سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 52
بازدید دیروز: 172
کل بازدیدها: 740848

مطهری با انتقاد به دولت: سکوت مجلس، سکوت در برابر تاریخ است

سیاست > چهره ها  - علی مطهری هم عدم اجرای قوانین مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی دولت را غیرقانونی خواند.

به گزارش خبرآنلاین، پس از انکه رئیس جمهور در نشست خبری هفته گذشته خود صراحتا اعلام کرد که تخصیص دو میلیارد دلار به مترو را به دلیل آنک شورای نگهبان آن را رد کرده و نهایتا به تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده، اجرا نمی‎کند، موج دیگری از انتقادات به دولت برانگیخته شد. از جمله آنکه علی مطهری  با تاکید بر اینکه مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام قانون است و طبق قانون اساسی و نظر امام و رهبری باید مانند سایر قوانین توسط دولت اجرا شود، به مهر گفت: اگر هرکس فقط وقتی قانون را قبول داشت آن را اجرا کند، این به معنی نادیده گرفتن اصول انقلاب و توصیه‌های امام و رهبری، نادیده گرفتن مجلس وسایر نهادهای قانونی وهمچنین به معنی بازگشت استبداد به کشور وهدر رفتن خون صدها هزار شهید است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید خود را در جایگاه مجلس قرار دهد، این پرسش را مطرح کرد که "آیا اگر رئیس جمهور خود در مجلس بود در مقابل این گونه سرکشی دولت از قانون سکوت می کرد"، افزود: قطعا وی بدنبال طرح سئوال از رئیس جمهور می رفت. هم اکنون مجلس وظیفه خطیری به عهده دارد که اگر در اینجا سکوت کند و اعلام قبول نداشتن قانون و عدم اجرای قانون در راس قوه مجریه را بپذیرد ، در واقع راه بازگشت از اصول انقلاب به رفتارهای استبدادی را هموار کرده است و هیچ پاسخی نیز در مقابل تاریخ نخواهد داشت.

مطهری با بیان اینکه "بدیهی است که هیچ دولتی بدون تئوری و نظریه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نیست"، اظهار داشت: ولی بحث در این است که دولت در درجه اول مجری قوانین است نه نظریه پرداز و ایدئولوگ. دولت مجری نظریات و سیاستهای کل نظام است که در یک مسیر مشخص تبدیل به قانون می شود، نه اینکه بگوئیم دولت نیز نظریاتی دارد و اگر دیگران نقدی دارند نقد خود را مطرح کنند. در این صورت وقت کشور به بحث و جدل خواهد گذشت.



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 89/5/24 توسط بهروزجلفایی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک