سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 149
کل بازدیدها: 741277

بهانه وزیر راه برای عدم پیشرفت آزاد راه تهران- شمال

اقتصاد > صنعت  - وزیر راه مشکلات مالی را دلیلی برای عدم پیشرفت پروژه آزاد راه تهران شمال دانست.

خبرگزاری فارس نوشت:

وزیر راه و ترابری با ابراز نارضایتی از روند پیشرفت پروژه آزاد‌راه تهران - شمال، گفت: از ابتدای سال جاری چینی‌ها به صورت جدی عملیات احداث منطقه یک را آغاز می‌کنند و قطعه چهار این آزادراه نیز تا اواخر سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

حمید بهبهانی در خصوص روند فعالیت‌ها و پیشرفت امور در اجرای پروژه آزادراه تهران - شمال، تصریح کرد‌: هیئت دولت به نمایندگی خود کارگروهی را طبق قانون 127 به نام کارگروه آزاد‌راه تهران - شمال تشکیل داده است تا مسائل و مشکلات آزادراه تهران - شمال در این کارگروه برطرف شود.

وی تأکید کرد: پس از تشکیل کارگروه ویژه آزادراه تهران - شمال به دستور دولت و به ریاست اینجانب، برخی مشکلات پیش روی اجرای عملیات این آزادراه برطرف شد.

‌وزیر راه و ترابری با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی، وزیر مسکن و شهرسازی و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز برخی اعضای این کارگروه ویژه هستند، خاطرنشان کرد: پس از تشکیل این کارگروه، مشکلات آزادراه به هیئت دولت ارجاع داده نمی‌شود و در همان کارگروه برطرف می‌شود.

فرانسوی‌ها به طور کامل کنار گذاشته شده‌اند

بهبهانی با بیان اینکه چینی‌ها در این آزادراه، سرمایه‌گذار و مجری هستند، تصریح کرد‌: تا چندی پیش مشارکت مالی چینی‌ها و فرانسوی‌ها در اجرای این پروژه به صورت 50 درصد، 50 درصد بود.
‌وزیر راه و ترابری با بیان اینکه پس از مدتی مشارکت فرانسوی‌ها در آزاد‌راه تهران - شمال از سوی وزارت راه و ترابری کنار گذاشته شد و یک شرکت چینی جایگزین فرانسوی‌ها شده است، تصریح کرد: اجرای عملیات آزاد‌راه توسط چینی‌ها به دلیل کمبود منابع مالی هم‌اکنون به کندی پیش می‌رود، زیرا هنوز پول سرمایه‌گذار نرسیده است.
بهبهانی خاطرنشان کرد‌: طبق قرارداد تا زمانی که منابع مالی از سوی سرمایه‌گذار تأمین نشود، چینی‌ها باید از منابع مالی خود انجام پروژه را پیش ببرند.

قطعه چهار آزادراه تهران - شمال تا اواخر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

بهبهانی با بیان اینکه هم‌اکنون عملیات اجرایی آزادراه تهران - شمال در تونل تالون در حال انجام است،‌ تأکید کرد: انتظاری که اینجانب از پیشرفت کار در پروژه آزاد‌راه تهران - شمال دارم هنوز برآورده نشده است.

‌وزیر راه و ترابری با بیان اینکه حدود یک‌هزار و 500 متر از تونل تالون ساخته شده است، اظهار داشت: از فروردین‌ماه سال جاری چینی‌ها در این پروژه وارد فعالیت جدی در قطعه یک آزاد‌راه خواهند شد و قطعه چهار آزادراه تهران - شمال نیز تا اواخر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بهبهانی با بیان اینکه انجام پروژه‌های قطعه دو و سه آزاد‌راه تهران - شمال نیز کماکان در حال پیگیری است، تصریح کرد: اجرای عملیات ساخت آزادراه در این دو قطعه هنوز آغاز نشده است.

اولویت وزارت راه و ترابری احداث مسیر رفت آزاد‌راه تهران - شمال‌

وزیر راه و ترابری خاطرنشان کرد: در صورت بهره‌برداری از مسیر احداث شده این آزاد‌راه از تهران تا گچسر،‌ 60 کیلومتر مسیر نسبت به مسیر جاده موجود کمتر می‌شود و پس از گچسر می‌توان از جاده موجود استفاده کرد، این در حالی است که به دلیل سرعت بالای اتومبیل‌ها در مسیر آزاد‌راهی تهران تا گچسر، قطعاً هنگامی که اتومبیل‌ها به گچسر می‌رسند و قصد ورود به جاده موجود را دارند، ترافیک سنگینی ایجاد خواهد شد.‌

بهبهانی اظهار داشت‌: وزارت راه و ترابری به دنبال این است که در قطعه دو این آزاد‌راه به جای اینکه هر دو تونل مسیر‌های رفت و برگشت همزمان احداث شود، یک تونل در مسیر رفت ایجاد شود و سپس در قطعه سه نیز یک مسیر رفت ساخته شود تا حداقل یک خط رفت به صورت آزادراه از تهران تا شمال وجود داشته باشد. جاده موجود فعلی نیز برای برگشت استفاده شود و در این مدت همزمان بقیه خطوط آزادراه در مسیر برگشت احداث شود.

‌وزیر راه و ترابری با بیان اینکه انجام این امر تنها در جهت خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مردم است، تصریح کرد‌: لازم است از مسیرهای احداث شده در جهت بهره‌برداری هر چه بیشتر، استفاده کرد.

آزاد راه تهران - شمال از غرب تهران در تقاطع بزرگراه همت شروع و با عبور از ناحیه کن، سولقان، دوآب (شهرستانک)، گچسر و مرزن آباد به کمربندی چالوس - تنکابن متصل می‌‌شود.

این گزارش حاکی است طول این آزاد راه در مجموع 121 کیلومتر و دارای دو خط عبور در هر باند و پیش‌بینی سه خط در فرازهای تند است.



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 89/1/15 توسط بهروزجلفایی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک