سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 84
کل بازدیدها: 741528

خصوصیات اخلاقی پت و مت


1- کاملا خودمحور هستند. شما تا به حال کس دیگری را جز این دو در کارتونهایشان دیده اید؟

2- تأیید طلب هستند. همدیگر را تأیید می کنند و قند در دلشان آب می شود.

3- کارهایی می کنند و وسایلی می خرند که خودشان هم فلسفه شکل گیریش را نمی دانند

4- هدف را تخریب می کنند تا به وسیله برسند.

 خاطرم هست در یک قسمت همه کتابهایشان را فروختند تا ابزار ساخت کتابخانه را بخرند.

5- در کارهایی دخالت می کنند که در آن تخصص ندارند و هیچ متخصصی را هم قبول ندارند

6- نوآوری می کنند، ولی به روش خودشان

7- متخصص ایجاد ضرر و زیان هستند

8- اعتماد بنفس کاذبشان غوغا می کند

9- یک جا را خراب می کنند تا جای دیگر را بسازند، دست آخر هر دوجا تخریب می شود

10- شعارشان این است: That’s it یا همان همینه، به عبارتی همینه که هست!

11- الگوهای درِ پیت دارند. به عکس آن وزنه بردار بر دیوار اتاقشان نگاه کرده اید که وزنه را کج گرفته است؟

12-هیچوقت لباسشان را عوض نمی کنند و همه به همین لباس می شناسندشان

 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/11/26 توسط بهروزجلفایی

 


 

هر شهر برای تعیین هویت شهروندانش نشانه‌هایی دارد که از آن به‌عنوان «نماد» یاد می‌شود. این نمادها که گاه جزو آثار باستانی یا طبیعی و گاه ساخته‌شده هستند، به شهروندان هویت جمعی می دهند و در جذب گردشگران موثرند.

تهران- برج میلاد


برج میلاد بلندترین آسمان‌خراش ایران و ششمین برج مخابراتی بلند در جهان است. این سازه که به خاطر ارتفاع بلند و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است، یکی از نمادهای پایتخت به شمار می‌آید.

 

پاریس- برج ایفل

برجی فلزی در میدان شان‌دومارس و در کنار رود سن واقع در شهر پاریس است. برج ایفل امروزه نه‌تنها به‌عنوان نماد پاریس بلکه به‌عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود و پربازدیدترین بنای جهان و یکی از شناخته‌شده‌ترین بناهای دنیاست.

 

مسکو- کاخ کرملین

یک قلعه تاریخی است که به‌صورت مجتمع در قلب شهر مسکو پایتخت روسیه ساخته شده و به رودخانه مسکوا، میدان سرخ و باغ الکساندر مشرف است. بنای این کاخ در سال1487 میلادی به پایان رسید. نام مشهور این کاخ کرملین است (به زبان روسی به معنای دژ است). این کاخ از چهار قصر، کلیسا و دیوار کرملین به همراهی برج‌های کرملین تشکیل شده ‌است.



کوالالامپور- برج‌های دوقلوی پتروناس

از بلندترین آسمانخراش‌های جهان هستند و در کوالالامپور پایتخت مالزی قرار دارند. این برج‌های دوقلو با احتساب آنتن بالای برج‌ها، 452‌متر ارتفاع دارند. تعداد طبقات هر برج 88‌ طبقه است و جمعا 78 آسانسور در این دو ساختمان فعال هستند. این دو برج از زیر به هم وصل هستند. همچنین پلی طبقات41 و 42 این دو برج را به هم متصل می‌کند. ارتفاع این پل از سطح زمین 175‌متر و طول آن 56 متر است.

 

آتن- معبد پارتنون

معبد پارتنون، نیایشگاهی در آکروپولیس که پریکلس آن را در سده پنجم پیش از میلاد در یونان امروزی بنا کرد. این معبد، جایگزین نیایشگاه قدیمی‌تری شده بود که در سال480 قبل از میلاد توسط خشایارشا پادشاه هخامنشی ایران نابود شده بود. آغاز ساخت معبد قدیمی‌تر نیز سال490 پیش از میلاد بوده که خود 25سال پس از تخت جمشید ایران است.

 

ریودوژانیرو- مجسمه مسیح

مجسمه مشهوری است که در برزیل در شهر ریودوژانیرو قرار دارد که مجسمه مسیح منجی است. این مجسمه با 38‌ متر ارتفاع در سال‌1926 میلادی و در ارتفاع 710‌متری نوک کوه کورکووادو ساخته شده‌است. مجسمه مذکور حالت ایستاده عیسی مسیح درحالی‌که دستان خود را کاملاً باز کرده‌است نشان می‌دهد که این حالت نشان‌دهنده پذیرش همه انسان‌ها در آغوشش است.

 

پکن- معبد بهشت

معبد بهشت یا معبد آسمان که بسیار بزرگ‌تر از شهر ممنوعه و کوچک‌تر از قصر تابستانی است، 2/7 ‌میلیون متر مربع مساحت دارد و در سال1420 میلادی در دوران سلسله مینگ به‌منظور قربانی کردن در پکن ساخته شد. از آنجا که امپراتوران چین خود را فرزند خدا می‌دانستند جرات نمی‌کردند که محل اقامت خود یعنی شهر ممنوعه را بزرگ‌تر از اقامتگاه خدا بسازند.


قاهره- اهرام ثلاثه

مجموعه اهرام تاریخی ساخته شده در دوران مصر باستان است که در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی واقع شده است. هرم بزرگ جیزه تنها بازمانده عجایب هفت‌گانه جهان محسوب می‌شود. چندین هرم کوچک‌تر، مجسمه ابوالهول و کشتی بزرگ مصری متعلق به 2500‌سال پیش از میلاد مسیح نیز در منطقه جیزه واقع شده است.



لندن- برج ساعت بیگ‌بن

بزرگ‌‌ترین و معروف‌ترین برج ساعت جهان؛ پس از آنکه کاخ وست منیستر، در یک آتش سوزی ویرانگر در تاریخ 22‌ اکتبر سال‌1834 میلادی از بین رفت، چارلز باری، معمار معروف انگلیسی، ساخت مجدد این کاخ را شروع کرد و یک برج ساعت برای ضلع شمال شرقی کاخ در لندن پایتخت انگلستان نظر گرفت. با وجود اینکه ته‌بنای برج بیگ‌ بن، به همراه ساختمان کاخ، در سال‌1834 میلادی نهاده شد اما خود برج، 13‌سال بعد از آن، در سال‌1856میلادی ساخته شد.


سیدنی- خانه اپرا

یکی از متمایزترین بناهای قرن بیستم ازلحاظ هنر معماری به شمار می‌رود که در شهر ساحلی سیدنی و در ایالت نیو ساوت ولز کشور استرالیا قرار دارد که در 20 اکتبر1973میلادی رسما توسط ملکه الیزابت دوم گشایش یافت. «اپراهاوس» شامل 5 سالن تئاتر، 5 سالن تمرین نمایش، 2سالن اصلی، 10 رستوران و کافه و تعداد زیادی فروشگاه است.



آگرا- تاج محل

تاج محل از پرآوازه‌ترین بناهای جهان و آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر آگرا و در 200‌کیلومتری جنوب دهلی‌نو پایتخت هند واقع شده‌است و یکی از عجایب هفت‌گانه جدید دنیا به‌شمار می‌رود. این بنا به دستور شاه‌جهان، پنجمین امپراتور گورکانی هند به‌منظور یادبود همسر ایرانی‌تبارش «ممتاز محل» بنا شده‌ است.


مادرید- مجسمه خرس و درخت

مجسمه یک خرس در کنار درختی به نام مادرونو سمبل شهر مادرید و کشور اسپانیا‌ست. این مجسمه 20‌تن وزن دارد و در میدانی با نام پوئرتادوسول قرار دارد. نام این درخت توت فرنگی ترجمه شده زیرا میوه‌هایی شبیه توت فرنگی دارد اما شیرین‌تر از آن است و برای مربا استفاده می‌شود.


نیویورک- مجسمه آزادی

نام رسمی آن «آزادی روشنگر جهان» است. این مجسمه در جزیره آزادی در بندر نیویورک نصب شده و به‌صورت نمادی برای خوشامدگویی به مسافرانی که از راه دریا به نیویورک می‌آیند درآمده‌است. مجسمه آزادی که با رویه‌ای از مس پوشش یافته، در سال 1886میلادی به مناسبت یکصدمین سال استقلال آمریکا از بریتانیا و به‌عنوان نماد دوستی فرانسه و آمریکا به این کشور اهدا شده‌است



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/11/26 توسط بهروزجلفایی

 


 

یک روز کارمند پستی که به نامه هایی که آدرس نامعلوم دارند رسیدگی می کرد متوجه نامه‌ای شد که روی پاکت آن با خطی لرزان نوشته شده بود

" نامه ای به خدا "

با خودش فکر کرد بهتر است نامه را باز کرده و بخواند ، در نامه این طورنوشته شده بود :

خدای عزیزم بیوه زنی 83 ساله هستم که زندگی‌ام با حقوق نا چیز باز نشستگی می گذرد. دیروز یک نفر کیف مرا که 100 دلار در آن بود دزدید. این تمام پولی بود که تا پایان ماه باید خرج می کردم. یکشنبه هفته دیگر عید است و من دو نفر ازدوستانم را برای شام دعوت کرده ام. اما بدون آن پول چیزی نمی توانم بخرم
هیچ کس را هم ندارم تا از او پول قرض بگیرم. تو ای خدای مهربان تنها امید من هستی به من کمک کن


کارمند اداره پست خیلی تحت تاثیر قرار گرفت و نامه را به سایر همکارانش نشان داد.  نتیجه این شد که همه آنها جیب خود را جستجو کردند و هر کدام چند دلاری روی میز گذاشتند
در پایان 96 دلار جمع شد و برای پیرزن فرستادند
همه کارمندان اداره پست از اینکه توانسته بودند کار خوبی انجام دهند خوشحال بودند



عید به پایان رسید و چند روزی از این ماجرا گذشت. تا این که نامه دیگری از آن پیرزن به اداره پست رسید که روی آن نوشته شده بود : نامه ای به خدا!

همه کارمندان جمع شدند تا نامه را باز کرده و بخوانند.
مضمون نامه چنین بود

خدای عزیزم: چگونه می توانم از کاری که برایم انجام دادی تشکر کنم.  با لطفتو توانستم شامی عالی برای دوستانم مهیا کرده و روز خوبی را با هم بگذرانیم.  من به آنها گفتم که چه هدیه خوبی برایم فرستادی

البته چهار دلار آن کم بود که مطمئنم کارمندان بی شرف اداره پست آن را برداشته اند !!!!



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/11/26 توسط بهروزجلفایی

 


 

دقت کردین هر موقع دارین سشوار میکشین حتی اگه تو خونه تنهام باشین هی حس میکنین یکی صداتون میکنه؟
. . .
تا حالا دقت کرده بودین تام و جری تمام مدت لخت بودن، اما وقتی میرفتن لب ساحل شلوارک پاشون میکردن؟
. . .
تا حالا دقت کردین تو فیلمای ایرانی،همیشه وقتی طرف میفهمه بچه دار نمیشه همه بچه ها از ماشینای بقلی و جلویی و عقبی باهاش بای بای میکنن میخندن؟!
. . .
تا حالا دقت کردین تمام مریضا توی فیلما و سریالای ایرانی ، انتهای راهرو سمت راست بستری هستن !
. . .
تا حالا دقت کردین وقتی عجله نداری همه ی چراغا سبزن و راهها خلوت وقتی دیرت شده همه ی چراغا قرمزند و راهها بسته؟
. . .
تا حالا دقت کردین هر وقت یه تیکه یخ از دستت افتاده روی زمین با لگد زدی که بره زیر یخچال!
. . .
تا حالا دقت کردین تو مهمونی تا میای پشت سر یکی حرف بزنی موزیک قطع میشه و نصف حرفتو یهو همه میشنون…!!!!

. . .
تا حالا دقت کردی… مغز انسان پر کارترین جای بدنه 24 ساعت در 365 روز سال و کار میکنه فقط وقتی متوقف میشه که ما وارد سالن امتحانات میشیم …
. . .
لــــــــــذتی که در خوابیدن روی جزوه هست تو خوابیدن روی تختـخواب نرم نیس…:


. . . تنها زمانی مشتری ها با لبخند وارد مغازه میشوند که میخوان جنسی رو تعویض کنن یا پس بدن !


. . .
تا حالا دقت کردین پدر مادر تا میخوان شما را صدا بزنن، اول اسم داداش یا خواهرتون را میگن؟
. . .
تا حالا دقت کردین تو جاده های ایران وقتی قسمت انگلیسی تابلو اسم یک شهر رو می خونین بهتر متوجه میشین تا فارسیش رو … !!!!
. . .
تا حالا دقت کردین اگه تو مترو الکی شروع به دویدن بکنید ملت هم همینطوری دنبالتون میدوند…..! . . . تا حالادقت کردین وقتی که خوشحالیم بالاخره یه چیزی یا یه کسی پیدا میشه که سریع گند بزنه به خوشحالیمون…..!
. . .
دقت کردین وقتی میگن غصه نخور ،آدم بیشترغصه ش میگیره؟؟؟!!!
. . .

تاحالا دقت کردین وقتی که عجله دارین و میخوای سریع به مقصد برسین همه ی تاکسی ها غیب میشن یا مسافر دارن ولی وقتی میخوای از خیابون رد شین هرچی تاکسی تو اون خیابون هست میاد جلو بوق میزنه؟آخ که حرص آدم درمیاد
. . .
دقت کردین ما ایرانیا وقتی بچه هستیم میگن بچه است، نمیفهمه وقتی نوجوان هستیم میگن نوجوانه، نمیفهمه وقتی جوان هستیم میگن جوون و خامه، نمیفهمه وقتی بزرگ میشیم میگن داره پیر میشه، نمیفهمه وقتی هم پیر هستیم میگن پیره، حالیش نیست، نمیفهمه فقط وقتی میمیریم میان سر قبرمون و میگن عجب انسان فهمیده ای بود



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/11/26 توسط بهروزجلفایی

هنگام درس دادن استاد سر کلاس :
(-.-) (-.-) (-.-) (-.-) (-.-) (-.-) (-.-) (-.-)

وقتی استاد خبر امتحان رو میده :
(o.O) (o.O) (o.O) (o.O) (o.O) (o.O)
... ...
موقع امتحان:
(←.←) (→.→) (←.←) (→.→) (←.←) (→.→)

وقتی استاد موقع امتحان حواسش جمع میکنه واسه مچ گیری:
(↓.↓) (↓.↓) (↓.↓) (↓.↓) (↓.↓)

وقتی که نمره ها رو میزنن :
(?????) (?????) (?????) (?????) (?????) (?????) (?????



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/11/26 توسط بهروزجلفایی

 


 

زوجی در انگلستان با لباس و آرایشی شبیه به شرک و پرنسس فیونا امروز به عقد هم درامدند.آرایش این زوج 3 ساعت طول کشیده است..این زوج با همراهی 100 نفر که انها نیز با پوشیدن لباس های شخصیت های کارتون شرک در جشن این زوج شرکت کردند.

کریستین انگلند 40 ساله امروز با نامزدش کیت گرین 44 ساله ازدواج کردند. کریستین در این باره می گوید این ایده ابتدا به ذهن من رسید زیرا کیت واقعا شبیه شرک بود و کیت افزود : چه کسی فکر می کنه که بتونه شبیه یک دیو به نظر برسه ؟برایم بسیار عجیب بود ولی واقعا لذتبخش بود.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/11/26 توسط بهروزجلفایی

 


 

میخواهید با روحیات عاطفی متولدین هر ماه آشنا شوید ؟



متولدین فروردین ماه :

به سوی من بیا

تا تو را حس کنم

و دنیا خواهد دید

داستان عشقی سوزان را

که شعله اش در قلب من خواهى بود


به هنگام عاشقی گویی در دنیای شوالیه ها و پرنسس ها سر می کند.

قلبا عاشق است و در عشق پا بر جاست.



متولدین اردیبهشت ماه :

عشق را در چشمان من بنگر

چهره ی بر افروخته ام را ببین و عشق را حس کن

به صدای نفس های من گوش کن

و بشنو ترانه ی عشق را

عاشقی بی قرار است و کمرو ولی پر شهامت.

موسیقی بر او تاثیر فراوان دارد.



متولدین خرداد ماه :

با من به رویا بیا به رویای عشق

بیا تا بر فراز بلندترین کوه گام نهیم

بیا تا در ژرف ترین اقیانوس شنا کنیم

بیا تا به دورترین ستاره ها پر کشیم

بر عشق ما هیچ چیز ناممکن نیست

بهترین عاشق دنیاست و گفتارها و دل او پر ز رویاهای عاشقانه است.



متولدین تیر ماه :

بهشت هیچ است

در برابر گام برداشتن در کنار تو

در شبی زیبا

زیر نور ماه

دلی نازک و پر ز محبت دارد و از دل سوختن می هراسد.



متولدین مرداد ماه :

گویی خورشید گرمای خود را از دست داده است

و گل های سرخ عطری ندارند

و ستارگان دیگر نمی خوانند

آن گاه که چشم می گشایم و می بینم

با تو نیستم

عاشق پیشه است و بی عشق زندگی نمی کند.



متولدین شهریور ماه :

شاید به نظر برسد که عاشق نیستم

شاید به نظر برسد که نمی توانم عاشق باشم

شایى به نظر برسى که حتی نمی خواهم عاشق باشم

ولی نه در برابر عشقی مانند عشق من به تو

که تا آخرین لحظه عمر آن را در قلبم نگاه خواهم داشت

عشق او شعله ای کوچک ولی جاودان است و در پی عشقی حقیقی است.



متولدین مهر ماه :

با پر شورترین گفتارهای عاشقانه

با ماجراهای عاشقانه ای که خواهیم داشت

با فداکاری هایم در راه عشق به تو

خواهی دید که چگونه دوستت دارم

در امور عشقی ورزیده است و زندگی اش پر ز ماجراهای عاشقانه است . . .

زن متولد مهر عشق خود را در عمل نیز به اثبات می رساند.



متولدین آبان ماه :

در التهاب شنیدن ترانه ی گام های تو هستم

که به سوی من می آیی

و عاشقم بر انتظار آن لحظه که تو را در کنار خود حس کنم

دوستت دارم

هیجان عشق برای او زیبا و پر جاذبه است و در عشق صادق است.



متولدین آذر ماه :

نجوایی از سوی تو

نگاهی کوتاه از تو

لبخندی شیرین بر لبان زیبایت

و من خود را غرق در عشق می یافتم

خوش بین است و راستگو. شاید نگاهی شاعرانه به عشق داشته باشد.



متولدین دی ماه :

روزها ماه ها و سال ها می گذرند

و شاید هیچ چیز عوض نشود

جز من

که بیش از پیش عاشق گشته ام

شاید در ظاهر بی احساس باشد ولی قلبی گرم و پر ز عشق دارد.



متولدین بهمن ماه :

می خواهم آزاد زندگی کنم

بسان پرندگان مهاجر

ولی قفسی ساخته از عشق تو

جایی است که همواره رو به آن خواهم داشت

عشق خود را دیر ابراز می کنى و عاشق آزادی است. اولین عشق او قلبش را به تپش در می آورد و هرگز فراموش نخواهد شد.



متولدین اسفند ماه :

من آنی نیستم

که بی عشق زندگی را سر کنم

آن گاه که در رویایی عاشقانه هستم

و چشمانم را می گشایم

و عشق رویایی ام را در تو می بینم

در عشق بی نظیر است.جذاب و پر نشاط است.احساساتی و رویایی است

 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/11/26 توسط بهروزجلفایی

 


 

تهیه یک لباس عروس در چین با استفاده از 3 هزار پر طاووس. طبق گفته مالک این مرکز نگهداری طاووس این پرها به مدت یک ماه از 200 طاووس نگهداری شده در این مرکز جمع آوری شده است.

منبع: گروه اینترنتی پرشین استار



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/11/26 توسط بهروزجلفایی

 


 

خانه جواهرات اسپانیایی "Carre”ra y Carrera هر ساله سفارشات زیادی را از خاندان سلطنتی اسپانیا دریافت می کند و همین موضوع آخرین مجموعه از حلقه های ازدواج طراحی شده توسط آن را تحت تاثیر قرار داده است. طراحان جواهر در این حلقه ها تاج های سلطنتی را به تصویر کشیده اند.


به گزارش سه نسل به نقل از آپام ، این مجموعه ی حلقه هابا عنوان "Mi Princesa” شامل 6 حلقه با تاج های سلطنتی کشورهای اسپانیا، فرانسه، روسیه، یونان، هند و ژاپن ساخته شده است. این حلقه ها از طلا ساخته شده اند و بر روی تاج های سلطنتی این حلقه ها هم از الماس استفاده شده است.

یونان



فرانسه



اسپانیا



روسیه



هند



ژاپن



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/11/26 توسط بهروزجلفایی

 


 

 1– درمورد جشنواره موسیقی صحبت می کنیم. جشنواره موسیقی با تمام جشنواره های دیگری که این روزها برگزار می شود تفاوت دارد. آثار موسیقی تنها در حوزه اجرای زنده بررسی می شوند و همه اتفاقات را می توانید به صورت زنده دنبال کنید.

انتظار برنامه های فوق العاده یا جشنواره ای هیجان انگیز را نداشته باشید. همین که در عرض یک هفته خیلی از اهالی موسیقی را می شود کنار یکدیگر دید کلی جای خوشحالی دارد.

2 – پاپ ها مانند یکی، دو سال گذشته همچنان حق شرکت در بخش رقابتی را ندارند. البته آن سال هایی که این امکان فراهم بود چهره های مطرح موسیقی پاپ هیچگاه در آن شرکت نمی کردند اما در بخش جنبی ماجرای فرق می کند، بخش جنبی در واقع بخش عامه پسند جشنواره است. گروه ها و خواننده هایی شرکت می کنند که معمولا پرطرفدار هستند و فروش خوبی هم دارند. امسال هم مانند سال گذشته این برنامه ها در برج میلاد برگزار می شوند.

3 – امسال حدود 130 برنامه در 10 سالن در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می رود. اما تنها 28 برنامه در جدول جشنواره موسیقی وجود دارد که در بخش رقابتی قرار دارند. این یعنی اصلا بخش رقابتی نقطه عطف جشنواره نیست و شما نباید انتظار رقابت های سنگینی بین گروه های جوان داشته باشید. درواقع بخش بزرگی از جشنواره به گروه ها و اشخاصی اختصاص دارد که هرساله در جشنواره موسیقی حضور دارند. گروه هایی مانند ارکستر ملی، ارکستر سمفونیک و...



صرفا جهت استقبال!

همان طور که بالاتر هم گفته شد، گروه های پاپ در بخش جنبی حضور دارند و بخش جنبی هم چیزی شبیه دورهمی است. احسان خواجه امیری، محسن یگانه، بهنام صفوی، علی اصحابی، مازیار فلاحی، آریان، بنیامین و رستاک گروه ها و خواننده هایی هستند که در بخش جنبی جشنواره موسیقی حضور دارند و در برج میلاد روی صحنه می روند. قیمت بلیت ها برای تمام برنامه های زیر بین 25 تا 50 هزار تومان است.

احسان خواجه امیری – دوشنبه 24 بهمن – ساعت 18:15 و 21:45
کنسرت احسان خواجه امیری همیشه از پرفروش های بازار بوده، افتتاحیه جشنواره در برج میلاد می تواند کنسرت هیجان انیگزی برای طرفداران این خواننده باشد. بلیت های این کنسرت در مدت کوتاهی بعد از آغاز فروش تمام شد. خواجه امیری از معدود خواننده هایی است که این شانس را داشته تا در دو سانس در یک روز روی صحنه برود.

محسن یگانه – سه شنبه 25 بهمن – ساعت 18:15
بعد از شایعه ممنوع الفعالیت بودن محسن یگانه، کنسرتش در جشنواره موسیقی می تواند یک دلیل خوب برای این باشد که این خواننده مچنان مورد تایید و حمایت دفتر موسیقی وزارت ارشاد است. هرچند یگانه یک سانس بیشتر در جشنواره اجرا ندارد اما اجرای او با استقبال بسیار خوبی رو به رو شده است.



مازیار فلاحی – پنجشنبه 27 بهمن – ساعت 18:15 و 21:45
به لطف چند تک آهنگی که برای سریال قلب یخی خواند و آلبومش که با همین نام منتشر شد، خیلی زود به یکی از خواننده های محبوب پاپ در بین جوان ها تبدیل شد. آنقدر محبوب که مسئولان جشنواره تصمیم گرفتند مانند احسان خواجه امیری برای او دو سانس در یک روز در نظر بگیرند. فلاحی قرار است قطعات قلب یخی را در این کنسرت اجرا کند.

اریان – بنیامین – جمعه 28 بهمن – ساعت 18:15 و 21:45

به لطف مدیر برنامه های پرکارشان یعنی محسن رجب پور، همیشه از پرکارترین گروه ها در جشنوره های مختلف بوده اند. آریان و بنیامین هر دو در یک روز در برج میلاد روی صحنه می روند و به گفته رجب پور با اینکه آلبوم های جدیدشان آماده انتشار است اما آنها قرار نیست قطعات جدیدی را اجرا کنند.


رستاک – شنبه 29 بهمن – ساعت 18:15 و 21:45
این یکی از ویژگی های منحصر به فرد رستاک است که اجرای زنده شان بیشتر از آلبوم هایشان طرفدار دارد. فعالیت آنها بیشتر روی قطعات محلی ایرانی است و آلبوم «همه اقوام من» بعد از گذشت دو سال از انتشار همچنان پرطرفدار است. با این حال آنها قرار است قطعات جدیدی که به احتمال آنها هم محلی هستند در جشنواره اجرا کنند.


تکنوازی به سبک جوانی

نسل دیگر بخشی است که امسال به جشنواره موسیقی اضافه شده. این بخش به تکنوازی هنرمندان جوان اختصاص دارد که در زمینه موسیقی ایرانی کار می کنند. با این حال به نظر می رسد یکی از مهم ترین بخش های جشنواره امسال باشد. هم به لحاظ جوان بودن، هم به لحاظ اینکه نوازنده هایی مهمی در آن شرکت دارند. هنرمندانی چون پویان بیگلر (تار)، سامر حبیبی (کمانچه)، پویا سرایی (سنتور) و حسان اینانلو (کمانچه).


اصیل ایرانی

یک عرف نانوشته وجود دارد که بزرگان موسیقی ایرانی در جشنواره موسیقی فجر شرکت نمی کنند. این ماجرا هم هر سال تکرار می شود. با این حال تک و توک هم پیدا می شوند که به بهانه های خاص در جشنواره اجرا دارند. مانند نمونه های زیر:

کیوان ساکت – جمعه 28 بهمن ساعت 21:00 – تالار وحدت
کیوان ساکت با گروه فرهنگسرای بهمن در تالار وحدت روی صحنه می رود. البته بخشی از برنامه هم به تکنوازی این استاد تار و سه تار اختصاص دارد.


جلال ذوالفنون – چهارشنبه 26 بهمن – ساعت 21:00 – تالار وحدت

جلال ذوالفنون از اساتید کم کار موسیقی ایرانی است. او هرچند سال یک بار روی صحنه اجرای زنده حاضر می شود و این بار قرعه افتاده است به جشنواره موسیقی ذوالفنون همراه با گروه اوستا در تالار وحدت روی صحنه می رود و احتمالا مانند همیشه بیشتر برنامه به سه تار نوازی اختصاص دارد.


همساز (مسعود شعاری) – جمعه 28 بهمن – ساعت 20:00 تئاتر شهر
گروه همساز یکی از معروف ترین گروه های موسیقی سنتی است که معمولا هر سال در جشنواره حضور داشته است. مسعود شعاری استاد معروف سه تار است که شیوه نوازندگی او در بین هنرجویان این ساز طرفداران زیادی دارد.


همیشگی های جشنواره

کنسرت های کلاسیک معمولا طرفداران خاصی دارد. دانشجویان موسیقی یا کسانی که موسیقی کلاسیک را دنبال می کنند جشنواره بهترین فرصت برای آنهاست که تعداد زیادی از این برنامه ها را کنار همدیگر ببینند. برنامه های معروف کلاسیک مانند هر سال در تالار وحدت انجام می شود اما سالن های دیگر هم میزبان این گروه ها هستند.

ارکستر سمفونیک تهران – سه شنبه 25 بهمن – ساعت 21 و چهارشنبه 26 بهمن ساعت 18:30 تالار وحدت
ارکستر سمفونیک تهران با رهبری نادر مرتضی پور در جشنواره موسیقی فجر حضور دارد. ارکستر سمفونیک تهران چه زمانی که شهداد روحانی رهبر آن باشد چه هر رهبر دیگری، معمولا یکسری طرفدار ثابت دارد که پایه همه برنامه های آن هستند. هرچند نادر مرتضی پور هم به واسطه سابقه اش در موسیقی کلاسیک طرفدارهای خودش را دارد.

ارکستر موسیقی ملی – پنجشنبه 27 بهمن ساعت 21 و چهارشنبه 28 بهمن ساعت 18:30 تالار وحدتبردیا کیارس همچنان رهبری ارکستر ملی را برعهده دارد اما در این اجرا دیگر خبری از علیرضا قربانی نیست. به جای او عبدالحسین مختاباد به عنوان خواننده حضور دارد.ه نوز مشخص نیست ارکستر ملی چه قطعاتی را می خواهد در این برنامه اجرا کند اما حضور مختاباد بعد از چند سال کم کاری در سن تالار وحدت می تواند انگیزه خوبی برای طرفداران این خواننده باشد تا به تماشای برنامه ارکستر ملی بروند.


ارکستر سمفونیک صداوسیما – پنجشنبه 27 بهمن ساعت 18:30 تالار وحدت
مهم ترین ویژگی این ارکستر حضور نیما مسیحا خواننده باسابقه کلاسیک و پاپ است. این اولین حضور نیما مسیحا بعد از سال ها سکوت در ارکستر صداوسیماست. رهبری این ارکستر را محمد بیگلری پور برعهده دارد .



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/11/26 توسط بهروزجلفایی
<      1   2   3   4   5   >>   >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک