوت ولز و ویکتوریا خانه آنها را ساخته اند اما در بسیاری از مکان های نزدیک به آب یافت می شوند.


4. اژدهای دریایی برگ دار



این ماهی متعلق به خانواده اسب دریایی است. در زیر آب آنها مانند جلبک دریایی شناور به نظر می رسند. این ها در واقع اعضای بدنش است که بسیار شبیه برگ است که به راحتی برای ترکیب شدن با محیط زیست خود از آنها استفاده می کند. اما چیزی که آنها برای حرکت از آنها استفاده می کند باله هایش است که بسیار شفاف هستند که به سختی قابل دیدن هستند.


5. آخوندک گل شیطان



یکی دیگر از آخوندک ها است که می تواند از گیاهان به صورت بسیار طبیعی تقلید کند. این آخوندگ رنگارنگ و بسیار زیبا، پادشاه آخوندک ها نامیده می شود. با باله های دوست داشتنی و رنگ های مختلف بدنش، به آسانی آن را با یک گل اشتباه می گیرید. آخوندک های زیادی هستند که از گل ها و برگ ها تقلید می کنند اما این گونه خاص در این کار بسیار ماهر است.


6. اژدهای برگی دریا



یکی دیگر از بستگان اسب دریایی است و اژدهای برگی دریا نامیده می شود. اگر چه این حیوان چندان عجیب و غریب به نظر نمی رسد اما به راحتی می تواند در میان جلبک های کف دریا، به دلیل شکل بدنش مانند یک برگ پنهان بشود. آنها بومی سواحل جنوبی استرالیا هستند و می توانند در آبهای بین 3 تا 50 متر زندگی کرده و از زئوپلانکتون های کوچک تغدیه می کنند.


7. مارمولک دم برگی



این مارمولک به طور عمده در ماداگاسکار یافت می شود. دمی بسیار شبیه برگ دارد و این نکته بسیار جالب در مورد این مارمولک دم تخت است. این خصوصیت به آنها کمک می کند به راحتی پنهان شوند و شکار کنند.


8. قورباغه ماهی



یکی از حیوانات دریایی شناخته شده که برای پیدا کردن غذا و محافظت از دست شکارچیان به راحتی خود را مخفی می کند. بسیاری اوقات قورباغه ماهی مانند سنگ یا مرجان ها هست و گاهی به شکل اسفنج ها در می آید.


9. عقرب ماهی برگی



این یکی دیگر از حیوانات دریایی است که از برگهای مرده تقلید می کند. آنها این کار را برای گرفتن طعمه های خود انجام می دهند و تحت جریان آب حرکت می کنند و طعمه ها با این فرض که عقرب ماهی فقط یک گیاه بی ضرر است به آن نزدیک می شوند و بی اطلاع هستند که آنها در حال نزدیک شدن به نابودی اند.


10. لاک پشت شرقی



آنها بومی استرالیا هستند و بیشتر در باتلاق های آب شیرین، سدها و دریاچه ها یافت می شوند. بر روی لاک آنها جلبک ها رشد می کنند و هنگامی که در حال حرکت هستند از نگاه بسیاری مانند سنگ به نظر می رسند و باعث فرار شکارچیان و حتی انسان ها با نیت بد می شوند.



منبع: وزوزک (باز نشر Bartarinha.ir )

 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/10/21 توسط بهروزجلفایی
اونوقت عکس یادگاری ما تو شاهچراغ و امام رضا هست 
  
 
 

barijehgroup@yahoo.com

 
میشناسیش ؟!!!!



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/10/20 توسط بهروزجلفایی
یک تکنیک !!
همیشه با گارد حمله جلو رفتن خوب نیست
گاهی اوقات باید خیلی عادی جلو رفت تا رقبا فرصت دفاع رو از دست بدن
اونوقت که موقعش بود باید دوید و پیشی گرفت
جایی خواندم که توصیه کرده بود در جلسات قدری خودتون رو به سادگی و ساده لوحی بزنید. ضرر نمیکنید.
وقتی خودتان را خیلی باهوش و تیز نشان دهید، طرف مقابل هم سعی میکند دقت بیشتری کند و ممکن است
به ضرر شما تمام شود. بهر حال کلک این بازیکن جالب بود

1316037569575792.gif


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/10/20 توسط بهروزجلفایی
15 استفاده متفاوت از خمیردندان
 

 
از خمیر دندان برای تمیزشدن، سفید شدن، حذف لکه ها، بازیابی و محافظت از مینای دندان استفاده می شود. اما خمیردندان قابلیت های شگفتی در کنار تمیز کردن دندان های ما دارد. می توان باعث تسکین برخی دردها و خلاص شدن از شر لکه ها و بوی تند و بسیاری موارد دیگر بشود.
 

 
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان
 
01) تسکین تحریک ناشی از گزش حشره ها ، زخم ها و تاول ها. ناراحتی های پوست ناشی از گزش حشره ها اغلب باعث خارش می شوند. یک قطره کوچک خمیر دندان بر روی نیش حشرات خارش و تورم را کاهش می دهد. همچنین با خشک کردن زخم ها و تاول ها باعث درمان سریع تر آنها می شود. در ادامه 14 استفاده دیگر را خواهید خواند …
 
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان
 
02) کم کردن سوزش سوختگی: در سوختگی های جزئی خمیردندان می تواند تسکین موقت و خنک کننده باشد. بلافاصله بعد از سوختگی آن را به منطقه آسیب دیده بمالید و به صورت موقت تسکین دهنده خواهد بود.
 

 
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان 
 
03) کاهش اندازه لکه صورت: می خواهید به بهبود زخم ها و لکه ها سرعت ببخشید؟ قبل از خواب مقدار کمی از خمیر دندان را به منطقه آسیب دیده بمالید و صبح آن را بشویید.
 
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان
 
04) پاک کردن ناخن ها: دندان های ما از مینا ساخته شده اند و خمیر دندان برای آنها خوب است پس به همین دلیل خمیردندان برای ناخن ها هم خوب خواهند بود. برای ناخن های پاک تر و محکم تر به سادگی ناخن های خود را با مسواک و خمیردندان بشویید.
 
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان
 
05) حفظ کردن حالت مو : خمیر دندان ژلی حاوی همان محلول پلیمر است که بسیاری از ژل های مو از آن ساخته شده اند. پس اگر شما از ژل مو استفاده میکنید خمیر دندان ژلی هم می تواند جایگزینی برای آن باشد.
 
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان
 
06) کاهش بوی بد : سیر، ماهی، پیاز و خیلی مواد غذایی دیگر می توانند در سلول های پوست ما نفوذ و باعث ایجاد بوی بد در آن شود. کمی مالش انگشتان با خمیردندان بوی بد را از بین خواهد برد.
 
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان
 
07) حذف لکه ها : خمیر دندان می تواند لکه ها را در لباس و فرش ناپدید کند. در لباس با کمی خمیردندان لباس را مالش دهید و سپس به صورت معمول با آب بشویید و در مورد فرش با کمی خمیردندان و برس روی محل لکه بکشید و بلافاصله با آب بشویید.
 
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان
 
08) خمیردندان یک تمیزکننده عالی برای کفش های کثیف و همچنین برای بهبود خراش چرم کفش است. در اینجا هم با یک برس خمیردندان را به طور مستقیم به قسمت کثیف یا خراشیده بکشید.
 
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان
 
09) برای پاک کردن نقش های کشیده شده با مداد توسط کودکان بر روی دیوارها باز هم خمیردندان می تواند یک پاک کننده عالی باشد.
 
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان
 
10) درخشان کردن وسائل و جواهرات طلایی و نقره ای: خمیردندان را روی جواهرات خود در شب بکشید و صبح با یک پارچه نرم آن ها را تمیز کنید و با آبکشی آثار خمیردندان را پاک کنید. از این روش بر روی مروارید استفاده نکنید، چون باعث صدمه به آن می شود.
 
 

 
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان
 
11) حذف خش سی دی و دی وی دی : این یک روش خوب برای حذف خراش های کم عمق و لکه ها است. یک لایه نازک از خمیر دندان را به آرامی بر روی دیسک مالش دهید و پس از آن با آب بشویید.
 
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان
 
12) تمیز کردن کلیدهای پیانو : کلیدهای پیانو در اثر تماس با پوست و جذب گرد و غبار کثیف می شوند. با یک پارچه مرطوب و بدون پرژ و کمی خمیردندان به آرامی کلیدهای پیانو خود را پاک کنید.
 
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان
 
13) از بین بردن بوی بد بطری کودک : اگر بطری کودک دچار بوی ترش شیر شده، با خمیردندان می توانید این بو را از بین ببرید.
 
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان
 
14) حذف لایه های زنگ زده از آهن: برای کسانی که هنوز از آهن استفاده می کنند، ممکن است پس از گذشت زمان دیده باشید که بخشی از آهن زنگ زده است. سیلیکای موجود در خمیردندان این لایه را حذف خواهد کرد.
 
 
 15 استفاده متفاوت از خمیردندان
 
15) زد مه در عینک: مقدار کمی از خمیر دندان را به هر یک از عدسی های عینک ایمنی یا شنا خود مالش و سپس آن را کاملا آبکشی کنید. پس بدون نیاز از ژل های زدمه گران قیمت به راحتی می توانید این مشکل را برطرف کنید. از مالش بیش از حد اجتناب کنید چون ماده ساینده در خمیردندان می تواند لنزهای عینک را خراش دهند.






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/10/20 توسط بهروزجلفایی

 

رد صلاحیت 319 نفر در تهران/ هرکه با دولت در افتاد رد شد؟

انتخابات - رییس ستاد انتخابات تهران از انصراف و رد صلاحیت 319 نفر در تهران خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین در حوزه انتخابیه تهران 1066 نفر داوطلب نمایندگی مجلس بودند که با توجه به آنچه که صفرعلی براتلو رییس ستاد انتخابات تهران اعلام کرده است از این تعداد 747 نفر تایید و 319 نفر نیز رد شده یا انصراف داده‌اند.
طبق پیگیری‌های خبرآنلاین این رد صلاحیت‌ها تنها شامل داوطلبان اصلاح‌طلب نبوده بلکه بسیاری از چهره‌های شاخص اصولگرا نظیر علی مطهری( ایـــنـــــجـــا) و حمیدرضا کاتوزیان و علی عباسپور نیز جزو این تایید نشده‌ها هستند. از سوی دیگر بسیاری از چهره‌های فراکسیون اقلیت مجلس نیز رد صلاحیت شده اند(ایـــــنــــجـــــا).
نکته جالب توجه در این رد صلاحیت‌ها این است که این رد صلاحیت‌ها توسط هیات اجرایی ستاد انتخابات وزارت کشور صورت پذیرفته است. جایی که قرار است تنها مدارک داوطلبان را ارزیابی کنند اما به نظر می‌رسد که بسیاری از این رد صلاحیت‌ها نه به خاطر نقص مدرک و نه به دلایل قانونی بوده است چرا که برخی از نامزدهای رد صلاحیت شده عنوان کرده اند که در نامه وزارت کشور به آن‌ها عدم التزام به قانون اساسی و یا اصل ولایت فقیه دلیل رد صلاحیتشان بوده است.
از سوی دیگر بسیاری از چهره‌های رد صلاحیت شده جزء طراحان و امضاکنندگان طرح سوال از رییس جمهور بوده‌اند. باید منتظر بود و دید که دامنه رد صلاحیت‌ها در تمام کشور تا چه حد خواهد بود.
یکی از نمایندگان رد صلاحیت شده در گفت و گو با خبرآنلاین این رد صلاحیت‌ها را حرکت جدید جریان انحرافی نامیده است. نور‌الله حیدری نماینده مردم اردل و فارسان و عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین در خصوص ارزیابی‌اش از رد صلاحیت‌ برخی چهره‌های اصولگرا گفت: برخی چهره‌هایی مثل مطهری و عباس‌پور کسانی هستند که در ترکیب مجلس بعد اگر حضور داشته باشند موضع‌گیری‌هایشان نسبت به دولت تشدید می‌شود و به همین دلیل دولت به دنبال آن است که افرادی که از مواضع قاطع در خصوص دولت برخوردارند در مجلس نباشند.  ایــــنــــجــــا
اگر این تحلیل حیدری درست باشد به نظر می‌رسد دولت عزم جدی دارد تا مجلس آینده همسو با نظراتش باشد و به زبان دیگر دولت برای نمایندگان منتقد شمشیر را از رو بسته است.
27219



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/10/20 توسط بهروزجلفایی
<      1   2   3   4   5   >>   >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک