سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 124
بازدید دیروز: 322
کل بازدیدها: 741242

آیت‌الله مکارم: وقتی همه سیاست‌زده شوند، مبارزه با مفاسد اخلاقی به حاشیه رانده می‌شود

سیاست > چهره ها  - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر به قم با آیت الله العظمی مکارم شیرازی دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی،ایشان در دیدار با محسن رضایی،‌ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  گفت: امروز اخلاق اسلامی در جامعه به فراموشی سپرده شده است.

این مرجع تقلید، نهج‌البلاغه و کلمات قصار امیرالمومنین(ع) را بهترین نصایح برای جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: متاسفانه نهج‌البلاغه همچون حضرت علی (ع) در مظلومیت واقع شده است و برخی به مسائل اخلاقی و اسلامی توجهی نمی‌کنند.

 آیت الله مکارم تصریح کرد: امروز برخی خود را مستغنی از مشورت می‌دانند و به آرای دیگران نیز بی‌توجهی می کنند و به آن عمل نمی نمایند و یکی از مشکلات بزرگ ما استبداد به رای در بعضی از سطوح مدیران و نسبت دادن تهمت‌های ناروا به دیگران است.

 این مرجع تقلید افزود: اگر اخلاق اسلامی در جامعه حاکم شود همه با هم مهربان خواهیم بود و دیگر لجاجت نمی کنیم و حق اگر روشن شد آن را می‌پذیریم و دیگر طلبکار به سراغ بدهکار نخواهد رفت و بدهکار به سراغ طلبکار می‌رود.

 آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کرد: کسی که با افراد با شخصیت مشورت کند شریک عقل و دانش آن‌ها می‌شود؛ خوشبختانه دستورات اسلامی برای ما بسیار راه گشا است؛ ولی برخی به آن توجهی نمی‌کنند و از کنار آن به راحتی عبور می‌کنند.

 وی تأکید کرد: رسانه ملی نیز باید در نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه تلاش کند.

 

 وی تصریح کردند: وقتی همه سیاست زده شوند و مشغول مبارزات سیاسی خود باشند مبارزه با مفاسد اخلاقی  به حاشیه رانده می‌شود و در حال حاضر مفاسد اخلاقی همچون طلاق و اعتیاد در جامعه رو به افزایش است؛ گویی مسائل اخلاقی در جامعه متولی جدّی و مشخصی ندارد.

ایسنا هم در خبری از این نشست مخابره کرد به نقل ازآیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نوشت: برخی انسان‌ها تا زمانی که به مقامات دنیا نرسیده‌اند اهل تقوا هستند، اما زمانی که به رده‌های سیاسی می‌رسند تقوا را فراموش می‌کنند.

در ابتدای این دیدار محسن رضایی نیز در سخنانی گفت: حوادث پس از انتخابات، ‌آسیب‌ها و خیر و برکاتی داشت و علائم خطری هم نشان داد که هم ما و هم بزرگان حوزه باید کمک کنند تا این خطرات مرتفع شود.

وی گفت: حوزه باید به تربیت اسلامی کمک کند و اگر تربیت اسلامی در جامعه تقویت شود مشکلات جامعه حل خواهد شد.



نوشته شده در تاریخ جمعه 88/12/7 توسط بهروزجلفایی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک