سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 97
بازدید دیروز: 172
کل بازدیدها: 740893

حمله کوچک زاده به علی مطهری
 عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس پس گرفتن مصوبه روز یکشنبه مجلس را موجب وهن آن دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مطهری که در مخالفت با طرح یک فوریتی اعتبار مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد دانشگاه آزاد اسلامی سخن می‌گفت، اظهار داشت: این مورد که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون است کاملا مشخص است و اگر مجلس قانونی مخالف آنها تصویب کرد باید منتظر نظر شورای نگهبان باشیم تا ایرادات رفع شود، زیرا در غیر این صورت باید چنین طرحی را ارائه کنیم.

وی یادآور شد: در ماده 160 آیین‌نامه داخلی مجلس آمده است توجیه طرح یک فوریتی نیاز فوری جامعه و اولویت آن طرح یا لایحه نسبت به سایر موارد مطروحه است اما الان چه نیاز فوری وجود دارد؟ قانونی تصویب شده و چند روز به مجلس برمی‌گردد و واقعا جز این جنجال‌های سیاسی چه چیزی توجیه‌گر این فوریت است و اگر ما خودمان شلوغ نکنیم واقعا چه فوریتی وجود دارد؟
نماینده مردم تهران با اشاره به استفاده از نظرات رهبری، تصریح کرد: نظرات ایشان را باید از مجموع صحبت‌هایشان به دست آورد نه اینکه یک بخش که مورد قبل ماست را مطرح کنیم و بقیه را نادیده بگیریم. ایشان در دیدار با کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌گذاری، مجلس قانون‌گذاری و دولت اجرا است، لذا ایشان به طور مثال طراحی نقشه مهندسی فرهنگی و الگوی توسعه ایرانی اسلامی را به عهده این شورا گذاشتند و اگر این شورا در مواردی قانون‌گذاری هم کرده از روی اضطرار بوده است.

مطهری تاکید کرد: ما این را قبول می‌کنیم که حضرت امام گفته‌اند مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون است و حالا اگر مصوبه مجلس اشکالی دارد، شورای نگهبان آن را مطرح خواهد کرد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان در واکنش به این سخن حسینیان که گفته بود اصولگرایان برای رفع مشکلاتشان به این طرح رای دهند، خطاب به وی گفت: اصولگرایان هیچ مشکلی جز امثال جنابعالی و دوستانتان که برنامه دیروز را اجرا کردید ندارند، مثل آقای کوچک‌اف که ریشه روسی دارد و نام کوچک‌اف را به کوچک‌زاده تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کوچک‌زاده نماینده تهران در واکنش به این سخنان مطهری قصد حمله به وی و پرتاب کردن شیئی را داشت و خواستار تذکر بود، با ممانعت برخی نمایندگان دیگر از جمله حسینیان مواجه شد که در واکنش به این رفتار کوچک‌زاده مطهری با آرامش خواستار سکوت وی شد.

همچنین یکی دیگر از نمایندگان مجلس از آن سوی صحن با القاب ناشایست علی مطهری را مورد خطاب قرار داد.

نماینده مردم تهران در ادامه سخنان خود با یادآوری وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سیاست‌گذاری در امور کلان کشور اظهار داشت: بسیاری از پاسخ‌های مقام معظم رهبری درباره وظایف این شورا در دوره مجلس ششم بوده است زیرا آن مجلس این شورا را زیر سوال می‌برد و می‌گفت اساسا چنین نهادی در قانون نیست و لذا رهبری بر این امر صحه گذاشتند که مصوبات آن شورا قانون است. ما هم نمی‌گوییم مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون نیست ولی عرض می‌کنم که آن سخن رهبری را باید در کنار سخن دیگر ایشان بگذاریم که وظیفه این شورا سیاست‌گذاری است.

مطهری در پایان با بیان اینکه صبر می‌کنیم تا شورای نگهبان نظراتش را ارائه کند و اگر مشکلی باشد مجلس مشکل را رفع می‌کند، تاکید کرد: نیازی نیست که مجلس بعد از سه روز بگوید اشتباه کردم و تحت فشار برخی آقایان مصوبه خود را پس بگیرد، زیرا این موجب وهن مجلس است و مجلس باید از شخصیت خودش دفاع کند و نگذارد عده کمی آن را زیر سوال ببرند.


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 89/4/2 توسط بهروزجلفایی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک