سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 67
کل بازدیدها: 741583

واکنش‌ احمدخاتمی به بیانیه‌ موسوی: کدام بحران؟

پارلمان‌نیوز:سید احمد خاتمی با اشاره به بیانیه شماره 17 میرحسین موسوی یادآور شد:« آقای موسوی در بیانیه شماره 17 خود اشتباهات و خطاها و گفتار نادرست گذشته خود را تکرار کردند.»

 این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن این‌که نقد بیانیه موسوی را نیازمند زمان طولانی دانست، اظهار کرد:« چه بسا روزهای آینده مصاحبه تفصیلی در این رابطه داشته باشم، ولی دراین فرصت کوتاه به چند نکته اشاره می‌کنم؛ اول آنکه ایشان در این بیانیه اینجانب را به خاطر خطبه گذشته یعنی روز هشت محرم مورد نقد قرار دادند، آنچه به نظر می‌رسد مورد نقد ایشان است، این است که در آن خطبه 10 ویژگی در اردوگاه حسینی و اردوگاه یزیدی را بیان کردم و در آن، اردوگاه حسینی را اردوگاه عشق به خدا نامیدم و اردوگاه یزیدی را اردوگاه غفلت از خدا.»

 وی افزود:« درخطبه‌های نمازجمعه اردوگاه حسینی را اردوگاه ولایت‌مداری نامیدم و اردوگاه یزید را اردوگاه ولایت ستیزی و هشت ویژگی دیگر را مطرح کردم و حال سوالم از آقای موسوی این است که آیا این محتوا را قبول ندارید؟ یا از این نگرانید که با این ویژگی‌ها مردم شما را در اردوگاه سیدالشهداء نبینند؟ باید بدانید که من کلی گفتم مثل بسیاری از خطبه‌ها و شما باید طوری عمل کنید که مردم شما را در اردوگاه مقابل سیدالشهداء نبینند و وقتی منتسبان به شما در اردوگاه شما طوری عمل می‌کنند که مردم آنها را در اردوگاه غیرسیدالشهداء می‌بینند، این ربطی به گوینده ندارد. پس وقتی مردم می‌بینند کسانی که شعار می‌دادند مرگ بر اصل ولایت فقیه، آرم جنبش سبز شما را داشتند، این ولایت‌ستیزی است.»

 امام جمعه موقت تهران با اشاره به این نکته که جمعیتی که شعار می‌دادند حسین حسین، شعارشان ... با موج سبز شعار می‌دادند، تصریح کرد: « با این رفتار توقع دارید مردم اردوگاه مقابل سیدالشهداء را اردوگاه شما نبینند؟»

 خاتمی با اشاره به این‌که موسوی گفته است «نه من و نه دوستانم بیانیه ندادیم که مردم روز عاشورا بیایند» ، آن را عجیب دانست، افزود:« اینگونه سخن گفتن یعنی اینها آگاهی مردم را به هیچ گرفته‌اند؛ لازم نیست بیانیه بدهید؛ چرا که شما بسترسازی کرده‌اید و شانزده بیانیه ساختارشکن شما بستر این اهانت‌ها را ساخت و قانون‌شکنی‌های مکرر شما و تقابل مکررتان در برابر ولایت فقیه این بسترها را ساخته است.»

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که در زیارت‌های سیدالشهداء می‌خوانیم «خدا لعنت کند آن‌ها که بستر قتل تو را فراهم کرده‌اند»، گفـت:« بسترسازان جنایت، شریک عاملان جنایت‌اند و باز هم به صراحت و شفاف می‌گویم اهانت به آرمان‌های امام (ره)، اهانت به تصویر امام(ره) و اهانت به عاشورا و عزداران حسین (ع) زیر پرچم شما و به اصطلاح جنبش سبزتان صورت گرفت و این جای انکار ندارد، شما هرگز نمی‌توانید خود را از مسئولیت در حوادث عاشورا کنار بگذارید.»

 وی با بیان این‌که درست است طبق اعترافات سران منافقین، فرماندهی حوادث روز عاشورا با آن‌ها بوده است افزود: « اما بسترساز شما بوده‌اید.»

 خاتمی در ادامه با اشاره به این‌که آقای موسوی در بیانیه‌ی خود مکرر از دروغ می‌نالد، افزود: « وجدانا آیا این دروغ نیست که شما راهپیمای‌های ساختارشکنان را خودجوش می‌نامید، آیا برنامه‌ریزی شده نبوده است؟ آیا این دروغ نیست که می‌گویند نیروهای انتظامی به حسین حسین‌ گویان حمله کرده‌اند؟ شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه، حسین حسین است؟ ‌شعارهای ساختارشکنانه دیگر، حسین حسین است؟ آیا اینها دروغ نیست؟ کسانی که از دروغ می‌نالند چرا خود دروغ می‌گویند؟»

 وی با بیان این‌که انتظار می‌رفت با خروش ده‌ها میلیونی ملت در روز چهارشنبه که علی‌التحقیق حضور مردم سراسر کشور در روز چهارشنبه از راهپیمایی 22 بهمن نیز اجتماع بیشتری داشت، آقای موسوی و دوستانشان به خود آیند و از لجبازی و اصرار بر راه باطل خویش دست بردارند، اظهار کرد:« هنوز هم می‌گویم اگرچه قدری دیر شده است؛ اما هنوز هم راه برای توبه آقای موسوی و دوستانشان باز است، در پیشگاه خدا توبه کنند و در پیشگاه رهبری و ملت توبه کنند و راه خود را از بیگانگان جدا کنند، آنگاه است که می‌توان امیدی به حل مسائل داشت.»

 وی افزود:« آقای موسوی می‌گوید باید اذعان به بحران کرد؛ اما سخن این است که که کدام بحران؟ بحران در کشور؟، بنده معتقدم این بحران نیست.به دلیل حضور ده‌ها میلیونی ملت در راهپیمایی روز چهارشنبه، می‌گویم شما بحران دارید و شما بن‌بست دارید و می‌خواهید چنین القا کنید که ملت بن‌بست دارند و شاهدیم نهضت آزادی هم در سال 65 در زمان امام (ره) می‌گفتند، کشور به بن‌بست رسیده است و امام پاسخ‌شان داد که شما به بن‌بست رسیده‌اید و کشور به بن‌بست نرسیده است. پس بنده هم می‌گویم کشور بحران ندارد و شما‌یید که بحران‌آفرینی می‌کنید. دست از بحران‌آفرینی بردارید.»

http://www.parlemannews.ir/index.aspx?n=6793

تاریخ انتشار: 11 دی 1388

ساعت: 20:0

کد خبر: 6793



نوشته شده در تاریخ شنبه 88/10/12 توسط بهروزجلفایی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک