سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 50
بازدید دیروز: 67
کل بازدیدها: 741476

شکار کروکودیل غول پیکر

 


 

این هفته مردم بون‌وان تاون‌شیپ در جنوب فیلیپین میزبان تماشاچیان غول 6?4 متری از جنس کروکودیل بود‌ه‌اند. این بزرگترین کروکودیلی است که شکار شده است بیش از یک تن وزن دارد و برای جابجا کردنش 100 نفر نیاز بود و به گفته شهردار این شهر ، کروکودیل به اندازه ای بزرگ بود که در یک آن میتوانست سه نفر را ببلعد
کروکودیل غول پیکر طی ماه گذشته دو نفر را در این منطقه کشته و یک گاومیش را نیز از پای درآورده بود موجب رعب و وحشت آنان شده بود.
در نهایت با کارگذاشتن چهار تله توانستند این کروکدیل 2370 پوندی (1075 کیلوگرم )را شکار کنندحدود 100 نفر از مردم این تمساح را که وزنی حدود 2?370 پوند (1075 کیلوگرم) داشت از داخل رودخانه به بیرون کشیدند و سپس این تمساح به کمک یک جرثقیل به کامیون منتقل شد.
پس از شکار آن را  3 هفته در روستاهای اطراف گرداندند که کلی بازدید‌کننده را به شهر بون‌وان تاونشیپ کشانده‌است
شهردار این شهر گفت: «قرار است پارکی برای نگهداری گونه‌های نادر حیوانی یافت شده در 515 مایلی (830کیلومتری) جنوب شرقی مانیل ساخته شود و این تمساح غول پیکر نیز در قفسی در این پارک نگهداری شود. این خزنده عظیم الجثه مرکز توجه در این پارک خواهد بود و اهالی روستا از اینکه این تمساح خطرناک به جای تهدید به یک منبع درآمد زایی برایشان تبدیل شده است، خوشحال هستند.
با وجود شکار این تمساح عظیم الجثه اما باز هم خطر حمله، روستاییان این منطقه را تهدید می‌کند زیرا هنوز چند تمساح دیگر نیز در حومه این شهر با جمعیت 37 هزار نفره وجود دارد.
الدور گفت: «به همین خاطر به روستاییان این منطقه گفته شده است که برای احتیاط بیشتر، از رفتن به مناطق باتلاقی به تنهایی در شب خودداری کنند.»



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 90/9/27 توسط بهروزجلفایی

یک رنگین کمان دائمی در دانمارک

 


 

مردم شهر Aarhus در دانمارک باید از داشتن یک رنگین کمان دائمی در شهر خود بسیار خوشحال باشند. ایده ساخت و طراحی این سازه منحصر به فرد توسط Olafur Eliasson صورت گرفته است. او با ساخت این سازه بر بالای موزه این شهر به مردم شانس دیدن پانورامای ...360 درجه از شهر خود را داده است. عبور از داخل راهروی مدور و دیدن مناظر شهر از پشت دیوارهای شیشه ای آن، برای شما لذت زیادی خواهد داشت. به گفته Olafur در روزهای آفتابی چراغهای مخصوص تعبیه شده، بدن شما را تبدیل به یک تشدید کننده نور می کند و شما انرژی و قدرت رنگهای مختلف را می توانید دوباره کشف کنید. شما متوجه می شوید که رنگها چه تأثیر زیادی بر روی برداشت شما از واقعیات خواهند داشت. هر کسی که دوستدار دیدن منظره پانورامایی بسیار جالب و جذاب است و می خواهد به دنیا از یک دریچه دیگر نگاه کند، باید حتماً به این مکان مراجه کرده و آن را از نزدیک لمس کند.



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 90/9/27 توسط بهروزجلفایی

عکس های دیدنی و نایاب از ایران قدیم

 


 

 

نقشه برداری و احداث خیابان منصور 1308 
 

 
 
 

 آتش نشانی تبریز 1328 
 


 
 
 
مرمت قنات چشمه تبریز سال 1308 
  

 

 
 
  اول مهر - فقط به خاطر اونی که از پشت دیوار داره سرک میکشه...
 
 
 
  
باغ اتابک
پارک و باغ اتابک مربوط به دوره ناصری می باشد که در حال حاضر در اختیار سفارت روسیه قرار دارد. این پارک متعلق به میرزا علی اصغر خان امین السلطان صدراعظم مقتدر دوره ناصری ، مظفرالدین شاه و محمد علی شاه بوده که مخارج زیادی را برای آن در آن زمان کرده بوده است. این پارک محلی بود که در زمان انقلاب مشروطیت به ستارخان سردار ملی تیراندازی شد و از ناحیه پا ایشان مجروح گردیدند.
 

 
 
 
فرودگاه مهرآباد سال 1327

 
 

مشهد - جوی آب بالاخیابان، 1315 هجری 
 

 

 
علیرضا و محمدرضا پهلوی در حال تمرین تیراندازی

 
 

مکان و نام عمارت را شناسائی کنید !؟
 


 

 

 
نمونه ای از اولین اتوموبیل‌های وارد شده به ایران 

 

 
 
عکاسان اول کوچه ثبت اسناد، پشت بانک ملی مرکزی مشهد 1328 
 

 
  
تاج السلطنه دختر ناصرالدین شاه در روز نامزدی
 

 
 

 جیران همسر ناصرالدین شاه - اقتدار او در حرمسرا مشهور بوده

 

 
یکی از زنان ناصرالدین شاه

 
 
 
ناصرالدین شاه در سالهای آخر عمر
خستگی پنجاه سال سلطنت رو توی چهره میشه دید 
 

 

 
 میدان سپه سال 1900 میلادی

 
 

دادشاه و برادرش محمد شاه
دادشاه یا میردادشاه، یک زمیندار کوچک و کشاورز روستایی بلوچ، ساکن در منطقه? کوهستانی (سفید کوه) واقع در مرکز بلوچستان بود، که در اوایل دهه 50 میلادی (اواسط دهه سی خورشیدی)، علیه دولت مرکزی ایران، سر به طغیان گذاشت.
وی قتل‌های زیادی انجام داد که معروفترین آنها(که چهره جهانی به دادشاه بخشید) قتل 5 تبعه آمریکایی و راننده ایرانی آنها در مسیر چابهار-ایرانشهر بود.

 

 
همسر و پسر بزرگ دادشاه - دادشاه همسر خود را بر اساس سخنان دیگران کشت 
 
 

محسن مخملباف سال 1353

 

  
 

خانواده ارنست هولتزر (مهندس آلمانی که در ایران کار میکرد و تصاویری از دوره قاجار گرفته) در جلفای اصفهان
 

 

 

منزل ارنست هولتزر در اصفهان

 

 
 
 میدان مشق در تهران زمان قاجار عکس از ارنست هولتزر - فقط تصاویر روی دروازه 
 

 

 

 ثریا بختیاری و مادرش
 

 

 

 کودکی ثریا بختیاری همسر محمد رضا پهلوی 
 

 

 

 شیراز قدیم

 

 

 
فروغ فرخزاد و حسین منصوری فرزند خوانده فروغ

 
  
احمد شاملو
 

 
  
شرح در ذیل عکس

 
 

مهدی سرخی، شورشی معروف
 

 

حبیب الله شهبازی در زمان تیرباران
حبیب الله شهبازی (1295-1343) از سران عشایر جنوب بود که شورش گسترده عشایری سال‌های 1341-1342 را علیه حکومت پهلوی پدید آوردند.
 

 
 محمد خان ضرغامی در زندان، 1341 ش
یکی از روسای ایل باصری، از ایلات و عشایر عرب خمسه فارس
 

 
 

صادق هدایت . مکان احتمالا قلهک در تهران

 

 

مهدی اخوان ثالث و هوشنگ گلشیری و ...

 

 

مهدی اخوان ثالث 3

 

 

مهدی اخوان ثالث 2

 

 
مهدی اخوان ثالث

 



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 90/9/27 توسط بهروزجلفایی

 

اگر چه اغلب پادشاهان، همراه با مقام، ثروت خود را نیز به ارث می برند،  اما آنها نیز از گزند بحران مالی جهانی در امان نیستند و مانند ملت خود با تبعات این بحران دست به گریبان هستند.


در فهرست جدید ثروتمندترین پادشاهان جهان که مجله ی تجاری فوربز آن را تهیه کرده، نسبت به فهرستی که سال گذشته تهیه شد، تغییرات محسوسی به چشم می خورد که ان را می توان ناشی از بحران اقتصادی دانست که از سال گذشته در جهان گسترش یافته است.


ثروتمندترین پادشاهان در طول سال گذشته، در مجموع ،22 میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده اند. در میان تمام پادشاهان جهان تنها پادشاه مراکش، سلطان محمد ششم، موفق شده در طول سال گذشته از تبعات بحران اقتصادی در امان بماند و به ثروت خود بیافزاید. او اکنون 1 میلیارد دلار نسبت به سال گذشته ثروتمند تر شده و با یک پله صعود ،در  مقام هفتم فهرست ثروتمندرین پادشاهان جهان قرار گرفته است.


امارت امیر نشین دبی بیش از 60 میلیارد دلار برای ساخت جزایر مصنوعی سه گانه نخلی که انها را ” هشتمین عجایب جهان” نیز می نامند هزینه کرد و  توانست خریداران زیادی را از براد پیت و آنجلینا جولی  تا دیوید و ویکتوریا بکام به سمت خلیج فارس جذب کند. اما اکنون رکود بازار مسکن در جزایر نخلی وکاهش ساخت و ساز در ان – ناشی از بحران مالی جهانی- به این امارت ضررهای بسیاری وارد کرده است.


در نتیجه ثروت امیر دبی، محمد بن راشد آل مکتوم، در سال گذشته،6 میلیارد دلار کاهش یافته و این امر موجب شده تا او به مقام پنجم ثروتمندترین پادشاه نزول کند. همسایه او نیز،  امیر ابوظبی ،در وضعیت چندان خوبی قرار ندارد. سقوط بهای نفت موجب شده تا ثروت  شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان 5 میلیارد دلار کاهش یابد و او در فهرست مجله ی فوربز، از مقام دوم به مقام سوم سقوط کند.


بهومیبول آدولیادج،  پادشاه ویتنام  که امسال نیز در صدر ثروتمند‌ترین پادشاهان دنیا قرار گرفته است، ثروتی به ارزش 30 میلیارد  دلار دارد که به دلیل رکود بازار مسکن ، افت بازار سرمایه و تنش ها سیاسی در این کشور ، نسبت سه سال گذشته 5 میلیارد کاهش یافته است.


هانس آدام دوم، پادشاه لیختن اشتاین  با 3?5 میلیارد دلار ثروت همچنان در مقام ششم قرار دارد و نسبت به سال گذشته 1?5 میلیارد دلار  از ثروت خود را به دلیل مشکلات مالی موجود در کشورش از دست داده است.


شاهزاده آلبرت دوم از موناکو با ثروتی به ارزش 400 میلیون دلار در مقام نهم قرار دارد. ثروت او نیز به دلیل رکود بازار مسکن و کاهش بهای آثار هنری و صنایع دستی، نسبت به سال گذشته 600 میلیون دلار کاهش داشته است.


ثروت عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان ، در طول سال گذشته به دلیل شرایط بد اقتصادی 4 میلیارد دلار کاهش یافته و امسال با یک پله سقوط در رده ی چهارمین پادشاه ثروتمند جهان قرار گرفته است. او با وجود مشکلات مالی عدیده در کشورش، یک مراسم شاهانه برای رئیس جمهور آمریکا برگذار  و بالاترین نشان  افتخار عربستان که یک مدال طلا ست  را به او اهدا کرد.


شاهزاده بئاتریس ویلهلمینا آرمگارد از هلند که نسبت به سال گذشته 100 میلیون دلار از ثروت خود را از دست داده است در مقام چهار دهم قرار گرفته است. گفتنی است که پادشاهان دیگری که نامشان در فهرست 15 نفره فوربز ذکر شده، تغییری چشمگیری در دارایی آنها ایجاد نشده است. فهرست کامل فوربز به این شرح است:
1-    پادشاه تایلند با دارایی حدود 30 میلیارد دلار
2-    سلطان حاج حسن البولکیا پادشاه برونئی با 20 میلیارد دلار ثروت
3-    شیخ خلیفه بن زیاد آل نهیان امیر امارات با 18 میلیارد دلار ثروت
4-    عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه ‌ عربستان با 17 میلیارد دلار ثروت
5-    شیخ محمد بن راشد آل مکتوم امیر دبی با 6 میلیارد دلار ثروت
6-    هانس آدام دوم، پادشاه لیختن اشتاین با 3?5 میلیارد دلار ثروت
7-    پادشاه محمد چهارم از مراکش 2?5 میلیارد دلار ثروت
8-      شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر با 2 میلیارد دلار ثروت
9-    شاهزاده آلبرت دوم از موناکو با 1 میلیارد دلار ثروت
10-    شاهزاده کریم آقاخان با 800 میلیون دلار ثروت
11-    سلطان قابوس بن سعید آل سعید پادشاه عمان با 700 میلیون دلار ثروت
12-    شاهزاده الیزابت دوم پادشاه انگلیس با 450 میلیون دلار ثروت
13-    شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت با 400 میلیون دلار ثروت
14-    شاهزاده بئاتریس ویلهلمینا آرمگارد از هلند با 200 میلیون دلار ثروت
15-    مسواتی پادشاه سوازیلند با 100 میلیون دلار ثروت


نوشته شده در تاریخ شنبه 90/9/26 توسط بهروزجلفایی

محصولات عجیب و خلاقانه (2)

فرستنده: ngr_h@yahoo.com


در صورتیکه قادر به دیدن عکسها نیستید ا;ینجا را کلیک کنید



نوشته شده در تاریخ شنبه 90/9/26 توسط بهروزجلفایی

تی شرتهایی با طرحهای جذاب و مبتکرانه

 


 




نوشته شده در تاریخ شنبه 90/9/26 توسط بهروزجلفایی

گــران تـریـن مـواد غـذایی جـهـان را بـشـناسـید

 


 

1. زعفران یکی از گران ترین اقلام غذایی جهان است. برای تهیه نیم کیلو زعفران باید از 50 تا 70 هزار گل زعفران استفاده کرد، یعنی حدوداً یک زمین فوتبال گل! قیمت خرده فروشی زعفران در جهان بسته به نوع از 1100 تا 11000 دلار به ازاء هر کیلوگرم متغیر است. زعفران در ایران هم قیمت بالایی دارد. سایت زعفران را ببینید. قیمت هر کیلو زعفران از دو میلیون تومان تجاوز می کند.

 

 

2. گران ترین خاویار جهان نوع سیاه نیست، بلکه خاویار الماس ایرانی است! خاویار بلوگا از ماهی های صد ساله گرفته می شود و ترکیبات و ماهیت آن عملاً 120 میلیون سال است که تغییری نداشته است. برای خرید این خاویار اشرافی باید 5000 دلار یا بیشتر برای هر کیلو پرداخت کنید.

 

 

3. گران ترین قارچ دنیا ترافل سفید است. این قارچ که در اصل متعلق به مناطق شمالی ایتالیاست به 12 سانتی متر قطر و نیم کیلو وزن می رسد. قیمت ترافل سفید به 4500 دلار به ازاء هر کیلوگرم می رسد.

 

 

4. گران ترین سیب زمینی جهان “لا بانت” فرانسوی است. هر سال فقط 100 تن از این سیب زمینی در یکی از جزایر فرانسه برداشت می شود. برای کشت این سیب زمینی فقط از کودی مخصوص که از خزه دریایی تهیه شده استفاده می شود. قیمت هر کیلوگرم این سیب زمینی به 1000 دلار می رسد.

 

 

5. گران ترین گوشت جهان از گاوهای نژاد واگیو گرفته می شود. برای تغذیه این گاوهای ژاپنی از بهترین علف ها استفاده می شود. یک تکه فیله دویست گرمی بیش از 100 دلار قیمت دارد.

 

 

6. گران ترین ساندویچ جهان در کلوب اسن یا اسن پرمیوم کلوب سرو می شود. این ساندویچ سه طبقه از بهترین گوشت مرغ، ژامبون، تخم بلدرچین و ترافل سفید تهیه می شود. قیمت هر عدد این ساندویچ 200 دلار است.
 

 
7. گران ترین پیتزای جهان در ایتالیا به قیمت 8300 یورو فروخته می شود. در آن از خاویار و لابستر استفاده شده و قطر پیتزا 20 سانتی متر است.

 

 

8. گران ترین املت جهان در رستوران لو پارکر مریدین شهر نیویورک سرو می شود. این املت 1000 دلاری از 10 اونس خاویار سورگا، یک لابستر کامل و شش تخم مرغ تشکیل شده است.

 
 
9. گران ترین دسر جهان که در رستوران سرندیپیتی 3 مانهتن سرو می شود 1000 دلار قیمت دارد. پنج اسکوب بستنی وانیلی، وانیل ماداگاسکار، آمدی پروسلینا (یکی از گران ترین شکلات های جهان) و طلا، بله طلای خوراکی در آن وجود دارد.

 

 

10. گران ترین و خوشمزه ترین شکلات جهان شوکوپولیه نام دارد. 2600 دلار باید برای هر نیم کیلوی آن پرداخت کنید.

 
 
11. بهترین و گران ترین قهوه جهان کوپی لواک نام دارد. این قهوه در جزیره سوماترا (اندونزی) تهیه می شود و نرخ تولید سالیانه آن تنها 500 دانه قهوه است. قیمت هر نیم کیلوی آن از 300 دلار تجاوز می کند.

 

 
12. گران ترین چای حال حاضر دنیا یک نوع چای بسیار نادر چینی به نام تیگوانین است که هر کیلوگرم آن 3000 دلار به فروش می رسد (یعنی حدود 15 دلار برای هر فنجان).
 
 
13. گران ترین چای کیسه ای جهان توسط شرکت پی جی تهیه می شود. این شرکت برای بزرگداشت 75 امین سال تاسیس خود یک کیسه چای را با 280 الماس تزیین کرد. در نتیجه قیمت یک فنجان این چای از 7500 پوند انگلیس فراتر می رود.

 



نوشته شده در تاریخ شنبه 90/9/26 توسط بهروزجلفایی

اسلحه های بند انگشتی

 


 

به گفته سازنده این تفنگ ها، همه آنها واقعی بوده و قابلیت شلیک تیر دارند.

 

--------------------------------------------------------

و حالا .......

میمونهای بند انگشتی !!!!

 



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/9/22 توسط بهروزجلفایی

رازهای موفقیت - طنززززززز

 


 
 
درس نخوانید. هیچکس از درس خواندن به جایی نرسیده به جز علی دایی.
 
 از کودکی معاملات زمین و مسکن را جدی بگیرید، همه که قرار نیست از دزدی به جایی برسند.
 
یک پدر پولدار برای خود دست و پا کنید. از همان روز اول در بیمارستان با تطمیع پرستار و یک جابجا کردن ساده ی دستبندهایتان یک عمر آسوده باشید، بگذارید برای یک بار هم که شده یک بچه آریستوکرات دنبال معنویت بدود.
 
اگر پدرِ پولدار نشد لااقل یک زن یا شوهر مایه دار برای خود دست و پا کنید. یادتان باشد فیلم های هندی و آبگوشتی را برای شما ساخته اند و هنوز که هنوز است فلاسفه بر سر مفهوم عشق و زیبایی با هم دست به یقه اند اما بر سر مفهوم پول کسی شک ندارد.
 
بلوف بزنید. به هرکس می رسید بگویید شرکت زده اید و فلان پروژه را در دست انجام دارید. یادتان باشد یک بلوف زن موثر و بجا از یک رزومه پر و پیمان   (c.v.) مفیدتر است.
 
حتا اگر خال زشتی هم روی صورتتان دارید با "محمد رضا شریفی نی" طرح دوستی بریزید. هر ماه ، پنج فیلم از شما اکران می شود و یک شبه از علافِ محله "قازقُل آباد" تبدیل به سوپراستار دست نیافتنی می شوید.
 
شما فقط ششصد میلیون تومان تا موفقیت فاصله دارید. آن را تهیه کنید بعد فیلم بسازید. اگر هیچ تلاشی نکنید حتما پرفروش ترین خواهد شد. راستی ، فکرش را نکنید کارتِ کارگردانی هم با کارت سوخت می آید دم منزلتان.
 
اگر حتی توی بیابان های جاده ی قم یا در اعماق کویر نمک یک تکه زمین دارید دیگر لازم نیست کاری بکنید ، ثروت و موفقیت در چنگال شماست.
 
لازم نیست پدربزرگ خیلی پولداری برای خود تهیه کنید کافیست فقط یک خانه ی کلنگی حوالی کولی آباد داشته باشد ، بسِ تان است. اول پدربزرگ مهربان را به خانه ی آخرت راهنمایی کنید. سپس خانه را بکوبید و با چند فرغون بتُن ، پی ریزی کنید و چند تا ستون لاغرتر از گردن مرتاض های هندو را هم عَلَم کنید و تیغه بزنید و آن را متری  (قیمت پایه) یک میلیون و سیصد معامله کنید. همیشه به خاطر داشته باشید در زلزله تهران خشک و تر با هم می سوزند و هرچه بسازید" کُن فیَکون " خواهد شد پس خرج بیخود نکنید.
 
تولیدی" خنزر پنزر " بزنید. مثلا زیر کفش بسازید نه خود کفش. کفش را چینی ها می سازند.
 
در یک شرکت دولتی استخدام شوید. از هرکس به دستتان رسید پله ای بسازید و پله پله بالا، بالاتر و به ملاقات خدا بروید .در ضمن به یاد داشته باشید کسی که نخواهد بالا برود غیرمستقیم قبول کرده نردبان این و آن باشد.
 
در مسابقات فوتبال سالنی جام رمضان شرکت کنید و هرچیز و هرکس را که دیدید "دریبل" بزنید. توجه داشته باشید که برای کار تیمی به کسی پول نمی دهند. برای مطالعه بیشتر در این خصوص فیلمهای علی کریمی را ببینید.
 
اگر هیچ هوش و استعدادی ندارید لااقل کُشتی بگیرید. برای فتیله پیچ کردن یا اجرای "سَگَک دوبل" که نباید استعداد خدادادی داشت، "خر زور بودن" کفایت می کند. یکی دو سال کشتی بگیرید بعد کاندیدای شورای شهر بشوید.
 
در خیابان استاد نجات اللهی، مغازه ی فروش کارت تبریک های ژیگولی وعروسک پشمالو بزنید. از فروش قبل از روز «‌وَلِنتاین" به نان و نوایی می رسید.
 
جعل سند کنید و آرم طرح ترافیک دولتی بگیرید و دانه ای پانصد تومان آزاد بفروشید. وقتی هم گند قضیه درآمد راست راست برای خودتان در اداره راه بروید و به چشم همکارانتان زُل بزنید، آنقدر زل بزنید که آنها به خودشان شک کرده و در پایان وقت اداری خود را به اولین پاسگاه کلانتری معرفی نمایند

آخرش که سرنوشت هممون همینه: پیری



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/9/22 توسط بهروزجلفایی

دانستنی های جالب

فرستنده: mrezaei655@gmail.com


آیا میدانید: در جهان به 6000 زبان تکلم میشود.

آیا میدانید: هر قاره ای، شهری به نام «رم» دارد.

آیا میدانید: که حلزون می تواند سه سال بخوابد .

آیا میدانید: دلفین ها با یک چشم باز می خوابند .

آیا میدانید: قلب زنان نسبت به مردان تندتر می زند .

آیا میدانید: ناراحتی های پا در زنان 4 برابر مردان است.

آیا میدانید:کوسه ها از بیماری سرطان در امان هستند .

آیا میدانید: هیچ گورخری، خط های مشابه دیگری ندارد.

آیا میدانید: 13 درصد جمعیت جهان، صحرانشین هستند .

آیا میدانید: چهار پنجم جانوران رو حشره ها تشکیل داده اند.

آیا میدانید: تنها در یک پرواز، زنبور عسل به 75 گل سر می زند.

آیا میدانید: چشم انسان معادل یک دوربین 135 مگاپیکسل است.

آیا میدانید: ژاپن، پرمصرف ترین کشور جهان در زمینه انرژی است.

آیا میدانید: در ساخت دیوار بزرگ چین، آرد برنج به کار رفته است.

آیا میدانید: توماس ادیسون، مخترع برق از تاریکی وحشت داشت.

آیا میدانید: یک کودک 4 ساله روزانه بیش از 400 سوال می پرسد!

آیا میدانید: شیرها تا سن 2 سالگی قادر به غرش کردن نمی باشند.

آیا میدانید: در هر یک گرم خاک، حدود 10 میلیون باکتری زندگی می کند.

آیا میدانید: استرس باعث می شود، مرغ ها پرهای خود را از دست بدهند.

آیا میدانید: تعداد مرغ ها در سراسر جهان تقریبا با جمعیت انسان مساوی است.

آیا میدانید: به طور متوسط، هر فردی 5 سال از عمر خودش را صرف خوردن می کند.

آیا میدانید: سرعت خواندن از صفحه رایانه نسبت به کاغذ معمولی 25 درصد کندتر است.

آیا میدانید: نقاش معروف «لئوناردو داوینچی» معروف ترین نقاشی خود به نام «لبخند مونالیزا» را نه تاریخ زد و نه امضا کرد.

آیا میدانید: بازیافت تنها یک بطری شیشه ای، مقدار انرژی موردنیاز یک لامپ 100 واتی به مدت 4 ساعت را تامین می کند.

آیا میدانید: پرنده فلامینگو قادر است با سرعتی حدود 55 کیلومتر در ساعت پرواز کند. این پرنده در یک شب حدود 600 کیلومتر مسافت را طی می کند.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/9/22 توسط بهروزجلفایی
<      1   2   3   4   5   >>   >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک