سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 257
بازدید دیروز: 172
کل بازدیدها: 741053

انتقاد رئیس دیوان عدالت اداری از اظهارات رئیس جمهور در مورد حجاب

سیاست > چهره ها  - حجت الاسلام محمدجعفر منتظری با انتقاد از شرایط بدفرهنگی، بدحجابی و بی بند و باری در جامعه گفت: انتظار نداشتیم کسی که سوگند یاد کرده که از ارزشهای اسلامی پاسداری کند مطالبی بگوید که دشمنان و هنجار شکنان از آن سوء استفاده کنند.


به گزارش مهر رئیس دیوان عدالت اداری  افزود: در زمانی که تمامی علما و مراجع به شرایط بد فرهنگی حاکم و بدحجابی و بی­بند و باری به وجود آمده در جامعه اعتراض دارند و در حالی­ که متدینین و مردم حزب­الله در شهرهای مختلف با راهپیمایی و سردادن شعار از مسئولان امر خواستار مقابله با بدحجابی و اصلاح امور هستند و در مقطعی که یک ایرانی سرسپرده کتابی تحت عنوان «نه روسری نه تو سری مملکت دوست پسری» می نویسد ، آقای رئیس جمهور در مصاحبه زنده و در رسانه ملی مطلبی بگوید که زیبنده رئیس جمهور ایران نیست.

وی گفت : کسی که امسال را سال فرهنگ نام­گذاری کرده و در برابر قرآن در مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کرده است که پاسدار اسلام و شریعت مقدس و احکام نورانی آن باشد نباید مطالبی را بگوید که برخی از دشمنان و هنجارشکنان از آن سوء استفاده کنند.

منتظری تصریح کرد: ما نباید حربه به دست کسانی بدهیم که شاهدیم در برابر اجرای احکام الهی موضع­گیری می­کنند و کتاب ننگین منتشر و تلاش می­کنند اینگونه فرهنگها را القاء کنند.

وی اظهار داشت: نمی­خواهم بگویم اگر عمل یک مأمور و یا یک روشی در برخورد با هنجارشکنان اشکال دارد ما اشکال را برطرف نکنیم، اشکال را برطرف کنیم. اما نقد ما این است که چرا باید ایشان مطالبی را بگوید که به طور قطع در معارف اسلامی نیست. می­گویند بعضی از مردم از باب امر به معروف ورود پیدا می­کنند و بعضی از کارها را انجام می­دهند بعد می­گویند معروف آن چیزی است که عرف مردم آن را معروف بداند!

منتظری گفت: معروف این نیست که عرف جامعه یک امری را معروف بداند. معروف آن است که خدا آن را بعنوان معروف معرفی کرده است، معروف آن است که شریعت مقدس اسلام آن را بعنوان معروف معرفی نموده است. اگر فرض کنیم جامعه یک روز منکر اسلامی را معروف تلقی کند کمااینکه در غرب اینگونه است آیا این دیگر معروف می شود؟ این چه حرفی است که در قالب هیچ یک از موازین شرعی نمی گنجد و بعد در یک رسانه عمومی مطرح می شود. همین امروز صبح خانمی را دیدم پشت فرمان نشسته روسری اش را انداخته، چه کسی مسئول این وضعیت است؟ چه کسی وظیفه دارد که سبقه­ی اسلامی را بر جامعه حاکم کند ؟

وی تاکید کرد: ما آیات متعددی که در باب حجاب و نحوه معاشرت زن و مرد - نگاه کردن چه جوری باشد، برخوردها چگونه باشد، داریم اینها برای چه محیطی است؟ آیا در نظام اسلامی مسئولان امر وظیفه ندارند که شرایط را به گونه ای فراهم کنند که این هنجار شکنیها به حداقل برسد چرا بعضی به خود اجازه می دهند یک روز در جایگاه شورای نگهبان بنشینند و قوانین را خلاف قانون اساسی معرفی کنند و یک روز به جای فقها بنشینند و فتوی بدهند.

منتظری تصریح کرد: امیر المومنین(ع) فرمودند رحم الله من عرف قدره، هر کس در حد و اندازه خودش حرف بزند و حرکت بکند. قطعاً و مسلماً این حرفها موجب می شود عده­ای از دلسوزها، عده­ای از فقها، عده­ای از علماء، عده­ای از مسئولین امر بیایند و برخورد نمایند و مجدداً این مسئله خدای ناکرده موجب تنشی بشود. این چه کاری است و این چه جور حرف­زدنی است که انسان گونه­ای حرف بزند و کاری بکند که باعث این گونه تنشها در جامعه بشود. امیدواریم که انشاءا... شاهد تکرار اینگونه مسائل نباشیم.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 89/3/25 توسط بهروزجلفایی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک