سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های نوین
 

بازدید امروز: 38
بازدید دیروز: 54
کل بازدیدها: 742030

رتبه تورم ایران چند است؟

اقتصاد > اقتصاد کلان  - رتبه تورم ایران در سال گذشته میلادی در میان 222 کشور جهان 216 بوده است و فقط شش کشور از 222 کشور جهان تورمی بالاتر از ایران داشته‌اند.

روزنامه جهان صنعت نوشت:   رییس کل بانک مرکزی  تحقق وعده تک‌ رقمی شدن نرخ تورم تا پایان سال 88  را قطعی دانست. با این حال تورم در اسفندماه هم تک‌رقمی نشد و به 8/10 درصد رسید.

این روزنامه افزود: در میان 24 کشور حاضر در سند چشم‌انداز 20 ساله ایران، قطر با داشتن تورم منفی 9/3 درصد واجد کمترین تورم و افغانستان و ایران با داشتن نرخ تورم به ترتیب 5/30 درصدی و 8/16 درصدی، واجد بیشترین نرخ تورم محسوب می‌شود. در سال 2008 کشور عراق واجد بیشترین نرخ تورم در منطقه بود ولی سال گذشته موفق شد نرخ تورم خود را به 8/6 درصد کاهش دهد.



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 89/1/19 توسط بهروزجلفایی

انتقاد آیت‌الله امجد به رواج لعن برخی چهره‌ها در جامعه اسلامی

در گفت‌وگو با خبرآنلاین مطرح شد:

انتقاد آیت‌الله امجد به رواج لعن برخی چهره‌ها در جامعه اسلامی

اندیشه  - آیت‌الله امجد در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرآنلاین، به رواج لعن برخی چهره ها که از جمله سادات هستند، به شدت انتقاد کرد.

استاد برجسته اخلاق و شاگرد علامه طباطبایی در پاسخ به پرسش خبرنگار سرویس اندیشه خبرآنلاین درباره لعن سادات گفت: " اصلا مسلمان را نمی شود لعن کرد وباید جلوی این مسائل غیر اخلاقی در جامعه گرفته شود ."

آیت الله امجد با اشاره به برخی بی اخلاقی ها در جامعه اسلامی افزود:" برخی پول میگیرند لعن میکننند و برخی بی پول لعن می کنند. باید حواسمان باشد که بازی نخوریم و اخلاق اسلامی را به واسطه برخی مسائل زیر پا نگذاریم."

وی ادامه داد:" باید حواسمان باشد که پا روی حق نگذاریم و اگر گذاشتیم دیگر نمی توانیم جواب بدهیم. این افراد با برخی بی اخلاقی ها چگونه می خواهند جواب خدا را بدهند."



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 89/1/19 توسط بهروزجلفایی

وقتی خانم عفت مرعشی در دفاع از انقلاب، کم می‌آورد

سیاست > چهره ها  - خاطره آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در چهارشنبه 19 فروردین 1360در باره همسرش و نیز فردی که قصد ترور هاشمی را داشته، خواندنی است.

وی می نویسد:

صبح‌ زود، عفت( عفت مرعشی، همسر آقای اکبر هاشمی‌رفسنجانی)‌ در ادامه‌ حرف‌های‌ شب‌ گذشته‌، جروبحث‌ داشت‌. با عصبانیت‌ از خانه‌بیرون‌ رفتم‌. مشکل‌ اینجاست‌ که‌ به‌ انقلاب‌ علاقه‌مند است‌ و روزها در ملاقات‌ها و برخوردهایش‌ ـ که‌ از کمبودهای‌ کشور انتقاد می‌شود و خوب‌ نمی‌تواند دفاع‌ کند ـ ناراحت‌می‌شود و لحظات‌ کوتاهی‌ که‌ من‌ به‌ خانه‌ می‌آیم‌، این‌ گونه‌ مطالب‌ را که‌ رنجش‌ می‌دهد، می‌خواهد با من‌ طرح‌ کند و ناراحتی‌ ایجاد می‌شود...

کار مجلس‌، امروز به‌ دلیل‌ نقص‌ کار کمیسیون‌، در دعوت‌ از پیشنهاد دهندگان‌ و نقص‌ طرح‌دوم‌ از لحاظ عدم‌ پیش‌ بینی‌ بودجه‌ اجرای‌ طرح‌، مشکل‌ بود.

بعد از جلسه‌ آقای‌ فرج‌‌الله‌ واعظی‌ نماینده‌ ابهر، آقای‌ مجتبی‌ گلگیرساز را آورد و از عدم ‌همکاری‌ سپاه‌ گله‌ داشت‌. این‌ فرد [مجتبی‌ گلگیرساز] چند روز قبل‌ خودش‌ را معرفی‌ کرد که ‌عضو گروه‌ تروریستی‌ به‌ نام‌ «فدائیان‌ امام‌ زمان‌» است‌ که‌ مأمور ترور من‌ بوده‌. او را به‌ سپاه‌ معرفی‌ کردم‌، ولی‌ تاکنون‌ در معرفی‌ گروه‌ پیشرفتی‌ [حاصل‌] نشده‌ است‌. ایشان‌ را با مأموران ‌سپاه‌ مواجه‌ کردم‌. به‌ نظرشان‌ آدم‌ صادقی‌ نیست‌. قرار شد تعقیبش‌ کنند تا مطلب‌ روشن‌ شود.

شب‌ مسئولان‌ سپاه‌ و اطلاعات‌ به‌ خانه‌ آمدند و اطلاعاتی‌ از عملکرد ضدانقلاب‌ دادند و از مأموریت‌ آقای‌ اشراقی‌ در تأمین‌ کردها و نیز در رابطه‌ با افکار آقای‌ بنی‌صدر و نهضت‌آزادی‌ و از حرکت‌های‌ ضدانقلابی‌ در بعضی‌ محافل‌ روحانیت‌ و از مشکلات‌ فرماندهی‌ سپاه‌ در رابطه‌ با فرماندهی‌ [کل‌ نیروهای‌ مسلح‌] آقای‌ بنی‌‌صدر نگران‌ بودند.



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 89/1/19 توسط بهروزجلفایی

روزنامه رسالت: فردی که به مقبره آیت‌‌‌‌‌‌‌‌الله خاتمی بی‌احترامی کرده،

عضو ستاد انتخاباتی موسوی است

سیاست  - روزنامه رسالت نوشت: چند رسانه مدعی اصلاح طلبی در یک اقدام هماهنگ مدعی شدند به مقبره آیت الله خاتمی در اردکان یزد اهانت شده و افرادی اقدام به پاشیدن رنگ سفید به قبر آن مرحوم نموده اند پس از آن مرثیه سرایی ها برای مظلوم معرفی کردن خاتمی و اصلاح طلبان شروع شد اما با ورود مسئولین شهر و شورای تامین و پیگیری فرد اقدام کننده و بازداشت وی معلوم شد طراحان این خبرسازی با ناشی گری وارد یک بازی سیاسی شده اند که هیچ دستاوردی برای آنها نخواهد داشت.

این روزنامه افزود:

اخبار رسیده از استان یزد و مصاحبه فرماندار اردکان حاکی است فردی که اقدام به پاشیدن رنگ به مزار مرحوم آیت الله خاتمی کرده در اردکان به عنوان یک عنصر اصلاح طلب مشهور بوده و در انتخابات اخیر ریاست جمهوری از فعالان ستاد میرحسین موسوی بوده و در دفتر حزب مشارکت این شهرستان هم سوابقی از همکاری دارد.

شنیده های موثق حاکی است فرد اقدام کننده در این پروژه مظلوم سازی که شناسایی و دستگیر هم شده است اعتراف کرده اقدام وی با توصیه و تحریک یکی از عناصر افراطی اصلاح طلبان صورت گرفته و وی برای این اقدام مبلغی هم دریافت کرده است.



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 89/1/19 توسط بهروزجلفایی

روزنامه ایران: دعای رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور برای بارش باران بلافاصله مستجاب شد

سیاست > دولت  - سایت روزنامه ایران نوشت:از نکات قابل توجه سفر رئیس جمهور این بود که احمدی‌نژاد در پایان سخنان خود در جمع مردم ارومیه در ورزشگاه تختی از آنها خواست برای بارش باران دعا کنند و خود نیز از خداوند متعال خواست که باران رحمت را بباراند که به محض اتمام سخنان رئیس جمهور باران در ارومیه کم کم شروع به باریدن کرد و رفته رفته شدت آن نیز افزوده شد.

گفتنی است طی دوهفته گذشته هوای آذربایجان غربی و شهر ارومیه نیمه ابری و گاه تمام ابری بوده و در برخی روزها باران های نسبتا قابل توجهی باریده است.

گزارش می شوددر اوایل هفته  دوم فروردین در ارتفاعات اطراف شهر ارومیه برف نیز باریده است.



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 89/1/19 توسط بهروزجلفایی

روزنامه رسالت: رضا پهلوی از میرحسین موسوی خواست به او یاری کند

سیاست > چهره ها  - روزنامه رسالت نوشت: شاهزاده ناکام خواستار همکاری بیشتر جنبش سبز برای تغییر نظام جمهوری اسلامی شد!


این روزنامه خبر خود را چنین تکمیل کرد:

رضا ربع پهلوی که هفته گذشته خود را جزء مالکین اولیه جنبش سبز معرفی کرده بود در جدیدترین افاضات خود در مصاحبه با یک سایت خبری فرانسوی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نهایت همکاری ایده آل میرحسین موسوی با شما چیست، گفت: به نظر من موسوی و مجموعه جنبش سبز می توانند یاری رسان من باشند تا بتوانیم نظام دیگری را جایگزین جمهوری اسلامی کنیم.

شاهزاده در حسرت تاج و تخت در پاسخ به سوالی درباره نظرش نسبت به فرقه ضاله بهائیت گفت: بهائیت مورد تائید کامل من است و نباید محدودیت هایی برای آنها ایجاد شود!



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 89/1/19 توسط بهروزجلفایی

شکایت موسوی، خاتمی و مهدی هاشمی از روزنامه ایران

سیاست > چهره ها  - مدیر مسئول روزنامه ایران با شکایت میرحسین موسوی، سید محمد خاتمی و مهدی هاشمی به دادگاه احضار شد.

فارس گزارش داد در احضاریه‌های جداگانه‌ای که روز چهارشنبه به امضای بازپرس شعبه دوم دادسرای کارکنان دولت به کاوه اشتهاردی مدیر مسئول ایران،ابلاغ شد، قربان بهزادیان‌نژاد با امضای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، محمود علیزاده طباطبایی به وکالت از مهدی هاشمی و سیدمحمد خاتمی از مدیر مسئول روزنامه ایران شکایت کردند.

پیش از این فائزه هاشمی، محسن هاشمی، محمد هاشمی و دفتر آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی شکایت‌های جداگانه‌ای را علیه مدیر مسئول روزنامه ایران به دادگاه ارائه کرده بودند.



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 89/1/19 توسط بهروزجلفایی

نشست بی‌نتیجه کمیته مشترک یارانه‌ای دولت و مجلس

نشست بی‌نتیجه کمیته مشترک یارانه‌ای دولت و مجلس

سیاست > مجلس  - نخستین نشست کمیته مشترک یارانه‌ای دولت و مجلس شب گذشته به ریاست محمدرضا باهنر تشکیل شد.



به گزارش خبرآنلاین‏، در این جلسه موضوع طرح اصلاح قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از سوی علی‌اصغر زارعی نماینده حامی دولت در این نشست عنوان شد. این پیشنهاد اگرچه با موافقت نمایندگان دولت حاضر در این کمیته همراه شد اما از سوی نمایندگان مجلس مورد تایید قرار نگرفت.

توکلی، باهنر و مصباحی‌مقدم از جمله مخالفان این طرح بودند. این نمایندگان به استناد نامه رئیس مجلس به رئیس جمهور خواستار ارائه آمار دقیق از نرخ تورم ناشی از درآمد 20 و 40 هزار میلیارد تومانی دولت شدند و خطاب به زارعی نیز از او خواستند تا تورم ناشی از درآمد 35 هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده در طرح  اصلاح قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را محاسبه کند. اما زارعی معتقد بود که نگرانی این نمایندگان از بار تورمی این مساله مبنای واقعی ندارد و بیشتر نشات گرفته از احتمال برخی نارضایتی‌‌های اجتماعی است.

محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز بار دیگر اصرار احمدی‌نژاد برای دریافت 40 هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از هدفمند کردن یارانه‌ها را تشریح کرد و  گفت بازپرداخت این درآمد به مردم در قالب یارانه نقدی به آنها‏، مانع از ایجاد تورم می‌شود. در میانه این نظرات موافق و مخالف نهایتا این موضوع به رای گذاشته نشد و جلسه یارانه‌ای کمیته مشترک دولت و مجلس بی‌نتیجه ماند و به جمع‌بندی نرسید.

از این رو دومین جلسه این کمیته عصر امروز بار دیگر برگزار می‌شود.در این جلسه از دولت آقایان عزیزی، فرزین، حسینی، میرتاج‌الدینی و از مجلس آقایان توکلی، مصباحی مقدم، باهنر، فرهنگی،‌ زارعی، عبداللهی و انصاری حضور خواهند داشت.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 89/1/18 توسط بهروزجلفایی

شرکت نکردن 102نماینده در رای‌گیری صبح امروز مجلس/ گزارش مجلس 1

سیاست > مجلس  - در خلال بررسی طرح حمایت از ایجاد مشاغل خانگی پیشنهادهایی از سوی نمایندگان مطرح می‌شد که بعضا 24 تا 25 رای موافق کسب می‌کرد.


به گزارش خبرآنلاین، مشارکت نکردن 102نماینده در اغلب این رای‌گیری‌ها منجر به تذکر یکی از نمایندگان حامی دولت شد.

ستار هدایت‌خواه نماینده کهیکلویه و بویراحمد هم نسبت به حفظ نظم مجلس به لاریجانی تذکر داد و هم گفت که عدم مشارکت  102 نفر از نمایندگان در شان مجلس نیست.

وی بخشی از این عارضه را ناشی از بی‌توجهی به زمینه رای‌آوری پیشنهادها دانست و گفت: باید از ارائه و تشریح این گونه پیشنهادها خودداری شود تا دچار این عارضه نشویم.
لاریجانی در پاسخ به وی گفت: فرمایشات شما کاملا درست است، خوب است که دو طرف رعایت کنند.

گفتنی است رئیس مجلس در مورد حفظ نظم مجلس هم تذکری به حسین سبحانی‌نیا عضو هیات رئیسه مجلس داد و گفت: شما باید نوبیت موافقان و مخالفان را تعیین کنید، حواستان کجاست آقای سبحانی‌نیا!



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 89/1/18 توسط بهروزجلفایی

پیغام یکی از علمای بزرگ تهران به احمدی‌نژاد

سیاست > دولت  - روزنامه ایران نوشت:

شنیدیم که رئیس‌جمهور در بازدیدی که از پایگاه‌های اسکان اضطراری شهر تهران داشته، به بیان پیغام یکی از علمای بزرگ تهران پرداخته است.

به نوشته ارگان مطبوعاتی دولت، احمدی‌نژاد گفته: یکی از علمای بزرگ تهران به من پیغام داده که از مردم بخواهم مراقب باشند و ضمن پرهیز از گناه، برای دوری شهر از بلایای طبیعی دعا کنند.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 89/1/18 توسط بهروزجلفایی
<      1   2   3   4   5   >>   >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • خرید اینترنتی | ماه موزیک