سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 41
بازدید دیروز: 67
کل بازدیدها: 741618

ایاد علاوی: تهران نمی گذارد من نخست وزیر شوم
بین الملل > خاورمیانه  - ایاد علاوی، مردی که توانست در انتخابات پارلمانی اخیر عراق نوری المالکی را تنها با کسب دو صندلی بیشتر شکست دهد به بی بی سی گفت که تهران مانع از نخست وزیر شدن او می شود.


به گزارش پایگاه بی بی سی انگلیسی رهبر ائتلاف سکولار العراقیه که با اختلاف اندکی ائتلاف دولت قانون مالکی را شکست داده است در گفتگویی اختصاصی با شبکه تلویزیونی بی بی سی تهران را به دخالت مستقیم در فرایند انتخابات عراق متهم کرد.

این در حالی است که به نوشته بی بی سی هم سازمان ملل و هم آمریکا انتخابات هفتم مارس عراق را سالم و بدون نقص اعلام کرده اند. با این همه نوری المالکی نخست وزیر کنونی این کشور اعلام کرده است که نتیجه این انتخابات را قبول نداردو به دادگاه شکایت خواهد کرد.

در این بین علاوی که با وجود پیشتازی در کسب آراء انتخابات پارلمانی عراق باید برای نخست وزیر شدن اکثریت پارلمانی را نیز به دست آورد مدعی است که تهران مانع از رسیدن او به پست نخست وزیری می شود.

علاوی که بزرگترین حامیان او اقلیت سنی و شیعیان اندک سکولار این کشور هستند به خوبی می داند که سایر گروه های شیعه و حتی کرد حاضر به ائتلاف با او برای تشکیل دولت نیستند.

نخست وزیر موقت عراق در سال اول اشغال به بی بی سی گفته است : " کاملا برایم روشن است که ایران نمی گذارد من نخست وزیر بشوم. ایران به شدت در حال مداخله است و این باعث نگرانی است. "

علاوی در ادامه به بی بی سی گفته است که نمونه مداخله ایران در فرایند دموکراسی عراق دعوت تهران از همه گروه های حاضر در انتخابات عراق به غیر از اعضای ائتلاف او بوده است.

او می گوید: " آنها همه را به تهران دعوت کردند اما از ما دعوتی نشد."

بی بی سی در ادامه گزارش خود آورده است که اظهارات علاوی از نگاه برخی از تحلیلگران بهانه ای است برای ناتوانی اش در تشکیل دولتی ائتلافی، چرا که عمده گروه های سیاسی به خوبی از سوابق او و نزدیکی برخی از اعضای ائتلافش با حزب بعث آگاهند.

ایاد علاوی: تهران نمی گذارد من نخست وزیر شوم



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 89/1/11 توسط بهروزجلفایی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک