سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 80
بازدید دیروز: 322
کل بازدیدها: 741198

اختلاف با رحیم مشایی بذرپاش را هم رفتنی کرد
 

اختلاف با رحیم مشایی بذرپاش را هم رفتنی کرد

جامعه > چهره‌ها  - مهرداد بذرپاش رئیس سازمان ملی جوانان و معاون رئیس‌جمهور پس از آنکه هفته گذشته از هیئت مدیره سایپا کنار گذاشته شد، طی جلسه امروز هیئت دولت از سوی احمدی‌نژاداز ریاست سازمان ملی جوانان هم عزل شده است.

هنوز یک هفته از برکناری جنجال‌برانگیز و پر سر و صدای منوچهر متکی، وزیر سابق امورخارجه کشور نگذشته که دوباره از درون درهای جلسه امروز هیئت دولت خبر جدیدی بیرون آمده است که این بار در مورد برکناری غیرمترقبه مهرداد بذرپاش، رئیس سازمان ملی جوانان و یا همان یارغار محمود احمدی‌نژاد است. آنطور که خبرگزاری‌های مهر و فارس خبر داده و البته چند دقیقه بعد، این خبر را از خروجی‌هایشان حذف کرده‌اند، مهرداد بذرپاش رئیس سازمان ملی جوانان و معاون رئیس‌جمهور پس از آنکه هفته گذشته از هیئت مدیره سایپا بکنار گذاشته شد، طی جلسه امروز هیئت دولت از سوی احمدی‌نژاداز ریاست سازمان ملی جوانان هم عزل شده و اینطور که از شایعه‌ها بر می‌آید جای خود را به فرحناز ترکستانی معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، خواهرزاده حمید بقایی جانشین رحیم مشایی داده است.

آنطور که سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها خبر داده‌اند، این تصمیم پس از آن گرفته شده که مهرداد بذرپاش از برخی دخالت‌های اسفندیار رحیم مشایی در امورات سازمان ملی جوانان انتقاد کرده است.

اما پس از منتشر شدن این خبر، خبرگزاری فارس، در خبری که آن هم از خروجی این خبرگزاری برداشته شده، نوشته است  که امیرحسین مدنی، مدیر کل روابط عمومی سازمان ملی جوانان برخی مطالب منتشره در برخی سایت‌ها در خصوص استعفا یا برکناری بذرپاش را ناصحیح خوانده و تکذیب کرده است.

او گفته است که « مهرداد بذرپاش به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان با قوت به کار خود ادامه خواهد داد.»

اما پس از آن مهرداد بذرپاش در مصاحبه با واحد مرکزی خبر درحاشیه جلسه عصردیروز هیئت دولت درباره خبر برخی منابع مبنی بر تغییر سازمان ملی جوانان گفت که «از چند وقت پیش به این جمع بندی رسیده ایم و در پایان جلسه هیأت دولت ، ماندن یا رفتنم به طور دقیق مشخص خواهد شد.» بنابراین این اظهار نظر بذرپاش را باید پذیرفتن تلویحی کنارگذاشتنش از ریاست سازمان ملی جوانان دانست.

اما این اولین بار نیست که اختلاف میان اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و یکی از مسئولان که همگی هم مورد اعتماد محمود احمدی‌نژاد بوده‌اند، باعث برکناری آن‌ها می‌شود. آخرین مورد به مردادماه سال گذشته بازمی‌گردد که محسنی اژه‌ای، وزیر سابق کشور وصفارهرندی، وزیر فرهنگ سابق از دولت نهم و پس از آن لنکرانی وزیربهداشت و وزیر رفاه بدلیل مخالفت با مشایی از قطار دولت دهم پیاده شدند؛ اگر علی ذبیحی، رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی  و منوچهر متکی، وزیر سابق امورخارجه را هم به این لیست اضافه کنیم، باید مهرداد بذرپاش را هفتمین نفری دانست که به دلیل اختلاف با مرد مورد اعتماد رئیس‌جمهور، از سمت خود برکنار می‌شود.

بذرپاش در حالی از سمت خود برکنار می‌شود که در همین چند سالی که در کنار احمدی‌نژاد به عنوان اولین مشاور جوان، مدیر سایپا و بعد رئیس سازمان ملی جوانان فعالیت می‌کند، اعتراض‌های زیادی نسبت به فعالیت‌هایش و البته نوع رسیدن به این سمت‌ها متوجه او بوده است.

محموداحمدی‌نژاد که از جمله در شعارهای انتخاباتی‌اش، تحول‌گرایی و جوان‌گرایی در عرصه مدیریت و ایجاد کابینه 70 میلیونی بود، پس از پیروزی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 84 در مردادماه حکمی برای مهرداد بذرپاش که از فعالان ستاد انتخاباتی‌اش بود نوشت و او را به عنوان رئیس گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری و مشاور رئیس‌جمهور منصوب کرد و از وی خواست که با تحقیق و تلاش زمینه‌ای را فراهم کند که جوانان در عرصه‌های مدیریتی حضور داشته باشند.

احمدی‌نژاد در نخستین روزهای تشکیل دولت نهم، به اعضای دولت گفت که صندلی‌های خود را کمی به هم نزدیک‌تر کنند تا جا برای یک صندلی جدید باز شود. با چنین حمایتی بود که مهرداد بذرپاش نخستین مشاور جوان رئیس‌جمهور و رئیس وقت گروه مشاوران جوان دولت به کابینه راه یافت. اما حالا و پس از گذشتن یک سال از ریاست بذرپاش بر سازمان ملی جوانان و بعد از تمام انتقاداتی که از سوی برخی مسئولان و کارشناسان اجتماعی نسبت به عملکرد او و نحوه هزینه کردن بودجه این سازمان وجود دارد، دیگر باید او را هم به لیست «کنارگذاشته‌«های احمدی‌نژاد اضافه کرد.

131/



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 89/9/29 توسط بهروزجلفایی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک