سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 53
کل بازدیدها: 741344

تشکیل پرونده برای مهدی و فائزه هاشمی

سیاست > دولت  - بختیاری وزیر دادگستری گفت: پرونده برای دوتن از فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی تشکیل شده است.

به گزارش فارس، جلسه هفتگی جامعه وعاظ تهران شب گذشته با حضور مرتضی بختیاری وزیر دادگستری برگزار شد.

حجت الاسلام جعفر شجونی که دبیرکل این تشکل است، بخشی از سخنان وزیر دادگستری را به شرح زیر به خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس اعلام کرد.

مرتضی بختیاری وزیر دادگستری در این نشست هفتگی به ابعاد مختلف فتنه پس از انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: در خصوص فتنه اخیر باید بگویم پرونده‌های متهمان به اغتشاش و آشوب پس از انتخابات در حال رسیدگی است و اقدامات لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به خواست عامه مردم برای رسیدگی به اتهامات مهدی و فائزه هاشمی رفسنجانی که از جمله سئوالات روحانیون حاضر در این جلسه بود، گفت: پرونده برای مهدی و فائزه هاشمی تشکیل شده است.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 88/12/11 توسط بهروزجلفایی

دولت 9 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برداشت

اقتصاد > اقتصاد کلان  - براساس گزارش وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، برداشت دولت از حساب ذخیره ارزی در هفت ماهه اول امسال به 9 میلیارد دلار رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، گزارش مالی دولت که به تائید وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران رسیده است، نشان می دهد: دولت در هفت ماهه اول امسال بیش از 90 هزار میلیار ریال ( معادل 9 میلیارد دلار در صورت محاسبه هر دلار 1000 تومان ) از موجودی حساب ذخیره ارزی برداشت کرده است.

از این رقم، حدود 75 هزار و 304 میلیارد ریال برای اجرای طرحهای عمرانی تخصیص یافته است. دولت براساس قانون بودجه سالجاری مجاز شده است تا بیش از 133 هزار و 117 میلیارد ریال از منابع حساب ذخیره ارزی برای اجرای طرحهای عمرانی و سایر مسایل برداشت کند.

موجودی حساب درآمد عمومی کشور

براساس این گزارش، موجودی حساب درآمد عمومی کشور در پایان مهرماه امسال حدود 55 هزار و 437 میلیارد ریال گزارش شده است. 

درآمد دولت

به گزارش مهر، گزارش مالی دولت می افزاید: درآمدهای دولت در هفت ماهه امسال به 237 هزار و 387 میلیارد ریال رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 21 درصد افزایش نشان می دهد.

از کل درآمدهای دولت در هفت ماهه اول امسال، حدود 153 هزار و 44 میلیارد ریال به درآمدهای مالیاتی دولت مربوط می شود، درآمد مالیاتی دولت در هفت ماهه اول سال 87 معادل 140 هزار و 906 میلیارد ریال و در هفت ماهه اول سال 86 معادل 112 هزار و 947 میلیارد ریال بوده است.

درآمد نفتی

همچنین منابع حاصل از نفت و فرآورده های نفتی در هفت ماهه اول امسال به حدود 116 هزار و 593 میلیارد ریال رسیده، ضمن اینکه درآمد دولت از محل منابع حاصل از صادرات فرآورده های نفتی و میعانات گازی بیش از 6 هزار و 460 میلیارد ریال بوده است.

این در حالی است که دولت در هفت ماهه اول سالهای 86 و 87 هیچ درآمد واریزی به خزانه از محل منابع حاصل از صادرات فرآورده های نفتی و میعانات گازی نداشته است.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 88/12/11 توسط بهروزجلفایی

دستمزد سال آینده کارگران بازهم ترکیبی شد

اقتصاد  - نخستین جلسه شورای عالی کار با موضوع دستمزد سال آینده کارگران، دیروز(دوشنبه) با حضور همه اعضای برگزار شد.
حسین سلاح ورزی ـ نماینده کارفرمایان در این شورا ـ در گفت‌وگو با خبرنگار کار و اشتغال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اعلام این خبر اظهار کرد: در این جلسه که با حضور همه اعضا و شخص وزیر کار در فضایی کاملا صمیمی و تواقفی برگزار شد، دو موضوع اصلاح ساختار اقتصادی چند واحد تولیدی و نیز دستمزد سال آینده کارگران بررسی شد. وی با اشاره به اینکه در این جلسه اصلاح ساختار اقتصادی چند واحد تولیدی بررسی و تصویب شد، افزود: درباره موضوع دستمزد نیز مباحثی مطرح شد، اما به دلیل پایان زمان جلسه قرار شد مباحث بعدی در جلسات آتی شورا مطرح شود. عضو شورای عالی کار با تاکید بر این که در این جلسه عدد مشخصی برای حداقل دستمزد سال آینده پیشنهاد نشد، گفت:‌ معاون روابط کار وزیر کار بررسی‌های دقیق و آمار جمع‌آوری شده درباره دستمزد را طی گزارش مبسوط و کاملی ارائه کرد که مورد توجه حضار قرار گرفت. سلاح‌ورزی با بیان اینکه درباره موضوع حداقل دستمزد پیشنهادات مختلفی مانند سال‌های گذشته مطرح شد، افزود: ‌در نهایت حاضران توافق کردند که دستمزد سال آینده همانند سال‌های گذشته ترکیبی از رقم ثابت به علاوه درصدی افزایش برای سایر سطوح باشد. او با بیان اینکه حضار بر رعایت روش قانونی در تعیین دستمزد تاکید داشتند، افزود: براساس آنچه توافق شد دستمزد 89 نیز براساس روش ثابت گذشته تعیین خواهد شد. بر اساس اظهارات محسن خلیلی عراقی، دیگر عضو شورای عالی کار قرار است جلسه نهایی این شورا برای تعیین دستمزد کارگران برای سال آینده حوالی 27 اسفند ماه برگزار شود.


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 88/12/11 توسط بهروزجلفایی

دارا و سارا از اول چینی بودند

اقتصاد > بازرگانی  - دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی گفت: عروسک‌های دارا و سارا از همان ابتدا نیز به سفارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چین تولید شده بودند.

محمدحسین فرجو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عرضه عروسک‌های دارا و سارا چینی در بازار توضیح داد: به کار بردن این اصطلاح نادرست است، زیرا مدل اول عروسک‌های دارا و سارا نیز به سفارش ایران در چین تولید و وارد کشور شده بودند.

وی افزود: برای تولید داخلی عروسک‌های دارا و سارا تلاش شد، اما در نهایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این نتیجه رسید که امکان تولید داخلی این عروسک‌ها وجود ندارد.

دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی همچنین با اشاره به این‌که مدل دوم عروسک‌های دارا و سارا کوچکتر، سبک‌تر و ارزان‌تر از مدل اول آن‌هاست، عنوان کرد: بسته‌بندی این عروسک‌ها در ایران انجام می‌شود، اما فرآیند کلی تولید در چین صورت می‌گیرد و هیچ اشکال قانونی نیز در این زمینه وجود ندارد.

گفتنی است، اخیرا بحث‌های زیادی در مورد ارایه سفارش تولید به خارج از کشور و به ویژه چین از سوی برخی از شرکت‌های داخلی به وجود آمده است.

در همین زمینه مسوولان صنعتی کشور و از جمله وزیر صنایع و معادن با تاکید بر غیرقانونی بودن این کار اعلام کرده‌اند که با شرکت‌های داخلی که به خارج از کشور سفارش تولید می‌دهند، برخورد خواهد شد.

البته دقیقا معلوم نیست که آیا سفارش تولید عروسک‌های دارا و سارا به چین از سوی کانون پرورش فکری کودکان و توجوانان نیز مشمول این برخورد خواهد شد یا خیر؟



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 88/12/11 توسط بهروزجلفایی

16 هزار تومان یارانه، سهم ماهانه هر ایرانی در سال 89

اقتصاد > اقتصاد کلان  -  با تصویب رقم درآمد 20 هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه ها در تلفیق، سهم هر ایرانی از یارانه نقدی در سال 89 در صورتی که به طور مساوی بین 60 میلیون متقاضی تقسیم شود، 16 هزار و 600 تومان در ماه می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کمیسیون تلفیق در حالی صبح امروز رقم پیشنهادی دولت برای آزادسازی 40 هزار میلیارد تومان یارانه را در سال 89 نپذیرفت و با 20 هزار میلیارد تومان موافقت کرد که با محاسبات ساده ریاضی در می یابیم، اگر طبق قانون 50 درصد درآمد هدفمند سازی یارانه ها به صورت نقدی بین 60 میلیون نفری که فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را پر کردند و متقاضی دریافت یارانه هستند به طور مساوی تقسیم شود، به هر نفر در هر ماه 16 هزار و 600 تومان خواهد رسید.
این در حالی است که طبق گزارش مرکز پژوهشهای مجلس، تورم ناشی از آزاد سازی این میزان یارانه در سال آینده بیش از 37 درصد خواهد بود و باید دید که این رقم یارانه نقدی با توجه به تورمی که به دنبال خواهد داشت، آیا کفاف هزینه های اجرای این طرح از جمله افزایش قیمت حاملهای انرژی را می دهد یا خیر و قشر آسیب پذیر جامعه توان جبران افزایش هزینه های ناشی از تورم را با این میزان یارانه نقدی خواهند داشت.
به گزارش فارس، یکی از دلایل دولت در پیشنهاد رقم 40 هزار میلیارد تومان، افزایش رقم پرداختی یارانه نقدی در حد کفاف هزینه ها بود که البته باید با در نظر گرفتن تورم ناشی از آن نظر مخالفان این پیشنهاد را هم در نظر گرفت.
کمیسیون تلفیق در حالی نظر دولت را امروز رد کرد که این مصوبه برای نهایی شدن باید در صحن مجلس به رای گذاشته شود و احتمال تغییر مصوبه تلفیق در صحن وجود دارد.
این کمیسیون در حالی پیشنهاد درآمد 40 هزار میلیارد تومانی هدفمندکردن یارانه ها از سوی دولت را رد کرده است که میرتاج الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری پیشتر از عدم امکان اجرای این طرح در صورت رد پیشنهاد دولت خبر داده بود، البته وی امروز در جلسه کمیسیون تلفیق نقل این اظهارات را تکذیب کرد و گفت که مدعی عدم اجرا نشده است.

16 هزار تومان یارانه، سهم ماهانه هر ایرانی در سال 89



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 88/12/11 توسط بهروزجلفایی

سهمیه بنزین  سال 89 اعلام شد/ 260 لیتر برای 3 ماه

سهمیه بنزین سال 89 اعلام شد/ 260 لیتر برای 3 ماه

اقتصاد  - به گفته رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور سهمیه بنزین در نیمه اول سال آینده هر ماه حدود 86 لیتر خواهد بود .


براساس اظهارات محمد رویانیان ، در سه ماهه اول سال آینده بنزین ویژه نوروز نیز محاسبه شده است که براین اساس ابتدای فروردین ماه سال آینده 260 لیتر بنزین در کارت ها شارژ می شود.

براین اساس 20 لیتر سهمیه  بنزین مازاد در کارت ها به عنوان ویژه نوروز ریخته خواهد شد.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد یک میلیارد و 200 لیتر بنزین هم اکنون در کارتهای مردم ذخیره وجود دارد.

وی در خصوص ادامه روند فعلی سهمیه‌بندی بنزین گفت: اگر لایحه هدفمندی یارانه‌ها تصویب شود، سهمیه بندی بنزین برای سه ماهه سال 89 تغییر خواهد کرد.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 88/12/11 توسط بهروزجلفایی

 جاسبی:یک ریال از اموال دانشگاه آزاد متعلق به من و هاشمی نیست

جاسبی:یک ریال از اموال دانشگاه آزاد متعلق به من و هاشمی نیست

سیاست > چهره ها  - رئیس دانشگاه آزاد در قزوین حرفهای جدیدی را درباره وقف دانشگاه و بحران تحصیلات تکمیلی و بزرگترین خدمت دانشگاه آزاد به کشور مطرح کرد و در بخشی از اظهاراتش برخی را به داشتن ژست روشنفکری متهم و پاسخی برای آنها ارائه کرد.

به گزارش مهر، عبدالله جاسبی در قزوین درباره وقف دانشگاه آزاد اسلامی اظهارنظرهای جدیدی ارائه کرد. وی گفت: جارو جنجالی که در خصوص وقف دانشگاه آزاد در رسانه ها شد حرفهای غیرمنطقی بود که سئوالاتی را در برخی اذهان مطرح کرد که تشریح آن می تواند موجب روشن شدن اذهان عمومی شود.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: فکر اولیه وقف اموال دانشگاه دو سال پیش توسط اینجانب مطرح شد و با نگرانی در خصوص آینده دور دانشگاه ضمن مشورت با حقوقدانان، موضوع با آیت الله هاشمی رفسنجانی در میان گذاشته و بررسی بیشتر طرح آغاز شد.

جاسبی اظهار داشت: نمونه های مشابه بزرگی از اتهین گونه وقفها در کشور و سایر نقاط جهان نیز مطالعه و مطرح شد و برای مثال مشخص گردید دانشگاه هاروارد هم وقف شده و این کار منطقی و اصولی است لذا در هیئت موسس نیز مطرح و پس از استقبال خوب اعضاء به این نتیجه رسیدیم که برای جاودانه شدن دانشگاه و حفظ دارایی و اموال آن تا قرنها، وقف بهترین شیوه ممکن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور تصریح کرد: بر خلاف ادعای برخی، حتی یک ریال از دارایی دانشگاه متعلق به آقای هاشمی، بنده و سایر اعضا هیئت موسس نیست.

جاسبی یادآورشد: در ماه مبارک رمضان امسال در یک جلسه سه ساعته تمامی اموال و دارایی دانشگاه وقف و صیغه شرعی آن خوانده شد و با صدور سند زمینه ثبت آن فراهم شد که با مجوز دادستانی در دفتر آیت الله رفسنجانی بطور قانونی به ثبت رسید که در مدت شش ماه آینده مراحل قانونی ثبت به پایان خواهد رسید.

وی هدف از وقف اموال دانشگاه را جاودانه کردن حفظ دارایی دانشگاه و جلب اعتماد مردم برای مشارکت بیشتر آنان دانست و خاطر نشان کرد: با این کار دیگر مردم مطمئن می شوند که اموال دانشگاه وقفی است و به کسی تعلق ندارد و هیچ کس هم نمی تواند از آن سوء استفاده کند.

جاسبی در خصوص طرح برخی مسائل برای تحت الشعاع قرار دادن خدمات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در جواب برخی که ژست روشنفکری به خود می گیرند و می گویند این همه تحصیل کرده که شغل ندارد نیاز نداریم باید گفت نباید هدف آموزش عالی را به اشتغال گره بزنیم بلکه هدف ما در دانشگاه توسعه علمی نیروی انسانی است و آموزش سطح جامعه را ارتقاء می دهد، مردم را فهیم می کند تا نوکر نشوند و توسری خور بار نیایند.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 88/12/11 توسط بهروزجلفایی

عکس‌های هدیه‌ تهرانی برای دومین بار به نمایش درمی‌آید

فرهنگ > تجسمی  - عکس‌های هدیه تهرانی، بازیگر سینما در جشنواره نوروزی گالری جهان‌نما به نمایش در می‌آید.

به گزارش مهر، این گالری به مناسبت ثبت جهانی نوروز در فهرست میراث فرهنگی یونسکو اقدام به برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان ایرانی خواهد کرد.

در جشنواره نوروزی گالری جهان‌نما 50 هنرمند معاصر در رشته‌های نقاشی، شیشه، سفال و صنایع دستی بیش از 500 اثر خود را به نمایش خواهند گذاشت و در کنار آنها هفت عکس از عکس‌های هدیه تهرانی با موضوع ماهی قرمز سفره هفت‌سین و نیز تعدادی از عکس‌هایش از طبیعت و آب هم به نمایش درمی‌آید.

 

این نمایشگاه از پنجشنبه 13 اسفند ساعت 16 افتتاح و تا 13 فروردین ادامه خواهد داشت. همچنین این نمایشگاه در 27 اسفند آثار خود را تغییر می‌دهد و آثاری جدید از هنرمندان جوان به نمایش در می‌آید.

در جشنواره نوروزی گالری جهان‌نما که در ایام نوروزی نیز باز است آثار جهت فروش ارائه می‌ِشود و به خاطر نزدیکی به عید قیمت آثار تعدیل شده‌اند.

عکس‌های هدیه‌ تهرانی برای دومین بار به نمایش درمی‌آید



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 88/12/11 توسط بهروزجلفایی

نماینده نیشابور: مشارکت ومجاهدین انقلاب باسفارتخانه هامرتبط بودند/چرااسلحه های هادی غفاری پیگیری نشد

خبر آنلاین - سیاست > احزاب و تشکل ها  - نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ارتباط مالی و سیاسی حزب مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب) با سفارت خانه های بیگانه در فتنه اخیر خبر داد.


حجت الاسلام سبحانی نیا در گفت وگو با فارس با اشاره به بررسی اقدامات براندازانه حزب مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب) در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: کمیسیون اخیراً در رابطه با سازمان مجاهدین و حزب مشارکت اطلاعیه ای داد مبنی بر اینکه ارتباط این احزاب با سفارتخانه ها به طور جدی مطرح بوده و عناصری از این احزاب به ارتباط خود با سفارتخانه کشورهای خارجی اعتراف کردند.
نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان اینکه بحث دریافت کمک مالی از بیگانگان می تواند یکی از جرم ها باشد که این موضوع در رابطه با برخی از این احزاب صدق می کند و خودشان اعترافاتی مبنی بر دریافت کمک مالی از بیگانگان داشته اند، یادآور شد: ایراد تهمت، شایعه پراکنی، نقض آزادی، وحدت ملی و اعمالی در راستای تجزیه کشور از جمله مواردی است که در قانون احزاب آمده است و متاسفانه این احزاب آن را مرتکب شده اند.
حجت الاسلام سبحانی نیا نگهداری و حمل اسلحه و مهمات را از دیگر مواد موجود در قانون احزاب برشمرد و گفت: اخیراً شاهد کشف اسلحه در مسجد الهادی بودیم که غفاری توجیهاتی را در این خصوص مطرح کرد ولی توجیه بود و آقای غفاری باید پاسخ گو باشند؛ چراکه مسجد محل جمع آوری و نگه داری اسلحه نیست. باید دید این کار با چه انگیزه ای بوده است.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 88/12/11 توسط بهروزجلفایی

اصلاح طلبان در 8ماه اخیر حتی درخواست یک راهپیمایی نکرده اند؟

سیاست > احزاب و تشکل ها  - روزنامه کیهان نوشت اصلاح طلبان در ماههای پس از انتخابات در خواست مجوز رسمی برای تظاهرات نداشته اند.

این روزنامه نوشت:

آیا یک نفر از حضرات اصلاح طلب هست که بتواند ادعا کند به وزارت کشور مراجعه کرده، درخواست داده و تشریفات قانونی صدور مجوز تجمع از جمله تعهد به این موضوع که تجمع به سمت خشونت و ساختارشکنی نخواهد رفت را به طور کامل طی کرده است. آقای موسوی و دوستانشان در این مورد با مردم مثل خیلی موارد دیگر صادق نیستند و لی مردم باید بدانند که بنا بر اعلام مکرر مقام های وزارت کشور تا امروز حتی یک بار هم چنین مراجعه ای نشده و هرچه اصلاح طلبان در این باره می گویند فقط بازی های بی مزه تبلیغاتی است.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 88/12/11 توسط بهروزجلفایی
<   <<   6   7   8      >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک