سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 35
بازدید دیروز: 322
کل بازدیدها: 741153

رییس اتحادیه املاک:  قیمت مسکن15 درصد کاهش یافته /فعالان بازار: 10 درصد افزایش یافته

رییس اتحادیه املاک: قیمت مسکن15 درصد کاهش یافته /فعالان بازار: 10 درصد افزایش یافته

اقتصاد > مسکن  - در صورت پذیرفتن این امر که بسیاری از مشاوران املاک رقم دقیق قراردادهای منعقد شده را در اختیار اتحادیه قرار می‌دهند بیشتر برای فرار از مالیات صورت می‌گیرد، بنابراین ادعای کاهش نرخ اجاره‌بهای مسکن موضوعی غیر واقعی است.

ایلنا: رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران از کاهش 10 تا 15درصدی نرخ اجاره بهای مسکن در پایان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
مصطفی‌قلی‌خسروی در گفت‌وگو با ایلنا، افزایش بهای نرخ اجاره بها را در تهران به شدت رد کرد و به نحوه جمع آوری آمار مربوط به نرخ اجاره بها اشاره کرد و گفت: از هر منطقه 10 مشاور انتخاب کرده و پس از دریافت آمار اجاره‌بها از آنها نرخ اجاره‌بها را محاسبه و بر اساس آن مقدار کاهش یا افزایش نرخ اجاره بها تعیین و اعلام می‌شود.
به گفته قلی خسروی، سیاستگذاری‌های اتحادیه املاک و همچنین نحوه ساماندهی سامانه کد رهگیری از دلایل اصلی کاهش نرخ اجاره بها در تهران و حتی شهرهای کشور شده است.
وی تصریح کرد: با ایجاد سامانه یکپارچه کد رهگیری، دست هر گون دلالی و واسطه‌گری و همچنین سرمایه‌گذاری‌هایی که باعث افزایش نرخ اجاره بها می‌شد گرفته شده است.
قلی خسروی همچنین از احتمال کاهش مجدد نرخ اجاره‌بها در سال آینده خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با آماده سازی طرح‌های مسکن مهر، سال آینده قیمت مسکن کاهش و به تبع آن نرخ اجاره‌بها نیز سیر نزولی خود را تداوم دهد.
البته کارشناسان بر این باورند که آمار رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با واقعیت جامعه مطابقت ندارد زیرا بر خلاف آنچه که خسروی می‌گوید، اجاره بهای مسکن نسبت به مدت مشابه آن افزایش 10 درصدی داشته است. این موضوع را حتی فعالان بازار نیز تایید می‌کنند.
در صورت پذیرفتن این امر که بسیاری از مشاوران املاک رقم دقیق قراردادهای منعقد شده را در اختیار اتحادیه قرار می‌دهند بیشتر برای فرار از مالیات صورت می‌گیرد، بنابراین ادعای کاهش نرخ اجاره بهای مسکن موضوعی غیر واقعی است.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 88/12/19 توسط بهروزجلفایی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک