سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 53
کل بازدیدها: 741330

با حکم فرمانده کل قوا؛فرمانده جدید نیروی زمینی سپاه منصوب شد

سیاست > رهبری  - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا طی حکمی سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور را به سمت فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری،متن حکم رهبر انقلاب بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور
بنابه پیشنهاد فرمانده کل سپاه و نظر به سوابق ارزنده و تجارب مؤثر در رده های، خدمتی جنابعالی را به فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب می‌کنم.
بهره گیری از کارکنان متعهد نیرو و بکارگیری روشهای مبتنی بر خلاقیت و استفاده از فناوری روز و برنامه ریزی لازم در جهت اجرای ماموریتهای محوله و ارتقاء سطح آمادگی، مورد انتظار می باشد.
توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

سیدعلی خامنه‌ای



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 88/12/23 توسط بهروزجلفایی

ثمره هاشمی: دکتر احمدی‌نژاد رییس‌جمهور محبوبی است/ دنبال تشکیل دولت اسلامی هستیم

سیاست > دولت  - دستیار ارشد رییس‌جمهور گفت: هیچ‌کس نیست که به مشورت نیاز نداشته باشد، برخی از افراد سمت و پستی ندارند، اما دلسوز واقعی نظام هستند.


به گزارش خبر آنلاین،خبرگزاری ایسنا در خبری که مشخص نیست ثمره هاشمی آن را در جمع چه افرادی اظهار کرده به نقل از وی آورده است: نهضت ما ادامه نهضت انبیاء الهی و عاشوراست.

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید.

  • امام راحل تاکید زیادی داشتند که رسالت خود را در سطح پایین و محدود نبینیم. این ادامه کاروان علوی و مهدوی است.
  • اگر می‌خواهید وارد قلعه محکم توحید شوید راهی جز تمسک به ولایت ندارید. این محقق نمی‌شود جز با اطاعت و متوسل شدن به ولی عصر(ع) که رسیدن به ریسمان الهی و نجات جان انسان‌هاست.
  • خداوند همیشه پشتیبان افراد خالص است. آیا اگر دوستان در ستادهای انتخاباتی دکتر احمدی‌نژاد فعالیت نداشتند این ستادها تعطیل می‌شد و مردم در انتخابات شرکت نمی‌کردند؟ خیر. این‌طور نیست؛ زیرا گره‌ها دست خداست و مردم با قلب خود و با عنایت خدا وارد میدان شدند.
  • سرمایه جامعه ما ولایت، اعتقاد به اولیا و انبیاء الهی است. اگر جز این باشد، دنیاپرستی و پرکردن جیب‌ها رواج خواهد یافت، پس باید قدر این گوهر گرانبها را دانست و حول وحدت چرخید.
  • ما به دنبال محقق شدن دولت اسلامی هستیم که خوشبختانه بخشی از آن با توسل به ولی امر مسلمین و هراس به دل راه ندادن محقق شده است.
  • دکتر احمدی‌نژاد رییس‌جمهور محبوبی است که در همه جا حتی خارج از کشور نیز سخن از حجت‌الله و ولی‌عصر(عج) می‌کند. عناصر و شاخصه‌های دولت اسلامی برآمده از رای مردم است.
  • شاخصه‌های اصلی دولت اسلامی وجود برادری و مودت، اقامه نماز، دادن زکات، امر به معروف و نهی از منکر، سازندگی و پیشرفت، قائل بودن به رسالت جهانی، مردم‌داری، زهد و پاکی، شجاعت، دفاع از حقوق ملت، دفاع از مظلومین، مبارزه با ظلم، حفظ کرامت انسانی، خدمت ویژه به محرومان، ترویج اخلاق معنوی و ترویج مهدویت است.
  • اگر در جامعه الگو ارائه دهیم باید پیشرفت را از جهات مختلف شاهد باشیم، اگر کسی وابسته به پست و مقام باشد نمی‌تواند آزاده باشد و به مردم خدمت کند.
  • این اراده‌هاست که قدرت ایجاد می‌کند. با ورود دکتر احمدی‌نژاد ایران هرگز عقب ننشست، این خصیصه دولت ماست و این اراده قوی به دلیل پشتیبانی ملت ایران اسلامی است.


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 88/12/23 توسط بهروزجلفایی

جنجال بر سر بررسی جداول لایحه بودجه در مجلس / گزارش مجلس3

سیاست > بودجه 89  - به درازا کشیدن بررسی بخش‌های درآمدی و هزینه‌ای لایحه بودجه 89 سبب شده که برخی نمایندگان نسبت به عدم بررسی جداول این لایحه نگران شوند.

به گزارش خبرآنلاین، این نگرانی‌ها در قالب تذکراتی در جلسات گذشته و جلسه امروز مجلس از سوی نمایندگان مطرح شده است. از جمله آنکه صبح امروز محمد عباسپور نماینده تهران با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق ردیف‌های لایحه بودجه را از 30-40 ردیف به حدود 200 ردیف افزایش داده است، خطاب به رئیس مجلس گفت: هنوز گزارش کمیسیون تلفیق از ایجاد ردیف‌های مستقل در لایحه بودجه به نمایندگان ارائه نشده و به همین دلیل قابل بررسی نیست. دقایقی بعد علی‌اکبر اولیا، نماینده یزد نیز با بیان اینکه نمایندگان نمی‌دانند جداول بودجه 89 با چه توجیحی از سوی دولت بسته شده است، اظهار داشت: به این ترتیب امکان بررسی کل لایحه بودجه را نداریم.

وی از حضور برخی مؤسسات بی‌نام و نشان در این جداول سخن گفت که مستحق دریافت بودجه شناخته شده‌اند اما نمایندگان اطلاعی از کیفیت کار آنها ندارند.

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان نیز نسبت به عدم‌شفافیت جداول لایحه بودجه 89 انتقاد کرد و گفت: در این جداول بدون حساب و کتاب به برخی اشخاص حقیقی و حقوقی، کمک‌های مالی شه است که عدم‌بررسی آنها به منزله ماست‌مالی کردن بررسی لایحه بودجه است.

گفتنی است، در حال حاضر نمایندگان در حالی نگران عدم فرصت برای بررسی جداول لایحه بودجه 89 هستند که هنوز بررسی بندهای هزینه‌ای این لایحه به پایان نرسیده است.



نوشته شده در تاریخ شنبه 88/12/22 توسط بهروزجلفایی

نصیحتهای بنی صدر به اوباما : با ایرانی ها درگیر نشو و تندتر از پیشینیانت نرو!

سیاست > چهره ها  -  ابوالحسن بنی‌صدر، رئیس‌جمهور معزول ایران با فرستادن یادداشتی به روزنامه سعودی الشرق الاوسط ، اوباما را نصیحت کرد !

به گزارش تابناک وی در یادداشت خود خاطرنشان شده  که تحریم‌ها علیه ایران نتیجه عکس می‌دهد و ایرانی‌ها همواره خود را برای اینگونه تحریم‌ها و تهدید‌ها آماده کرده‌اند.

بنی‌صدر در ادامه می‌نویسد: به اوباما پیشنهاد می‌کنم تندتر از پیشینیان خود نرود و با مطالعه سی سال گذشته و چگونگی برخورد ایران با مشکلات تصمیم‌گیری کند و بداند از اینکه ایران را به وسیله دیگران تهدید کند، نتیجه مثبتی نخواهد گرفت.

نخستین و تنها رئیس‌جمهور معزول ایران، در ادامه با اشاره به روند دمکراسی در ایران می‌افزاید: اگر ایران بخواهد به عنوان یک کشور دمکراتیک در جهان مطرح شود، باید بسیاری از سیاست‌های گذشته را اصلاح کند و به مردم اجازه دهد، راه خود را که سال‌هاست برگزیده‌اند، ادامه دهند.

بنی‌صدر هم چنین به اوباما نصیحت کرده که با ایرانی‌ها درگیر نشود و اجازه دهد، آنان مشکلات خود را با شیوه‌هایی که خود می‌دانند، حل و فصل کنند.



نوشته شده در تاریخ شنبه 88/12/22 توسط بهروزجلفایی

تردید در اجرای هدفمند کردن یارانه ها در سال 89

سیاست > بودجه 89  - روزنامه کیهان در گزارشی این سئوال را مطرح کرد که «اختلاف نظر 20هزار میلیاردی لایحه یارانه ها اجرا می شود؟»

به گزارش خبرآنلاین در این گزارش آمده است:در پی عدم موافقت مجلس با پیشنهاد دولت درباره میزان درآمد ناشی از هدفمندی یارانه ها اجرای این قانون در سال آینده با علامت سوال مواجه شد.

پس از مدت ها کش و قوس میان دولت و مجلس درباره میزان درآمد دولت ناشی از اجرای هدفمندی یارانه ها در بودجه سال آینده در نهایت عصر سه شنبه نمایندگان خانه ملت به بررسی این بند چالشی لایحه بودجه 89 رسیدند.

پیش از بررسی این بند، دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در یک جلسه غیرعلنی، غیررسمی به بیان استدلالات خود در خصوص درخواست 40 هزار میلیارد تومانی در سال آینده برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها پرداخت. نمایندگان با 105 رای موافق و 111 رای مخالف با پیشنهاد 40هزار میلیاردی مخالفت کردند.



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 88/12/20 توسط بهروزجلفایی

معاون رئیس جمهور:شاهد افزایش مشکلات مردم خواهیم بود/ برخی نمی‌خواهند هدفمندسازی یارانه‌ها اجرایی شود

معاون رئیس جمهور:شاهد افزایش مشکلات مردم خواهیم بود/

برخی نمی‌خواهند هدفمندسازی یارانه‌ها اجرایی شود

سیاست > دولت  - معاون اول رییس جمهور گفت: برخی‌ها در داخل کشور نمی‌خواهند بگذارند تا طرح هدفمندسازی یارانه‌ها اجرایی شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا رحیمی صبح پنجشنبه پیش از سفر به هرمزگان در جمع اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به جای رئیس جمهور از عملکرد مجلس به دلیل عدم تصویب 40 هزار میلیارد تومان بودجه هدفمند کردن یارانه ها انتقاد کرد و گفت: با مصوبه مجلس در خصوص یارانه‌ها ما شاهد افزایش مشکلات مردم خواهیم بود.

مهمترین اظهارات رحیمی را در ادامه بخوانید.

  • کل یارانه‌ای که دولت به طور مستقیم و غیر مستقیم در سال ‌گذشته پرداخت کرده است، ‌78 هزار میلیارد تومان بود که ‌92 درصد آن به حامل‌های انرژی بر می‌گردد .
  • از این مجموع ‌11 هزار میلیارد تومان به بنزین، ‌18 هزار میلیارد تومان به نفت و گاز و ‌5/ ‌4 میلیارد تومان به نفت سفید اختصاص پیدا کرده است که از این مجموع نیز ‌26 درصد از حامل‌های انرژی در بخش خانگی و ‌30 درصد در بخش صنعتی مصرف شده است.
  • می‌توانستیم در سال اول طرح هدفمند سازی یارانه‌ها شاهد حداقل ‌20 درصد صرفه‌جویی در کل کشور باشیم.
  • امروز ما از حیث مصرف نان و نوشابه رتبه اول و در موضوع سرانه مصرف انرژی نسبت به اروپا در بخش‌های گاز، برق و دارو به ترتیب رتبه‌های سوم، نوزدهم و بیستم مصرف کننده را در اختیار داریم که اگر طرح هدفمند سازی یارانه‌ها با آن شیوه‌ای که مد نظر دولت بود اجرایی می‌شد ما شاهد کاهش مصرف در کشور بودیم؛ مبلغ ‌20 میلیارد دلار که، ‌7 برابر بودجه پژوهشی، ‌7 برابر بودجه کل دانشگاهیان و به اندازه کل بودجه عمرانی کشور است.
  • دولت ‌4 هزار میلیارد تومان یارانه نان پرداخت می‌کند. متاسفانه یک سوم نان به ضایعات آن تبدیل می‌شود، حال اگر ما صرفه جویی داشته باشیم شاهد کاهش حداقلی ‌4 میلیون تنی گندم در کشور خواهیم بود.
  • در بخش دارو نیز دولت ‌400 میلیارد تومان یارانه دارو می‌پردازد که ‌50 درصد آن هدر می‌رود حال اگر هدفمندسازی یارانه‌ها اجرایی شود ما شاهد صرفه جویی حداقل ‌150 میلیارد تومانی در این زمینه خواهیم بود.
  • ‌40 هزار میلیارد معوقات پرداختی به بانک‌ها وجود دارد .نیمی از این مبلغ در اختیار ‌200 نفر شخص حقیقی و حقوقی است که در این زمینه ما از مسوولان قوه قضاییه و دستگاه‌های مربوطه انتظار داریم تا با این افراد برخورد کنند.
  • رییس جمهور به دنبال اجرای عدالت در کشور است. متاسفانه برخی‌ها با سنگ‌اندازی‌های خود تلاش می‌کنند تا این دولت به زمین بخورد تا نتواند برنامه‌های خود از جمله طرح هدفمند سازی یارانه‌ها را اجرایی کند.
  • امروز عواملی در درون نظام هستند که در ظاهر برای مردم دلسوزی می‌کنند ولی در باطن به دنبال منافع خودشان هستند. چرا که دولت در بخش اجرایی هر وقت خواسته است دست به اقدامی بزند صداهایی بلند شده است تا نگذارند این دولت به کارهای خود بپردازد.
  • وقتی در یک کمیته روی پرونده‌ها بحث و بررسی می‌شود و تصمیم به برخورد با آنها گرفته می‌شود برخی‌ها از درون صدایشان در می‌آید و نمی‌گذارند تا دولت با آنها برخورد کند. وقتی می‌خواهیم زمین‌های تصرف شده در شمال تهران را پس بگیریم عده‌ای با جنجال و حاشیه سازی نمی‌گذارند تا این کارها صورت گیرد.

 

بهروز جلفایی - برگرفته از سایت خبرآنلاین



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 88/12/20 توسط بهروزجلفایی

مفتح : بررسی لایحه بودجه 89 تا دوشنبه پایان می یابد

مفتح : بررسی لایحه بودجه 89 تا دوشنبه پایان می یابد

سیاست > بودجه 89  - سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیش بینی کرد بررسی لایحه بودجه سال آینده کل کشور تا روز دوشنبه پایان یابد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدمهدی مفتح در جمع خبرنگاران گفت: برای تسریع در بررسی لایحه بودجه سال آینده کل کشور ، اعضای شورای نگهبان همزمان مصوبات صحن علنی مجلس درباره لایحه بودجه سال آینده را بررسی می کنند تا پس از تصویب کل مفاد بودجه بتوانند در کوتاهترین زمان نتیجه بررسی خود را اعلام کنند.

وی افزود: چنانچه مواردی را شورای نگهبان مغایر با موازین شرع یا قانون اساسی بداند در کمیسیون تلفیق مطرح و مجدداً در صحن علنی مجلس بررسی می شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت : پس از تصویب نمایندگان مجلس در صحن علنی ، موارد اصلاحی مجدداً به شورای نگهبان ارائه می شود و پس از تأیید شورای نگهبان به عنوان قانون درخواهد آمد و با عنوان سند دخل و خرج کشور در اختیار دولت قرار می گیرد.



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 88/12/20 توسط بهروزجلفایی

تاج زاده بدون سپردن وثیقه آزاد شده است

سیاست > احزاب و تشکل ها  - عضو ارشد حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شب گذشته بدون تودیع هیچگونه وثیقه‌ای از زندان آزاد شد.

به گزارش ایلنا هوشنگ پوربابایی وکیل تاج زاده با اعلام این مطلب افزود : تاج زاده ‌ساعت 23:30 شب گذشته بدون سپردن هیچگونه وثیقه‌ای تا آخر تعطیلات به مرخصی از زندان آمد.

مصطفی تاج‌زاده از فعالان سیاسی، در23 خردادماه بازداشت شد که در جریان رسیدگی به اتهامات بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات اتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام ،اقدام علیه امنیت ملی ،توهین به مسوولان نظام و نگهداری اسناد محرمانه به وی تفهیم شد.



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 88/12/20 توسط بهروزجلفایی



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 88/12/20 توسط بهروزجلفایی

انتشار دومین شایعه درباره خاتمی و دوستانش در این هفته

سیاست > احزاب و تشکل ها  - پس از خبر ممنوع الخروج شدن خاتمی شایعه ای جدید درباره او و همراهانش مطرح شد.

به گزارش خبرآنلاین خبرگزاری آریا با انتشار خبری که منبع آن«شنیده شده است» بود نوشت: پس از 22 بهمن جلسه ای توسط چهره های مؤثر اصلاح طلب برگزار شده است تا در مورد اتخاذ مواضع جدید تصمیم گیری کنند. در این جلسه خوئینی ها اعلام کرده است باید روی پروژه مطالبات مردم کار کرد تا سطح توقعات آن ها را بالا برد برای مثال باید بر روی خط فقر کار ویژه ای انجام داد. باید روی شورای فقهی و افتاء کار کنیم.اگر در جریان ما شورای افتاء وجود داشته باشد در افکار عمومی استقبال می شویم.

خاتمی می گوید:پیشنهاد خوبی است و مجمع مدرسین و از جمله آقایان موسوی تبریزی و ایازی به این مطلب بپردازند. باید ببینیم جناح مقابل چه استراتژی هایی دارند حتی باید بولتن های مؤتلفه و جامعه مدرسین را باید تحلیل کنیم.

در این باره کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری به این سایت گفته است که شایعه ای مبنی بر آنکه خاتمی به همراه موسوی خوئینی ها در صدد تشکیل شورای فتوا است همانند خبر ممنوع الخروج شدن ایشان دروغ و کذب است . در این میان موسی قربانی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلی نیز گفته است که« حرکت خاتمی در جهت تحقق شورای فتوا بوی فتنه می دهد و گرنه هیچ عقل سلیمی در شرایط کنونی دست به این اقدام نمی زند .»



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 88/12/20 توسط بهروزجلفایی
<      1   2   3   4   5   >>   >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک