سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 252
بازدید دیروز: 172
کل بازدیدها: 741048

حمله مجدد الهام به هاشمی/ عده‌ای می‌خواستند هاشمی را رییس‌جمهور مادام‌العمر کنند

حمله مجدد الهام به هاشمی/ عده‌ای می‌خواستند هاشمی را رییس‌جمهور مادام‌العمر کنند

خبر آنلاین - سیاست > چهره ها  - عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: نامه هاشمی رفسنجانی قبل از انتخابات به رهبری تهدیدآمیز بود.

به گزارش ایرنا غلامحسین الهام عضو حقوقدان شورای نگهبان که سه‌شنبه شب در حوزه علمیه المهدی سخنرانی می‌کرد، به مسایل مختلفی اشاره داشت که مهم ترین محور اظهارت وی را در ادامه می خوانید:

*پیام انتخابات دهم احیای عدالت،‌ معیارها و انتفاضه عدالت بود که همگی آنها معیارهای امام(ره) بوده است . 


*در کودتای نوژه در حسینیه جماران پیرمردی با همه وجود فریاد زد که "توطئه چپ و راست کوبنده‌اش روح‌الله است" اشاره و تاکید کرد: امام در آن موقع با عصبانیت فرمودند روح‌الله کیست روح‌الله شما هستید.

* کسی که پشتوانه مردم را ندارد و می‌خواهد خود را تحمیل کند دیکتاتور است نه آن کسی که رای اکثریت را به خود اختصاص داده است.


*در انتخابات سال 58 مجلس خبرگان رهبری،نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با رای قاطعی انتخاب شدند و دولت موقت با سفارت آمریکا متحد شد که مجلس خبرگان را منحل کند و دلیل اصلی آن هم این بود که قانون اساسی به سمت اسلامیت رفته و مسائل ولی فقیه و بنیاد اسلامی در آن مطرح شده است که امام(ره) جلوی این اقدام را گرفتند. امام در این رابطه در تاریخ 25 اردیبهشت سال 63 در نامه ای نوشتند "افرادی که نظریه شورای نگهبان در ابطال و تایید بعضی حوزه‌ها موافق میلشان نبوده است دست به شایعه افکنی زده و اعضای محترم شورای نگهبان را که حافظ منافع اسلام و مسلمین هستند تضعیف و خدایی ناکرده توهین می‌نمایند."

*حبیب الله عسگر اولادی در سال 62 در کابینه میرحسین موسوی حضور داشت. آقای عسگر اولادی با میرحسین موسوی اختلاف نظر داشتند و همین امر باعث شد به ‌رغم اینکه امام ایشان را خیلی دوست داشتند استعفا دهند و معتقد بودند مصلحت هم همین است که زمانی که ناهماهنگ با دولت هستید کنار بکشید و در جای دیگری خدمت کنید.

*مبدا دیکتاتوری سال 76 بعد از اتمام دو دوره ریاست‌جمهوری هاشمی بود. بعد از پایان دو دوره ریاست‌جمهوری آقای هاشمی عده‌ای از جمله مهاجرانی که امروز عضو کانون فکری فتنه در لندن است، اعلام کرد که هاشمی استوانه و شخصیت بی‌نظیر انقلاب است و قصد داشتند وی را رییس‌جمهور مادام‌العمر کنند و گفتند که قانون اساسی را تغییر دهید تا هاشمی بماند.

*همان کسی که ‌فرمود هیچ کس برای من هاشمی نمی‌شود راه عبور از قانون را بست و اجازه نداد کسی برخلاف قانون عمل کند.

*نامه هاشمی رفسنجانی قبل از انتخابات به رهبری تهدیدآمیز بود و اعلام کرد که مشکلاتی به وجود خواهد آمد و تعبیر آن این است که یک فرد را حذف کنید و یا اینکه انتخابات را متوقف کنید چون در نظرسنجی‌هایشان حدس می‌زدند که در انتخابات پیروز می‌شوند. 

*چرا بعضی خواص این حقایق را نمی‌بیند یا کتمان می‌کنند؟ انتخابات نهم و دهم ریاست‌جمهوری غلبه‌ مردم در برابر قلدری‌های نرم و پنهان و حمایت کردن‌های خارج بود که در برابر امپراطوری ضدعدالت پیروز شدند و انتفاضه انتخابات از مسیر درست و قانونمند صورت گرفت چرا که در خیابان نریختند و از مسیر درست آمدند و تصمیم گرفتند.

*حضرت علی نفاق را اینگونه تعریف کرده‌اند که در برابر هر حقی باطلی تدارک می‌بینند، در برابر هر دلیل قطعی شبهه ایجاد می‌کنند، برای هر زنده‌ای قاتلی پیدا می‌کنند، مانند دانشجویی که شایعه کردند که در جریانات اخیر کشته شده درصورتی که زنده بود. در روز عاشورا زمانی که به خیابان‌ها ریختند و در برابر مردم رسوا شدند آمدند و بیانیه صادر کردند که ما دولت را قبول داریم اما بر کفایت آن مجلس باید نظارت کند. 

* آنان که حکمیت را می‌خواهند داوری کنند، قلبشان بیمار است و ظاهرشان آراسته و در بیراهه حرکت می‌کنند، وصفشان دارو، گفتارشان درمان ولی کردارشان درد بی‌درمان است. هوشیاری بازدارنده است و توصل به حق می‌تواند ما را نجات دهد و معیار آن نیز رهبری است و اگر در این مسیر حرکت کنیم به اشتباه نخواهیم رفت.



نوشته شده در تاریخ جمعه 88/12/7 توسط بهروزجلفایی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک