سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 56
بازدید دیروز: 67
کل بازدیدها: 741482

 

کد خبر : 58655     زمان ارسال : دوشنبه 21/09/1390 12:33

روزنامه "حریت" اعلام کرد:

دنیزلی برای آخرین بار به دنیای مربیگری بازگشت

سرمربی پیشین تیم فوتبال بشیکتاش ترکیه که فصل گذشته به دلیل بیماری قلبی از فوتبال کناره گیری کرده بود از بازگشت مجدد به دنیای مربیگری خبر داد.


    دنیزلی که این روزها از وی به عنوان یکی از گزینه‌های مربیگری تیم فوتبال پرسپولیس هم یاد می‌شود، از بازگشت به دنیای مربیگری خبر داده است.

دنیزلی در گفتگو با روزنامه "حریت" اظهار داشت: برای آخرین بار به دنیای مربیگری بازگشته‌ام اما معلوم نیست که برای چه مدت کار خواهم کرد.

از این مربی که سابقه هدایت تیمهای گالاتاسرای و فنرباغچه را هم دارد پرسیده شد آیا امکان دارد هدایت تیم بشیکتاش را برعهده بگیرد. دنیزلی در این خصوص اظهار داشت: بشیکتاش تیم خوبی است و خوب هم بسته شده است و این موضوع خیلی اهمیت دارد. من به این تیم بازمی گردم.



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/9/21 توسط بهروزجلفایی

نکاتی درباره گرفتن عکسهای پرتره

 


 

نکاتی درباره عکاسی پرتره


1-از امکانات دیجیتالی دوربینتان برای عکاسی از بچه‌ها بهره بگیرید
آیا می خواهید از نوزادان یا بچه‌ها عکس بگیرید؟ از امکانات بسیار مهمی که در دوربین دیجیتالتان موجود است بهره ببرید: امکان گرفت تعداد زیادی عکس بدون اتلاف فیلم. اگر می خواهید از فلاش استفاده کنید، سعی نمایید کودکان را در معرض نور خیلی شدید قرار ندهید.

2-از افراد بخواهید به هم نزدیک شوند.
وقتی می خواهید از یک گروه از مردم عکس بگیرید، از آنها بخواهید تا حد ممکن به هم نزدیک شوند. همیشه مطمئن شوید صورت همه کاملا در عکس دیده می شود.

3-از ارتفاع چشم کودکان عکس بگیرید
بگذارید عکس دیجیتالتان چیزی را ببیند که از چشم یک کودک دیده می شود. هنگام عکس گرفتن بنشینید یا زانو بزنید تا دوربین هم سطح چشمان کودک قرار گیرد. این نوع عکاسی بهتر نشان می دهد که دنیا در نظر آنان چطور دیده می شود و عکسهایی جالب تر را ایجاد خواهد نمود.

4-از سندروم چشمک زدن جلوگیری نمایید
در عکسهای گروهی از چشمک زدن های حتمی افراد جلوگیری نمایید.
الف- اگر مجبورید که از فلاش استفاده نمایید، مطمئن شوید همه قبل از گرفتن عکس آماده هستند. بجای گرفتن تنها یک عکس، دو یا سه عکس بگیرید و معمولا عکسهای آخری برای استفاده بهتر خواهند بود. چون بعد از گرفتن تعدادی عکس، چشمها به فلاش زدن عادت نموده و کمتر چشمک می زند.
ب- اگر ممکن است عکس را در محیطی بگیرید که دارای نور کافی است و نیازی به فلاش زدن ندارید.

5-از پس زمینه‌های ساده استفاده نمایید.
تمرکز بیننده عکس را روی سوژه اصلی متمرکز نمایید.عکس شما باید ابتدا تمرکز بیننده را بر روی سوژه جلب نماید و فقط بعد از آن به اطراف.

6-دوربین خود را 90 درجه بچرخانید.
جزء بیشتری از سوژه خود را در عکس نشان دهید. با چرخاندن 90 درجه‌ای دوربین، علاوه بر نازکتر کردن عرض فضای عکستان و در نتیجه کاستن از پس زمینه های مزاحم، می توانید راحت‌تر کل بدن سوژه را در عکس بگیرید.


7-برای جلوگیری از قرمزی چشم از فلاش دوری کنید، نور لازم را ایجاد نمایید تا مجبور به استفاده از فلاش نباشید.

8-فلاش میتواند انعکاس بدی در لباس داشته باشد.یکی دیگر از دلایلی که بهتر است سوژه‌اتان را در محیطی با نور مناسب قرار دهید و از فلاش استفاده نکنید این است که اگر سوژه یک انگشتر، ساعت، سگک کمربند براق یا لباسی با دکمه های براق پوشیده باشد می تواند نور فلاش را منعکس نماید و جلوه زیبایی در عکس نداشته باشد.

9-از قبل همه چیز را مهیا کنید.اگر می‌خواهید یک عکس رسمی از یک نفر بگیرید، سعی نمایید تا حد ممکن نور و محیط را از قبل آماده نمایید.
در عکسهایی که بیرون استودیو و در محیط باز می گیرید، از قبل محل را تعیین نموده و آنجا را از اشیاء، شاخه های خشک و ... پاک نمایید و شرایط نوری را آزمایش کنید.


10 – کل کادر را پر نکنید
اگر شما کل کادر را با سوژه مورد نظر پر کرده باشید، هنگام کراپ عکس برای چرخاندن یا تصحیح ترکیب آن، بخشی از صورت یا بدن سوژه بریده می شود و یک نتیجه نامطلوب بدست می‌آید. ولی اگر اندکی فضا در اطراف سوژه باقی بگذارید، بعدا براحتی می توانید بر روی آن عکس کار نمایید.

11- به همراه خود آینه داشته باشید.
هر کسی دوست دارد در عکسش زیبا و مرتب دیده شود. به همراه داشتن یک آینه کوچک هنگام عکاسی از یک دوست، همکار، بستگان یا آشنایان ضرری ندارد.


12-برای عکاسی از نوزادان از سرعت بالای شاتر استفاده کنید
با توجه به اینکه هر کودکی چقدر تحرک و جنب و جوش دارد سرعت شاتر مناسب را برایش انتخاب کنید. هنگام عکاسی پرتره از نوزادان، تا جایی که نور موجود اجازه می دهد، از سریعترین شاتر ممکن استفاده نمایید.

13- عکسهای سیاه و سفید بار دراماتیک بیشتری دارند


14- لباس‌های بزرگترها عکس کودکان را بامزه تر می کند.
اگر می خواهید از کودک خودتان یا دوستانتان عکس بگیرید، لباسهایی را که به آنها خیلی بزرگ است آزمایش نمایید. مثلا می توان یک کفش بزرگ (مواظب زمین خوردن آنها باشید) یا یک عینک بزرگ یا یک کلاه بزرگ که بخشی از سر را می پوشاند به کودک پوشاند.

15- دستها را نادیده نگیرید.
برای اینکه نشان دهید یک شخص دقیقا چگونه آدمی است دستهایش را نیز در عکس بگیرید.


16- از حالات تصنعی جلوگیری کنید.
با کمی صحبت و خارج شدن از حال و هوای عکاسی سوژه شروع به گوش کردن حرفهای شما کرده و حالات طبیعی مثل لبخند و سایر عکس العمل های طبیعی در صورتش پدیدار می شود.


17- از هر کسی در محل کارش عکس بگیرید.


18- سرعت بالای شاتر ضروری است.
برای اینکه بتوانید حالات لحظه ای چهره افراد را به نمایش بگذارید، استفاده از شاتر با سرعت بالا ضروری است. به غیر از حالتی که شما دارید یک عکس پرتره تحت کنترل در استودیو می گیرید، در بقیه شرایط داشتن یک دوربین دیجیتال با سرعت شاتر بالا ضروری است. شرایطی نظیر:
- مناظر خیابانی
- شخصی که در حال مصاحبه یا سخنرانی است
- بازی بچه ها

حالات چهره می تواند در یک آن تغییر نماید، بنابر این باید این لحظات را قبل از اینکه برای همیشه از دستشان بدهید، شکار نمایید.

19- از بلور کردن بصورت خلاقانه بهره ببرید.
در یک منظره شلوغ، از بلور کردن عکس دیجیتالتان برای نشان دادن حرکت استفاده نمایید.

20- سوژه را تحت فشار نگذارید، کمی عقب رفته و از زوم استفاده نمایید.


21- از والدین نیز کمک بگیرید.
برای عکاسی از بچه‌هایی که همکاری نمی کنند از والدین شان کمک بگیرید.

22- هوشیار و خندان باشید.
لبخند بزنید و امیدوار باشید که سوژه اتان هم با شما لبخند می زند.

23- در جاهای کم نور از تکنیکهای عکاسی در شب استفاده نمایید.
آیا می‌خواهید در یک جای کم نور مانند درون یک مسجد، کلیسا، سالن تئاتر، جلسات عمومی یا جاهای دیگر که قادر به استفاده از فلاش نیستید یا بهتر است از آن استفاده نکنید، عکس بگیرید؟ شما می‌توانید از همان تکنیکهایی که برای عکاسی در غروب یا شب در فضای باز استفاده می کنید، بهره ببرید
- اگر عسکتان دچار نویز زیادی نمی شود، حساسیت Iso دوربینتان را بالا ببرید. این مورد در دوربین های Slr که می توانند با حساسیت هایی مانند 1600 عکسهای کم نویزی بگیرند، بسیار سودمند است و یکی از برتری‌های بارز دوربین دیجیتال نسبت به نگاتیوی است.
- زمان نوردهی را بالاتر ببرید.
- اگر ممکن است از یک سه پایه استفاده کنید و یا دوربین را در یک جای محکم و بدون تحرک قرار دهید تا بتوانید از شاتر آهسته‌تری استفاده نمایید.

24- از تقاضا برای تغییر مکان اشیاء برای گرفتن عکسی بهتر نهراسید.

25- مد پرتره دوربین دیجیتال تان را نادیده نگیرید.
اگر وقت کافی برای محاسبه تنظیمات لازم برای پرتره ندارید، مد پرتره دوربین دیجیتالتان را فراموش نکنید.

26- نورسنجی کمی بالاتر از حد لازم برای کاهش لک و پیس ها

27- از عکس گرفتن سوژه بر روی صندلی های چرخان و متحرک پرهیز کنید.

28- از انعکاس شیشه های عینک جلوگیری کنید.
با استفاه از یک فیلتر پولاریزه دایروی از انعکاس نور در شیشه‌های عینک جلوگیری نمایید


29 – سوژه اتان را از دیوار دور نگاه دارید.

 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/9/21 توسط بهروزجلفایی

تصاویر شگفت انگیز از گردهمایی 1?3 میلیون غاز

 


 

تصاویری زیبا و بدیع از گردهمایی غازها از مهاجرت از خلیج مکزیک به پارک ملی حیات وحش در مرکز کانادا در شروع بهار



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/9/21 توسط بهروزجلفایی

هدیه سونامی ژاپن به ماهیگیران مکزیکی

 


 

سواحل شهر بندرگاهی آکاپولکو در ایالت گوئرِرو در جنوب مکزیک در روزهای اخیر مهمان جمعیت انبوهی از ماهی‌ها شده‌اند.

به گزارش 3 نسل به نقل از ایسنا، این میزان به قدری زیاد است که از بالا مانند یک لکه نفتی بزرگ دیده می‌شود.

هزاران ماهی ساردین، کولی، راه‌راه و ماکرل در سواحل مکزیک موج می‌زنند.

بسیاری معتقدند هجوم ماهی‌ها در اثر سونامی ژاپن اتفاق افتاده است. البته متخصصان هنوز در مورد این واقعه نظری نداده‌اند.

ماهیگیران خوشحال با قایق‌های چوبی خود به دریا رفته و بدون استفاده از تور یا قلاب تنها با اکتفا به یک سطل ماهیگیری می‌کنند.

ریچ بریج، یک زمین‌شناس سازمان زمین‌شناسی آمریکا در مورد این واقعه می‌گوید: این پدیده جزو وقایعی است که انسان دوست دارد بین آنها ارتباطی ایجاد کند، ‌اما کسی چه‌می‌داند؟‌ سونامی می‌تواند جریانات منطقه‌ را تغییر دهد اما نمی‌توان به راحتی بین این وقایع ارتباط ایجاد کرد.



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/9/21 توسط بهروزجلفایی

 

آیا حقوق دوم نگرفتن رئیس جمهور، منتی بر سر مردم است؟/احمدی نژاد استاد نیست اما حقوق استادی دریافت می کند

دولت - سایت فردانیوز نوشت:

از روزی که دکتر احمدی‌نژاد در سال 1384 بر صندلی ریاست جمهوری ایران تکیه زد نزدیکان اایشان مقوله ای رامطرح کردند مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد از گرفتن حقوق بابت پست ریاست جمهوری‌اش امتناع می‌کند و تنها به حقوق معلمی‌اش در دانشگاه بسنده می‌کند.

در این باب اما بررسی قانونی امری بدیهی را نشان می دهد؛مطابق قوانین استخدامی ایران استخدام همزمان و دریافت دو حقوق از دو نهاد دولتی تخلف است. برای نمونه اگر استاد دانشگاهی در انتخابات مجلس شرکت کند و به عنوان نماینده یک شهر انتخاب شود، پس از ورود به مجلس نمی‌تواند دو حقوق دریافت کند. یعنی نمی‌تواند هم حقوق نمایندگی مجلس را بگیرد و هم حقوق استادی دانشگاه. در این شرایط، این فرد‌‌ همان حقوق دانشگاه را دریافت می‌کند اما با قید این تبصره که به واسطه شغل دولتی دوم، از شغل اول «بالا‌ترین حقوق آن سازمان» را دریافت می‌کند.

به عبارت دیگر اگر استاد دانشگاهی که نماینده مجلس شده، در مرتبه سازمانی «استادیار»ی باشد، حقوق «استاد تمام» یا «فول پروفسور» را از دانشگاه دریافت می‌کند و دیگر حتی یک ریال هم بابت نمایندگی مجلس نمی‌گیرد. در حقیقت حقوق نمایندگی او همان افزایش حقوقی است که در حقوق استادی دانشگاه او ایجاد شده است. به علاوه اینکه در مدت بر عهده داشتن شغل نمایندگی هیچ فعالیتی در رابطه با شغل استادی اش انجام نمی دهد.

حال اگر بنا به ادعای برخی از رسانه های حامی دولت، حقوقی جدای از حقوق استادی دانشگاه به حساب احمدی‌نژاد واریز شده ولی او آن را پس داده، باید گفت که تخلف محرزی صورت گرفته است. مطابق قوانین استخدام کشوری، رییس جمهور می‌بایست تنها حقوقی معادل حقوق یک «استاد تمام» دانشگاه را بگیرد. بنابراین ایشان فعل خاصی را سامان نداده اند که فقط از دانشگاه حقوق می‌گیرند، چه آنکه مطابق قانون اگر فردی از دو جا حقوق دریافت کند، باید مال مربوطه را به بیت‌المال مسترد کند.

پس بر خلاف ادعای مطرح شده، ایشان چون «استاد تمام» نبوده و اکنون در نتیجه داشتن شغل دولتی، وفق آن چیزی که در قانون ذکر شده قاعدتا باید حقوق «استاد تمام»ی را از دانشگاه دریافت کند،در نتیجه هیچ منتی بر بیت المال بابت امتناع ایشان از دریافت حقوق نیست.



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/9/21 توسط بهروزجلفایی

 

Food as Medicine

HEAD ACHE?
EAT FISH! Eat plenty of fish.
Fish oil helps prevent headaches.
So does ginger, which reduces inflammation and pain.
سرتان درد می کند؟ 
ماهی بخورید.
ماهی زیاد مصرف کنید. روغن ماهی به پیش گیری از سردرد کمک می کند.
زنجبیل هم با کاهش تورم و درد عملکرد مشابهی دارد.
+
+
HAVE FEVER?
EAT YOGURT!
Eat lots of yogurt before pollen season.
Also eat honey from your area (local region) daily.
تب دارید؟ 
ماست میل کنید. 
قبل از شروع فصل گرده افشانی ماست زیاد مصرف کنید.
همچنین بطور روزانه از عسل محلی منطقه خود میل کنید.
+
+
TO PREVENT STROKE?
DRINK TEA!
Prevent buildup of fatty deposits on artery walls with regular doses of tea.
(Actually, tea suppresses my appetite and keeps the pounds from invading .... Green tea is great for our immune system)!
برای جلوگیری از سکته: 
چای بنوشید. 
با مصرف مرتب چای از رسوب چربی بر روی دیواره شریان ها جلوگیری کنید. 
(در مورد خودم چای اثر خوبی برای کاهش اشتها داشته و مانع اضافه وزن شده است.... چای سبز برای سیستم ایمنی فوق العاده است)!
+
+
INSOMNIA (CAN"T SLEEP)?
HONEY!
Use honey as a tranquilizer and sedative.
بیخوابی دارید؟ 
عسل بخورید. 
از عسل بعنوان داروی مسکن و آرامش بخش استفاده کنید.
+
+
ASTHMA?
EAT ONIONS!!!!
Eating onions helps ease constriction of bronchial tubes.
(When I was young, my mother would make onion packs to place on our chest, helped the respiratory ailments and actually made us breathe better).
دچار آسم هستید؟ 
پیاز بخورید. 
مصرف پیاز التهاب نایژک ها را از بین می برد. 
(وقتی بچه بودم مادرم بسته پیاز درست می کرد تا روی قفسه سینه ما بگذارد. برای درمان بیماری های تنفسی خوب بود و کمک می کرد بهتر نفس بکشیم.)
+
+
ARTHRITIS?
EAT FISH, TOO!!
Salmon, tuna, mackerel and sardines actually prevent arthritis.
(fish has omega oils, good for our immune system)
از ورم مفاصل رنج می برید؟ 
باز هم ماهی میل کنید. 
ماهی قزل آلا، تون، خال مخالی و ساردین از ورم مفاصل جلوگیری می کند. 
(ماهی سرشار از روغن های امگاست که برای سیستم ایمنی فوق العاده است.)
+
+
UPSET STOMACH?
BANANAS and GINGER!!!!!
Bananas will settle an upset stomach.
Ginger will cure morning sickness and nausea.
دل بهم خوردگی دارید؟ 
موز و زنجبیل. 
موز به معده ای که اذیت شده کمک می کند. 
زنجبیل حالت تهوع صبحگاهی و دل آشوب را درمان می کند.
+
+
BLADDER INFECTION?
DRINK CRANBERRY JUICE!!!!
High-acid cranberry juice controls harmful bacteria.
اگر عفونت مثانه دارید؟ 
آب قره قاط بنوشید. 
آب قره قاط سرشار از اسید می باشد که باکتری های مضر را کنترل می کند.
+
BONE PROBLEMS?
EAT PINEAPPLE!!!
Bone fractures and osteoporosis can be prevented by the manganese in pineapple.
دچار مشکلات استخوان هستید؟ 
آناناس میل کنید. 
شکستگی و مشکلات استخوکن با کمک منگنز موجود در آناناس قابل پیش گیری است.
+
+
PREMENSTRUAL SYNDROME?
EAT CORNFLAKES!!
Women can ward off the effects of PMS with cornflakes, which help reduce depression, anxiety and fatigue.
از سندرم پیش از قاعدگی رنج می برید؟ 
ذرت بوداده میل کنید. 
خانمها می توانند با صرف ذرت بوداده که به کاهش افسردگی، نگرانی و خستگی که از عوارض می باشد پیش گیری کنند.
+
+
MEMORY PROBLEMS?
EAT OYSTERS!
Oysters help improve your mental functioning by supplying much-needed zinc.
دچار مشکلات حافظه شده اید؟ 
صدف خوراکی بخورید. 
صدف با داشتن روی مورد نیاز به بهبود عملکرد مغز کمک می کند.
+
COLDS?
EAT GARLIC!
Clear up that stuffy head with garlic.
(remember, garlic lowers cholesterol, too.)
سرما خوردید؟ 
سیر بخورید. 
سرو کله گرفته را با سیر تمیز کنید.
(یادتان باشد که سیر سطح کلسترول را نیز کاهش می دهد)
+
+
COUGHING?
USE RED PEPPERS!!
A substance similar to that found in the cough syrups is found in hot red pepper.
Use red (cayenne) pepper with caution-it can irritate your tummy.
سرفه می کنید؟ 
فلفل قرمز !!! 
مشابه ماده ای که در شربت سرفه بکار می رود در فلفل قرمز وجود دارد.
البته فلفل قرمز را با احتیاط مصرف کنید شاید معده شما را تحریک کند.
+
+
BREAST CANCER?
EAT Wheat, bran and cabbage Helps to maintain estrogen at healthy levels.
سرطان سینه؟ 
گندم، سبوس و کلم مصرف کنید. 
این مواد استروژن را در سطوح سالم نگه می دارند.
+
+
LUNG CANCER?
EAT DARK GREEN AND ORANGE AND VEGGIES!!!
A good antidote is beta carotene, a form of Vitamin A found in dark green and orange vegetables.
سرطان ریه؟ 
سبزیجات تیره و نارنجی رنگ و سبز ی مصرف کنید. 
پادزهر مفیدی است که در سبزیجات تیره و نارنجی رنگ یافت میشود A بتا اکروتن، نوعی ویتامین .
+
ULCERS?
EAT CABBAGE ALSO!!!
Cabbage contains chemicals that help heal both gastric and duodenal ulcers.
زخم معده بروز کرده؟ 
کلم بخورید. 
کلم شامل ترکیباتی است که به درمان زخم معده و دوازدهه کمک می کند.
+
+
DIARRHEA?
EAT APPLES!
Grate an apple with its skin, let it turn brown and eat it to cure this condition.
(Bananas are good for this ailment)
اسهال؟ 
سیب میل کنید. 
سیب را با پوست رنده کنید. بگذارید تا قهوه ای شوید و برای درمان این وضعیت میل کنید.
( موز نیز برای این بیماری خوب است)
+
+
CLOGGED ARTERIES?
EAT AVOCADO!
Mono unsaturated fat in avocados lowers cholesterol.
از شریان های رسوب گرفته رنج می برید؟ 
آووکادو بخورید. 
چربی غیر اشباع شده موجود در آوکادو کلسترول را پایین می آورد.
+
+
HIGH BLOOD PRESSURE?
EAT CELERY AND OLIVE OIL!!!
Olive oil has been shown to lower blood pressure.
Celery contains a chemical that lowers pressure too.
فشار خونتان بالاست؟ 
کرفس و روغن زیتون میل کنید. 
روغن زیتون فشار خون را پایین می آورد. 
کرفس نیز شامل ماده ای است که فشار خون را پایین می آورد.
+
+
BLOOD SUGAR IMBALANCE?
EAT BROCCOLI AND PEANUTS!!!
The chromium in broccoli and peanuts helps regulate insulin and blood sugar.
ناهماهنگی قند خون دارید؟ 
بروکلی و بادام زمینی میل کنید. 
کروم موجود در بروکلی و بادام زمینی انسولین و قند خون را تنظیم می کند.
+
+
Kiwi:
Tiny but mighty.
This is a good source of potassium, magnesium, Vitamin E &fiber.
It"s Vitamin C content is twice that of an orange.
کیوی: 
ریز و مقوی.
منبع بسیار خوب پتاسیم،منیزیوم، ویتامین C و فیبر...
ویتامین E موجود در آن دو برابر پرتقال می باشد.
+
+
Apple:
An apple a day keeps the doctor away?
Although an apple has a low Vitamin C content, it has antioxidants & flavonoids which enhances the activity of Vitamin C thereby helping to lower the risks of colon cancer, heart attack & stroke.
سیب: 
یک سیب در روز پزشک را دور نگه می دارد؟
با اینکه سیب ویتامین C را افزایش می دهد و به کاهش خطر سرطان روده بزرگ، اکسیدان و می باشد که فعالیت ویتامین C حمله قلبی و سکته مغزی کمک می کند.
+
Strawberry:
Power among Protective fruit.
Strawberries have the highest total antioxidant vessels clogging free radicals protects the body from cancer causing, blood & major fruits. Anti-oxidants and they actually keep us actually; any berry is good for you.
They"re high in them get rid of all ...
(best and very versatile in the health field blueberries are the ... young (free-radicals that invade our bodies them)
توت فرنگی: 
میوه محافظ. توت فرنگی بالاترین قدرت کنتی اکسیدان را در میان میوه ای اصلی دارد که بدن را در برابر سرطان، رادیکال های آزاد رسوب شده روی رگ های خونی محافظت می کند. (در واقع هر میوه ای از خانواده توت برای شما خوب و مفید است.
شامل میزان بالای انتی اکسیدان هستند و ما را جوان نگه می دارند ... سته آبی بهترین نوع است و کلیه رادیکال های آزاد را که به بدن هجوم می آورند از بین می برد.
+
+
Orange:
Oranges a day may help keep colds away, lower Sweetest medicine.
Taking 2 - 4 .cancer dissolve kidney stones as well as lessen the risk of colon & cholesterol, prevent
پرتقال: 
شیرین ترین دارو.
خوردن 2 الی 4 پرتقال در روز کمک به پیش گیری از سرماخوردگی و کلسترول پایین می کند و سنگ های کلیه را از بین می برد و خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.
+
+
Watermelon:
They are also a key source of dose of glutathione which helps boost our immune system packed with a giant Coolest Thirst Quencher.
Composed of 92% water, it is also other nutrients .
lycopene - the cancer fighting oxidant Potassium& found in watermelon are Vitamin C.
(watermelon also has natural substances) rays sources [that keep our skin healthy, protecting our skin from those darn sun natural SPF].
هندوانه: 
هندوانه شامل مواد طبیعی (منابع طبیعی) بهترین تسکین دهنده عطش.
شامل 92 % آب و حجم بسیار زیادی از گلوتاتیون می باشد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
همچنین منبع اصلی لیکوپن - اکسیدان ضد و پتاسیم می باشد. سرطان است.
سایر مواد غذایی یافت شده در هندوانه شامل ویتامین C می باشد که کمک به حفظ سلامت پوست می کند و همچنین پوست ما را در برابر اشعه های خطرناک SPF محافظت می نماید ..)
+
+
Guava &Papaya:
Top awards for Vitamin C.. They are the clear winners for their high Vitamin C content.
Guava is also rich in fiber which helps prevent constipation.
گواوا : 
گواوا و پاپایا: بالاترین سطح ویتامین C از نظر فیبر نیز غنی است که به جلوگیری از یبوست کمک می کند
+
+
Tomatoes:
a preventative measure for men, keeps those prostrate problems are very good as their bodies from invading.
گوجه فرنگی: 
ترفند پیش گیرانه بسیار خوبی برای آقایان است و بیماری های پروستات را از آنها دور نگه می دارد

 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/9/16 توسط بهروزجلفایی

از محدودیت های جالب انسان

 


 

انسان هم مانند دیگر موجودات زنده روی زمین، دارای محدودیت هایی برای زندگی کردن است. برخلاف بسیاری از موجودات، شرایط زندگی انسان بسیار محدود است و نمی توان در بسیاری از شرایط، جان سالم به دربرد. آنچه در ادامه می بینید، بخشی از محدودیت هایی است که بدن انسان را احاطه کرده است.


بیشترین سرعت دویدن یک انسان چقدر است؟




شاید تا چند سال دیگر، فدراسیون جهانی دو و میدانی مجبور شود مسابقات دوی سرعت را برای همیشه لغوکند؛ چرا؟ چون ورزشکاران تنها یک دهم ثانیه با حد نهایت سرعت انسان فاصله دارند.


یک انسان در سریع ترین حالت نمی تواند 100 متر را در 9 ثانیه طی کند. در حال حاضر، رکورد جهانی مسابقات دوی سرعت در اختیار اوساین بولت است که یکصد متر را در 9.58 ثانیه طی کرده و کافی است کمی بیشتر تلاش کند تا سریع ترین مرد تمام تاریخ لقب بگیرد.


حالا این عدد 9.58 ثانیه از کجا آمده؟ سرعت یک دونده به نسبت قدرت و وزن او بستگی دارد. اگر ورزشکار ریزنقش باشد، وزن کمتری دارد و سریعتر شتاب می گیرد؛ اما دست و پاهایش کوچکتر است و این به نفع سرعت نیست. اگر بدن حجیم تری داشته باشد، دست و پاهایش بلندتر است و سرعتش هم بالطبع بیشتر می شود؛ ا ما به انرژی و قدرت بیشتری نیاز خواهد داشت. در عین حال نقطه ای بینابین وجود دارد که همه این عوامل به بهترین یکنواختی با یکدیگر می رسند و در همین حالت است که حد نهایی سرعت به دست می آید.



چند ثانیه می توان در شرایط خلأ دوام آورد؟




متاسفانه پاسخ دقیقی برای این پرسش وجود ندارد. در سال 1971 سه کیهان نورد روسی فضاپیمای سایوز 11 در حال بازگشت به زمین بودند که در ارتفاع 168 کیلومتری از سطح زمین، دریچه کنترل فشار کابین دچار نقص فنی شد و برای 11 دقیقه و 40 ثانیه، فشار داخل کابین به صفر رسید. بررس مشخص کرد که فضانوردان طی 30 تا 40 ثانیه اول فشار، به دلیل افت شـدید اکسیژن در بافت های مغز، جان سپردند. دلیلش هم ساده است؛ برای انتقال اکسیژن به بافت های مغزی، هم باید اکسیژن وجود داشته باشد و هم فشار هوا!


البته اگر شرایط خلأ برای زمان محدودتری اتفاق بیفتد، می توان جان سالم به در برد. در سال 1966 یکی از مهندسان ناسا مشغول آزمایش یک لباس فضایی در اتاقک خلأ بود که ناگهان فشار اتاق به شرایط مشابه ارتفاع 36.5 کیلومتری تغییر کرد و عملا به صفر رسید! هرچند دیگر افراد، خیلی زود عکس العمل نشان دادند و فشار را در کمتر از 30 ثانیه به حالت عادی برگرداندند، اما این مهندس بعد از 12 تا 15 ثانیه از هوش رفت و 27 ثانیه بعد به هوش آمد. فکر می کنید آخرین چیزی که یادش مانده بود، چه بود؟ اینکه بزاق دهانش به جوش آمده بود!


با کاهش فشار هوای خارجی، حباب های گاز در خون تشکیل می شوند و طی چند دقیقه به ریه ها آسیب می رسانند. بعد از آن خون درون رگ های بدن به جوش می آید، چراکه در نبود فشار هوا، مایعات به سرعت تبخیر می شوند. بعد از چند ساعت گاز نیتروژن محلول در خون آزاد می شود و به شبکه عصبی انسان آسیب می زند.


اگر فشار هوا ناگهان به صفر برسد، هوای محبوس در ریه آ نقدر سریع منبسط می شود که می تواند طی چند ثانیه، ریه را بترکاند. اما اگر تحت شرایط ویژه پزشکی و به آرامی در معرض شرایط نزدیک به خلأ قرار بگیرید، می توان تا یک دقیقه هم در معرض آن ماند و آسیب ندید.



گنجایش مغز انسان چقدر است؟




فکر می کنید مغز انسان چه حجمی از ا طلاعات را می تواند در خود جای دهد؟ رکورد حافظه در دست یک فرد چینی است که پنج سال پیش توانست 67.890 رقم عدد پی رابه ترتیب و از حفظ بنویسد اما دانشمندان معتقدند ظرفیت مغز ما بی انتهاست. در دهه 198 ، توماس لندور در تحقیقی به این نتیجه رسید که یک انسان بزرگسال در طول عمر خود 125 مگابایت اطلاعات متنی و تصویری را در ذهنش ذخیره می کند که معادل 100 جلد کتاب قطور است اما چطور می توان اطلاعاتی مثل چند هزار رقم عدد پی را به ذهن سپرد؟


روش استاندارد این کار، این است که به هر عدد چهار رقمی، از 0000 تا 9999 ، یک شیء یا فرد را نسبت بدهید. وقتی این کار را به دقت انجام دادید، یک رشته از ا عداد به مجموعه ای از ا فراد و اشیاء تبدیل می شود و می توانید با آن یک داستان بسازید. به خاطر سپردن دقیق یک داستان به مراتب ساده تر از حفظ کردن یک عالمه عدد و رقم است!


تا کجا می شود سرما را تحمل کرد؟




اگر خاستگاه انسا ن ها به جای آفریقا، قطب شمال بود؛ این موجود دوپا خیلی راحت می توانست دماهای پایین تر را هم تحمل کند؛ اما چه کنیم که بدن انسان بعد از گذشت این چندصدهزار سال، هنوز هم به گرمای آفریقا عادت دارد. انسان یک موجود خونگرم است، یعنی برای آنکه فعالیت های زیستی بدن بدون مشکل انجام شود، دمای بدن باید حدود 37.5 درجه سانتی گراد باقی بماند. اما وقتی در محیط سردی قرار بگیریم، بدن شروع به لرزیدن می کند و جریان خون به نقاط انتهایی رگ ها قطع می شود.


اگر دمای درونی بدن دو درجه سانتیگراد پایین تر بیاید، سرمازدگی به سراغ آدم می آید؛ سطح هشیاری کاهش می یابد و ضربان قلب ضعیف می شود تا وقتی دمای درون بدن به 24 درجه سانتیگراد برسد که قلب از کار می افتد و انسان می میرد. البته رکورد تحمل سرما مربوط به خانمی به نام آنا بگنهام است که 80 دقیقه در مخلوطی از آب و یخ گیرکرده بود و دمای بدنش تا 13.7 درجه سانتیگراد افت کرده بود. اما شانس با او همراه بود که به رغم آنکه تنفس و ضربان قلبش در این دمای بسیار پایین قطع شده بود، اما مغز او هم به حداقل فعالیت رسیده بود و از آنجا که به اکسیژن زیادی نیاز نداشت، توانست دوام بیاورد و زنده بماند.


بدون آب و غذا هم می شود زنده ماند؟




خیلی ها فکر می کنند اگر مصرف روزانه آب و غذا قطع شود، آدم تا جاییکه ذخیره چربی، کربوهیدرات و پروتئین داشته باشد، می تواند به زندگی ادامه دهد؛ اما این درست نیست! چون برای مصرف چربی نیاز به ویتامین هست و این ویتامین جز از راه غذا به بدن نمی رسد! بنابراین یک آدم چاق فقط برای یکی دو هفته می تواند زنده بماند و بعد در حالیکه هنوز چاق است، می میرد!


تنها چند روز آب نیاشامیدن هم کافی است تا فرد بمیرد! اما اگر فقط آب و ویتامین به بدن برسد و هیچ غذای دیگری خورده نشود، می توان تا یک سال هم زنده ماند. در روزگاران قدیم از همین روش برای رژیم غذایی استفاده می شد که البته به دلیل عوارض جانبی متعدد، این روش منسوخ شد.


تا چه مدت می شود نخوابید؟




بدن انسان نیازهای فراوانی دارد که عدم تامین آنها به مرگ منجر می‌شود. یکی از آنها خوابیدن است که برای زنده ماندن ضروری است، اما آیا می‌دانستید بی‌خوابی زودتر از بی‌غذایی باعث مرگ انسان می‌شود!؟ فکر می‌کنید رکورددار بیدار ماندن چه کسی است و برای چه مدت بیدار مانده است؟


چنان که نیوساینتیست منتشر کرده،‌ رندی گاردنر، پسر 17 ساله اهل سن دیه‌گو، در روز 28 دسامبر 1963 ساعت 6 صبح از خواب بیدار شده و تا صبح روز 8 ژانویه 1964 نخوابیده است، یعنی 11 روز کامل بیداری!


264 ساعت بیداری گاردنر هنوز هم رکورد علمی نخوابیدن حساب می‌شود که رکورد 260 ساعتی قبل از خود را شکست. گزارش بیداری گاردنر را پژوهشگری به نام ویلیام دمنت از دانشگاه استنفورد نوشته است. جالب است بدانید که این پژوهشگر سه روز آخر را پا به پای گاردنر بیدار ماند.

اما در این مدت برای گاردنر چه اتفاقی افتاد؟ او نوسانات خلقی را تجربه می‌کرد، در حافظه و توجه مشکل داشت،‌ هماهنگی عملکردی نداشت، گفتارش با خطا همراه بود و حتی دچار توهم شده بود. او بعد از 11 روز بیداری، ‌14 ساعت خوابید.


بر اساس گزارش دمنت، گاردنر هیچ دارویی مصرف نکرده بوده است، اما افرادی اطرافش بوده‌اند که او را بیدار نگه می‌داشتند.در غیر این صورت، بعد از 36 ساعت نخوابیدن، ‌بیداری سخت می‌شود و بعد از 48 ساعت تقریبا دیگر نمی‌توانید بیدار ماند.


باید بدانید حتی در این شرایط هم، احتمال زیادی دارد که برای چند ثانیه،‌ بدون این که متوجه شده باشید یا حتی چشم‌هایتان را بسته باشید، خوابیده باشید. به این پدیده میکروخواب می‌گویند.


کسی نمی‌داند که گاردنر چه قدر میکروخواب داشته است. اما مشخص است که بی‌خوابی می‌تواند منجر به مرگ شود. موش‌هایی که بیدار نگه داشته شدند،‌ بعد از 2 هفته مردند، در حالی که موش‌هایی که گرسنه نگه داشته شدند، بیشتر از این زنده ماندند!


هیچ سندی مبنی بر بیدار نگه داشتن انسان تا مرگ وجود ندارد. اما نوعی اختلال بی‌خوابی به نام بی‌خوابی خانوادگی مرگ‌آور وجود دارد که در آن بیماران توانایی خود برای خوابیدن را از دست می‌دهند. این بیماران تا 3 ماه بیشتر زنده نمی‌مانند.


بدن انسان تا چه شتابی را تحمل می کند؟




تجربه سواری روی ترن هوایی تجربه عجیبی است، دلیلش هم این است که شتاب حرکت در آنجا زیاد است. حداکثر شتابی که مسافران ترن هوایی تجربه می کنند، پنج برابر شتاب گرانش در سطح زمین است. بیشتر از این مقدار خطرناک است، زیرا می تواند به بیهوشی مسافران منجر شود. اما نه تنها مقدار شتاب که جهت قرارگرفتن بدن هم تاثیرگذار است. اگر به حالت ایستاده باشید، این شتاب موجب می شود خون به سوی پا رانده شود و با کاهش مقدار خون در مغز، خطر بیهوشی افزایش پیدا کند. پنج تا 10 ثانیه تجربه شتاب چهار تا پنج برابر شتاب جاذبه کافی است تا تجربیات نزدیک مرگ به سراغتان بیاید: تونلی از نور و به دنبالش، بیهوشی.


خلبانان با استفاده از لباس ضدشتاب می توانند تا نه برابرشتاب جاذبه را تحمل کنند اما رکورد جهانی در این زمینه به دو فرد اختصاص دارد؛ دکتر فلاناگان گری که با تدابیر ویژه و استفاده از مخزن پرفشار آب برای تحمل فشار، توانست شتاب عمودی 31.25 برابر شتاب جاذبه را تحمل کند. اما درباره فشار افقی، رکورد جهانی متعلق به جان استپ از پیشکسوتان نیروی هوایی ایالات متحده است که در سال 1954 در مجموعه ای از آزمایش های موشکی شرکت کرد و توانست تا شتاب 46.2 برابر شتاب گرانش را تحمل کند.


تا چه ارتفاعی می توان نفس کشید؟




هر چه از سطح زمین ارتفاع می گیریم، فشار هوا هم کمتر می شود و کار اکسیژن رسانی سیستم تنفس هم سختتر. نسبت به سطح مغز انسان اکسیژن درون بدن بسیار حساس است، بنابراین با کاهش فشار هوا، سردرد و سرگیجه هم شروع می شود. با حضور طولانی در ارتفاع بالای پنج هزار متر، بافت ماهیچه ای رو به زوال می رود و احتمال جمع شدن مایعات درون شش ها و مغزها افزایش می یابد که می تواند کشنده باشد. در ارتفاع بالاتر از 7500 متر، افت اکسیژن آن قدر شدید است که فرد هشیاری خود را از دست می دهد و حتی ممکن است منجر به مرگ شود.


به همین دلیل است که کوهنوردان برای صعود به ارتفاع های بالاتر، خود را برای مقابله با فشار پایین آماده می کنند و بیشتر از کپسول اکسیژن استفاده می کنند. اما افراد بسیار کمی هستند که توانسته اند بدون استفاده از کپسول اکسیژن به قله اورست صعود کنند. ارتفاع اورست 8848 متر است و بابو چیری، با 21 ساعت ماندن در قلها ورست، آ ن هم بدون کپسول اکسیژن در این مورد رکورددار است. به نظر می رسد حد نهایی صعود بدون کپسول اکسیژن ارتفاع 9هزار متری بالای سطح دریا باشد.


بیشترین وزنه ای که می توان بلند کرد چند کیلوگرم است؟




رکورد جهانی بلند کردن وزنه متعلق به وزنه بردار انگلیسی اندی بولتوناست که توانست وزنه 5 7 کیلوگرمی را از زمین بلند کند و تا ران خود بالا بیاورد. رکورد جهانی بالا بردن وزنه تا بالای سر هم متعلق به حسین رضازاده است که در حرکت دوضرب، وزنه 5 63 کیلوگرم را به بالای سر برده است. البته این وزنه برداران سنگین وزن، پنج تا شش بار قوی تر از یک آدم معمولی هستند. یک انسان معمولی به زحمت می تواند وزنه 45 کیلوگرمی را به بالای سر ببرد اما یک انسان قوی حداکثر چه وزنه ای را می تواند بلند کند؟ بررسی روند رکوردزنی مسابقات وزنه برداری نشان می دهد به حد نهایی نزدیک شده ایم و بعید است کسی بتواند وزنه 500 کیلوگرمی را از زمین بلند کند، حتی اگر از داروهای نیروزا استفاده کند.


اما این محدودیت از کجا ناشی می شود؟ برخلاف باور عموم که اسکلت بندی بدن را عامل این موضوع می دانند، این محدودیت به ماهیچه های بدن ما بر می گردد. بیشترین آسیب دیدگی وزنه برداران هم مربوط به پارگی عضله است که بیشتر در نزدیکی تاندون روی می دهد. جالب اینجاست که برتری وزنه برداران هم در نحوه کنترل ماهیچه هایشان است. بدن ما مکانیسمی بازدارنده دارد که با کنترل تعداد بافت های ماهیچه ای فعال در هر لحظه، بدن را از آسیب دیدن به هنگام بلند کردن وزنه های سنگین حفاظت می کند. اما وزنه برداران با تمرین می آموزند که چطور بر این سیستم خودایمنی پیروز شوند و از بیشترین توان ماهیچه ای برای بلندکردن وزنه استفاده کنند. البته توانایی های ژنتیکی را هم نباید از یاد برد.


چقدر تشعشع، انسان را می کشد؟




یک رویداد واقعی می تواند پاسخ این سؤال را بدهد. در سپتامبر ، دو نفر به یک مرکز پزشکی متروک در گویان برزیل دستبرد زدند و بعضی از تجهیزات ارزشمند آنجا را به سرقت بردند. طی یک روز آنها به استفراغ، اسهال و سرگیجه شدید دچار شدند. دلیل این مشکلات هم این بود که یکی از ابزارهایی که به سرقت برده بودند، حاوی یک منبع قوی رادیواکتیو به نام نمک کلرید سزیوم بود که برای درمان بیماران سرطانی به کار می رفت. یک سمسار محلی به نام دوایر فری هرا این ابزار را خرید و آ ن را به خانه آورد. او مجذوب نور آبی ای شده بود که شب هنگام از پودر درون این جسم تابیده می شد. او ابزار را در اتاق نشیمن خانه گذاشت و خانواده و فامیل را به تماشای این گوهر زیبا دعوت کرد!


مهمانان هم این ماده را لمس کردند و آ ن را مثل کرم ضدآفتاب به پوست خود مالیدند، حتی بخشی از این کلرید سزیوم را با خود به خانه هایشان بردند، اما طی یک ماه، همسر فری هرا، برادرزاده شش ساله اش و دو نفر از کارمندانش از سندرم حاد تشعشعی مردند و سرجمع 49 نفربه تشعشعات رادیواکتیو آلوده شدند. دوز تشعشعی که این افراد طی چند روز دریافت کرده بودند، بین 5 4 تا 6 سیور بود. هر سیور معادل مقدار تشعشعی است که به هر کیلوگرم از جرم فرد دریافت کننده، می تواند یک ژول انرژی منتقل کند. این درحالی است که در حالت طبیعی، ما سالانه 4 2هزارم سیور تشعشع طبیعی را از موادی مانند رادون دریافت می کنیم که البته آسیب رسان نیست؛ حال حساب کنید شدت تشعشعی که این افراد بخت برگشته طی چند روز دریافت کرده اند، به چه اندازه خطرناک است.


محاسبات دانشمندان نشان می دهد آستانه مرگ با تشعشع حدود 2 سیور است و در تشعشع 6 سیوری، مرگ حتمی خواهد بود! ا ما خود فری هرا که تحت تشعشع 7سیوری قرار گرفته بود، زنده ماند و بعدها، در سال 1974 درا ثر مصرف مشروبات ا لکلی جان سپرد شاید دلیل جان به در بردن فری هرا ا ز تشعشع، این بود که او بیشتر ا ز همسرش در خارج از خانه حضور داشت و این، به سلو ل های بدنش فرصت می داد تا بخشی از صدمات ناشی از تشعشع را بهبود بخشند.


چند دقیقه می توان نفس را در سینه حبس کرد؟




خیلی ها نمی توانند بیشتر از یک دقیقه نفس نکشند، اما استفان میفسود در خرداد سال گذشته توانست 11 دقیقه و 35 ثانیه نفسش را در سینه حبس کند و رکورد جهانی نفس در سینه حبس کردن را به دست آورد. البته او این کار را در زیر سطح آب انجام داد.


وقتی نفس نکشیم، واکنش هایی غیر ارادی در بدن آغاز می شود که تنفس دوباره آغاز شود و اکسیژن به بدن برسد. اما وقتی سر را به زیر آب می بریم، مثل دیگر پستانداران واکنش هایی طبیعی در بدن آغاز می شود؛ رگ های سطحی خون منقبض می شوند و جریان خون در نقاط انتهایی بدن، کاهش می یابد و در مقابل، خون بیشتری به قلب و مغز می رسد. ضربان قلب ضعیف تر می شود و با کندتر شدن گردش خون، اکسیژن کمتری هم در دیگر اندام های بدن مصرف می شود.


رکوردداران حرفه ای قبل از حبس کردن نفس، تنفس های عمیق و سریعی را ا نجام می دهند تا سطح اکسیژن خون را افزایش و سطح دی اکسیدکربن را کاهش دهند. مغز ما، زمان واکنش نفس نفس زدن را با سطح دی اکسیدکربن موجود در خون تنظیم می کند؛ بنابراین با تنفس عمیق و سریع، سطح دی اکسیدکربن خون آ نقدر پایین می آید که زمان قابل توجهی را در اختیار افراد قرار دهد. با تمرین های فراوان، شش های فرد هم بزرگتر می شود و دانشمندان معتقدند می توان به زمان نفس نکشیدن 15 دقیقه نیز دست پیدا کرد

 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/9/16 توسط بهروزجلفایی

 



نوشته شده در تاریخ شنبه 90/9/12 توسط بهروزجلفایی

 

درود...

یه کم تنوع برای مغز احساس میشه ...

هیچ چیزی مثل یک شعر رویایی مغز رو باز نگه نمیداره ...

من همیشه سعی میکردم ایمیلهای شنبه صبحهام طنز باشه ولی از اونجایی که شعر کلا مغز رو یه پالایش و ویرایش و پیرایش و ...

اینا میکنه من هم یک شعر بسیار پر معنا رو به تمام زبونهای روز دنیا براتون ارسال میکنم ...

قطعا برای یادگیری زبانهای شما مفید خواهد بود ...

 

با من باشید و بدقت این شعر رویایی رو بخوانید  : 

 


arabic

فی ربیع العام الماضی کنا قد ذهبوا جمیعا للحج
حین یعود، وفتاة جمیلة النوع الذی کان معنا.
کان قلبی التسول لی :
"اذهب، وقل لها أحبک..... لها أیا کان یرید أن یکون، یکون! وماذا یرید أن یقول، ویقول"!
قلت لقلبی سرا، وأنا سمعت هذا فی الرد :
"بوی! کیف أنت جاهل! جئت للحج أو للغمز؟"

 


german

Im Frühjahr letzten Jahres waren wir alle für Wallfahrt gegangen
Während zurück, hübsch und freundlich Mädchen, das war mit uns.
Mein Herz war mir zu betteln:
"
Geh, sag ihr, ich liebe sie ..... was auch immer sein werden! Und was sagen will, sagen will!"
Ich erzählte meine geheime Herz, und ich hörte als Antwort:
"
Junge! Wie Sie unwissend bist Du gekommen, Pilgerfahrt oder liebäugeln?"

 


french

Au printemps l"année dernière nous étions tous partis pour le pèlerinage
Bien que le dos, jolie et gentille fille qui était avec nous.
Mon cœur était pour me supplier de:
«
Allez, lui dire que je l"aime ..... tout ce veut être, l"être! Et ce qui veut dire, mot à dire!"
J"ai dit à mon cœur secret, et j"ai entendu cela à la suite:
«
Boy! Comment vous êtes ignorants! Vous venez de pèlerinage ou à lorgner?"

 

italian

Nella primavera dello scorso anno eravamo andati tutti al pellegrinaggio
Tempo fa, bella e gentile ragazza che era con noi.
Il mio cuore era pregandomi di:
"
Va ", dille che io amo lei ..... qualunque cosa vuole essere, essere! E che cosa vuole dire, dire!"
Ho detto al mio cuore segreto, e ho sentito questo in risposta:
"
Ragazzo! Come sei ignorante! venite per pellegrinaggi o ad occhieggiare?"

 


Korean

?? ??? ?? ??? ??? ??? ??? ??
??? ??, ??? ??? ?? ?? ??? ????? ??? ?? ?? ???? :
"
??, ?? ??? ? ???? ??? ?! ??? ?? ??,?? ?? ?? ?? ?? ..... ???!"
? ?? ??? ??, ??? ?? ????? ??? ?? :
"
??! ??? ??? ????!?? ?? ? ??? ?????"

 


Spainish

En la primavera del año pasado estábamos todo se ha ido de peregrinación
Tiempo atrás, muy amable y una niña que estaba con nosotros.
Mi corazón me pedía:
"
Ve, dile que la amo ..... lo que quiere ser, ser! ¿Y qué quiere decir, por ejemplo!"
Le dije a mi corazón secreto, y oí esto en la respuesta:

"Muchacho! ¿Cómo estás ignorantes! Usted viene de peregrinación o comerse con los ojos de?"

 

english

In spring last year we were all gone for pilgrimage
While back, pretty and kind girl who was with us.
My heart was begging me to:
"
Go, tell her I love her ..... whatever wants to be, be! and what wants to say, say!"
I told my secret heart, and I heard this in response:
"
Boy! how you"re ignorant! you come for pilgrimage or to ogle?"

 


Russian

?????? ???????? ???? ?? ??? ????? ?? ?????????????
????????? ????? ?????, ???????? ? ??? ???????, ??????? ???? ? ????.
??? ?????? ???? ?????? ????:
"
?????, ????? ??, ??? ? ?? ????? ..... ??? ????? ????, ?? ????! ? ??? ????? ???????, ??????!"
? ?????? ??? ????? ??????, ? ? ??????? ??? ? ?????:
"
???????! ??? ?? ?????????????! ?? ????????? ?? ????????????? ??? ??????? ???????"




Chinesse

?????,?????????,??,???????????
??????:
?,??????????.....?,?!????,?!“
?????????,???????:
??!?????!??????????“




و بالاخره ایرانی:

پارسال بهار دسته جمعی رفته بودیم زیارت
برگشتنی یه دختر خوشگل با محبت
همسفر ما شده بود همراهمون میومد
به دست و پام افتاده بود این دل بی مروت
میگفت بروووو بهش بگوووووو
آخه دوسش دارم
میگفت بگو
هرچی میخواد بشه بشه هرچی میخواد بگه،بگه!
راز دلم رو گفتم اینو جواب شنفتم:
تو زواری!پسر!چقدر نادونی!اومدی زیارت یا که چشم چرونی؟

 

 

 

میدونم بعضی هاتون دارین فحش میدین

 

به هر حال شاد شدن شما برقرار بودن ماست !‌ (دکتر گیریزوف)

 

 



نوشته شده در تاریخ شنبه 90/9/12 توسط بهروزجلفایی

از همه جا ، از همه جور

 


 

بد نگاه می کنیا
 
یک کمی از بالا
 
 از بالاتر
 
و باز هم از اون بالا
 
و فضای بیکران
 
از شغلتون راضی هستید؟
 
صد رحمت به تهران خودمون
 
اینجا تهران
 
غرق شدن رویاهای پولدار شدن؟
 
شکوه زنانه
 
بدون شرح
 
 
 
 
 
 
 
 و البته هر کی با زنها درافتاد! ورافتاد!!!


نوشته شده در تاریخ شنبه 90/9/12 توسط بهروزجلفایی
<      1   2   3   4   5   >>   >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک